Porsche 928

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Porsche 928

Мнение от Alex 320i Cabrio » 10 Юни 2003, 11:08

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Бележка от администратора: понеже разговора в този постинг започна да се отклонява от началната си тема, го разделих в отделна ТЕМА. Имайте предвид че първия постинг е запитване за впечалтения от новопридобито Порше на Alex 320 Cabrio, затова и звучи малко странно като за начало на тема. (LandShark)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Абе да ти кажа като подръжка не изглежда толкова скъп. Точно толкова, колкото и 6-цата. Още имам оригиналната гаранция от Porsche за 500,000 мили между основните ремонти :!: :!: :!: Тя естествено важи само при условие, че колата се подържа при тях :wink: Ама 500,000 мили са си почти 1,000,000 км, бе хора :lol:

Иначе като бензин гори 98, около 20/100 градско и околко 12.5/100 на дълъг път. При 100 мили в час (165км/ч) оборотомера е закотвен на 2500 оборота:) За сравнение - на 320-ката и трябваха около 4750. Та разхода е доста еднакъв...
Power is Nothing Without Insanity

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 10 Юни 2003, 11:23

Първия път пропуснах, но сега да кажа: честито ;)

Имаш ли линк с повече инфо за този модел? Преди няколко дни гледах едно страшно 944 С2 Кабрио на много добра цена, в мрежата има много фен-сайтове които казват все хубави неща. Та може би, след някоя година ... :twisted: Как се държи на пътя в сравнение с БМВ-то? По-специално ме интересува сравнение между 944, защото ми харесва повече на вид, и Е36, защото на него му е по-добро задното окачване, но всякакво инфо е от полза :)

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 10 Юни 2003, 13:21

Няма място за сравнение между 944 и 928 :D Едното е кола от класа на 3-та серия на БМВ а другото е от класа на 8-та серия. 928 е обявено за най-доброто GT на всички времена от много светила, включително Jeremy Clarkson i Tiff Needle. Ще ти напиша една малка статия :lol: :

"Porsche 928 - Дядото на всички съвременни автомобили"

Проектът да се замени модел 911 започва в далечната 1971 година. Инженерите от Щутгарт замислят купе от алуминий с предно разположен V8 мотор и перфектно разпределение на масата. Петролната криза забавя Project 928, но все пак колата дебютира през 1977 в Женева, а на следващата година получава приза "Кола на Годината в Европа". Това е единствения случай, когато атомобил от наи-висшия клас печели тази награда.

Автомобилът е истински шедьовър на Германския инженерен и творчески гений. Уникални решения са приложени в почти всеки детайл. Да започнем от каросерията - 75% алуминий, като само купето и вратата на багажника са от галванизирана стомана. Това става близо 20 години преди Audi да започнат масово да прилагат алуминия в автомобилите си. Коефициентът на въздушно съпртивление е удивително нисък дори и по днешните стандарти - 0.28сх, което спомага на колата да достига максимална скорост от 290км/ч.

Силовият агрегат също е едно инженерно бижу. Характеризира се с голям обем и гигантски (за времето си) въртящ момент и плоски криви на мощността. Още през 1971 блокът се лее изцяло от алуминий, като повърхността на цилиндрите се покрива със специална сплав на силиконова основа, която предотвратява износването и подобрява смазването. Гаранцията на блока от Porsche e 500,000 мили. За сравнение BMW въвежда подобен процес и то не особено успешно чак през 1993 с М60В40, който страдаше от корозия на цилиндрите.

Дизайнът на интериора изглежда сравнително модерно дори и днес и във всяко 928 водачът ще намери електрически: седалки с подгряване, огледала с подгряване, люк и климатроник! Коженият салон (табло, седалки, врати и таван) също е стандартен във всяко 928. Автопилотът и добрата музика също са част от серийното оборудване. Всички уреди и контролни табла за удобно разположени, включая и системата "Check Control", която известява водача за неизправни светлини, масло, вода и тн.т.

Шасито на колата също предлага интересни решения... С цел да направят автомобил с перфектно разпределение на масите, инженерите на Porsche разполагат скоростната кутия отзад при диференциала. Резултата е отличен 51% на 49% в полза на предния мост. Колата е с двойни макферсони отпред и отзад, като Porsche създава известното Weisach окачване на задния мост, което позволява пасивно завиване на задните колела и по-добрата им нагласа спрямо пътната настилка при екстремални условия. ABS е стандартно оборудване на всички модели, като системата е три-канална. Определени модели имат и 40% шпер диференциал, като при моделите GT и GTS той се контролира от компютър и е директно заимстван от супер автомобила 959.

Въпреки масата си от 1750кг празен автомобилът показва отлични динамични характеристики. Ускорението 0-100 се движи от 5.3сек до 6.9сек в зависимост от модела и конфигурацията, а от 80-120 от 2 до 4сек. Силата на 928 проличава на аутобаните из Европа където малко съвремени автомобили могат да му се опрат. Рядко е била създавана кола, която позволява на водача да поддържа 200км/ч с часове, в комфорта на Airconditioned купе, с кожа от напа и уредба от Бекер. Преходи от 1000-1200км на ден с 928 са напълно възможни и дори, както биха казали някои ентусиасти на марката препорачителни....

Въпреки, че 928 никога не достигна култовия статус на 911, ние не се обиждаме, защото знаем, че караме един уникален и вечен като дизайн и технически решения автомобил. Автомобил, който е като бутилка хубаво червено Бордо - трябват му поне 20 години за да бъде оценен подобаващо...


http://www.928.org.uk


Beware of the Shark!
Power is Nothing Without Insanity

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 10 Юни 2003, 15:53

Wow...

А защо 944 е толкова много по-слаб от 928, който уж е "предшественика" му? Заради 911 ли?

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 10 Юни 2003, 16:53

С най-искрени извинения към БМВ ентусиастите, защото това малко се превръща във форум Porsche :wink: Надявам се поне да ви е интересно...

944 е наследник на 924, а и двете коли са от ранга на 3-та серия на BMW или 123/4 на МБ. 928 е най-комфортното и ергономично Porsche на всички времена, просто защото от самото начало колата е проектирана като Grand Tourer. По отношение на handling-a, 928 трудно може да бъде бито от 911 без много traction control, 4x4, stability systems и тн.т заради перфектното разпределение на масата. Ако искаш класическо Porsche, което ще е по-тънко за поддръжка от 928 купи си 968, което е по-малкия брат на голямата акула. Даже моторът на 968 е 4 цилиндров 3.0 литра и е точно половинката на моя мотор. Разликата е в главата, която е 16v. Мисля, че 240кс. ще са ти напълно достаттъчни... :lol:
Power is Nothing Without Insanity

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 141
Регистриран на: 16.01.2003

Мнение от Смок » 10 Юни 2003, 18:01

Я, интересно. V8 двигателя на MB 500Е e със същото или подобно силициево-кристално покритие на вътрешната стена на алуминиевите цилиндри. Нищо чудно, щото 500Е е разработван съвместно с Порше и е произвеждан в заводите на Порше.
Споменаваш и Mercedes Automatic Gearbox? Още една съвместна разработка или какво?
Само Дизел!

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 11 Юни 2003, 0:33

Alex 320i Cabrio, кога ще видим увековечена новата ти придобивка?

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 11 Юни 2003, 11:20

Надявам се не се дразнят БМВ феновете, на мен ми е интересно :) Благодаря за разяснението, Алекс, сега ако пратиш и малко снимки ;)

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

Мнение от LandShark » 11 Юни 2003, 11:26

Аз също не се дразня. На мен също ми е интересно. Не ми е ясно защо всички смятат че трябва да се пишеш само за БМВ. В БМВ форум вярно се пише основно за БМВ. Но смятам че всички нас, освен любовта към баварската марка ни обединява и въобще страстта към автомобилите, моторните спортове, движението... Така че смятам че форума трябва да е отворен за такива интересни теми!

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1764
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

Мнение от BMW_POWER » 11 Юни 2003, 14:45

За Германия знам, че е истинск :wink: а ташкария да караш Порше. А и това все пак е немска машина

автомобилен поклонник
Аватар
Мнения: 4969
Регистриран на: 17.02.2002
Пол: Мъж

Мнение от Turturelo » 11 Юни 2003, 15:18

Искам да направя едно допълнение към мнението на LandShark, защото мисля, че може да бъде криво разбрано ... Форумът е отворен към теми за други автомобили, при положение, че са в стил тази на Alex 320i Cabrio относно историята и фактите около 928! Основната Ни цел в този форум е да образоваме BMW ентусиастите в България и българите по света, но същевременно сме любознателни и на тема автомобили като цяло! Затова роптаем срещу караници и безсмислени спорове!

Амин :)

Храбрият Свинар
Аватар
Мнения: 1060
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: London
Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),

Мнение от Alex 320i Cabrio » 12 Юни 2003, 10:18

Наистина АМИН! :lol:

Надявам се да мога да пост-на снимки до 3-4 дена. Колата в момента е в сервиз за нова аларма и малко стягане тук и там, но ми обещаха, че ще е готова най-късно в Събота, че да може да я вземем с Мистър Алпина :D и да ходим да спиваме чаец на гъзарите :twisted:
Power is Nothing Without Insanity

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 12 Юни 2003, 12:16

Alex 320i Cabrio написа:.. може да я вземем с Мистър Алпина :D и да ходим да спиваме чаец на гъзарите :twisted:

малко офшор коментар от моя страна,но не мога да не отбележа колко ми е кеф,че вече има доста места,където като БМВ-фен можеш и ще намериш подкрепа:Англия,доста места от щатите,за всеки по-голям град в България да не говорим,Германия итн. :D
горд съм,че принадлежа на тази общност :D
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от Viktor » 19 Юни 2003, 18:39

V8 двигателя на MB 500Е e със същото или подобно силициево-кристално покритие на вътрешната стена на алуминиевите цилиндри. Нищо чудно, щото 500Е е разработван съвместно с Порше и е произвеждан в заводите на Порше.

Сега няма ли рак някой да ми каже ,че Е500 е "наи-обикновена 124ка"...?

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook