Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от ~Мишо~ » 23 Мар 2010, 14:46

Моето М43 е с двойни пружини,ТДСа който го дават да е с двойни е с единични,специално го оглеждах дали не е в следствие "тунинг" обаче не... :dunno: .
При това принудително развъртане опънатата част на веригата провисва и неприятната среща е на лице,естествено всичко е строго индивидуално,но аз не бих разчитал на лесен ремонт...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4217
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от ///M Power » 23 Мар 2010, 14:47

s_kolev написа:
BiTurbo написа:да удрят бутало в клапан, ама като гледам всики давате пример с 20кови мотори. Там пружината на клапана е единична и мине ли червения сектор на оборотомера има огромна вероятност да се цунат. Ама колегата е с ИС там нещата са други ИСа и 328цата имат двойни пружини на клапаните. За справка потърсете из интернет на ludiagsm клипчетата как върти ИСа на 8300 оборота :winky: Са не знам колегата в колко оборота е бил, ама по скоро имам чувството, че първо ше се скъса коляновия вал преди да се цунат клапан и бутало при ИСа и 328 :D

не изключвам нищо, просто подчертавам, че има голяма вероятност да не е имало любовна среща между клапан и бутало ;)



E30 318is са с двойни пружини на клапаните, E36 минават на единични (възможно е да има преходни модели на Е36ци с двойни) :yes:


до 92-3 има коли с двойни
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от BiTurbo » 23 Мар 2010, 15:02

~Мишо~ написа:Моето М43 е с двойни пружини


абе верно странна работа и в РЕАЛОЕМа гледам М43 с двойни пружини го дават (вътрешна и външна), пък не обърнах внимание на моето като свалях капака на клапаните......

Сега погледнах и за М42 до 09.92 са с двойни пружини при Е36 а след това се минава на единични.
Изображение


Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 11.03.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318IS and E46 318I
Детайли за колата: BMW E36 318IS ; BMW E46 318I

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от ProblemZ » 24 Мар 2010, 9:37

След малко ще кача по една снимка да видите поражението :roll:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Най - ТочниЯ


Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 11.03.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318IS and E46 318I
Детайли за колата: BMW E36 318IS ; BMW E46 318I

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от ProblemZ » 24 Мар 2010, 10:08

Ето бегла представа какво се случва ако карате без скоростен лост :mrgreen:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Най - ТочниЯ


Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 11.03.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318IS and E46 318I
Детайли за колата: BMW E36 318IS ; BMW E46 318I

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от ProblemZ » 24 Мар 2010, 10:14

Някой ще каже ли как най-безболезнено да сложим веригата,че малко са чалам я извадихме,ама този чалам няма да помогне при слагане и зацепване :help:
Най - ТочниЯ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от BiTurbo » 24 Мар 2010, 11:11

интересни форми с постигнал,
тва да караш в 8000об. било изкуство в буквалния смисъл :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от jakson » 24 Мар 2010, 12:40

Добре де само неразбрах , защо буталата удрят клапаните . Двигателя нали е изчислен така , че клапани и бутала да се движат в синхрон . Защо при такива обороти става авария . Някой може ли да даде научно обяснение ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от BiTurbo » 24 Мар 2010, 13:49

jakson написа:Добре де само неразбрах , защо буталата удрят клапаните . Двигателя нали е изчислен така , че клапани и бутала да се движат в синхрон . Защо при такива обороти става авария . Някой може ли да даде научно обяснение ?


e да в синхрон, нооо
замисли се всъщност какво кара клапана да се върне обратно преди буталото да е стигнало горната мъртва точка, да точно така, пружината на клапана...... И кво става като си в 8000об буталото стига 8000 пъти до горната си мъртва точка за една минута, опитай се да преброш до 8000 за минута :mhihi: :mhihi: И в един момент се получава тача, че пружината не успява да върне клапана доката буталото дойде до горе и буталото като го види тоя клапан, че седи така свободно във въздуха и му "помага" по пътя на обратно, е да ама той не знае с колко да го "засили" и някой път (в повечето случаи) "прекалява" и го криви, щото много "рехав" тоя клапан, никъв шанс да издържи на боя на буталото :mhihi: :mhihi:
Са не знам дали стана по-ясно :D
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от vankatagsi » 24 Мар 2010, 13:56

BiTurbo написа:
jakson написа:Добре де само неразбрах , защо буталата удрят клапаните . Двигателя нали е изчислен така , че клапани и бутала да се движат в синхрон . Защо при такива обороти става авария . Някой може ли да даде научно обяснение ?


e да в синхрон, нооо
замисли се всъщност какво кара клапана да се върне обратно преди буталото да е стигнало горната мъртва точка, да точно така, пружината на клапана...... И кво става като си в 8000об буталото стига 8000 пъти до горната си мъртва точка за една минута, опитай се да преброш до 8000 за минута :mhihi: :mhihi: И в един момент се получава тача, че пружината не успява да върне клапана доката буталото дойде до горе и буталото като го види тоя клапан, че седи така свободно във въздуха и му "помага" по пътя на обратно, е да ама той не знае с колко да го "засили" и някой път (в повечето случаи) "прекалява" и го криви, щото много "рехав" тоя клапан, никъв шанс да издържи на боя на буталото :mhihi: :mhihi:
Са не знам дали стана по-ясно :D


:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1708
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от Biogame » 24 Мар 2010, 14:07

На каква цена ги купи новите клапани колега.
Преди като взимахме за едно М50 бяха по 13-14 лв бройката.
:driving: :dunno: :driving:


Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 30.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от Mihmor » 24 Мар 2010, 15:04

Най-вероятно някой клапан е "увиснал" заради високите обороти и е ударил бутало (може и да са няколко), при мен на първото ми бмв стана така, 12 криви изпускателни клапана беше щетата, двигателя даже си работеше и палеше при -3 градуса, само че имаше вибрации
Изображение


Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 11.03.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: E36 318IS and E46 318I
Детайли за колата: BMW E36 318IS ; BMW E46 318I

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от ProblemZ » 24 Мар 2010, 15:26

Mihmor написа:Най-вероятно някой клапан е "увиснал" заради високите обороти и е ударил бутало (може и да са няколко), при мен на първото ми бмв стана така, 12 криви изпускателни клапана беше щетата, двигателя даже си работеше и палеше при -3 градуса, само че имаше вибрации
Изображение

И мойте са такива "Z"-образни :smoke:
Най - ТочниЯ

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от jakson » 24 Мар 2010, 16:24

BiTurbo написа:
jakson написа:Добре де само неразбрах , защо буталата удрят клапаните . Двигателя нали е изчислен така , че клапани и бутала да се движат в синхрон . Защо при такива обороти става авария . Някой може ли да даде научно обяснение ?


e да в синхрон, нооо
замисли се всъщност какво кара клапана да се върне обратно преди буталото да е стигнало горната мъртва точка, да точно така, пружината на клапана...... И кво става като си в 8000об буталото стига 8000 пъти до горната си мъртва точка за една минута, опитай се да преброш до 8000 за минута :mhihi: :mhihi: И в един момент се получава тача, че пружината не успява да върне клапана доката буталото дойде до горе и буталото като го види тоя клапан, че седи така свободно във въздуха и му "помага" по пътя на обратно, е да ама той не знае с колко да го "засили" и някой път (в повечето случаи) "прекалява" и го криви, щото много "рехав" тоя клапан, никъв шанс да издържи на боя на буталото :mhihi: :mhihi:
Са не знам дали стана по-ясно :D

С риск да получа упрек за въпросите ми искам да попитам следното ; нали пружината го връща , защо тогава буталото изкривява клапана като битрябвало от другия си край да е свободен и разпределителния вал да е в позиция позволяваща на клапана да се върне спокойно нагоре . Излиза , че среща съпротивлението на пружината ли ? И при удара с буталото вместо да се върне свободно , пружината му оказва съпротивление и се изкривява . Така ли ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Проблем с двигател(след една неволна грешка) Е36 318IS

Мнение от Chapai » 24 Мар 2010, 16:32

Помисли за направлението на клапана което се задава от водача му и за посоката на движение на буталото - явно не съвпадат. От тук идва изкривяването...
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook