Поддръжка и профилактика на мек и твърд таван - Е36 кабрио
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Поддръжка и профилактика на мек и твърд таван - Е36 кабрио
Колеги , да попитам тези от вас ,които сте собственици на кабриолет от Е36 трета серия какви грижи полагате за мекия и твърдия покрив (ако имате такъв разбира се). С какви смазочни продукти смазвате връзките на механизма на мекия таван и къде точно смазвате ?
Моето питане е във връзка с наближаващия пролетен сезон - т.е. времето за обслужване/профилактика на всички механизми по мекия и твърд тавани.Чел съм по авторитетните форуми ,че нормално функциониращ мек таван се отваря/затваря в рамките на максимум 30 секунди ,като перфектно функциониращите работят за точно 22 секуди.Аз на нашето кабрио не съм му замервал време за операция ,но гюрука работи изключително тихо и чевръсто ,което разбира се не означава ,че не трябва да не се поддържа ...
Всяко първо вдигане на мекия таван след зимния сезон трябва да става с помощ от човека т.е леко придръпване с ръка на гюрука като допълнителна помощ на главния ел.мотор задвижващ самия гюрук .В най-скоро време ще се завъртя в гаража за да извърша някаква профилактика , моля споделете вашият опит
Въпросите са ми абсолютно сериозни ,много моля всички ,които не могат да вземат отношение по въпроса поради една или друга причина да не навлизат в офтопик за да може да се получи една изчерпателна тема ,полезна на всички собственици на модела.Много благодаря предварително :)
Георги Пенчев
Моето питане е във връзка с наближаващия пролетен сезон - т.е. времето за обслужване/профилактика на всички механизми по мекия и твърд тавани.Чел съм по авторитетните форуми ,че нормално функциониращ мек таван се отваря/затваря в рамките на максимум 30 секунди ,като перфектно функциониращите работят за точно 22 секуди.Аз на нашето кабрио не съм му замервал време за операция ,но гюрука работи изключително тихо и чевръсто ,което разбира се не означава ,че не трябва да не се поддържа ...
Всяко първо вдигане на мекия таван след зимния сезон трябва да става с помощ от човека т.е леко придръпване с ръка на гюрука като допълнителна помощ на главния ел.мотор задвижващ самия гюрук .В най-скоро време ще се завъртя в гаража за да извърша някаква профилактика , моля споделете вашият опит

Въпросите са ми абсолютно сериозни ,много моля всички ,които не могат да вземат отношение по въпроса поради една или друга причина да не навлизат в офтопик за да може да се получи една изчерпателна тема ,полезна на всички собственици на модела.Много благодаря предварително :)
Георги Пенчев
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Отиваш в Дару и си поръчваш комплекта за поддръжка на меки тавани.
Включва,до колкото си спомням,2 или 3 препарата и необходимите
аксесоари.
Включва,до колкото си спомням,2 или 3 препарата и необходимите
аксесоари.
- Rebel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: София, мамо, София...
- Кара: BMW
живо ме интересуват и мен тези въпроси, особено за гюрука, защото хардтоп-а не изисква някаква специална поддръжка. За жалост си затрих книжката за колата
иначе съм сигурен, че ги пише тези неща в нея.
Комплекта от Дару ще се купува със сигурност, някой дали има идея колко струва и какво включва?
Ще е хубаво някой по-запознат (или поне такъв с налична книжка) да сподели.
Поздрави


Комплекта от Дару ще се купува със сигурност, някой дали има идея колко струва и какво включва?
Ще е хубаво някой по-запознат (или поне такъв с налична книжка) да сподели.
Поздрави

- Rebel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: София, мамо, София...
- Кара: BMW
На родния пазар може да се намери огромно разнообразие от козметика за почистване и поддръжка на механизма и материала на покривалото. Препаратите са с добро качество и могат да увеличат живота на мекия таван неколкократно.
Собствениците на кабриолетите могат да измият гюрука с почистваща течност, предлагана от германската фирма Sonax. Препарата е в разфасовка от 500 мл., а цената му е 19,35 лв. Кожата се поддържа със специална козметика, в която се съдържа вит. Е. 250-милилитровата опаковка осигурява достатъчно добра защита против износване и захабяване на материала. Стойността тук е 10,85 лв. Същата работа може да свърши и добре познатия препарат за подхранване на арматурното табло Tiefen Pfleger - 8,40 лв.
Механичните части на кабриото се смазват със силиконова грес или спрей. Греста на Liqui Moly е в 100-грамова опаковка и струва 14,30 лв., а спреят на Sonax 9,76 лв.
Собствениците на кабриолетите могат да измият гюрука с почистваща течност, предлагана от германската фирма Sonax. Препарата е в разфасовка от 500 мл., а цената му е 19,35 лв. Кожата се поддържа със специална козметика, в която се съдържа вит. Е. 250-милилитровата опаковка осигурява достатъчно добра защита против износване и захабяване на материала. Стойността тук е 10,85 лв. Същата работа може да свърши и добре познатия препарат за подхранване на арматурното табло Tiefen Pfleger - 8,40 лв.
Механичните части на кабриото се смазват със силиконова грес или спрей. Греста на Liqui Moly е в 100-грамова опаковка и струва 14,30 лв., а спреят на Sonax 9,76 лв.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Колега Rebel , благодарности за информацията
Гледам ,че в чуждите форуми на високо ниво се говори за литиева грес за всички механични части по конструкцията/механизма на мекия покрив а в случай ,че не се намира такава смазването може да се извърши с качествено напълно синтетично масло ,като се вземе под ръка и кърпа за да не се омаже/зацапа плата при смазването.
Аз лично бих се спрял на оригиналната BMW козметика.Сега ме хвана малко яд ,че като бях с кабриото в музея в Мюнхен от Велт-а си купих оригинален препарат за кожения салон на страхотна цена а трябваше да взема козметиката за мекия покрив.Там цените са осезателно по-ниски от тези тук ,но както и да е.
Георги Пенчев

Гледам ,че в чуждите форуми на високо ниво се говори за литиева грес за всички механични части по конструкцията/механизма на мекия покрив а в случай ,че не се намира такава смазването може да се извърши с качествено напълно синтетично масло ,като се вземе под ръка и кърпа за да не се омаже/зацапа плата при смазването.
Аз лично бих се спрял на оригиналната BMW козметика.Сега ме хвана малко яд ,че като бях с кабриото в музея в Мюнхен от Велт-а си купих оригинален препарат за кожения салон на страхотна цена а трябваше да взема козметиката за мекия покрив.Там цените са осезателно по-ниски от тези тук ,но както и да е.
Георги Пенчев
- Rebel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: София, мамо, София...
- Кара: BMW
Кит-а е хубав, но в него няма нищо включено за смазване на механизмите
, а само за почистване и подхранване на гюрука и "прозореца".
За смазване на механизмите има и алтернативен вариант, и той е всяка оръжейна смазка, не виждам причина да има разлика
А и сега се замислих, че по хубавите автомивки със сигурност предлагат такава услуга (почистване и подхранване на гюрука).
Вярно, не е същия кеф като да си го направиш сам, но все пак е решение, в случай че нямаш време.
Аз още не съм махнал твърдия таван, но ти ако постигнеш някакъв положителен ефект, ще съм благодарен да го споделиш
Поздрави,
и да се помолим природата в най-скоро време да ни предложи малко топъл вятър в косите


За смазване на механизмите има и алтернативен вариант, и той е всяка оръжейна смазка, не виждам причина да има разлика

А и сега се замислих, че по хубавите автомивки със сигурност предлагат такава услуга (почистване и подхранване на гюрука).
Вярно, не е същия кеф като да си го направиш сам, но все пак е решение, в случай че нямаш време.
Аз още не съм махнал твърдия таван, но ти ако постигнеш някакъв положителен ефект, ще съм благодарен да го споделиш

Поздрави,
и да се помолим природата в най-скоро време да ни предложи малко топъл вятър в косите


- didoriginal
- Потребител
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 22.05.2008
Здравейте!
"Малко" съм от друга секта, но и аз живо се интересувам от тези препарати. Искам да попитам дали знаете от къде могат да се закупят гореспоменатите продукти на Сонакс - нещо официален вносител ли... знам ли? 


- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
didoriginal написа:Здравейте!"Малко" съм от друга секта, но и аз живо се интересувам от тези препарати. Искам да попитам дали знаете от къде могат да се закупят гореспоменатите продукти на Сонакс - нещо официален вносител ли... знам ли?
Здравей колега

Ако си от София ,мисля ,че на автомивката над хладилника "Зонакс" продават препарати

Rebel написа:Кит-а е хубав, но в него няма нищо включено за смазване на механизмите, а само за почистване и подхранване на гюрука и "прозореца".
За смазване на механизмите има и алтернативен вариант, и той е всяка оръжейна смазка, не виждам причина да има разлика
А и сега се замислих, че по хубавите автомивки със сигурност предлагат такава услуга (почистване и подхранване на гюрука).
Вярно, не е същия кеф като да си го направиш сам, но все пак е решение, в случай че нямаш време.
Аз още не съм махнал твърдия таван, но ти ако постигнеш някакъв положителен ефект, ще съм благодарен да го споделиш
Поздрави,
и да се помолим природата в най-скоро време да ни предложи малко топъл вятър в косите![]()
Значи това с оръжейната смазка също важи ми се струва , предполагам я има в оръжейните магазини

По отношение на БМВ комплект-а за кабриолети - малко се разочаровах ,че няма нищо за конструкцията на мекия таван


Май тази работа със заводския кит е "няма нужда" ...
Сега в Калояново на състезанията този уикенд се видях с Любака от Пловдив, той има доста добро Е36 кабрио , поразпитах го за реглажи на хардтопа и той каза нищо да не се пипа по заводските настройки и от задния край и отгоре ,защото почти сигурно е ,че ще стане по-зле работата ... Той е един от майсторите по БМВ-та ,когото съм признал за себе си като страхотен специалист във всяко едно отношение и за тази приказка му вярвам на 100%.
Георги Пенчев
Penchev написа:....Сега в Калояново на състезанията този уикенд се видях с Любака от Пловдив, той има доста добро Е36 кабрио , поразпитах го за реглажи на хардтопа и той каза нищо да не се пипа по заводските настройки и от задния край и отгоре ,защото почти сигурно е ,че ще стане по-зле работата ... Той е един от майсторите по БМВ-та ,когото съм признал за себе си като страхотен специалист във всяко едно отношение и за тази приказка му вярвам на 100%.
Георги Пенчев
Добре де ама като не е наред хардтопа как да си го оставиме така, не ми се верва колите ни като ислезнали от завода с хард топ да са ги пуснали така дрънчащи и т.н.
Според мен просто не трябва всеки да бара това дет не разбира, нищо не пречи иначе, където е сигурно че разбират, да отидеш на един реглаж на хардтопа.
- Rebel
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 634
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: София, мамо, София...
- Кара: BMW
Аз като го свалям този месец ще се опитам да разбера от къде потропва и съответно да го отстраня... в случай, че не мога ще отида в Дару или Камор с надеждата да ми помогнат, защото на моменти ми идваше да го сваля и да го изхвърля някъде по жълтите павета
На мен ми звучи на нещо недозатегнато
... ама пък всичките да са така
не го вярвам 




- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Другия вариант е да се отдели много свободно време и при хубаво време да се сваля хардтопа ,да се пипва по малко реглажа ,да се качва ,кара по кофти отсечка и ако продължава с тропането пак да се спира ,пак да се демонтира хардтопа ,пак да се пипва реглажа и така до незнам кога
Да му се невиди ,много съм зает от седмица насам и почти не ми остава време да се зачитам в авторитетните чужди форуми ,там би трябвало и методиката да е обяснена точно и ясно
Aз най-много се очудвам за досадното почукване на моменти при положение ,че колата има не повече от 1800 км в България и то внимателно шофиране ,просто няма никакви други амортизации ,стъпва безупречно тихо ,направо е нова
В Швейцария гарантирано и за 20 години здраво каране с голям пробег хипотетично няма от какво да се раздрънка
Георги Пенчев

Да му се невиди ,много съм зает от седмица насам и почти не ми остава време да се зачитам в авторитетните чужди форуми ,там би трябвало и методиката да е обяснена точно и ясно

Aз най-много се очудвам за досадното почукване на моменти при положение ,че колата има не повече от 1800 км в България и то внимателно шофиране ,просто няма никакви други амортизации ,стъпва безупречно тихо ,направо е нова

Георги Пенчев
- V-max
-
-
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
много интересна тема, и на мен ми предстои доста работа по палатката
Поръчвам нов гюрук, трябва да събера всички части по задвижващия механизъм , да видя работи ли мотора....все интересни неща, особено монтажа на новата палатка ще е много интересен
За твърдия таван и аз не съм чувал да се прави нещо, моя мисля да го претапицирам с черен плат от М-пакет Е46 .
Препаратния кит го намерих на 98лв , не че е много по-надолу , но все пак...


За твърдия таван и аз не съм чувал да се прави нещо, моя мисля да го претапицирам с черен плат от М-пакет Е46 .
Препаратния кит го намерих на 98лв , не че е много по-надолу , но все пак...
34 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани