E38 3в1 (три проблема) + датчик външна температура
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
E38 3в1 (три проблема) + датчик външна температура
Здравейте!
Проблемите с моята кола са следните:
1) PDC - Park Distance Control - като включа задна и почва да пищи нон-стоп
2) CHECK LOWBEAMS - излиза от време на време на таблото
3) Преден десен фар (къси светлини) понякога изгасва или почва да намига на хората отсреща
***
По проблем 1:
Четох в чужди форуми, че почне ли да свири постоянно, вероятно има скапан датчик... Както бяха писали, изгасих двигателя, контакт, PDC бутон и преслушвам всеки датчик дали 'чатка' - всичките датчици работят. Днес преди да паркирам изгасих фаровете и тогава включих задна за паркиране... PDC-то не се обади и си работи идеално... В момента в който включа габарити или 'къси' - PDC-то почва да пиши с непрекъснат звук.
Заключих че има нещо общо между фаровете и PDC-то... някъде кабел, връзка.. знам ли...
По проблем 2:
Като ми изпише да проверя 'lowbeams' - фаровете си ми светят нормално... и предните светлини и задните... Явно има нещо не както трябва... През 3-4 дни проверявам всички светлини и мигачи сутрин преди да тръгна...
По проблем 3:
Гледам, че за разлика от левия фар, десния се изпотява от вътрешната страна (конденз)... и вчера дори изгасна, но след 'изключване-включване' пак си заработи.
Светлините за късите са фабрично ксенон.
Та се чудя възможно ли е трите неща да са свързани по някакъв начин... PDC-то свири, като пусна 'габарити' или 'къси', а на 'къси' десния фар понякога намига И какво ме съветвате да направя?
Деян
Проблемите с моята кола са следните:
1) PDC - Park Distance Control - като включа задна и почва да пищи нон-стоп
2) CHECK LOWBEAMS - излиза от време на време на таблото
3) Преден десен фар (къси светлини) понякога изгасва или почва да намига на хората отсреща
***
По проблем 1:
Четох в чужди форуми, че почне ли да свири постоянно, вероятно има скапан датчик... Както бяха писали, изгасих двигателя, контакт, PDC бутон и преслушвам всеки датчик дали 'чатка' - всичките датчици работят. Днес преди да паркирам изгасих фаровете и тогава включих задна за паркиране... PDC-то не се обади и си работи идеално... В момента в който включа габарити или 'къси' - PDC-то почва да пиши с непрекъснат звук.
Заключих че има нещо общо между фаровете и PDC-то... някъде кабел, връзка.. знам ли...
По проблем 2:
Като ми изпише да проверя 'lowbeams' - фаровете си ми светят нормално... и предните светлини и задните... Явно има нещо не както трябва... През 3-4 дни проверявам всички светлини и мигачи сутрин преди да тръгна...
По проблем 3:
Гледам, че за разлика от левия фар, десния се изпотява от вътрешната страна (конденз)... и вчера дори изгасна, но след 'изключване-включване' пак си заработи.
Светлините за късите са фабрично ксенон.
Та се чудя възможно ли е трите неща да са свързани по някакъв начин... PDC-то свири, като пусна 'габарити' или 'къси', а на 'къси' десния фар понякога намига И какво ме съветвате да направя?
Деян
Последна промяна deank на 22 Дек 2009, 18:36, променена общо 3 пъти
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: E38 3в1 (три проблема)
1. слагаш едно ухо до всеки датчик и ако не се чува цъкане значи не работи
2. провери си кабелите под капачката за крушката на фара и как са захванати към нея
3. 2-ри и 3-ти проблем са едно и също, просто колата те предупреждава със съобщение на таблот.
2. провери си кабелите под капачката за крушката на фара и как са захванати към нея
3. 2-ри и 3-ти проблем са едно и също, просто колата те предупреждава със съобщение на таблот.
- anzak
- старши ентусиаст
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: E38 3в1 (три проблема)
виж дали буксата контактува добре с ксеноновата крушка и сигурен ли си че си с фабричен ксенон
Барай шишарката Минкеее ....
Re: E38 3в1 (три проблема)
Както споменах:_65536_kb_sec_ написа:1. слагаш едно ухо до всеки датчик и ако не се чува цъкане значи не работи
Четох в чужди форуми, че почне ли да свири постоянно, вероятно има скапан датчик... Както бяха писали, изгасих двигателя, контакт, PDC бутон и преслушвам всеки датчик дали 'чатка' - всичките датчици работят. Днес преди да паркирам изгасих фаровете и тогава включих задна за паркиране... PDC-то не се обади и си работи идеално... В момента в който включа габарити или 'къси' - PDC-то почва да пиши с непрекъснат звук.
Всички датчици си чаткат и работят... Утре ще проверя кабелите на десния фар...
***
@anzak: Ами фаровете са с лупи, продавача каза че е фабричен... Как мога да разбера? Защото са слагани angel-eyes... знам ли какво може да е станало.
- anzak
- старши ентусиаст
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: E38 3в1 (три проблема)
ми то Е38 без фарове с лупи фабрично няма имаш ли реостат за регулиране на височината на фаровете ???????? самите фарове личи ли си да има някаква интервенция отзад баласта на ксенона за фара ли е захванат ??????
Барай шишарката Минкеее ....
Re: E38 3в1 (три проблема)
Още един проблем:
Вчера слязох да изчистя снега от колата и да я поразмразя... След като изчистих всичко - включих чистачките (дръпнах лостчето към мен) да изчистят предното стъкло, обаче нещо не е наред: чистачките направиха 8-10 хода (вместо нормалните 2-3) и спряха на средата на стъклото. Пробвах всички степени + пръскалките - нищо не става - чистачките не помръдват, а пръскалките не пръскат.
Продължих да си чистя колата и след 4-5 минути пак пробвах с дръпване на лостчето: пак направиха 10 хода (пръскалките работеха) и пак спряха и не можах да ги включа.
Гледах бушоните под предния капак, но всичко изглеждаше наред (отзад не съм гледал). Какво може да е станало? Цялата работа се случва при запален двигател, без да го спирам.
***
В руското ръководство пише:
От друга страна пък не разбирам защо не работят пръскалките, когато чистачките спрат... Не виждам да има общи бушони между пръскалките и двигателя на чистачките...
***
Сега пък се зачетох в английското ръководство:
Значи, мотора не може да усети 'позиция прибрани чистачки' и след 16 секунди спира чистачките за 3 минути.... Явно това е станало... Ще проверя пак дали няма някъде лед или сняг, който да им пречи да се приберат докрай (въпреки, че вчера бях изчистил всичко преди да ги пусна).
Деян
***
Днес чистачките си работят пак нормално
Вчера слязох да изчистя снега от колата и да я поразмразя... След като изчистих всичко - включих чистачките (дръпнах лостчето към мен) да изчистят предното стъкло, обаче нещо не е наред: чистачките направиха 8-10 хода (вместо нормалните 2-3) и спряха на средата на стъклото. Пробвах всички степени + пръскалките - нищо не става - чистачките не помръдват, а пръскалките не пръскат.
Продължих да си чистя колата и след 4-5 минути пак пробвах с дръпване на лостчето: пак направиха 10 хода (пръскалките работеха) и пак спряха и не можах да ги включа.
Гледах бушоните под предния капак, но всичко изглеждаше наред (отзад не съм гледал). Какво може да е станало? Цялата работа се случва при запален двигател, без да го спирам.
***
В руското ръководство пише:
Ще го почукна с пръст това реле да видим дали ще тръгнеВНИМАНИЕ: Если неисправ-
ность проявляется время от
времени, то она, скорее всего,
связана с реле. При этом кон-
такт отходит и соединяется
случайным образом, и реле то-
же срабатывает нерегулярно.
Можно постучать по корпусу
реле, когда оно не работает. Ес-
ли реле после постукивания за-
работает, то оно неисправно...
От друга страна пък не разбирам защо не работят пръскалките, когато чистачките спрат... Не виждам да има общи бушони между пръскалките и двигателя на чистачките...
***
Сега пък се зачетох в английското ръководство:
Wiper motor
The wiper motor is configured for two different wiper speeds. The load is switched via two external relays.
The end position (park position) of the wiper motor is recognized by means of a reset contact integrated in the
motor. This contact switches ground to the general module when the motor has reached its end position.
The reset contact is also used for monitoring the wiper motor. If the contact signal is not received for 16
seconds with the wiper motor switched on (e.g. dry running), the wiper motor is switched off in order to protect
it from overloading.
The wiper is not switched on again before it has been switched off and a lock-out time of 3 minutes has
elapsed.
Значи, мотора не може да усети 'позиция прибрани чистачки' и след 16 секунди спира чистачките за 3 минути.... Явно това е станало... Ще проверя пак дали няма някъде лед или сняг, който да им пречи да се приберат докрай (въпреки, че вчера бях изчистил всичко преди да ги пусна).
Деян
***
Днес чистачките си работят пак нормално
Re: E38 3в1 (три проблема) + датчик външна температура
От вчера друг проблем:
Досега на таблото пишеше правилната външна температура (-2'С -3'С и т.н.), гонга се обаждаше за 'опасност от замръзване' и т.н...
Обаче от вчера/онзи ден (точно когато беше най-студено) на таблото изписва +18'С... Днес стигна до +13.0'С, а навън определено е под нулата Къде е този датчик и трябва ли да се смени? Дано от неговите показания не зависят режимите на другите системи по колата, че иначе лошо ако компютъра си 'мисли', че е пролет/лято
Деян
Досега на таблото пишеше правилната външна температура (-2'С -3'С и т.н.), гонга се обаждаше за 'опасност от замръзване' и т.н...
Обаче от вчера/онзи ден (точно когато беше най-студено) на таблото изписва +18'С... Днес стигна до +13.0'С, а навън определено е под нулата Къде е този датчик и трябва ли да се смени? Дано от неговите показания не зависят режимите на другите системи по колата, че иначе лошо ако компютъра си 'мисли', че е пролет/лято
Деян
E38 - датчик външна температура
Някой няма ли да помогне?
Днес датчика вече отчита 25'С, което все още е далече от истината!
Къде се намира този датчик (Е38 2.5 TDS)?
Деян
Днес датчика вече отчита 25'С, което все още е далече от истината!
Къде се намира този датчик (Е38 2.5 TDS)?
Деян
- anzak
- старши ентусиаст
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: E38 3в1 (три проблема) + датчик външна температура
на една малка кора отпред в дясно между подкалника и бронята наводнил се е сигурно
Барай шишарката Минкеее ....
Re: E38 3в1 (три проблема) + датчик външна температура
Ахаааааааа... Това значи:
Сега ще сляза да го погледна. Мерси!
Сега ще сляза да го погледна. Мерси!
Re: E38 3в1 (три проблема) + датчик външна температура
Намерих го... Мокричък е доста, но е на много неудобно място и не ми се лягаше съвсем под колата... Въпроса е защо показва 25-27'С... Ако беше развален щеше да показва -40'С, нали?
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: E38 3в1 (три проблема) + датчик външна температура
deank написа:Намерих го... Мокричък е доста, но е на много неудобно място и не ми се лягаше съвсем под колата... Въпроса е защо показва 25-27'С... Ако беше развален щеше да показва -40'С, нали?
защото окъсява, ако беше откачен щеше да показва -40*
Re: E38 3в1 (три проблема) + датчик външна температура
Колеги ами аз може ли да ви питам нещо, на мойта 7-ца ония ден нещо парното го пускам да работи на максимум и за размразяване , а то едвам се чува, следващия ден пък вече въобще не работи на максимум, стои ама нищо не духа въобще и сега си стои така от какво може да е, а и също някой може ли да ми каже каде се намира бушона за запалките, защото и двете вътре в купето не работят незнам защо, а тази отзаде работи?
- Teogop
- младши ентусиаст
- Мнения: 444
- Регистриран на: 17.12.2007
- Местоположение: София
- Кара: бързо
Re: E38 3в1 (три проблема) + датчик външна температура
deank, за проблема с чистачките, аз имах същия на Е39-ката. Оказа се моторчето. Като го отворих, цялото беше мокро и ръждиво отвътре, включително и reset контакта беше подгизнал и системата автоматично спира тока към моторчето, ако няма сигнал от контакта, че моторчето прави обороти. Препоръчвам ти да го свалиш и да го погледнеш (евентуално смениш), защото ще ти откажат чистачките в някой дъжд, което е доста неприятно.
Re: E38 3в1 (три проблема) + датчик външна температура
Да, така е - спря съвсем... Само дето сега нямам идея къде е този двигател на чистачките. Видях къде е релето и ще го погледна, но двигателя сигурно е под една кора, която хич не ми се маха.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани