Студена пали, топла се колебае
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
57 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Студена пали, топла се колебае
tsb_bg написа:Остави го VANOS-a (пръстените ги смених само за да използвам случая)
Гледай какво съм писал за хидравличните повдигачи. След цялото това лутане по електроника и датчици се насочих на там тях въпреки, че нямаше шумове, промяна на динамиката или каквито и да е симптоми за тях ....
Не твърдя, че това е причината и при вас, но все пак е насока и не го изключвайте като вариант (както направих аз в началото)
Опъти къде се намират тия неща

- vanso
- Потребител
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 2.10.2009
- Местоположение: svilengrad
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 318 E46
- Мечтае да кара: BMW Z7 .BMW X6
- Детайли за колата: ЧЕРНА БАВАРКА С ДЕСЕН ВОЛАН
Re: Студена пали, топла се колебае
клега имаш ли датчик на разпределителния вал а също така да натрупваш грешки. 

Re: Студена пали, топла се колебае
No 9 от схемата
11 32 1 739 299 - Hydraulic valve lifter - €18.50
Номенклатурен номер : 11321739299
Описание : ТЛАСКАЧ
Ед.цена (с ДДС) : 47.32 BGN

11 32 1 739 299 - Hydraulic valve lifter - €18.50
Номенклатурен номер : 11321739299
Описание : ТЛАСКАЧ
Ед.цена (с ДДС) : 47.32 BGN

- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Студена пали, топла се колебае
vanso написа:клега имаш ли датчик на разпределителния вал а също така да натрупваш грешки.
Какво?

- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Студена пали, топла се колебае
Колега tsb_bg, благодаря ти 

- danielle
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.02.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 323i (E46)
Re: Студена пали, топла се колебае
Привет на всички!
И аз следя темата от известно време защото има анс. същия проблем от около 2-3 месеца. Основно се проявя при студено или хладно и дъждовно време. По Коледа, като се беше затоплило изчезна напълно и сега от 3 го прави адски много... Сутрин абс. студена пали без проблем, но от там нататък през деня, запаля ли без да подавам газ започва да се опитва да стабилизира оборотите малко под 1000, но изведнъж почват да играят и да падат много докато на 3-4ия път колата направо си гасне, ако не подам газ. Ако поддържам м/у 1500-2000 оборота 10-ина секунди и я изфорсирам над 4000 няколко пъти се оправя и после, като тръгна няма проблем докато не я изгася и след няколко минути запаля пак. Прави ми впечатление, че като е малко по-топла и започне да излиза от синята зона проблема се засилва...
Също така ноември '09 имаше доста дъждовни дни, тогава нямаше проблем при палене, но гаснеше на свободна в движение много често. Както я карам и по някое време като изключа от скорост ми светват лампите по таблото, че е изгаснала.
И последното, което забелязвам - много гасне на полусъединител, особено на задна.
Ходих още тогава ноември-декември във Варна Карс на диагностика и не откриха нищо. Казаха ми да я закарам в момента, в който започне да го прави за да го хванат, но след тая диагностика се затопли и спря да го прави до преди 2-3 дни...
Не съм сменял нищо и не е пипана от никой все още, за сега само събирам мнения и следя темите. Четох и за стъпковото моторче и ми се струва, че не е нещо сложно и ще мога да го свърша и сам - та мисля да почна от там, дори и да не реши проблема, все е по-добре да го направя.
Ако стигна до решение ще пиша в темата, тъй като не виждам смисъл да пускам нова за едно и също нещо. Колата е '94 1.6i Е36 Compact M43B16.
P.S.
Всъшност сменени са преди 2-3 месеца следните консумативи: масло BMW/Castrol, филтри (маслен, въздушен и горивен), хидравлично масло и ремъка на алтернатора с обтягащите ролки, но той едва ли е от значение...
И аз следя темата от известно време защото има анс. същия проблем от около 2-3 месеца. Основно се проявя при студено или хладно и дъждовно време. По Коледа, като се беше затоплило изчезна напълно и сега от 3 го прави адски много... Сутрин абс. студена пали без проблем, но от там нататък през деня, запаля ли без да подавам газ започва да се опитва да стабилизира оборотите малко под 1000, но изведнъж почват да играят и да падат много докато на 3-4ия път колата направо си гасне, ако не подам газ. Ако поддържам м/у 1500-2000 оборота 10-ина секунди и я изфорсирам над 4000 няколко пъти се оправя и после, като тръгна няма проблем докато не я изгася и след няколко минути запаля пак. Прави ми впечатление, че като е малко по-топла и започне да излиза от синята зона проблема се засилва...
Също така ноември '09 имаше доста дъждовни дни, тогава нямаше проблем при палене, но гаснеше на свободна в движение много често. Както я карам и по някое време като изключа от скорост ми светват лампите по таблото, че е изгаснала.
И последното, което забелязвам - много гасне на полусъединител, особено на задна.
Ходих още тогава ноември-декември във Варна Карс на диагностика и не откриха нищо. Казаха ми да я закарам в момента, в който започне да го прави за да го хванат, но след тая диагностика се затопли и спря да го прави до преди 2-3 дни...
Не съм сменял нищо и не е пипана от никой все още, за сега само събирам мнения и следя темите. Четох и за стъпковото моторче и ми се струва, че не е нещо сложно и ще мога да го свърша и сам - та мисля да почна от там, дори и да не реши проблема, все е по-добре да го направя.
Ако стигна до решение ще пиша в темата, тъй като не виждам смисъл да пускам нова за едно и също нещо. Колата е '94 1.6i Е36 Compact M43B16.
P.S.
Всъшност сменени са преди 2-3 месеца следните консумативи: масло BMW/Castrol, филтри (маслен, въздушен и горивен), хидравлично масло и ремъка на алтернатора с обтягащите ролки, но той едва ли е от значение...

- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Студена пали, топла се колебае
Явно има доста колеги с този проблем, като при всички е проявен в различна степен.Като гледам при мен е най-слабо изразено.Май е детско заболяване, за което никой не знае конкретна причина и лечение.Докато не почне да се задълбочава, не смятам да правя нищо 

- diplomanta
-
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 19.12.2009
Re: Студена пали, топла се колебае
Ако откриете причината... Кажете.
При мене пък студена се колебае, топла по - рядко.
Като колебанието й студена зависи от външната температура. Пали бързо, но колкото е по - студено вънка, толкова по - бързо гасне.
Чистих дюзи, чистих стъпково моторче, наливах добавки, сменях маркучи, филтри - сега съм със спортен... Оная маркучка за изгорелите газове... Не и не. Разход нормален, вървеж нормален, компресия нормална, изходящи газове нормални, проблема си седи.
И Още един проблем.
При температура около 5-15 градуса навън отпред отляво на коша, от шофьорската страна се чува някакво тракане... Като реле. Монотонно такова, не е дразнещо ама е доста настойчиво. Ако знаете какво е...
При мене пък студена се колебае, топла по - рядко.
Като колебанието й студена зависи от външната температура. Пали бързо, но колкото е по - студено вънка, толкова по - бързо гасне.
Чистих дюзи, чистих стъпково моторче, наливах добавки, сменях маркучи, филтри - сега съм със спортен... Оная маркучка за изгорелите газове... Не и не. Разход нормален, вървеж нормален, компресия нормална, изходящи газове нормални, проблема си седи.
И Още един проблем.
При температура около 5-15 градуса навън отпред отляво на коша, от шофьорската страна се чува някакво тракане... Като реле. Монотонно такова, не е дразнещо ама е доста настойчиво. Ако знаете какво е...
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Студена пали, топла се колебае
diplomanta написа:И Още един проблем.
При температура около 5-15 градуса навън отпред отляво на коша, от шофьорската страна се чува някакво тракане... Като реле. Монотонно такова, не е дразнещо ама е доста настойчиво. Ако знаете какво е...
Не знам дали е същото, но и на мен ми се появява някакво клопане, само че идва откъм жабката.Не мога да разбера дали е вътре в купето, или идва от под капака.В началото мислех, че е замръзнала вода в резервоара за чистачките и, размразявайки се, се опитва да си проправи път навън.После мислех, че е някаво камъче, заклещило се там и си тропа.Може и от климатроника да е, така и не установих.Появява се рядко.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Студена пали, топла се колебае
raduslaf написа:transporter_81 написа:Колега при мен е същият проблем 1към1 с твоя,но го прави когато застуди времето,като е топло не![]()
![]()
Сменил съм какво ли не и...
Ще следя темата с интерес и надежда
Весели празници на всички
Възможно е и да го прави само зимата, но нямам идея тъй като купих колата, преди 2-3 седмициПри теб никакво подобрение ли няма?И при теб ли 2-3 пъти падат и се вдигат оборотите и след това се нормализират?Забелязал съм, че на студен двигател като запаля, стрелката при запалването се изтрелва високо нагоре над хиляда оборота, след това си пада малко под хилядата и си стои там.При палене на топъл двигател стрелката отива до хиляда при самото палене и оттам вече знаете какво се случва - надолу, нагоре, надолу нагоре и общо взето се стабилизира.Ако пък в крайна сметка това е нормално и не вреди на колата, аз лично нямам проблем
На топъл, студен или средно загрял двигател, както и в студ или горещо време, след стартиране, стрелката не трябва рязко да се "изстрелва" над 1000 оборота! Нормално на студен мотор дори при минусови температури, двигателя се развърта плавно, стрелката отива до 1000 оборота и на празен ход остава там. Възможно е след това малко да ги надвиши. Когато има неточно отваряне клапата на байпасния канал, в зависимост от някои неща и особено когато двигателя загрее, предимно лятото, започва едно досадно играене на оборотите в интервала- 600-1100 примерно. Проблемът е в стъпковия мотор, който в почти 100% от случаите не става да се оправи с едно почистване и смазване, или може да се почисти, да караш примерно 1000-2000 км и играенето на оборотите отново да се появи. В стъпковия мотор има клапа, отваряща и затваряща байпасния канал. Оста на тази клапа изяжда втулката на корпуса, където е поставена. Достатъчно е съвсем малко отклонение на оста, за да заяде клапата в стените. Самият въздух, който минава оттам спомага за това. Разбира се не става въпрос за блокиране. Може да си мислите, че с почистването всичко е О.К., но съвсем не е така. Струва ви се, че се движи свободно, но когато разтресете с ръка стъпковия мотор, се чува едно тракане.
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Студена пали, топла се колебае
ивчо3 написа:raduslaf написа:transporter_81 написа:Колега при мен е същият проблем 1към1 с твоя,но го прави когато застуди времето,като е топло не![]()
![]()
Сменил съм какво ли не и...
Ще следя темата с интерес и надежда
Весели празници на всички
Възможно е и да го прави само зимата, но нямам идея тъй като купих колата, преди 2-3 седмициПри теб никакво подобрение ли няма?И при теб ли 2-3 пъти падат и се вдигат оборотите и след това се нормализират?Забелязал съм, че на студен двигател като запаля, стрелката при запалването се изтрелва високо нагоре над хиляда оборота, след това си пада малко под хилядата и си стои там.При палене на топъл двигател стрелката отива до хиляда при самото палене и оттам вече знаете какво се случва - надолу, нагоре, надолу нагоре и общо взето се стабилизира.Ако пък в крайна сметка това е нормално и не вреди на колата, аз лично нямам проблем
На топъл, студен или средно загрял двигател, както и в студ или горещо време, след стартиране, стрелката не трябва рязко да се "изстрелва" над 1000 оборота! Нормално на студен мотор дори при минусови температури, двигателя се развърта плавно, стрелката отива до 1000 оборота и на празен ход остава там. Възможно е след това малко да ги надвиши. Когато има неточно отваряне клапата на байпасния канал, в зависимост от някои неща и особено когато двигателя загрее, предимно лятото, започва едно досадно играене на оборотите в интервала- 600-1100 примерно. Проблемът е в стъпковия мотор, който в почти 100% от случаите не става да се оправи с едно почистване и смазване, или може да се почисти, да караш примерно 1000-2000 км и играенето на оборотите отново да се появи. В стъпковия мотор има клапа, отваряща и затваряща байпасния канал. Оста на тази клапа изяжда втулката на корпуса, където е поставена. Достатъчно е съвсем малко отклонение на оста, за да заяде клапата в стените. Самият въздух, който минава оттам спомага за това. Разбира се не става въпрос за блокиране. Може да си мислите, че с почистването всичко е О.К., но съвсем не е така. Струва ви се, че се движи свободно, но когато разтресете с ръка стъпковия мотор, се чува едно тракане.
Може би съм се изхвърлил с това "високо", но в сравнение с начина, по който понякога пали топла, си е направо високо

- danielle
- Потребител
-
- Мнения: 26
- Регистриран на: 3.02.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 323i (E46)
Re: Студена пали, топла се колебае
Аз нямам възможност в момнета за ново стъпково моторче и реших все пак да го почистя с идеята поне малко да е по-добре, защото е адски дразнещо да ти изгасне колата на свободна или кръстовище на полусъединител, сякъш си некадърен млад шофьор...
В крайна сметка вчера вечерта го изчистих и върнах обратно, без да свалям колектора, защото нямах подходящия ключ. Бях много неприятно изненадан, когато я запалих и моторът се дърше много по-зле и от преди това! Без газ запали но се установи на малко над 1500 оборота?!? Подадох малко газ - пак падна на 1500. Изфорсирах я до около 6000 оборота и падна без колебание на 0 и изгасна. Пак я запалих, тоя път отиде на 2000+?!? Съвсем се шашнах. Няколко пъти подавах газ къдео повече, къде по-малко - ту се установяваше около 1000-1300, ту над 1500 и накрая реших да направя едно кръгче. Резултат - никакъв, адски лошо поведение на мотора, оборотите играят както си искат, колата изгасна няколко пъти, не върви и се ядосах... Пъркирах я, прибрах се и се зачетох в ръководството на Bentley-BMW и там прочетох, че при смяна на стъпковото моторче с ново, може да се очаква лошо поведение на мотора, но след около 10 минути каране би трябвало да се оправи, след като компютърът се адаптира към новите стойности от моторчето.
И така тази сутрин за работа същия кощмар на половината път, след което я изрязах на една права на 2-а и спрях на стоп в покой - от този момент нататък колата си заработи нормално и бях изненадан отново. На празен ход оборотите си падат плавно до 1000 и секунда - две след това малко под 1000. Потеглях, спирах, карах я още 2-3 километра - никакъв проблем, държеше се нормално, няма гаснене, няма игране на стрелката в покой, нищо! Но беше позагряла вече и излизаше от синия сектор, та не знам какво да мисля. След работа, като изстинала ще я видя пак как и ще я следя идните дни, като ще пиша пак за резултата.
Не знам - някой от вас имал ли е сходно поведение на мотора след чистене на моторчето? Съзнавам, че чистенето най-вероятно няма да ми реши всички проблеми, но толкова да влоши работата на мотора... надявам се да е било точно това, което пише в ръководството и на компютърът му е трябвало време да се адаптира, към новата работа на моторчето...
В крайна сметка вчера вечерта го изчистих и върнах обратно, без да свалям колектора, защото нямах подходящия ключ. Бях много неприятно изненадан, когато я запалих и моторът се дърше много по-зле и от преди това! Без газ запали но се установи на малко над 1500 оборота?!? Подадох малко газ - пак падна на 1500. Изфорсирах я до около 6000 оборота и падна без колебание на 0 и изгасна. Пак я запалих, тоя път отиде на 2000+?!? Съвсем се шашнах. Няколко пъти подавах газ къдео повече, къде по-малко - ту се установяваше около 1000-1300, ту над 1500 и накрая реших да направя едно кръгче. Резултат - никакъв, адски лошо поведение на мотора, оборотите играят както си искат, колата изгасна няколко пъти, не върви и се ядосах... Пъркирах я, прибрах се и се зачетох в ръководството на Bentley-BMW и там прочетох, че при смяна на стъпковото моторче с ново, може да се очаква лошо поведение на мотора, но след около 10 минути каране би трябвало да се оправи, след като компютърът се адаптира към новите стойности от моторчето.
И така тази сутрин за работа същия кощмар на половината път, след което я изрязах на една права на 2-а и спрях на стоп в покой - от този момент нататък колата си заработи нормално и бях изненадан отново. На празен ход оборотите си падат плавно до 1000 и секунда - две след това малко под 1000. Потеглях, спирах, карах я още 2-3 километра - никакъв проблем, държеше се нормално, няма гаснене, няма игране на стрелката в покой, нищо! Но беше позагряла вече и излизаше от синия сектор, та не знам какво да мисля. След работа, като изстинала ще я видя пак как и ще я следя идните дни, като ще пиша пак за резултата.
Не знам - някой от вас имал ли е сходно поведение на мотора след чистене на моторчето? Съзнавам, че чистенето най-вероятно няма да ми реши всички проблеми, но толкова да влоши работата на мотора... надявам се да е било точно това, което пише в ръководството и на компютърът му е трябвало време да се адаптира, към новата работа на моторчето...

- transporter_81
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 226
- Регистриран на: 11.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: нещо черно
- Мечтае да кара: 850i
- Детайли за колата: Рег. на 30.01.2009
Re: Студена пали, топла се колебае
Колега пиши пак след няколко дена,какво се е случело,че и ние мислим да правим тази процедура
Благодаря предварително 


325i на части- viewtopic.php?f=134&t=253370
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Студена пали, топла се колебае
Кокато се сваля и почиства моторчето на празедн ход,понякога се появява този незнам дали да нарека проблем,но и при мен стана така.Още като бях с м50-то си чистих моторчето и след монтажа запалвайки двигателя,зацикли на 1500обр./мин.Тогава просто откачих буксата на дебитомера за малко,след което оборотите паднаха на 900 и всичко заспа.
После съм нямал никави проблеми с играене на обороти и неравномерна работа на двигателя.
После съм нямал никави проблеми с играене на обороти и неравномерна работа на двигателя.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Студена пали, топла се колебае
danielle написа: Паркирах я, прибрах се и се зачетох в ръководството на Bentley-BMW и там прочетох, че при смяна на стъпковото моторче с ново, може да се очаква лошо поведение на мотора, но след около 10 минути каране би трябвало да се оправи, след като компютърът се адаптира към новите стойности от моторчето.
Не е необходимо да чакаш компютъра сам да си коригира настройките. Само откачаш отрицателната клема от акумулатора за няколко минути и след това я закачаш, през което време той се рисетва. И да, нормално е когато задръстеното ти с боклуци стъпково моторче отваря и затваря отвора с по-високи стойности на напрежението, които са запаметени като параметри в компа, след чистене да поддържа ненормално високи обороти на празен ход, с предишните стойности на напрежението.

57 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани