Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Олекотяване на маховик - смяна с 6.3кг от м20 на М50 и М52
Слагане на лек маховик от м20 (6.3 или олекотен от 8кг, на по-малко) на моторите М50 и М52
За конверсията при М50 е необходимо да имате:
1. Маховик от м20 с големите централни 8 болта и малките (периферните за захващането на притискателя) - за препоръчване 6.3кг. но може и да се олекоти такъв от 8кг. на 6кг. (чети в темата, пише всичко).
2. Притистателен диск от м20 (б20).
3. Феродов диск за м20(б20 примерно).
4. Стартер от М20Б20 от Е34 (5тица).
Конверсията е плъг енд плей, ако имате тези части всичко просто се заменя, нищо не се преправя.
За конверсията при М52 е необходимо да си набавите следните части:
1) -маховик м20 6,3кг или 8,5кг, но втория е много дебел от задната страна и без струговане не влиза(опира в капака на задния семеринг). Ако си вземете по тежкия, то би било кощунство да не го олекотите под 6кг . Следва баланс - посочил съм местата В Гео Милев ми взеха 60лв, за динамичен баланс и ми издадоха документ за баланса. Въртяли са го до 1700- 1800 оборота. След един ден каране мога да кажа, че вибрации не усещам, като изкл доволното въртене на задните гуми .
2) -стартер от м20 - стават всикичите. Няма значение дали е от е30 или е34. Има два вида едните са значително по дебели и мисля нямат планетна предавка. Другите са Бош и са абсолютно същите на външен вид като тези на м52/м50. Препоръчвам да си търсите Бош, защото разликите с тези от м50/м52 са бендикса(който е заменяем м/у Бош и Бош) , зъбните колела на планетната предавка и ротора. Всичко останало е еднакво и може да си съберете от двата стартера един. Само да кажа, че планетната предавка на м50/м52 е с по голямо число ако се съди по големитената на зъбните колела. Аз си сложих този от м20 защото го почистих и смазах хубаво, само с прехвърлих четките от моя Бош, че бяха малко по запазени.
Ако не ви се занимава със стартери може да подмените венеца, на двата маховика, но трябва да се пристърже от външния край, където ляга венеца. Колега по горе е написъл как става.
3) -вилката оставих си моята !!!!
4) -болтове и планка от маховик м20- болтовете е желателно да са нови
5) -съединител от м20, моя е от м20б20. пробвах и с един притискател от м20б25, но се оказа, че е от ix и идва прекалено нисък
Впечатления, много жива в ниските предавки 1ва и 2ра, направо си мрази гумите още от 2000 оборота скачам на газта и не мое са запре. Тръгва си от място на врати нищо ,че маховика е лек. При връщане на предавки с междинна газ е просто песен леко чукване на газта и сте с 1000 оборота отгоре, докато преди вдигаше не повече от 500 оборота и трябваше да задържа повече на газта докато изравня оборотите.
Така да кажем и недостатъците да не кажете, че сме сектанти - ако имате голям радиален луфт в първичния вал както е при мен е хубаво да очаквате паразитни шумове или на място или при каране с ниски обороти на висока предавка. С предишния лек маховик имах проблеми, че тракаше на празен ход от ск кутия, но мисля, се дължеше на това, че маховика не беше балансиран. Сега на празен ход с новия маховик няма тракане, но на 4та и 5та от 1200 оборота като се даде газ и в ск кутия почва да жужи нещо и след 1600-1700 изчезва.
Другия недостатък е, че по наклон се потегля с една идея повече газ. Като се потегля се дава по малко газ, че двигателя се форсира доста по лесно.
Аз карам с лек маховик М50, а колегата maxpower(благодарение на него е инфото за м52 ) кара с лек маховик на М52...Успех на всички захванали се
За конверсията при М50 е необходимо да имате:
1. Маховик от м20 с големите централни 8 болта и малките (периферните за захващането на притискателя) - за препоръчване 6.3кг. но може и да се олекоти такъв от 8кг. на 6кг. (чети в темата, пише всичко).
2. Притистателен диск от м20 (б20).
3. Феродов диск за м20(б20 примерно).
4. Стартер от М20Б20 от Е34 (5тица).
Конверсията е плъг енд плей, ако имате тези части всичко просто се заменя, нищо не се преправя.
За конверсията при М52 е необходимо да си набавите следните части:
1) -маховик м20 6,3кг или 8,5кг, но втория е много дебел от задната страна и без струговане не влиза(опира в капака на задния семеринг). Ако си вземете по тежкия, то би било кощунство да не го олекотите под 6кг . Следва баланс - посочил съм местата В Гео Милев ми взеха 60лв, за динамичен баланс и ми издадоха документ за баланса. Въртяли са го до 1700- 1800 оборота. След един ден каране мога да кажа, че вибрации не усещам, като изкл доволното въртене на задните гуми .
2) -стартер от м20 - стават всикичите. Няма значение дали е от е30 или е34. Има два вида едните са значително по дебели и мисля нямат планетна предавка. Другите са Бош и са абсолютно същите на външен вид като тези на м52/м50. Препоръчвам да си търсите Бош, защото разликите с тези от м50/м52 са бендикса(който е заменяем м/у Бош и Бош) , зъбните колела на планетната предавка и ротора. Всичко останало е еднакво и може да си съберете от двата стартера един. Само да кажа, че планетната предавка на м50/м52 е с по голямо число ако се съди по големитената на зъбните колела. Аз си сложих този от м20 защото го почистих и смазах хубаво, само с прехвърлих четките от моя Бош, че бяха малко по запазени.
Ако не ви се занимава със стартери може да подмените венеца, на двата маховика, но трябва да се пристърже от външния край, където ляга венеца. Колега по горе е написъл как става.
3) -вилката оставих си моята !!!!
4) -болтове и планка от маховик м20- болтовете е желателно да са нови
5) -съединител от м20, моя е от м20б20. пробвах и с един притискател от м20б25, но се оказа, че е от ix и идва прекалено нисък
Впечатления, много жива в ниските предавки 1ва и 2ра, направо си мрази гумите още от 2000 оборота скачам на газта и не мое са запре. Тръгва си от място на врати нищо ,че маховика е лек. При връщане на предавки с междинна газ е просто песен леко чукване на газта и сте с 1000 оборота отгоре, докато преди вдигаше не повече от 500 оборота и трябваше да задържа повече на газта докато изравня оборотите.
Така да кажем и недостатъците да не кажете, че сме сектанти - ако имате голям радиален луфт в първичния вал както е при мен е хубаво да очаквате паразитни шумове или на място или при каране с ниски обороти на висока предавка. С предишния лек маховик имах проблеми, че тракаше на празен ход от ск кутия, но мисля, се дължеше на това, че маховика не беше балансиран. Сега на празен ход с новия маховик няма тракане, но на 4та и 5та от 1200 оборота като се даде газ и в ск кутия почва да жужи нещо и след 1600-1700 изчезва.
Другия недостатък е, че по наклон се потегля с една идея повече газ. Като се потегля се дава по малко газ, че двигателя се форсира доста по лесно.
Аз карам с лек маховик М50, а колегата maxpower(благодарение на него е инфото за м52 ) кара с лек маховик на М52...Успех на всички захванали се
Последна промяна Boyadjiev на 23 Сеп 2011, 14:12, променена общо 4 пъти
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- delas_328
- ентусиаст
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Олекотяване на маховик
Колега какъв маховик искаш да олекотяваш ?
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
- .::Братоев::.
- ентусиаст
- Мнения: 1055
- Регистриран на: 16.09.2006
- Кара: осем цилиндрови
Re: Олекотяване на маховик
По-добре си намерете олекотен оригинален, че мн съмнителна работа с тия олекотявания.
Аз лично не бих го дал на някой "майстор" да ми го олекоти и да си карам спокойно.....
Аз лично не бих го дал на някой "майстор" да ми го олекоти и да си карам спокойно.....
- to6i_Racing
- младши ентусиаст
- Мнения: 513
- Регистриран на: 2.12.2007
- Местоположение: Северозапад
- Пол: Мъж
Re: Олекотяване на маховик
м52б20 с маховик от м20 6,3кг ще е добре ли?
за да стане знам че трябва феродов диск,пристискател от м20б20 и стартер (бендикс от Е34 м20) + вилка от м20
за вървеж всеки казва ще мн върви но....
ще има ли някакви странични ефекти от лекия маховик (тресене,умиране в байрите-и климатика ще работи ли)
за да стане знам че трябва феродов диск,пристискател от м20б20 и стартер (бендикс от Е34 м20) + вилка от м20
за вървеж всеки казва ще мн върви но....
ще има ли някакви странични ефекти от лекия маховик (тресене,умиране в байрите-и климатика ще работи ли)
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик
to6i_Racing написа:м52б20 с маховик от м20 6,3кг ще е добре ли?
за да стане знам че трябва феродов диск,пристискател от м20б20 и стартер (бендикс от Е34 м20) + вилка от м20
за вървеж всеки казва ще мн върви но....
ще има ли някакви странични ефекти от лекия маховик (тресене,умиране в байрите-и климатика ще работи ли)
Без вилка, няма странични ефекти
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Skip_209
- младши ентусиаст
- Мнения: 358
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: на Софията
- Пол: Мъж
- Кара: e46 328ti
- Мечтае да кара: лястовица с рамка
Re: Олекотяване на маховик
ceco-stz написа:По-добре си намерете олекотен оригинален, че мн съмнителна работа с тия олекотявания.
Аз лично не бих го дал на някой "майстор" да ми го олекоти и да си карам спокойно.....
защо колега какво може да стане? ще я караш в 9-10 хил. оборота и ще се пръсне маховика ли?
www.Steroid-X.com
0887 474 880
Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33
0887 474 880
Автосервиз SDP
Sofia DRIFT port
гр. София ул. акад. Дмитрий Лихачов 33
- DirtySouth
- старши ентусиаст
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Олекотяване на маховик
Ако не е балансиран като хората .... Като се сетя диск от флекс дето е гладък и няколко грама 100 тина най-много ми е хвърчал и ме закла като прасе на 1500 оборота е фелкса макс , а това говедо 6 кила назъбено повервай ми и 6500 оборота му стигат да ти среже краката ако не са 9-10 к
I'm slowly drifting
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Олекотяване на маховик
Темата е за ключ, намерих си и шлайф и баланс
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Олекотяване на маховик
Сподели после впечатления
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик
Абе вие тоя форум го ползвате за "жълти страници" Кажи къде, как, колко .. какъв е смисъла от тема - "Кажете ми къде" и после "ключ, намерих си".
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12776
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Олекотяване на маховик
DirtySouth написа:Ако не е балансиран като хората .... Като се сетя диск от флекс дето е гладък и няколко грама 100 тина най-много ми е хвърчал и ме закла като прасе на 1500 оборота е фелкса макс , а това говедо 6 кила назъбено повервай ми и 6500 оборота му стигат да ти среже краката ако не са 9-10 к
Колега не оспорвам това че баланса е изключително важен, НО 1500 оборота са по подходящи за полир/шлайф машина.
Големите флексове правят по 8000-10000 оборота
Малките които има потенциометър за регулиране са в диапазон 2500-10000.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Олекотяване на маховик
Добре де на изуст го казах , но диска е малък и лек , а това е тежко и назъбено прасе , не ми се мисли как реже крайници
I'm slowly drifting
Re: Олекотяване на маховик
До колко килограма мислиш да свалиш м20-ковия маховик, колега?
Аз оставих м20-ковия на м52-то, за норматив влиза в 9к оборота...с таблото от ИС-а. Невъобразимо съм доволен
Аз оставих м20-ковия на м52-то, за норматив влиза в 9к оборота...с таблото от ИС-а. Невъобразимо съм доволен
virtue and tranquillity
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Олекотяване на маховик
DirtySouth написа:Добре де на изуст го казах , но диска е малък и лек , а това е тежко и назъбено прасе , не ми се мисли как реже крайници
Еми.. като знам,че 90% от юзърите тук са по-големи майстори от най-голямия майстор, който работи по сервизите как да дам на някой "специалист" да ми бара по маховика?
http://www.youtube.com/watch?v=X1fElQbW8cs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=De0l2zq-zNI
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани