въпрос за ето този клапан / снимка /

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 12 Дек 2008, 15:36

Hellrider написа:М50 няма такова животно :idea:


Има има И М50 има аз при мен съм го откачил и седно филтърче да а от към колектора съм го запушил но все ме съмнява това да е правилно и скоро мисля да си взема едино такова:
Изображение

около 60-тина левчета!

А има и едни модели се отопляват от охлаждането, тъкмо ще прехвърля маркучите за отопление на Дроселовата клапа към отопление на тоя "резервоар" :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 12 Дек 2008, 16:01

А ако ги пусна тия газове в атмосферата както се прави на ладите какво ще стане :ok: В е39 имаше много добра тема точно за тоя клапан

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 12 Дек 2008, 16:05

To e ясно, че моя не е напълно запушен. Но възможно ли е от него при тихи обороти лекичко да претрисва колата. Много леко и много дразнещо за мен. Оборотите са железни и не мърдат. Абсолютно всичко: свещи, сонда, кабели ауспуси е изрядно. Hellrider мисля също имаше този проблем. Ако ще ми оправи гадното леко претрисване, веднага хвърлям 80лв.

Ако се хвърлят газовете в атмосферата не е проблем, но ще губиш масло мисля.
Последна промяна kdl на 12 Дек 2008, 16:11, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 12 Дек 2008, 16:06

да от него е почти 100% мога да ти гарантирам, особено и ако масло ти изчезва без следа изведнъж :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 12 Дек 2008, 16:25

и аз бих го сменил дори профилактично, но съм разглабял всичко и няма такъв. от капака на клапаните маркуча отива директно в гофрето след дебитомера.
освен да съм имал, а някой "майстор" да го е махнал, но гледам в ОЕМ че също не фигурира клапан за М50
иначе го имам неравномерното работене на свободна, глъхне при смачкване на газта, дори гърми, но масло не пипа грам(е може би 50-100гр на 9-10000) на пръчката не намаля
ето схемата за М50
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 12 Дек 2008, 16:44

liloff написа:To e ясно, че моя не е напълно запушен. Но възможно ли е от него при тихи обороти лекичко да претрисва колата. Много леко и много дразнещо за мен. Оборотите са железни и не мърдат. Абсолютно всичко: свещи, сонда, кабели ауспуси е изрядно. Hellrider мисля също имаше този проблем. Ако ще ми оправи гадното леко претрисване, веднага хвърлям 80лв.

Ако се хвърлят газовете в атмосферата не е проблем, но ще губиш масло мисля.


и при мен ситуацията е абсолютно същата, оборотите са железни и си работи перфектно, обаче като се загледа двигатела и във скоростния лост също се вижда едно съвсем леко притрисане от време на време...... и на диагностика нищо не показа, най-вероятно е клапана проблема, но при мен като отворя капачката и се мъчи да загасне което ме навява не мисълта, че вероятно още не е дал фира на цяло а само е почнал да се запушва.......
Изображение


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 12 Дек 2008, 17:15

Hellrider написа:и аз бих го сменил дори профилактично, но съм разглабял всичко и няма такъв. от капака на клапаните маркуча отива директно в гофрето след дебитомера.
освен да съм имал, а някой "майстор" да го е махнал, но гледам в ОЕМ че също не фигурира клапан за М50
иначе го имам неравномерното работене на свободна, глъхне при смачкване на газта, дори гърми, но масло не пипа грам(е може би 50-100гр на 9-10000) на пръчката не намаля
ето схемата за М50
Изображение


Е не е ли нещо като клапан елемент 1 от снимката ?

Маркуч 3 отива преди дросела, а маркуч 5 отива направо в колекторите и е доста тънък (предполагам тои е за да смуче при вакум)

Някак си ми се струва много странна цялата система при М50 немога да схвана логиката и... :confused:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1207
Регистриран на: 12.04.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 12' F30 335i

Мнение от taba4ko » 12 Дек 2008, 17:33

колеги не знам в каде сте проверили, но аз днес свърших тази работа в ауто + на бул. панчо владигеров. останах втрешен: за маркуща ми искаха 44лв. а за клапана (оригиналдъ бил) 88.60лв. че в дару кар са по-евтини бе а бах ги в маркучите. като за начало че си взема един маслоустойчив и ще си го сменя, а масло не ми губи, което маи е добре :)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 12 Дек 2008, 17:45

1 и 4 са просто свръзки на маркучетата-1 за капака, а 4 за гофрето преди дросела. 1 е пластмаса със щипка , която се разделя на два канала вътре-за по-тънкия и по-дебелия маркуч. 4 е само извита пластмасова тръбичка, която се закача за гофрето.
тънкия маркуч отива в в гофрето, което е след стъпковия мотор и преди колекторите и целта му е да вкарва маслени пари и когато колата работи на празен ход.
за мое учудване всичките ми маркучи са оригиналните на 17г. и са абсолютно здрави без запушвания или нацепвания

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 509
Регистриран на: 3.11.2007
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Is Hybrid
Мечтае да кара: M1

Мнение от phantomas » 12 Дек 2008, 18:34

аз да питам при вас колеги този мъркуч дето съм го оградил с зелени хиксове и който отива към въпросния клапан, при мен вътре има една гадна слуз , при вас има ли подобно нещо , при положение че аз направо съм го оставил свободно да си виси този мъркуч
BMW 318is


Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 20.10.2006
Местоположение: Разлог, Банско, Добринище
Детайли за колата: mnoo fast ;)

Мнение от Zaho » 12 Дек 2008, 18:55

Hellrider написа:1 и 4 са просто свръзки на маркучетата-1 за капака, а 4 за гофрето преди дросела. 1 е пластмаса със щипка , която се разделя на два канала вътре-за по-тънкия и по-дебелия маркуч. 4 е само извита пластмасова тръбичка, която се закача за гофрето.
тънкия маркуч отива в в гофрето, което е след стъпковия мотор и преди колекторите и целта му е да вкарва маслени пари и когато колата работи на празен ход.
за мое учудване всичките ми маркучи са оригиналните на 17г. и са абсолютно здрави без запушвания или нацепвания


Значи ли, че ако си сложа просто едно филтърче на капака
и запуша отворите на гофрето и на маркуча след моторчето за празния ход (както съм и направил)

Няма начин да създава проблеми?
Каквито създава при другите мотори ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 13.02.2005
Кара: N57 3.0xd

Мнение от Hellrider » 12 Дек 2008, 20:00

дори и без филтърче, а само да го провесиш надолу да си изкачат парите пак няма да има проблем
важното е да са запушени останалите отвори да не смуче от тях
ти това си го направил, значи си ОК

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Дек 2008, 10:18

Е днес го свалих прословутият клапан -при празни обороти стои отворен,с вдигане на оборотите почва да затваря пътя на картерните газове към смукателният колектор.Реших да направя и експеримент-махнах маркуча от щуцера на клапана и го оставих свободен ,а самият щуцер го запуших.Още не съм я пробвал както трябва колата за да усетя разликата-струва ми се ,че само почна да ускорява по-добре,ще видя и какво ще стане с разхода. ;)

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 13 Дек 2008, 19:48

значи все пак си е клапан , а има ли вътре кече което да кондензира маслото от парите ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Дек 2008, 20:47

mitak_o написа:значи все пак си е клапан , а има ли вътре кече което да кондензира маслото от парите ?


Няма кече.Представлява цилиндър в единият край има гумена мембрана в другият малък отвор.На гумената мебрана има закрепено стебло с уплътнение,стоящо над отвора.Когато вакума се усили,гумата се разтяга и стеблото затваря отвора.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook