M50B25 vs M52B25 разлики?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
11 мнения
• Страница 1 от 1
- martin_anastasov
- Потребител
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530i
M50B25 vs M52B25 разлики?
Здравейте колеги,
Цените на тези два мотора са сходни, но пък М52Б25 е леко пренебрегван. Може би, защото вади само 170к.с. от 2500куб.
Но реално каква е разликата му с по-старият му събрат -> М50Б25 ?
И двата са на 84мм диаметър на цилиндъра и двата са с приблизително еднакви глави (безваносовата е с малко по-малки клапани и с двойни пружини, което би имало значение за въртене над 7000оборота). За изпускателните колектори не знам дали са еднакви при всички, но всмукателя би трябвало да е един и същи от М52Б20 до Б28. Искаме въздух, ОК слагаме М50Б25 колектор - ето въздух. Всъщност +30%. М50 е с една ламбда сонда, а М52 с две. Добре, но за разлика от М50, М52 моторите можем да ги хванем с евтина диагностика, което лично за мен е "плюс".
И така на кратко:
========= М50Б25 ==========
+ една ламбда
+ голям входящ колектор
+ безваносовият е подходящ за турбиниране
+ чугунен блок
+ безваносовият е подходящ за развъртане над 7000 оборота
========М52Б25============
+ относително лесно се включва на диагностика
+ добър въртящ момент в средни обороти
+ с една идея по-добър разход
- алуминиев блок
- малко заводски коне
- две ламбда сонди
Ето ми ги и въпросите:
1) Защо М52Б25 вади 170к.с.? В този ред на мисли
2) М52Б25 може ли да се направи 190-200к.с. на мотора с леки модификации по изпускателната и всмукателната система?
3) Вие кой мотор бихте избрали и защо?
Цените на тези два мотора са сходни, но пък М52Б25 е леко пренебрегван. Може би, защото вади само 170к.с. от 2500куб.
Но реално каква е разликата му с по-старият му събрат -> М50Б25 ?
И двата са на 84мм диаметър на цилиндъра и двата са с приблизително еднакви глави (безваносовата е с малко по-малки клапани и с двойни пружини, което би имало значение за въртене над 7000оборота). За изпускателните колектори не знам дали са еднакви при всички, но всмукателя би трябвало да е един и същи от М52Б20 до Б28. Искаме въздух, ОК слагаме М50Б25 колектор - ето въздух. Всъщност +30%. М50 е с една ламбда сонда, а М52 с две. Добре, но за разлика от М50, М52 моторите можем да ги хванем с евтина диагностика, което лично за мен е "плюс".
И така на кратко:
========= М50Б25 ==========
+ една ламбда
+ голям входящ колектор
+ безваносовият е подходящ за турбиниране
+ чугунен блок
+ безваносовият е подходящ за развъртане над 7000 оборота
========М52Б25============
+ относително лесно се включва на диагностика
+ добър въртящ момент в средни обороти
+ с една идея по-добър разход
- алуминиев блок
- малко заводски коне
- две ламбда сонди
Ето ми ги и въпросите:
1) Защо М52Б25 вади 170к.с.? В този ред на мисли

2) М52Б25 може ли да се направи 190-200к.с. на мотора с леки модификации по изпускателната и всмукателната система?
3) Вие кой мотор бихте избрали и защо?
Селянията не е местожителство, тя е състояние на душата!
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: M50B25 vs M52B25 разлики?
1. С малкия колектор максималната му мощност е 170кс, НО при 5500 оборота, сложи му колектор от м50б25 и виж къде отива мощността
, при условие, че нито валовете, нито електорниката му е оптимизирана, така че има потенциал в двигателя, просто заводски си е дефорсиран.

2.може, справка 1.
3.Нито един от двата, и двата. Затова сега си правя кръстоска м/у м50 и м52 ище взема най доброто от двата свята, дерзайте
, при условие, че нито валовете, нито електорниката му е оптимизирана, така че има потенциал в двигателя, просто заводски си е дефорсиран.

2.може, справка 1.

3.Нито един от двата, и двата. Затова сега си правя кръстоска м/у м50 и м52 ище взема най доброто от двата свята, дерзайте

A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: M50B25 vs M52B25 разлики?
Ремапът при M52 е по-трудоемък...
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: M50B25 vs M52B25 разлики?
На м 52 блока на дъната на цилиндрите няма фрезовано за биелите и като сложих 3.0 л. вал ,биелите опряха в дъната .А при м 50 вала от 3.0 л. се върти щот дъната имат фрезовано за биелите. 

- mladi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 3.08.2008
- Местоположение: Навсякъде
- Пол: Мъж
- Кара: ИНТЕРЕСНО!
- Мечтае да кара: в гр.Толбухин :)
- Детайли за колата: В клуба на 20+
Re: M50B25 vs M52B25 разлики?
От лични впечатления М52б25 сток върви еднакво та дори и малко по-добре от м50б25 сток ванус или не.
Разхода на бензин също е значително по- нисък на М52б25,по-лек мотор е като цяло. На ниските обороти е по-нервен от м50..
Ако мислиш за турбиниране след време по-лесно ,ще стане с м50б25 без ванус.
Така че може и да не правиш излишни харчове от това да стигаш конете на м50б25 спрямо писаното в горните ми редове но все пак ,колкото повече толкова по-добре.
Разхода на бензин също е значително по- нисък на М52б25,по-лек мотор е като цяло. На ниските обороти е по-нервен от м50..
Ако мислиш за турбиниране след време по-лесно ,ще стане с м50б25 без ванус.
Така че може и да не правиш излишни харчове от това да стигаш конете на м50б25 спрямо писаното в горните ми редове но все пак ,колкото повече толкова по-добре.
ISTINSKI PRIATEL E NE TOZI,KOITO TI BARSHE SALZITE,A TOZI KOITO NE TE KARA DA PLACHESH!
В КАКЪВ СВЯТ ЖИВЕЕМ,ЩОМ ДА ВЪРНЕШ НЕЩО,КОЕТО НЕ ТИ ПРЕНАДЛЕЖИ Е ГОЛЯМ ПОДВИГ?
В КАКЪВ СВЯТ ЖИВЕЕМ,ЩОМ ДА ВЪРНЕШ НЕЩО,КОЕТО НЕ ТИ ПРЕНАДЛЕЖИ Е ГОЛЯМ ПОДВИГ?
Re: M50B25 vs M52B25 разлики?
Здравей,
Някои от М52Б25 моторите са с различен смукателен вал, прави впечатление, че компактите в Европа са с такъв като на 28-ца, изпускателния е един и същ за всичките М50/52 с ванус.
Най-очевидните разлики са:
1) М50 тежи с около 30кг повече от М52.
2) М50 е със степен на сгъстяване 10,0, докато М52 - 10,5.
3) В стоково състояние максималния въртящ момент се постига при 4700об/мин(М50) с/у 3950об/мин(М52).
4) Клапаните се повдигат както следва (входящ/изходящ): М50 9,7мм/8,8мм; М52 9.0мм/9.0мм.
5)! Вероятно заради наличието на нок сензори при М52, които се грижат за елиминирането на детонации, подвижните елементи - бутала и биели са по-леки и съответно не толкова здрави в сравнение с тези на М50. В следствие на това се реализира понижен разход на гориво, а вероятно и други неща, нека по-запознатите да споделят.
6) М50 се управлява от Бош Мотроник 3,1, а М52 от Сименс МС 41,0, като модификациите по първия се правят значително по-лесно, както спомена някой по-горе.
Всичко написано по-горе са факти и данни събирани от тук и там с изключение на т.5, където съм сложил червена удивителна и съм преразказал догадки и мнения от дуги форуми на технически грамотни и не до там грамотни лица.
Ако някой смята, че има неточности в изнесената информация, нека драсне тук или на лично, за да ги оправя.
Някои от М52Б25 моторите са с различен смукателен вал, прави впечатление, че компактите в Европа са с такъв като на 28-ца, изпускателния е един и същ за всичките М50/52 с ванус.
Най-очевидните разлики са:
1) М50 тежи с около 30кг повече от М52.
2) М50 е със степен на сгъстяване 10,0, докато М52 - 10,5.
3) В стоково състояние максималния въртящ момент се постига при 4700об/мин(М50) с/у 3950об/мин(М52).
4) Клапаните се повдигат както следва (входящ/изходящ): М50 9,7мм/8,8мм; М52 9.0мм/9.0мм.
5)! Вероятно заради наличието на нок сензори при М52, които се грижат за елиминирането на детонации, подвижните елементи - бутала и биели са по-леки и съответно не толкова здрави в сравнение с тези на М50. В следствие на това се реализира понижен разход на гориво, а вероятно и други неща, нека по-запознатите да споделят.
6) М50 се управлява от Бош Мотроник 3,1, а М52 от Сименс МС 41,0, като модификациите по първия се правят значително по-лесно, както спомена някой по-горе.
Всичко написано по-горе са факти и данни събирани от тук и там с изключение на т.5, където съм сложил червена удивителна и съм преразказал догадки и мнения от дуги форуми на технически грамотни и не до там грамотни лица.
Ако някой смята, че има неточности в изнесената информация, нека драсне тук или на лично, за да ги оправя.
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: M50B25 vs M52B25 разлики?
Защо под м50 слагате само безванусовия мотор?Сравнете м50в25 ванос с м52в25 и тогава везната ще наклони към м50.
Той е един чудесен пациент,който лесно може да се излекува от своята мудност със смяна на к.в.,разпред. валове и ремап и да стане надежден звяр в атмосферния си вариант. 


- mladi
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 254
- Регистриран на: 3.08.2008
- Местоположение: Навсякъде
- Пол: Мъж
- Кара: ИНТЕРЕСНО!
- Мечтае да кара: в гр.Толбухин :)
- Детайли за колата: В клуба на 20+
Re: M50B25 vs M52B25 разлики?
...Той(м50) е един чудесен пациент,който лесно може да се излекува от своята мудност със смяна на к.в.,разпред. валове и ремап и да стане надежден звяр в атмосферния си вариант.
Е ,колега ама то и за м52 важи същото дори с такава интервенция нещата,ще са още по-осезаеми!
Иначе и м50 е хубав мотор но като знам колко мнооооого теми има ,таблици със сравнения, лични откровения на съфорумци и тн. по подобни теми ,че просто няма смисъл да повтаряме едно и също
Е ,колега ама то и за м52 важи същото дори с такава интервенция нещата,ще са още по-осезаеми!
Иначе и м50 е хубав мотор но като знам колко мнооооого теми има ,таблици със сравнения, лични откровения на съфорумци и тн. по подобни теми ,че просто няма смисъл да повтаряме едно и също

ISTINSKI PRIATEL E NE TOZI,KOITO TI BARSHE SALZITE,A TOZI KOITO NE TE KARA DA PLACHESH!
В КАКЪВ СВЯТ ЖИВЕЕМ,ЩОМ ДА ВЪРНЕШ НЕЩО,КОЕТО НЕ ТИ ПРЕНАДЛЕЖИ Е ГОЛЯМ ПОДВИГ?
В КАКЪВ СВЯТ ЖИВЕЕМ,ЩОМ ДА ВЪРНЕШ НЕЩО,КОЕТО НЕ ТИ ПРЕНАДЛЕЖИ Е ГОЛЯМ ПОДВИГ?
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: M50B25 vs M52B25 разлики?
М 52 е чудесен пациент,докато го отвориш и видиш ,че на места го няма никасила.По този параграф съм продал два блока за алумин-40 лв. гарантирани.Единия беше на бившата ми 20-ка,която направих първо на 2.3 с кол. вал от 2.5 бензин.Видях,че има петна с паднал никасил ,но го събрах.Вървеше мн. добре,но гореше 1 л. масло на 1000 км.След това изхвърлих алумина за 40 лв. и взех чугунка от м50в20 с 0.01 мм. износване и с тдс вал и в момента карам една перфектна 2.5 без да бара масло.И както писах по-горе,опитах се да сложа кол. вал от 3.0 л. в блок м52в25 и биелите опряха в дъната на цилиндрите-т.е. този пациент може да стане най-мн. на 2.8. Сега го събрах мотора с 3.0 л. вал,но в блок от м50в25.Там има отляти засечки за биелите и вала се върти спокойно.Освен това ,ако на някой му се заиграва,блока м50 се разстъргва на 86 мм. ,което не можеш направи на алумина на м52 ,слагат се опелови бутала и става ок.3150 к. см..Имаше някъде тема,как такъв мотор наказва дори турбинирани.Много се накефих,щот на клипа заглавието беше гробаря вс някой си.Само не помня къде.Така,че от всичко казано до тук,мисля,че везната накланя към м50
.Въпреки всичко аз карам с електроника сименс -м52в25 и съм доволен и без ремап. 




- DRIFT MASHINA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 3.03.2011
- Местоположение: PLEVEN
- Пол: Мъж
- Кара: гумите да пушът
Re: M50B25 vs M52B25 разлики?
И аз мисля в скоро време да взимам някои от двата м50б25ванос или м52б25ванос но като чета мненията маи е по добре м50б25ванос и с колянов вал от 3.0 колко кубика става и разпределителните валове и те ли се сменят с тези от 3.0 и какви биели и бутала трябват
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: M50B25 vs M52B25 разлики?
Да не пиша в темата на колегата,влез в силов тунинг и ми виж темата-подложка на блок.Там съм написал какво трябва и има снимки.
11 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани