Видовете Двигатели при Е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- SnakeOne
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 5.03.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: силно казано
Видовете Двигатели при Е36
Здравейте колеги!
Прегледах подфорума на Е36 и не намерих тема за моделите двигатели, с които излизат. Интересувам се каква е разликата в редовно цитираните от вас примерно.. М43 М44 и пр. Идеята ми е хора като мен, които също не знаят разликите като погледнат един мотор да знаят кой модел е и евентуално ванос ли е, години на производство на моторите, и някоя снимка. Също ме интересува по какво се познава даден двигател, че е с ванос система.
Дано не се повтарям с темата си!
Ще се радвам ако помогне на други непросветлени като мен
Прегледах подфорума на Е36 и не намерих тема за моделите двигатели, с които излизат. Интересувам се каква е разликата в редовно цитираните от вас примерно.. М43 М44 и пр. Идеята ми е хора като мен, които също не знаят разликите като погледнат един мотор да знаят кой модел е и евентуално ванос ли е, години на производство на моторите, и някоя снимка. Също ме интересува по какво се познава даден двигател, че е с ванос система.
Дано не се повтарям с темата си!

Ще се радвам ако помогне на други непросветлени като мен


- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
Имаше една тема със снимки на всичките мотори..поразтърси се;) А за ВАНОС-а, то си се вижда отпред издутината, където се намира самата джаджа!

- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: Видовете Двигатели при Е36
SnakeOne написа:Здравейте колеги!
Прегледах подфорума на Е36 и не намерих тема за моделите двигатели, с които излизат. Интересувам се каква е разликата в редовно цитираните от вас примерно.. М43 М44 и пр. Идеята ми е хора като мен, които също не знаят разликите като погледнат един мотор да знаят кой модел е и евентуално ванос ли е, години на производство на моторите, и някоя снимка. Също ме интересува по какво се познава даден двигател, че е с ванос система.
Дано не се повтарям с темата си!![]()
Ще се радвам ако помогне на други непросветлени като мен
Въпреки, че по темата има изписани доста теми ето малко инфо от мен:
1. Ванос с-мата в Е36 се прилага само в бензиновите шестцилиндрови двигатели (не е налична за дизели и четирицилиндрови мотори),
2. При базовия двулитров шестцилиндров мотор има две модификации М50 и М52. Първата има вариант с и без Ванос система. Познава се много лесно - като отвориш капака на двигателния отсек от близката към теб страна на двигателя има една издутина


3. При модела 323i ванос е наличен винаги,
4. При 325i също като при 320i има вариант с и без Ванос и се познава по същия начин,
5. При 328i подобно на 323i Ванос винаги е наличен,
За ///М моделите не съм сигурен, но мисля, че даже ина Двоен Ванос, нека по-компетентните да ме поправят ако греша.
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Значи накрадко ще ти ги понапиша малко :
316и - до 1993г. М40Б16
318и - до 1993г М40Б18
316и - след 1993г. М43Б16
318и - след 1993г. М43Б18
318ис - до 1993г. М42б18
318ис - след 1993г. М44
За шестцилиндровите двигатели
горния пост - колегата ти ги е обяснил
Значи разликата м/у М43 и М40 може нагледно да видиш в цитираният в началото на тази тема линк. Хубаво е да ги познаваш нагледно, защото има доста недобросъвестни продавачи, които ще ти спестят това, че купуваш М40 мотор, който е с агренажен ремък , които трябва да се подменя
Също така разликата м/у М50 и М52 (шестцилиндровите бензинови двигатели на Е36) нагледно се познава по разположението на капачката за маслото - при М52 е до радиатора , а при М50 е до предното стъкло.
316и - до 1993г. М40Б16
318и - до 1993г М40Б18
316и - след 1993г. М43Б16
318и - след 1993г. М43Б18
318ис - до 1993г. М42б18
318ис - след 1993г. М44
За шестцилиндровите двигатели


Значи разликата м/у М43 и М40 може нагледно да видиш в цитираният в началото на тази тема линк. Хубаво е да ги познаваш нагледно, защото има доста недобросъвестни продавачи, които ще ти спестят това, че купуваш М40 мотор, който е с агренажен ремък , които трябва да се подменя

Също така разликата м/у М50 и М52 (шестцилиндровите бензинови двигатели на Е36) нагледно се познава по разположението на капачката за маслото - при М52 е до радиатора , а при М50 е до предното стъкло.
"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- ///MapTo
-
-
- Мнения: 5133
- Регистриран на: 15.05.2003
- Местоположение: Herefordshire,Ledbury
- Пол: Мъж
- Кара: акцизни М-паркети от острова
- Мечтае да кара: много неща
kriso85 написа: Също така разликата м/у М50 и М52 (шестцилиндровите бензинови двигатели на Е36) нагледно се познава по разположението на капачката за маслото - при М52 е до радиатора , а при М50 е до предното стъкло.
И в това,че колекторите на М52 нямат нищо общо с тези в М50..."криви" са

kriso85 написа:Значи накрадко ще ти ги понапиша малко :
318ис - до 1993г. М42б18
318ис - след 1993г. М44
M42 се слага до 01/96г. като през цялата 95 се слагат и двата двигателя

Хубава хронология и инфо за двигателите има тук: http://en.wikipedia.org/wiki/E36

bmw
- SnakeOne
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: 5.03.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: силно казано
Много добри отзиви по темата въпреки, че се повтаря. Съжалявам за повторното пускане!
Така.
SkyWalker колкото до двойният ванос чувал сам, че има 320i с такъв. По запознатите да разяснят ако може
kriso85 По въпроса за веригата и ангренажният ремък. Моделите 4 цилиндрови до 93г. да разбирам, че са с ремък така ли? И 6 цилиндровите по същият начин ли са? И още нещо какво значат вторите части на моделите? Примерно: М40Б16 или М40Б18
Искам да си изясна някои неща, които не са ми ясни около двигателите на Е36 тъй като смятам да се сдобия с такова. Имам някои критерия, но не мога да ги разпознавам в различните модели
Така.
SkyWalker колкото до двойният ванос чувал сам, че има 320i с такъв. По запознатите да разяснят ако може

kriso85 По въпроса за веригата и ангренажният ремък. Моделите 4 цилиндрови до 93г. да разбирам, че са с ремък така ли? И 6 цилиндровите по същият начин ли са? И още нещо какво значат вторите части на моделите? Примерно: М40Б16 или М40Б18
Искам да си изясна някои неща, които не са ми ясни около двигателите на Е36 тъй като смятам да се сдобия с такова. Имам някои критерия, но не мога да ги разпознавам в различните модели


- Бензинови Агрегати
BMW-316i
316i – модел двигател - M40 (16 4 E1)
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84 mm
Ход на буталата : 72 mm
Работем обем : 1596 cm3
Коефициент на компресия : 9.7
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 100 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 150 N/m – нютон метра при 3900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*Забележка, двигателя 316i М40 се монтира единствено на Седаните от 1990-1993 година. Максималната скорост на 316i M40 е 191 km/h. След този двигател баварската компания монтира агрегата М43 който е с максимална мощност 102 hp и максимална скорост 195 km/h, този двигател се монтира на седаните от 1993-1998 година.
Двигателя 316i M43 се монтира на Sedan, Touring,Coupe и Convertible. Като при различните модели варират стойностите на Vmax (максимална скорост)
BMW-318i
318i – модел двигател - M40, (18 4 E1)
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84 mm
Ход на буталата : 81 mm
Работем обем : 1796 cm3
Коефициент на компресия : 9.7
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 113 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 168 N/m – нютон метра при 3900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*Забележка, двигателя 318i М40 се монтира на седаните от 1990-1993 година. Максималната скорост на този агрегат е 198 km/h. Следващото поколение двигател 318i е М43 (18 4 E2) който е с амгренажна верига, конструктивни подобрения, максимална мощност от 115 коня и максимална скорост от 201 km/h. Произвежда се от Септември 1993 - 1998 година.Но се срещат се и двигатели М40 произведени след 1993г
**Забележка Coupe и Compact оборудвани с 318i, няма!!!
Двигателя 318i M43 се монтира на Sedan,Touring и Convertible.
BMW-318is
318is – модел M44 (18 4 S1)
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 85 mm
Ход на буталата : 83.5 mm
Работем обем : 1895 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 140 hp – конски сили при 6000 об/мин
Максимален въртящ момнет : 180 N/m – нютон метра при 4300 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 213 km/h
*Забележка, двигателя 318is се се монтира на E36-ци от 1994-1998 година Sedan с обозначение M44. Този агрегат се монтира и на E36 Coupe от 1992-1999 година.
BMW-320i
320i – модел M50 (20 6 S2)
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80 mm
Ход на буталата : 66 mm
Работем обем : 1991 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 150 hp – конски сили при 5900 об/мин
Максимален въртящ момнет : 190 N/m – нютон метра при 4200 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 212 km/h
*Забележка, двигателя 320i, съществува също в 2 разновидности, М50 и М52. Агрегатът М50 е монтиран на Sedan,Touring и Convertible. А М52 е оставен за Coupe.
BMW-323i
323i – модел M52
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.5
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 170 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 245 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
323i се монтира на Sedan, Touring и Coupe.
BMW-325i
325i – М52
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 192 hp – конски сили при 5900 об/мин
Максимален въртящ момнет : N/a N/m – нютон метра при N/a об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
325i M52 се монтира на Sedan, Coupe и Convertible. Максимална скорост 233 / 233 / 229 km/h, максималната скорост на Convertible е по-малка защото двигателя с който е оборудван е 325i M50.
BMW-328i
328i – модел M52
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 84mm
Работем обем : 2793 cm3
Коефициент на компресия : 10.2
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 193 hp – конски сили при 5300 об/мин
Максимален въртящ момнет : 280 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
*Забележка, 328i също има две разновидности, М50 и М52. М52 се монтира на Coupe, Convertible и Sedan, а другия двигател M50 се монтира на Touring.
- Дизелови Агрегати
BMW-318tds
318tds M41
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 1665 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 90 hp – конски сили при 4400 об/мин
Максимален въртящ момнет : 190 N/m – нютон метра при 2000 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*318tds M41 се монтира на Touring, Sedan и Compact.
BMW-325td
325td M51
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 2497 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 115 hp – конски сили при 4800 об/мин
Максимален въртящ момнет : 222 N/m – нютон метра при 1900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*325td M51 се монтира на Sedan от 1991-1998 година.
BMW-325tds
325tds M51
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 2497 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 143 hp – конски сили при 4800 об/мин
Максимален въртящ момнет : 260 N/m – нютон метра при 2200 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*325tds M51 се монтира на Touring и Sedan от 1993-1998 (Sedan) и 1995-1999 (Touring) година.
*** Сори за многото място. Забравил съм от къде го дърнах това
BMW-316i
316i – модел двигател - M40 (16 4 E1)
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84 mm
Ход на буталата : 72 mm
Работем обем : 1596 cm3
Коефициент на компресия : 9.7
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 100 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 150 N/m – нютон метра при 3900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*Забележка, двигателя 316i М40 се монтира единствено на Седаните от 1990-1993 година. Максималната скорост на 316i M40 е 191 km/h. След този двигател баварската компания монтира агрегата М43 който е с максимална мощност 102 hp и максимална скорост 195 km/h, този двигател се монтира на седаните от 1993-1998 година.
Двигателя 316i M43 се монтира на Sedan, Touring,Coupe и Convertible. Като при различните модели варират стойностите на Vmax (максимална скорост)
BMW-318i
318i – модел двигател - M40, (18 4 E1)
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84 mm
Ход на буталата : 81 mm
Работем обем : 1796 cm3
Коефициент на компресия : 9.7
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 113 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 168 N/m – нютон метра при 3900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*Забележка, двигателя 318i М40 се монтира на седаните от 1990-1993 година. Максималната скорост на този агрегат е 198 km/h. Следващото поколение двигател 318i е М43 (18 4 E2) който е с амгренажна верига, конструктивни подобрения, максимална мощност от 115 коня и максимална скорост от 201 km/h. Произвежда се от Септември 1993 - 1998 година.Но се срещат се и двигатели М40 произведени след 1993г
**Забележка Coupe и Compact оборудвани с 318i, няма!!!
Двигателя 318i M43 се монтира на Sedan,Touring и Convertible.
BMW-318is
318is – модел M44 (18 4 S1)
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 85 mm
Ход на буталата : 83.5 mm
Работем обем : 1895 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 140 hp – конски сили при 6000 об/мин
Максимален въртящ момнет : 180 N/m – нютон метра при 4300 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 213 km/h
*Забележка, двигателя 318is се се монтира на E36-ци от 1994-1998 година Sedan с обозначение M44. Този агрегат се монтира и на E36 Coupe от 1992-1999 година.
BMW-320i
320i – модел M50 (20 6 S2)
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80 mm
Ход на буталата : 66 mm
Работем обем : 1991 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 150 hp – конски сили при 5900 об/мин
Максимален въртящ момнет : 190 N/m – нютон метра при 4200 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 212 km/h
*Забележка, двигателя 320i, съществува също в 2 разновидности, М50 и М52. Агрегатът М50 е монтиран на Sedan,Touring и Convertible. А М52 е оставен за Coupe.
BMW-323i
323i – модел M52
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.5
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 170 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 245 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
323i се монтира на Sedan, Touring и Coupe.
BMW-325i
325i – М52
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 192 hp – конски сили при 5900 об/мин
Максимален въртящ момнет : N/a N/m – нютон метра при N/a об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
325i M52 се монтира на Sedan, Coupe и Convertible. Максимална скорост 233 / 233 / 229 km/h, максималната скорост на Convertible е по-малка защото двигателя с който е оборудван е 325i M50.
BMW-328i
328i – модел M52
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 84mm
Работем обем : 2793 cm3
Коефициент на компресия : 10.2
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 193 hp – конски сили при 5300 об/мин
Максимален въртящ момнет : 280 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
*Забележка, 328i също има две разновидности, М50 и М52. М52 се монтира на Coupe, Convertible и Sedan, а другия двигател M50 се монтира на Touring.
- Дизелови Агрегати
BMW-318tds
318tds M41
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 1665 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 90 hp – конски сили при 4400 об/мин
Максимален въртящ момнет : 190 N/m – нютон метра при 2000 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*318tds M41 се монтира на Touring, Sedan и Compact.
BMW-325td
325td M51
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 2497 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 115 hp – конски сили при 4800 об/мин
Максимален въртящ момнет : 222 N/m – нютон метра при 1900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*325td M51 се монтира на Sedan от 1991-1998 година.
BMW-325tds
325tds M51
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 2497 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 143 hp – конски сили при 4800 об/мин
Максимален въртящ момнет : 260 N/m – нютон метра при 2200 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*325tds M51 се монтира на Touring и Sedan от 1993-1998 (Sedan) и 1995-1999 (Touring) година.
*** Сори за многото място. Забравил съм от къде го дърнах това
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
SnakeOne написа:Много добри отзиви по темата въпреки, че се повтаря. Съжалявам за повторното пускане!
Така.
SkyWalker колкото до двойният ванос чувал сам, че има 320i с такъв. По запознатите да разяснят ако може![]()
kriso85 По въпроса за веригата и ангренажният ремък. Моделите 4 цилиндрови до 93г. да разбирам, че са с ремък така ли? И 6 цилиндровите по същият начин ли са? И още нещо какво значат вторите части на моделите? Примерно: М40Б16 или М40Б18
Искам да си изясна някои неща, които не са ми ясни около двигателите на Е36 тъй като смятам да се сдобия с такова. Имам някои критерия, но не мога да ги разпознавам в различните модели
С агренажен ремък са само М40 двигателите ( на 316 и 318 до 1993г.)

В Е36 не се монтира шестцилиндров двигател с агренажен ремък (поне серийно

Кажи си критериите за да може по-точно да ти се отговори

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Sea Eagle написа:
BMW-318is
318is – модел M44 (18 4 S1)
184S1 е означението на М42, при М44 е 194S1


SnakeOne написа:И още нещо какво значат вторите части на моделите? Примерно: М40Б16 или М40Б18
Означава кубатура... М40B16 - М40 двигател, 1.6 литра.... M52B23 - М52 двигател, 2.3 литра

- Larry
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: 2.03.2007
- Местоположение: Някъде в Интернет...
- Пол: Мъж
- Кара: E36
- Мечтае да кара: служебна кола...
- Детайли за колата: 1994 E36 M43
Sea Eagle написа:- Бензинови Агрегати
BMW-316i
316i – модел двигател - M40 (16 4 E1)
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84 mm
Ход на буталата : 72 mm
Работем обем : 1596 cm3
Коефициент на компресия : 9.7
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 100 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 150 N/m – нютон метра при 3900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*Забележка, двигателя 316i М40 се монтира единствено на Седаните от 1990-1993 година. Максималната скорост на 316i M40 е 191 km/h. След този двигател баварската компания монтира агрегата М43 който е с максимална мощност 102 hp и максимална скорост 195 km/h, този двигател се монтира на седаните от 1993-1998 година.
Двигателя 316i M43 се монтира на Sedan, Touring,Coupe и Convertible. Като при различните модели варират стойностите на Vmax (максимална скорост)
BMW-318i
318i – модел двигател - M40, (18 4 E1)
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84 mm
Ход на буталата : 81 mm
Работем обем : 1796 cm3
Коефициент на компресия : 9.7
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 113 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 168 N/m – нютон метра при 3900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*Забележка, двигателя 318i М40 се монтира на седаните от 1990-1993 година. Максималната скорост на този агрегат е 198 km/h. Следващото поколение двигател 318i е М43 (18 4 E2) който е с амгренажна верига, конструктивни подобрения, максимална мощност от 115 коня и максимална скорост от 201 km/h. Произвежда се от Септември 1993 - 1998 година.Но се срещат се и двигатели М40 произведени след 1993г
**Забележка Coupe и Compact оборудвани с 318i, няма!!!
Двигателя 318i M43 се монтира на Sedan,Touring и Convertible.
BMW-318is
318is – модел M44 (18 4 S1)
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 85 mm
Ход на буталата : 83.5 mm
Работем обем : 1895 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 140 hp – конски сили при 6000 об/мин
Максимален въртящ момнет : 180 N/m – нютон метра при 4300 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 213 km/h
*Забележка, двигателя 318is се се монтира на E36-ци от 1994-1998 година Sedan с обозначение M44. Този агрегат се монтира и на E36 Coupe от 1992-1999 година.
BMW-320i
320i – модел M50 (20 6 S2)
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80 mm
Ход на буталата : 66 mm
Работем обем : 1991 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 150 hp – конски сили при 5900 об/мин
Максимален въртящ момнет : 190 N/m – нютон метра при 4200 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
Максимална скорост: 212 km/h
*Забележка, двигателя 320i, съществува също в 2 разновидности, М50 и М52. Агрегатът М50 е монтиран на Sedan,Touring и Convertible. А М52 е оставен за Coupe.
BMW-323i
323i – модел M52
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.5
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 170 hp – конски сили при 5500 об/мин
Максимален въртящ момнет : 245 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
323i се монтира на Sedan, Touring и Coupe.
BMW-325i
325i – М52
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 75mm
Работем обем : 2494 cm3
Коефициент на компресия : 10.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 192 hp – конски сили при 5900 об/мин
Максимален въртящ момнет : N/a N/m – нютон метра при N/a об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
325i M52 се монтира на Sedan, Coupe и Convertible. Максимална скорост 233 / 233 / 229 km/h, максималната скорост на Convertible е по-малка защото двигателя с който е оборудван е 325i M50.
BMW-328i
328i – модел M52
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – A-95 безоловен
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 84mm
Ход на буталата : 84mm
Работем обем : 2793 cm3
Коефициент на компресия : 10.2
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : dohc
Система за доставяне на мощността : mpi (multi-pointed injection) много-точкова инжекция
Максимална мощност на двигателя : 193 hp – конски сили при 5300 об/мин
Максимален въртящ момнет : 280 N/m – нютон метра при 3950 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 4
*Забележка, 328i също има две разновидности, М50 и М52. М52 се монтира на Coupe, Convertible и Sedan, а другия двигател M50 се монтира на Touring.
- Дизелови Агрегати
BMW-318tds
318tds M41
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 4-ри (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 1665 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 90 hp – конски сили при 4400 об/мин
Максимален въртящ момнет : 190 N/m – нютон метра при 2000 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*318tds M41 се монтира на Touring, Sedan и Compact.
BMW-325td
325td M51
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 2497 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 115 hp – конски сили при 4800 об/мин
Максимален въртящ момнет : 222 N/m – нютон метра при 1900 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*325td M51 се монтира на Sedan от 1991-1998 година.
BMW-325tds
325tds M51
Разположение на двигателя – Предно по дължина.
Гориво – Diesel (нафта)
Брой на цилиндрите : 6 (редови двигател)
Диаметър на цилиндрите : 80mm
Ход на буталата : 82.8mm
Работем обем : 2497 cm3
Коефициент на компресия : 22.0
Позиция на клапаните и на разпределителния вал : ohc
Система за доставяне на мощността : Горивна помпа с високо налягане
Максимална мощност на двигателя : 143 hp – конски сили при 4800 об/мин
Максимален въртящ момнет : 260 N/m – нютон метра при 2200 об/мин
Брой на клапаните на цилиндър: 2
*325tds M51 се монтира на Touring и Sedan от 1993-1998 (Sedan) и 1995-1999 (Touring) година.
*** Сори за многото място. Забравил съм от къде го дърнах това
БРАВО !



- Mollov
- Мародератор
-
- Мнения: 12403
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
SummonedToDIe написа:Mollov написа:M52B23 - М52 двигател, 2.3 литра
Бъркаш, 2.5 е
Уффффффф... глей кви глупости пиша рано сутрин като не съм се събудил..... то е M52B25 реално, то B23 няма..... ма като спим още....

- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
И ако ще бъдем максимално точни - в дългия пост на колегата пише че само 325и кабрио е с М50 мотор. А то 325и с м52 няма
Всички са с м50 


"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани