Това ли е реостата

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 15.07.2009
Местоположение: гр.Шумен
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 318is, тъмносин металик

Re: Това ли е реостата

Мнение от nike69 » 14 Апр 2010, 12:08

4-та степен е директна,останалите минават през резисторите, които са различни за различните степени. Термозащитката е една.Може би се е прекъснало резисторчето за 2 степен или има лоша контактна връзка. Ново комплектче можеш да си купиш за около 90-110лв. Аз съм си шунтирал термозащитата. Но си провери и филтъра на купето, който се намира след като се свали жабката. Когато този филтър се запуши вентилаторът се товари и тези резисторчета също

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 8.03.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i

Re: Това ли е реостата

Мнение от kokoshkite » 23 Апр 2010, 11:30

Днес и аз реших да оправя този проблем .При мен работеше само на 4-та степен и проблемът се оказа ,че в реостата имаше прах и листа .Моят реостат е малко по различен от този на колегата и за това го показвам .
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Re: Това ли е реостата

Мнение от KickingKing » 20 Сеп 2010, 9:06

Малко късно се включвам в темата ама... На предишната ми е36 имах този проблем, а тя беше 1993год. Резистора беше като показания от kokoshkite в предишния пост. Хванах контактния спрей и го понапръсках, съответно и до сега работи без проблеми няколко години вече.

Сега ми се появи на другата кола, която е 1994 и днес ще разглабям да видя какво и как.
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Това ли е реостата

Мнение от metodi80 » 20 Сеп 2010, 13:43

Чеки да се включиМ ... :mhihi:
Значи колега ще се опитам да обясня възможно най -ясно и да изчистиме в крайна сметка проблема с тия реостати /резистори /реотани и т.н. :mhihi:

Както сигурно всички знаят реостатите в Е36 са два типа ....

Единия тип е изцяло метален (няма керамика) , този реостат е много здрав и рядко се поврежда, по скоро проблемите при него идват от замърсяване и лош контакт на биметалната пластина ... Него няма да го коментирам... - просто е здрав и работи !

Другия тип е "боклук" (поне за наще стандарти , дето искаме едно нещо да работи по 100 години и дори след това като се счупи ,пак сме недоволони.. ). Зелен е на цвят и при него бубинките/резистори са навити на керамично тяло. В задната му част има една джаджа , която някои наричат термо-бушон , други казват , че е биметална пластина в затворен корпус , който както му кеф , така да я нарича ...
Тази джажда се продава във всеки магазин за електроника , параметрите и са 10 А / 240 градуса.

Преди да обясня кое , какво и как , ето я схемата :

Изображение

Резисторите са вързани последователно (3 броя ) и последен във веригата (преди вентилатора ) е термо бушона :

Изображение

На схемата се вижда както номерацията на пиновете на галетния превключвател (врътката ) на управлението , така и номерацията на пиновете на самия реостат.

От 4-ти пин (степен) на врътката веригата отива директно във вентилатора (това е и причината , когато се повреди резистора , да работи само 4-та степен , понеже тя е директна ...).

От 3-ти пин (степен) на врътката , веригата отива в 1-ви пин на реостата , минава през един резистор (1.5- 2 ома), след това през термо-бушона и след това влиза във вентилатора . Тоест когато врътката е на 3-та степен ,съпротивлението е около 2 ома и силата на духане е малко по -слаба , отколкото , когато е на 4-та степен.

От 2-ри пин (степен) на врътката , веригата отива в 2-ри пин на реостата , минава през два резистора (последователно) , след това през термо бушона и след това влиза във вентилатора. В този случай съпротивлението е сумарно от двата резистора (около 3-4 ома), поради което силата на духане е още по-слаба.

От 1-ви пин (степен) на врътката , веригата отива в 3-ти пин на реостата , минава през три резистора последователно , след това през термо -бушона и влиза във вентилатора. Тоест , съпротивлението е сумарно от трите резистора (около 5-6 ома) , силата на въздушната струя е най слаба ...

Ако не работят всички степени (от 1 до 3 та) , то проблема най -вероятно е в термо -бушона (тъй като той е последен във веригата. Вероятността да изгорят всички бубинки /резистори в реостата е малка , ето защо , когато всички степени не работят , то първо трябва да се премери самия термобушон. Мери се с мултицет включен на зумер или на съпротивление. Термо бушона трябва да даде верига , когато пипалата на мултицета са поставени на двата извода на бушона , ако не дава верига (зумера не пищи или не дава съпротивление ) , то самия бушон е за смяна.

Ако не работи само определена степен (примерно 2-ра) , то проблема най -вероятно е в самия резистор , който отговаря за съответната степен . Тогава , трябва да се премери на съответните изводи от схемата , дали бубинката /резистора е здрав (дали дава съпротивление около 1.5-2 ома). Ако резистора е прекъснал , може да се навие тел директно от горе на самото тяло на реостата. Само трябва телта да е подходяща ( да осигури съпротивление 1.5-2 ома). За целта може да се използва тел от реотан за калорифер.

Има и друг вариянт , резистора за съответната степен да си е здрав (като го мерите да дава съпротивление) , но въпреки това вентилатора да не духа. Тогава трябва да се премери дали стига напрежение до съответния извод на реостата , ако не стига , то проблема е в галетния превключвател (врътката).

П.С. Ето една "импровизация" на резистор , на един приятел , който му се беше скапал резистора.

Изображение

Изображение

Опитах се да навия резистора на изцяло ново керамично тяло. Използвах керамика от реотан за калорифер и тел от същия реотан. Резултата беше , че вентилатора заработи , но първата намотка , която отговаря за 3-та степен (м/у 1 -4 пин) , буквално светеше (въпреки , че съпротивлението на намотката си беше точно , а телта по -дебела от стандартната). Нищо не гореше , нямаше проблем , но ме беше старх да оставя такава "бомба- факла" във колата на момчета , а със сигурност и него го е страх .... :mhihi: Та в крайна сметка нищо не стана ... Мислех да монтирам три жични резистора по около 2 ома / 10 вата , но не се събират в гнездото и не може после да влезе реостата ... Та в крайна сметка за сега няма евтина алтернатива на реостата .... Втора ръка му търсят около 40 лв в моргите , а нов е 100 и кусур.... Ако успея да измисля нещо ще допълня ....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 246
Регистриран на: 8.03.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i

Re: Това ли е реостата

Мнение от kokoshkite » 20 Сеп 2010, 13:50

Браво на колегата metodi80 ,много подробно и полезно :D :lol:
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook