Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Мм нещо не е както трябва при теб и най-вероятно е от тая глупост направена по датчика.
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Освен да взема с друг датчик да пробвам, в който цветовете му съвпадат с цветове на инсталацията? Какви са вашите цветове 3 кабела, които влизат в датчика на М43 става въпрос?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- ///Mechov
- младши ентусиаст
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
BMWMHartge написа:vanchov написа:BMWMHartge написа:b00st написа:BMWMHartge написа:И моята рядко се включва, за по 30-40 секунди, но някой път силно върти друг път слабо. Как може да разберем дали ни работят всички степени?
Неможе да се сбърка когато изгори първата степен. Принципно перката се върти когато колата е извън синьото ако не и постоянно и това е първата степен. Втората е само когато пуснеш климатика. Ако се включва само в задръстванията и падат оборотите при пускането значи резистора е
Като я запаля сутрин, не върти като излезе от синьоти, като изправи стрелката и като поработи на място около 5-6 мин тогава включва и то не много силно за около има няма минута. Когато включа климата тогава перката се върти доста по силно. Дали ми лиспва първа степен? А те 3 ли са?
Не ти липсва степен. Тръгва ти на първа степен , а степените са две.
Проблема е такъв, че никога не ми се е включвала перката преди да се изправи стрелката не температурата.Като си пусна климата перката си включва силно, проблем изглежда там няма. Друго да добадя, че сменях радиатор воден там жиците на датчика на радиатора бяха свързани с клеми към жичките на инсталацията, и аз пак така си ги вкарах, но незнам дали изобщо са така защото цветовете не съвпадат??? Как да замеря и как да разбера коя жица към коя е на датчика?
За да ти се включи перката температурата на водата в радятора трябва да достигне 93гр. за 1-ва степен и 95 или 97 за 2-ра , но не съм напълно сигурен , нека някой ме поправи ако греша. Когато пуснеш климата , ти стартираш перката принудително т.е. от инсталацията на климата а не от датчика на водния радятор. За замерването на инсталацията имаше тема , която съм виждал преди години. Погледни в търсачката или помоли някой от модераторите ако може да ти я изрови
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Търсих я тая тема ама.......
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- ///Mechov
- младши ентусиаст
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Помоли някой от модераторите за съдействие. Даже си мисля , че Влади беше коментирал в темата.
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
BMWMHartge написа:vanchov написа:BMWMHartge написа:b00st написа:BMWMHartge написа:И моята рядко се включва, за по 30-40 секунди, но някой път силно върти друг път слабо. Как може да разберем дали ни работят всички степени?
Неможе да се сбърка когато изгори първата степен. Принципно перката се върти когато колата е извън синьото ако не и постоянно и това е първата степен. Втората е само когато пуснеш климатика. Ако се включва само в задръстванията и падат оборотите при пускането значи резистора е
Като я запаля сутрин, не върти като излезе от синьоти, като изправи стрелката и като поработи на място около 5-6 мин тогава включва и то не много силно за около има няма минута. Когато включа климата тогава перката се върти доста по силно. Дали ми лиспва първа степен? А те 3 ли са?
Не ти липсва степен. Тръгва ти на първа степен , а степените са две.
Проблема е такъв, че никога не ми се е включвала перката преди да се изправи стрелката не температурата.Като си пусна климата перката си включва силно, проблем изглежда там няма. Друго да добадя, че сменях радиатор воден там жиците на датчика на радиатора бяха свързани с клеми към жичките на инсталацията, и аз пак така си ги вкарах, но незнам дали изобщо са така защото цветовете не съвпадат??? Как да замеря и как да разбера коя жица към коя е на датчика?
Колега , определено търсиш под вола теле. Какво не ти харесва как работи перката. Първо пишеш че работи понякога силно понякога слабо , което означава всъчност , че върти бързо и бавно демек имаш ги и двете скорости , а ти питаш дали ти работят. После пишеш , че никога не ти е включвала преди да изправи стрлката на температурата ами че естествено да не включи по-рано , за какво да охлажда преди да е загрял мотора ли или да охлажда радиатора преди да е отоврил термостата няма сми..... Е какво не му е наред ... не виждам .
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Защото тук по нагоре, хората писаха, че 1ва степен работи когато излезне от синьото стрелката и завърта перката. Аз миналия ден запалих колата сутрин, работи над 20мин на място и около 10 мин след изправяне на стрелката тогава завъртя перката. Проблема е там че кабелита на датчика незнам дали съм ги вързап правилно, както съм дал и снимка..
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
BMWMHartge написа:Защото тук по нагоре, хората писаха, че 1ва степен работи когато излезне от синьото стрелката и завърта перката. Аз миналия ден запалих колата сутрин, работи над 20мин на място и около 10 мин след изправяне на стрелката тогава завъртя перката. Проблема е там че кабелита на датчика незнам дали съм ги вързап правилно, както съм дал и снимка..
Да като излезе от синьото не по-рано ама не и веднага , тов е абсурд . Ако врътне като излеззе от синьото и преди да стине средата е тогава е нещо скапано по системата твойта си е ок . Не барай . Перката върти ако има нужда не зависи от стрелката . Принципа на охлаждането е такъв , първо отваря термостата после ако има нужда завърта перката , ако караш със 80км/ч перката няма да се върти тъй като нужното количество настрещен въздух го има и обдухва радиатора , а когато постоиш на място това обдухване липсва и затова перката включва след известно време като достигне температурата заложена в датчика за първата степен и включва . Нормално ти работи по това което описваш. Ако си объркал кабелите има два варианта . Първи ,на някоя от степените ще врътне перката на обратно и ще има аномалии във включването . Втори , като пуснеш климатика ще врътне първа степен не втора.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Ще погледна мойта утре и ще постна дали се включва преди средата или изчаква. Почти съм сигурен, че още преди средата започваше да се върти леко.
- stormrider
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Колеги,стига сте питали къде е дифузьора? Колите с ел.перка ,4 цилиндъра,нямат дифузьор,като при виско варианта.
С много любов към децата!
- no.breaks
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 158
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: е36 М43
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Да се включа и аз значи на датчика попринцип ясно се различават, коя жица за какво е при мен са кафява "-" синьо с черно - "първа степен", само синьо "втора" ако при теб не е така, като откриеш коя е минуса, тази за първа степен ще ти е по-тънка, а тази за втора ще е малко по дебела. Относно датчика аз моя го свалях в събота оригинален е и пише, че работи в температурния диапазон 80/88 С или 90/88 С само за това дали е 90 или 80 С не мога ясно да го прочета но мисля, че е 80/88 С. Искам обаче да споделя и моя проблем, проверих моята перка с директен ток от акумулатора и и включва и двете степени, след това проверих буксата на датчика като направих мост с тънка жичка съответно за двете степени на перката, но тогава се включва само 2-ра, когато пусна климатика се включва веднага перката. Според Вас, какво да търся някъде да имам прекъснат кабел за първа степен или нещо друго да гледам.
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Ами като липсвала 1ва степен, хората казват, че изгорял е резистор, който се сменял лесно и евтино.
Ако искарам жиците от датчика и докосна жицата "-" с жицата на 1ва степен и трябва да тръгне перката на 1ва степен ако работи, нали?
no.breaks написа:Да се включа и аз значи на датчика попринцип ясно се различават, коя жица за какво е при мен са кафява "-" синьо с черно - "първа степен", само синьо "втора" ако при теб не е така, като откриеш коя е минуса, тази за първа степен ще ти е по-тънка, а тази за втора ще е малко по дебела. Относно датчика аз моя го свалях в събота оригинален е и пише, че работи в температурния диапазон 80/88 С или 90/88 С само за това дали е 90 или 80 С не мога ясно да го прочета но мисля, че е 80/88 С. Искам обаче да споделя и моя проблем, проверих моята перка с директен ток от акумулатора и и включва и двете степени, след това проверих буксата на датчика като направих мост с тънка жичка съответно за двете степени на перката, но тогава се включва само 2-ра, когато пусна климатика се включва веднага перката. Според Вас, какво да търся някъде да имам прекъснат кабел за първа степен или нещо друго да гледам.
Ако искарам жиците от датчика и докосна жицата "-" с жицата на 1ва степен и трябва да тръгне перката на 1ва степен ако работи, нали?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- Диан
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 142
- Регистриран на: 24.05.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E60
- Детайли за колата: 523i 06'
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Мисля, че се бъркате с това пускане, веднага като излезе от синьото. Напълно съм съгласен с @vladobate
Моята също работи при напълно загрял мотор.
Да, ще направиш байпас и перката ще заработи.
Моята също работи при напълно загрял мотор.
BMWMHartge написа:Ако искарам жиците от датчика и докосна жицата "-" с жицата на 1ва степен и трябва да тръгне перката на 1ва степен ако работи, нали?
Да, ще направиш байпас и перката ще заработи.
- no.breaks
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 158
- Регистриран на: 25.11.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: е36 М43
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Запознат съм с темите относно изгарянето на резистора,аз я имам първа и втора степен уж, защото като дам директно ток от акумулатора и на 1 и 2-ра степен перката се включва, но явно с една и съща скорост, когато закача буксата на перката и се опитам да проверя датчика тогава вече ми се включва само 2-ра степен а първа отсъства. Това го правя като откача буксата на датчика и направя мост съответно за една от двете степени. Резистора къде се намира между буксата на датчика и буксата на перката ли. И ако е така къде точно да го търся да видиме и ако е той евентуално подобен 1ом 50W някой знае ли за София къде може да има или само с поръчка.
- Infinite
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 23.02.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E36 316i compact
Re: Електрическа перка. Кога трябва да върти?
Перката тръгва да върти когато температурата достигне 92-93 градуса (първа степен). Не се включва по-рано. Когато температурата продължи да се покачва (или се покачи бързо до 96-97 градуса) директно превключва на втора степен. Ако се включва директно втората степен имаш проблем с реостата, който контролира степените. Това го играх миналото лято.
Без Провокация Няма Прогрес !
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани