Изчисляване на максимална скорост на Е36 с диф от Е30.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Laverita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 15.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Самолет и мечтае да кара подводница
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
~Мишо~ написа:http://www.boosttown.com/gearbox_differential/speed_calculator.php
Колега,ето ти един готов калкулатор,разгледай го и дано разбереш защо при едни и същи обороти и предавка,на газ и на бензин НЕможеш да имаш различна скорост (както твърдеше преди в друга тема).
Е, колега, опасен си


- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
BiTurbo написа:Laverita написа:П.с
Значи, ако и сложа дори диф 4.10 от е30 мак. скорост на 7000 оборота ще е 210 км.? Ами това е суперДоверявайки се на таблицата на колегата мога да сложа 4.10 диф?
ми да ама на 150 ще си в 5000 оборота на 160 на 5500 и т.н. Тоест при сравнително ниска скорос, ще товариш мотора доста. Но целта ти си я знаеш
Не изчетох мненията по темата докрая, само напомням, че в първия си постинг написахна е30 с бензинови и дизелови двигатели скоростната кутия е с овърдрайв, което означава, че петата скорост е повишаваща, или по-просто оборотите на двигателя на пета предавка са по-ниски от оборотите на карданния вал. За това диф с предавателно отношение 4.10 идва като 3.45 на седан, или купе е36, като имаш в предвид и по-големия диаметър на колелета на е36. Всеки сам решава за себе си, моето мнение е не само не си заслужава, но направо си е пълно безумие да сложиш диф от 3.82, а да не говорим 4.10. Максималната скорост не е от значение, а прекалено късите предавки, които и без това са ужасно дразнещи с оригиналния диф. Сметни на втора предавка при 6000 оборота каква скорост ще има с диф 4.10, при положение, че с 3.45 ги прави 80 км/час. Точно 69 ще бъдат. За сравнение със старата ми е30-ска и мотор м10 с късия диф ги правих 60 км/час на първа, 100 на втора, 140 на трета и т.н., това е до прекъсвач. Ако я имах все още тази кола се хващам на бас, че ще бия на старт всяка стокова 318ска 8 клапана и някои иски с късите скорости.
- Laverita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 15.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Самолет и мечтае да кара подводница
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
ивчо3 написа:BiTurbo написа:Laverita написа:П.с
Значи, ако и сложа дори диф 4.10 от е30 мак. скорост на 7000 оборота ще е 210 км.? Ами това е суперДоверявайки се на таблицата на колегата мога да сложа 4.10 диф?
ми да ама на 150 ще си в 5000 оборота на 160 на 5500 и т.н. Тоест при сравнително ниска скорос, ще товариш мотора доста. Но целта ти си я знаеш
Не изчетох мненията по темата докрая, само напомням, че в първия си постинг написахна е30 с бензинови и дизелови двигатели скоростната кутия е с овърдрайв, което означава, че петата скорост е повишаваща, или по-просто оборотите на двигателя на пета предавка са по-ниски от оборотите на карданния вал. За това диф с предавателно отношение 4.10 идва като 3.45 на седан, или купе е36, като имаш в предвид и по-големия диаметър на колелета на е36. Всеки сам решава за себе си, моето мнение е не само не си заслужава, но направо си е пълно безумие да сложиш диф от 3.82, а да не говорим 4.10. Максималната скорост не е от значение, а прекалено късите предавки, които и без това са ужасно дразнещи с оригиналния диф. Сметни на втора предавка при 6000 оборота каква скорост ще има с диф 4.10, при положение, че с 3.45 ги прави 80 км/час. Точно 69 ще бъдат. За сравнение със старата ми е30-ска и мотор м10 с късия диф ги правих 60 км/час на първа, 100 на втора, 140 на трета и т.н., това е до прекъсвач. Ако я имах все още тази кола се хващам на бас, че ще бия на старт всяка стокова 318ска 8 клапана и някои иски с късите скорости.
Аз мисля, че си заслужава, защото ускорението и силата, с която ще ги прави тези 80 км. на втора при 7000 оборота (защото толкова ще са с 4.10 диф) е усещане далеч от това което е сега с 3.45; Да не говорим, че ще прави за още по късно време. Така мисля, но като го направя ще видим и пак ще пиша

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
BiTurbo написа:ама ти не разбра, че като имаш голямо предавателно число имаш повече мощност, но ниска максимална скорост респективно, високи обороти при 160 примерно, а като имаш по малко предавателно число имаш максимална скорост, но въртящия момент пада много и реално нямаш тая мощност като при 4.10. Затова и от БМВ са преценили, че 3.45 е сравнително оптимално предавателно като компромис скорост/ускорение. От тук на сетне е вече въпроса ти какво търсиш в тая кола дето я правиш. Ако ше я правиш за яко ускорение и няма да я караш на дълго слагай голямо число и ще се изстрелва, но ще ти свършват бързо предавките и ще имаш лоша максимална скорост. С 3.81 обаче аз лично не виждам разлика много далечна от 3,45 и цялата интервенция ми се струва безсмислена. Това все пак е мое мнение, аз НЯМАМ практически наблюдения и сравнения между двата монтирани на един и същ мотор и скорости.
.....от мене само теорията
Мощността няма отношение към предавателните числа, тя е една и съща на всяка една предавка, въртящият момент зависи пряко от предавателните числа. А прехвалените инженери от БМВ са тествали автомобилите с пълно тегловно натоварване и са решили, че диф с предавателно число 3.45 е оптималното решение. Аз не се съмнявам че е така, но като се возя сам в колата, направо ми бърка в здравето тази недомислица. Като не могат да направят двигател като хората, поне да не осакатяват колите с тези къси скорости, визирам предимно втора предавка.
- Laverita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 15.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Самолет и мечтае да кара подводница
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
ивчо3 написа:BiTurbo написа:ама ти не разбра, че като имаш голямо предавателно число имаш повече мощност, но ниска максимална скорост респективно, високи обороти при 160 примерно, а като имаш по малко предавателно число имаш максимална скорост, но въртящия момент пада много и реално нямаш тая мощност като при 4.10. Затова и от БМВ са преценили, че 3.45 е сравнително оптимално предавателно като компромис скорост/ускорение. От тук на сетне е вече въпроса ти какво търсиш в тая кола дето я правиш. Ако ше я правиш за яко ускорение и няма да я караш на дълго слагай голямо число и ще се изстрелва, но ще ти свършват бързо предавките и ще имаш лоша максимална скорост. С 3.81 обаче аз лично не виждам разлика много далечна от 3,45 и цялата интервенция ми се струва безсмислена. Това все пак е мое мнение, аз НЯМАМ практически наблюдения и сравнения между двата монтирани на един и същ мотор и скорости.
.....от мене само теорията
Мощността няма отношение към предавателните числа, тя е една и съща на всяка една предавка, въртящият момент зависи пряко от предавателните числа. А прехвалените инженери от БМВ са тествали автомобилите с пълно тегловно натоварване и са решили, че диф с предавателно число 3.45 е оптималното решение. Аз не се съмнявам че е така, но като се возя сам в колата, направо ми бърка в здравето тази недомислица. Като не могат да направят двигател като хората, поне да не осакатяват колите с тези къси скорости, визирам предимно втора предавка.
Ами, не знам за вас, но мен не ме притеснява чак толкова дали на втора ще съм 80 или 100 км., за мен е по-важно с какво ускорение и тръпка ще ги достигна тези 80
км.






- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
ивчо3 написа:BiTurbo написа:ама ти не разбра, че като имаш голямо предавателно число имаш повече мощност, но ниска максимална скорост респективно, високи обороти при 160 примерно, а като имаш по малко предавателно число имаш максимална скорост, но въртящия момент пада много и реално нямаш тая мощност като при 4.10. Затова и от БМВ са преценили, че 3.45 е сравнително оптимално предавателно като компромис скорост/ускорение. От тук на сетне е вече въпроса ти какво търсиш в тая кола дето я правиш. Ако ше я правиш за яко ускорение и няма да я караш на дълго слагай голямо число и ще се изстрелва, но ще ти свършват бързо предавките и ще имаш лоша максимална скорост. С 3.81 обаче аз лично не виждам разлика много далечна от 3,45 и цялата интервенция ми се струва безсмислена. Това все пак е мое мнение, аз НЯМАМ практически наблюдения и сравнения между двата монтирани на един и същ мотор и скорости.
.....от мене само теорията
Мощността няма отношение към предавателните числа, тя е една и съща на всяка една предавка, въртящият момент зависи пряко от предавателните числа. А прехвалените инженери от БМВ са тествали автомобилите с пълно тегловно натоварване и са решили, че диф с предавателно число 3.45 е оптималното решение. Аз не се съмнявам че е така, но като се возя сам в колата, направо ми бърка в здравето тази недомислица. Като не могат да направят двигател като хората, поне да не осакатяват колите с тези къси скорости, визирам предимно втора предавка.
На мен пък ми се струва, че са намерили точната среда с тази конфигурация. На дълго си карам до 140 или 150 и си е перфектно до 4000 респективно 4200 оборота, какво повече да искаш. Скоростите са си идеални, по-скоро на мен първа ми се вижда къса, а не втора. Явно си зависи и от самия човек, на някои има допада, други поради стила си на каране искат повече, еее нормално бих казал, все пак не може всеки да бъде доволен, то ако беше така всеки щеше да си взима БМВ

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
Значи карал съм всякакви коли нисък и среден клас, с мощност от 26, до 180 к.с. и наистина тръпката ми е с БМВ, за това спор няма. Играл съм на РС игри need for speed, които с голяма точност имитират поведението на различните автомобили на пътя, точно като в симулатор. Общо взето има голяма разлика в реалното каране на останалите коли с предно предаване и недомислицата при тях недозавиване, лош баланс, боксуване при потегляне, тегава предница, изменяща се в тесни граници сходимост на предните колела и свързаното с това недозавиване и на "Мерцедес" и "БМВ". Карал съм деу нексия с мотор 1.5 кубика и мощност 75 к.с. с дълги предавки и честно почти не отстъпва на много по-мощните 318-ски е36, дори е по-приятно на старт. "Нубирата" беше със значително по-мощния мотор 1.6 16 клапана, но с тежко купе и дългите скорости е като куц кон. Направо отврат на ускорение. "Ланосът" 1.5 кубиковия е пълно фиаско на GM. Не знам по какви съображение са преценили, че няма нужда от дебитомер и са опростили електрониката, като за целта се използва само TPS-а на дроселовата клапа. Може да си представиш като настъпиш педала на газта до дупка и мотора почва да се дави, не го ли отпуснеш да намали малко впръскването на бензина, колата все едно е по инерция. Маневрата изпреварване е табу, освен ако не си му свикнал. "ТИкото" няма нужда от коментар. От пежо, Рено и Ситроен, предпочитам "Рено". С малолитражки от 1.4, 16 клапана са на ниво 318I, 1.6 16 клапана, по нищо не отстъпва на 318is, или 320i, става въпрос само за старт, оттам нататък нещата са по-различни, интересното е, че са с по-дълга втора предавка и ти вземат аванса когато превключваш на 36-цата на трета от 80 км/час. На "Шкода" имам опит с бензинов мотор само с 1.4 "Фабия" и 1.6 "Октавия. Фабията беше много зле- тежко купе и дълги скорости, съчетано с малък мотор, карането с включен климатик е тема табу, за изпреварване и дума не може да става. Октавията беше нещо уникално като динамика и разход на бензин, между 8 и 9 литра на градско, ускорението е много по-добро от мотора 316 i на e36. По-мощните автомобили над 150 к.с. няма да коментирам, когато става въпрос за сравнение с нашите 36-ци, защото не съм карал по-мощна от моята. От дизелите на октавия, много добър е двулитровия с помпа дюза и компресор. В движение на втора или трета предавка, обороти 1500 с настъпване на падала на газта, мога да направя смешна 46-ца 320ci с 2200 кубиковия бензинов мотор, на трета, четвърта, пета и шеста, да не говорим. На отсечка от един и същи път, "Октавията" развива 100 км/час, а моя ИС само 75. Разбира се сравнението не е подходящо, трябва да се мери 320d. Може да си правя сравнение и с други автомобили, но темата ще се превърне в оф топик. Та в малка връзка с темата повечето от изброените от мен автомобили с идентични двигатели, аналог на нашите е36, имат по-дълги предавки, по-плавно ускорение, без неприятните тласъци на сешоара
, единственото необективно от моя страна е, че сравнявам сравнително нови модели- от 1999 година, до 2004 г., а е36 почти навърши 20 г.

Последна промяна ивчо3 на 21 Апр 2010, 13:35, променена общо 4 пъти
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
Леко да не изхвърчи стрелката в лютеницата.... и да се чудиш що не бега 

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Изчисляване на максимална скорост на Е36 с диф от Е30.
Най ми хареса за нексията...
От корейската гилдия съм карал Есперо (2 литра),и като се сетя с къв зор следвах брат ми... а той тогава с Рено 19...
За Октавията сигурен ли си че ще засрами 170 коньовата 320ка,че аз много се съмнявам...


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- Laverita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 15.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Самолет и мечтае да кара подводница
Re: Изчисляване на максимална скорост на Е36 с диф от Е30.
Момчета, отворете си рейсинг тема или си пишете на лс, че нещо започнахме да се отклоняваме, да не почна и аз да разказвам какво правех с мерцедес 124 - комби турбо 

- petio_bmw 318is
- ентусиаст
-
- Мнения: 1264
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: M42 POWER
Re: Изчисляване на максимална скорост на Е36 с диф от Е30.
Laverita написа:Момчета, отворете си рейсинг тема или си пишете на лс, че нещо започнахме да се отклоняваме, да не почна и аз да разказвам какво правех с мерцедес 124 - комби турбо
Колега,от къде ги вадиш тея генно модифицирани аватари ве?



- Laverita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 15.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Самолет и мечтае да кара подводница
Re: Изчисляване на максимална скорост на Е36 с диф от Е30.
petio_bmw 318is написа:Laverita написа:Момчета, отворете си рейсинг тема или си пишете на лс, че нещо започнахме да се отклоняваме, да не почна и аз да разказвам какво правех с мерцедес 124 - комби турбо
Колега,от къде ги вадиш тея генно модифицирани аватари ве?![]()
![]()
тези от тука ги намерих: zwani.com

- Ogi
-
Плевен тийм
-
- Мнения: 3296
- Регистриран на: 5.09.2007
- Местоположение: Плевен!
- Пол: Мъж
- Кара: 323ti
- Мечтае да кара: 332ti
- Детайли за колата: сива
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
Laverita написа:Ogi написа:аз го бях слагал защото ми трябваше сила... колата бе 1.6 102 коня компакт... при мен беше къс... ако на ис-ката и сложиш 4.10 ще ти дойде още по къс... според мен най-добре би ти паснало 3.65... ако си намериш купувай без да мислиш
Това, че ти е бил къс лошо ли е? Драсни малко повече по темата, че нищо не разбирамКакво значи къс и, че ще на мен ще ми бъде още по-къс? Бързо обръща оборотомера ли? Нали ми писа да не се замислям за 4.10, а да го слагам
за целта за която използвах колата това беше най-добрата модификация която бях направил... т.е. за дрифт по хубаво от късия диф на малък мотор няма...
т.е. ако си ползваш колата само за глъмотии късия диф ти е перфектно решение... обаче извън града си е мъка... на 5-та скорост на 110 км/ч бях на 4к оборота... на 130 бях на 5к оборота... най кофти ми беше като тръгнем към Калояново... колите си караха със средна скорост 130-140 и не ги бъркаше ама мен ме бъркаше защото за да ги гоня трябваше постоянно да я държа в 5-5500 оборота... иначе модификацията си заслужаваше защото колата просто подскочи... стана в пъти по пъргава и се опирах на коли които преди не си бях и помислял че мога да ги настигна...
решението си е изцяло твое... предцени си дали това че максималната ще ти е 170 няма да ти пречи... иначе за толкова малко пари няма как да докараш такава сила по друг начин...

- Laverita
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 197
- Регистриран на: 15.10.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Самолет и мечтае да кара подводница
Re: Глупав въпрос, но... какво да се прави?
Ogi написа:Laverita написа:Ogi написа:аз го бях слагал защото ми трябваше сила... колата бе 1.6 102 коня компакт... при мен беше къс... ако на ис-ката и сложиш 4.10 ще ти дойде още по къс... според мен най-добре би ти паснало 3.65... ако си намериш купувай без да мислиш
Това, че ти е бил къс лошо ли е? Драсни малко повече по темата, че нищо не разбирамКакво значи къс и, че ще на мен ще ми бъде още по-къс? Бързо обръща оборотомера ли? Нали ми писа да не се замислям за 4.10, а да го слагам
за целта за която използвах колата това беше най-добрата модификация която бях направил... т.е. за дрифт по хубаво от късия диф на малък мотор няма...
т.е. ако си ползваш колата само за глъмотии късия диф ти е перфектно решение... обаче извън града си е мъка... на 5-та скорост на 110 км/ч бях на 4к оборота... на 130 бях на 5к оборота... най кофти ми беше като тръгнем към Калояново... колите си караха със средна скорост 130-140 и не ги бъркаше ама мен ме бъркаше защото за да ги гоня трябваше постоянно да я държа в 5-5500 оборота... иначе модификацията си заслужаваше защото колата просто подскочи... стана в пъти по пъргава и се опирах на коли които преди не си бях и помислял че мога да ги настигна...
решението си е изцяло твое... предцени си дали това че максималната ще ти е 170 няма да ти пречи... иначе за толкова малко пари няма как да докараш такава сила по друг начин...
ами то по таблицата за изчисление с моя размер гуми до даваа 210 км мак. скорост на 7000 оборота. на 5000 оборота го дава 150 км., което мисля, че си е добре

- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Изчисляване на максимална скорост на Е36 с диф от Е30.
~Мишо~ написа:Най ми хареса за нексията...От корейската гилдия съм карал Есперо (2 литра),и като се сетя с къв зор следвах брат ми... а той тогава с Рено 19...
За Октавията сигурен ли си че ще засрами 170 коньовата 320ка,че аз много се съмнявам...
На старт шкодата ще изостане и то не малко, аз писах като смачкаш педала в движение. С 330 нютона от 1750 оборота на шкодата, сравнено с 210 нютона на 3500 оборота на 320ci не е хич малко. Пробвал съм я на шеста скорост от 80 км/час и обороти 1600 набира повече от доволно.
Последна промяна ивчо3 на 22 Апр 2010, 12:44, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани