Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 25.03.2012

Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от Vankhata » 27 Май 2012, 15:02

Колеги, става дума за Е36 седан 93г. Така и така играят ми оборотите на празен ход между 500-1100. Проблема го има от много време и съм чел доста за този проблем. Смених стъпковия мотор пак Bosch, взех го от колега от форума и нещата като че ли се закрепиха, но на скоро пак същата песен на нов глас. Идеята е, че когато откача буксата на стъпковия мотор всичко се оправя. Интересува ме какво точно прави тази букса и какви са последиците, ако я откача и си карам така. И преди съм срещал теми в които колеги твърдят, че си карат без нея, но днес не можах да ги намеря в търсачката за да видя повече по въпроса. Благодаря предварително и се извинявам, ако вече има подобна тема, която не съм забелязал!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от Benord » 27 Май 2012, 15:51

Колега,съветът ми е да огледате хубаво маркучите да не дърпа въздух отнякъде,да свалите и почистите всмукателният колектор,да огледате дюзите хубаво отдолу откъм разпръсквачите,да проверите работата на регулатора на налягането на горивото,също и работата на горивната помпа,проверете и как се държи клапана за газовете от резервоара,вижте дали маркуча на картерните газове Ви е здрав и плътно лежащ на штуцерите си,също така свещи,кабели.Нещо Ви лъже ЕКУ-то и го кара да се върти в омагьосан кръг.Това играене на оборотите доказва,че стъпковото моторче си е наред.Откачането му,ще Ви овеличи разхода на гориво,а и не решава проблема.Естественно диагностиката е най-доброто начало за откриване на проблема,без излишно пилеене на нерви и време.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 25.03.2012

Re: Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от Vankhata » 27 Май 2012, 19:29

Супер си колега .. благодаря ти за изчерпателният отговор. Успехи! :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: София

Re: Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от Exy » 28 Май 2012, 16:18

Ако разкачиш буксата ще губиш обороти когато включваш допълнителни консуматори - климатик, фарове, подгреви и тн, това е ролята на моторчето, да компенсира разни натоварвания. А и да пуска повече въздух като е студен мотора. Преди време имах същите проблеми с празния ход и пробвах с 4-5 други моторчета на старо и всичките бяха развалени. Накрая прежалих парите взех ново и мотора заработи идеално. Лошото е, че сега оригиналното струва безумни пари (по-рано беше по-евтино), не знам дали има някакви алтернативи, сигурно има.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 660
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: В.Търново
Пол: Мъж
Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка

Re: Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от dicho0o » 28 Май 2012, 18:00

Имах едно м43б16 и правеше същите номера.Оборотите играеха адски много,дори ми светваше лампата на генератора,но всичко това го правеше само на газ(не винаги,а на моменти),на бензин нямаше грижи.Сменях моторчето,но не се оправи,сложих от друга кола,обаче беше с друг диаметър отвори и държеше много високи обороти,неможе да ги свали до около 900.Пробвах с откачена букса и заспа,обаче не я карах така,само я пробвах на място и беше със супер обороти :dunno:
Таа така и не разбрах от къде идва проблема с оборотите на газ...
Изображение
..На завоя заляга ,конете яко напряга ,задницата бяга ,към мантинелата посяга ,педала до метала ,прекъсвача да откача ,да гърми гърнето ,да разцепва небето..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от ~Мишо~ » 29 Май 2012, 8:56

dicho0o написа:Имах едно м43б16 и правеше същите номера.Оборотите адски много,дори ми светваше лампата на генератора,но всичко това го правеше само на газ(не винаги,а на моменти),на бензин нямаше грижи.Сменях моторчето,но не се оправи,сложих от друга кола,обаче беше с друг диаметър отвори и държеше много високи обороти,неможе да ги свали до около 900.Пробвах с откачена букса и заспа,обаче не я карах така,само я пробвах на място и беше със супер обороти :dunno:
Таа така и не разбрах от къде идва проблема с оборотите на газ...

От обикновената газова. А автора да си почисти неговото.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 25.03.2012

Re: Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от Vankhata » 30 Май 2012, 23:07

Там е проблема, че съм го чистил доста пъти. А и съм го сменял и ефект никакъв. Имам 2ма близки приятели с е36 и съм пробвал с техните моторчета, но няма ефект. Интересно ми е дали някой може да ми каже лесен начин да проверя дали някой маркуч не е спукан или напукан. Помня, че преди време ми бяха казали за подобен проблем с оборотите открит чрез "цветен" дим, който показва къде има пролуки. Предполагам, че и с просто око трябва да се вижда, но двигателя издава много странен звук сякаш засмуква въздух при вдигането на оборотите, но не мога да преценя дали не е звук който издава при работа, защото когато оборотите падат той едва ли работи (по скоро се мъчи да загасне), а маркучите от вътрешната му страна са бая " скрити " и не се виждат хубаво.

ПС: Смених свещите с чисто нови bosch, защото ми казаха, че може да е от тях, но проблема си е същият.
Принципно не съм много разбирач и бих се радвал, ако някой от вас може да ме прати при проверен майстор от София.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 697
Регистриран на: 28.01.2006
Местоположение: София

Re: Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от Exy » 01 Юни 2012, 10:52

Може и от ламбдата да ти клати оборотите. Това може да се види на диагностика.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от Benord » 01 Юни 2012, 11:33

Отворете,капачката за наливане на маслото по време на работа на мотора на празен ход.Трябва да притресе и да стабилизира оборотите и да остане на леко повишени обороти.Ако не клати оборотите,значи отнякъде дърпа въздух,ако проблемът си остане забравяме за пропуските с въздуха.Затворете капачката и дръпнете маркучлето на клапана за регулирането на налягането на горивото.Ако пръска бензин от регулатора,мембраната му е пробита и трябва да се смени.Ако не,вижте дали маркучлето създава вакуум като го запушите с пръст.Ако проблемът си остава,сложете си обратно маркучлето и извадете това за изпаренията на бензиновия резервоар,запушете с пръст штуцера му на смукателният колектор и ако проблемът се реши,нов клапан,ако не, поставяте си маркучлето обратно и махате буксата на дебитомера,ако стабилизира оборотите плаче за смяна,ако проблемът си стане,закачате си буксата обратно и лекичко с пръстите почвате да клатите дроселовата клапа,много лекичко,задържайте на съвсем леко преместване и усетете как се държи мотора,ако при съвсем леко отклонение оборотите естественно се овеличават,но се обръща внимание дали клатенето продължава,ако не потенциометъра е износен и иска смяна,ако пак клати,пускате клапата и я пробвате с рязко движение от начално до крайно положение,като достигне до упор пускате я веднага.Моторът би трябвало да реагира светкавично с изрязване,ако не ще и да чуе,дюзите са запушени или тотално износени.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 21.02.2007
Кара: М40, 1.6

Re: Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от Chapai » 01 Юни 2012, 12:01

Браво...
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 25.03.2012

Re: Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от Vankhata » 01 Юни 2012, 13:35

Супер си ще пробвам всичко още днес! :) Благодаря ти предварително. Ще пиша за да ви кажа какъв е бил резултата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 31.10.2015
Местоположение: Където дойде
Пол: Мъж
Кара: BMW 3 E46 ,E90
Мечтае да кара: 850 CSI E31
Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan

Re: Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от Moni_BMW » 29 Дек 2023, 19:22

Момчета, да не отварям нова тема. Колата е Е46,но с М43B19 цял ден си карам няма проблеми, одеве ми направи впечатление, че на празен ход на загрял мотор държи 1100-1200 оборота на празен ход. Прибрах се изгасих я ,колата запали в нормални обороти и секунда и изгасна. Отворих капака откачих буксата на стъпковото моторче и я запалих колата работеше добре на 900 оборота на празен ход, докато работеше закачих буксата и плавно изгасна. Като е със закачена букса прави врътели като е с окачена няма проблеми. При палене не върти. Няма чек енджин и набити грешки, дали е от това направо да поръчам след чнг ново стъпково моторче, четох няколко теми за стъпково моторче,но никой с подобен проблем. Няма газ миналата есен съм сменил 4 свещи ,бобина блок,кабели, ламбда сонда.
///M power

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 2.08.2012
Пол: Мъж

Re: Менения за откачане на буксата на стъпковия мотор.

Мнение от Deyan Velev » 02 Яну 2024, 20:50

Здравей , опитай се да прочетеш колата все пак . Стъпковото моторче е същото като на м44б19 и може да се разглоби и почисти , имаше тема преди години .

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook