Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от LiTtLeRoCk » 29 Май 2010, 19:08

angel_ti написа:
LiTtLeRoCk написа:
DirtySouth написа:Само неразбрах защо от хубавата ел перка да си спъваме и без това спънатите БМВ-та с Виско ?

Не съм пробвал,но си мисля че няма да се побере перката отпред.


вчера я пробвах тази операция и не става,перката от компакта с м42 не се побира при м52ката

Така си и знаех ама айде.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 22.01.2009
Местоположение: pazardjik
Пол: Мъж
Кара: e90;320si
Мечтае да кара: m3 e30
Детайли за колата: 320si;M-пълен пакет :)

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от angel_ti » 30 Май 2010, 9:37

знае ли някой дали има разлика в компресорите за климатика при м42 и м52 за като се има впредвид,че на м42 е коренно различен компресора от на м43? и как стои въпроса с перката за климатика?
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от LiTtLeRoCk » 30 Май 2010, 9:39

angel_ti написа:знае ли някой дали има разлика в компресорите за климатика при м42 и м52 за като се има впредвид,че на м42 е коренно различен компресора от на м43? и как стои въпроса с перката за климатика?

Перката за климатика мисля,че няма проблем да си ползваш твоята,но за компресорите мисля,че захващането към блока и тръбите към компресора е различно.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от vld » 30 Май 2010, 11:32

Неможе да ползва неговата, защото тя е тази дето седи зад радятора, а с шестак за нея няма място.
Взимаш ел.перка от седан шест цилиндров и я слагаш отпред пред кондензатора на климатика, като махаш една греда която седи между двата рога.
А за компресорите, по принцип на М42\43 е еднакъв, стига М42ката да е от по късна година тоест да е с пистов ремък, а не с рапецовидния.
Сравни си номера на компресора в риалоем за да видиш дали е същия като този който имаш.
Но при всички положение ще ти се наложи да смениш една или две тръби и стойката.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 22.01.2009
Местоположение: pazardjik
Пол: Мъж
Кара: e90;320si
Мечтае да кара: m3 e30
Детайли за колата: 320si;M-пълен пакет :)

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от angel_ti » 30 Май 2010, 13:46

vld написа:Неможе да ползва неговата, защото тя е тази дето седи зад радятора, а с шестак за нея няма място.
Взимаш ел.перка от седан шест цилиндров и я слагаш отпред пред кондензатора на климатика, като махаш една греда която седи между двата рога.
А за компресорите, по принцип на М42\43 е еднакъв, стига М42ката да е от по късна година тоест да е с пистов ремък, а не с рапецовидния.
Сравни си номера на компресора в риалоем за да видиш дали е същия като този който имаш.
Но при всички положение ще ти се наложи да смениш една или две тръби и стойката.


еми разглобявахме и един компакт с м43 и компресора беше по-малък от моя, а моя е с пистовия ремък компакта е 95г.! не съм го сравнявал с на м52 но ми изглежда същия стоиката е разли4на това е ясно и тръбата трябва да се смени! На м42 при компакта си прав колега перката за клима и за охлаждане е една, тя не се побира при шестака и ще си търся перка от 20ка :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от DirtySouth » 30 Май 2010, 15:15

vld написа:Неможе да ползва неговата, защото тя е тази дето седи зад радятора, а с шестак за нея няма място.
Взимаш ел.перка от седан шест цилиндров и я слагаш отпред пред кондензатора на климатика, като махаш една греда която седи между двата рога.
А за компресорите, по принцип на М42\43 е еднакъв, стига М42ката да е от по късна година тоест да е с пистов ремък, а не с рапецовидния.
Сравни си номера на компресора в риалоем за да видиш дали е същия като този който имаш.
Но при всички положение ще ти се наложи да смениш една или две тръби и стойката.


Какво ше рече кондензатора на климатика
I'm slowly drifting
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 22.01.2009
Местоположение: pazardjik
Пол: Мъж
Кара: e90;320si
Мечтае да кара: m3 e30
Детайли за колата: 320si;M-пълен пакет :)

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от angel_ti » 30 Май 2010, 17:57

радиатора има впредвид колегата
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12843
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от vld » 31 Май 2010, 9:35

Дам, това дето всички му викат радятор всъщност се казва кондензатор, а това което седи в прасето и охлажда въздуха е изпарител и на него масово му казват радятор.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от DirtySouth » 31 Май 2010, 13:21

Кондензатор е "джаджа" в която се натрупват електрични заряди. Представялва система от 2 проводника разположени на малко разстояние един от друг разделени с диелектрик, Най-просто казано ! Така че няма как да се казва така определено е радиатор :lol:

Да не отварям нова тема искам да питам 323ката компакт с къв диф излиза заводски ? Като число ?
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от tsb_bg » 31 Май 2010, 14:09

DirtySouth написа:Кондензатор е "джаджа" в която се натрупват електрични заряди. ... Така че няма как да се казва така определено е радиатор ...

В електрониката е така ...
При климатика се използва свойството на газовете (в частност фреона) да поглъщат топлина при изпарение (ниско налягане) и да отделят топлина при кондензация (високо налягане).
Климатичната инсталация е затворена система и най грубо се състои от компресор и два радиатора
- кондензатор разположен в двигателния осек зад решетката (кръг с високо налягане) и
- изпарител разположен в купето (кръг с ниско налягане).
Компресора сгъстява фреона в кондензатора при което той повишава налягането си и отделя топлина. След това фреона преминава през изпарителя в купето, при което налягането пада и се поглъща топлина от околната среда (охлажда въздуха в купето)

Подобни са нещата и при хладилника :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от DirtySouth » 31 Май 2010, 17:16

Интересно ми е какви са английските термини че така супер объркващо като ми кажат кондензатор веднага ми идва на ум съвсем друго нещо :yes:
I'm slowly drifting
Изображение

СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
Аватар
Мнения: 5434
Регистриран на: 31.07.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е38 740IL

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от LiTtLeRoCk » 31 Май 2010, 17:21

Все пак знаете,че се отклонявате от темата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от kdl » 10 Юни 2010, 17:40

Condenser и Evaporator са термините на английски.
Ето и малко опростени обяснения
http://www.familycar.com/classroom/ac1.htm

A ти говориш за Capacitor ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 12.06.2010

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от shizo » 16 Юни 2010, 11:43

Колеги имате ли схемите на исталациите понеже бях пуснал тема , не ми отговориха а ми казаха да търся в тази тема пък аз явно наистина съм много зле защото не виждам :shock: Ако може да помогнете

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 636
Регистриран на: 28.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46XI / W164

Re: Трансплантация на двигател в компакт от 316 към 320.

Мнение от Драгослав » 21 Фев 2011, 16:06

Много интересна тема,но на мен ми изникват няколко въпроса.Диференциала сменя ли се?Един приятел кара 320 купе,предият капак му капак е с дължина 117см.,аз карам 318 I седан 97г 115к. ,моят капак е с дължина 112 см.До колкото разбрах това не е проблем,но все пак?? Аз от доста време мисля за 6-така,че нещо 1 и 8 115 к.с. са ми малко вече.А след като си сменил двигателя,ходи ли до кат за да смениш талона?

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook