Porsche 928
Модератор: Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Porsche 928
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Бележка от администратора: понеже разговора в този постинг започна да се отклонява от началната си тема, го разделих в отделна ТЕМА. Имайте предвид че първия постинг е запитване за впечалтения от новопридобито Порше на Alex 320 Cabrio, затова и звучи малко странно като за начало на тема. (LandShark)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Абе да ти кажа като подръжка не изглежда толкова скъп. Точно толкова, колкото и 6-цата. Още имам оригиналната гаранция от Porsche за 500,000 мили между основните ремонти Тя естествено важи само при условие, че колата се подържа при тях Ама 500,000 мили са си почти 1,000,000 км, бе хора
Иначе като бензин гори 98, около 20/100 градско и околко 12.5/100 на дълъг път. При 100 мили в час (165км/ч) оборотомера е закотвен на 2500 оборота:) За сравнение - на 320-ката и трябваха около 4750. Та разхода е доста еднакъв...
Бележка от администратора: понеже разговора в този постинг започна да се отклонява от началната си тема, го разделих в отделна ТЕМА. Имайте предвид че първия постинг е запитване за впечалтения от новопридобито Порше на Alex 320 Cabrio, затова и звучи малко странно като за начало на тема. (LandShark)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Абе да ти кажа като подръжка не изглежда толкова скъп. Точно толкова, колкото и 6-цата. Още имам оригиналната гаранция от Porsche за 500,000 мили между основните ремонти Тя естествено важи само при условие, че колата се подържа при тях Ама 500,000 мили са си почти 1,000,000 км, бе хора
Иначе като бензин гори 98, около 20/100 градско и околко 12.5/100 на дълъг път. При 100 мили в час (165км/ч) оборотомера е закотвен на 2500 оборота:) За сравнение - на 320-ката и трябваха около 4750. Та разхода е доста еднакъв...
Power is Nothing Without Insanity
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Първия път пропуснах, но сега да кажа: честито
Имаш ли линк с повече инфо за този модел? Преди няколко дни гледах едно страшно 944 С2 Кабрио на много добра цена, в мрежата има много фен-сайтове които казват все хубави неща. Та може би, след някоя година ... Как се държи на пътя в сравнение с БМВ-то? По-специално ме интересува сравнение между 944, защото ми харесва повече на вид, и Е36, защото на него му е по-добро задното окачване, но всякакво инфо е от полза
Имаш ли линк с повече инфо за този модел? Преди няколко дни гледах едно страшно 944 С2 Кабрио на много добра цена, в мрежата има много фен-сайтове които казват все хубави неща. Та може би, след някоя година ... Как се държи на пътя в сравнение с БМВ-то? По-специално ме интересува сравнение между 944, защото ми харесва повече на вид, и Е36, защото на него му е по-добро задното окачване, но всякакво инфо е от полза
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Няма място за сравнение между 944 и 928 Едното е кола от класа на 3-та серия на БМВ а другото е от класа на 8-та серия. 928 е обявено за най-доброто GT на всички времена от много светила, включително Jeremy Clarkson i Tiff Needle. Ще ти напиша една малка статия :
"Porsche 928 - Дядото на всички съвременни автомобили"
Проектът да се замени модел 911 започва в далечната 1971 година. Инженерите от Щутгарт замислят купе от алуминий с предно разположен V8 мотор и перфектно разпределение на масата. Петролната криза забавя Project 928, но все пак колата дебютира през 1977 в Женева, а на следващата година получава приза "Кола на Годината в Европа". Това е единствения случай, когато атомобил от наи-висшия клас печели тази награда.
Автомобилът е истински шедьовър на Германския инженерен и творчески гений. Уникални решения са приложени в почти всеки детайл. Да започнем от каросерията - 75% алуминий, като само купето и вратата на багажника са от галванизирана стомана. Това става близо 20 години преди Audi да започнат масово да прилагат алуминия в автомобилите си. Коефициентът на въздушно съпртивление е удивително нисък дори и по днешните стандарти - 0.28сх, което спомага на колата да достига максимална скорост от 290км/ч.
Силовият агрегат също е едно инженерно бижу. Характеризира се с голям обем и гигантски (за времето си) въртящ момент и плоски криви на мощността. Още през 1971 блокът се лее изцяло от алуминий, като повърхността на цилиндрите се покрива със специална сплав на силиконова основа, която предотвратява износването и подобрява смазването. Гаранцията на блока от Porsche e 500,000 мили. За сравнение BMW въвежда подобен процес и то не особено успешно чак през 1993 с М60В40, който страдаше от корозия на цилиндрите.
Дизайнът на интериора изглежда сравнително модерно дори и днес и във всяко 928 водачът ще намери електрически: седалки с подгряване, огледала с подгряване, люк и климатроник! Коженият салон (табло, седалки, врати и таван) също е стандартен във всяко 928. Автопилотът и добрата музика също са част от серийното оборудване. Всички уреди и контролни табла за удобно разположени, включая и системата "Check Control", която известява водача за неизправни светлини, масло, вода и тн.т.
Шасито на колата също предлага интересни решения... С цел да направят автомобил с перфектно разпределение на масите, инженерите на Porsche разполагат скоростната кутия отзад при диференциала. Резултата е отличен 51% на 49% в полза на предния мост. Колата е с двойни макферсони отпред и отзад, като Porsche създава известното Weisach окачване на задния мост, което позволява пасивно завиване на задните колела и по-добрата им нагласа спрямо пътната настилка при екстремални условия. ABS е стандартно оборудване на всички модели, като системата е три-канална. Определени модели имат и 40% шпер диференциал, като при моделите GT и GTS той се контролира от компютър и е директно заимстван от супер автомобила 959.
Въпреки масата си от 1750кг празен автомобилът показва отлични динамични характеристики. Ускорението 0-100 се движи от 5.3сек до 6.9сек в зависимост от модела и конфигурацията, а от 80-120 от 2 до 4сек. Силата на 928 проличава на аутобаните из Европа където малко съвремени автомобили могат да му се опрат. Рядко е била създавана кола, която позволява на водача да поддържа 200км/ч с часове, в комфорта на Airconditioned купе, с кожа от напа и уредба от Бекер. Преходи от 1000-1200км на ден с 928 са напълно възможни и дори, както биха казали някои ентусиасти на марката препорачителни....
Въпреки, че 928 никога не достигна култовия статус на 911, ние не се обиждаме, защото знаем, че караме един уникален и вечен като дизайн и технически решения автомобил. Автомобил, който е като бутилка хубаво червено Бордо - трябват му поне 20 години за да бъде оценен подобаващо...
http://www.928.org.uk
Beware of the Shark!
"Porsche 928 - Дядото на всички съвременни автомобили"
Проектът да се замени модел 911 започва в далечната 1971 година. Инженерите от Щутгарт замислят купе от алуминий с предно разположен V8 мотор и перфектно разпределение на масата. Петролната криза забавя Project 928, но все пак колата дебютира през 1977 в Женева, а на следващата година получава приза "Кола на Годината в Европа". Това е единствения случай, когато атомобил от наи-висшия клас печели тази награда.
Автомобилът е истински шедьовър на Германския инженерен и творчески гений. Уникални решения са приложени в почти всеки детайл. Да започнем от каросерията - 75% алуминий, като само купето и вратата на багажника са от галванизирана стомана. Това става близо 20 години преди Audi да започнат масово да прилагат алуминия в автомобилите си. Коефициентът на въздушно съпртивление е удивително нисък дори и по днешните стандарти - 0.28сх, което спомага на колата да достига максимална скорост от 290км/ч.
Силовият агрегат също е едно инженерно бижу. Характеризира се с голям обем и гигантски (за времето си) въртящ момент и плоски криви на мощността. Още през 1971 блокът се лее изцяло от алуминий, като повърхността на цилиндрите се покрива със специална сплав на силиконова основа, която предотвратява износването и подобрява смазването. Гаранцията на блока от Porsche e 500,000 мили. За сравнение BMW въвежда подобен процес и то не особено успешно чак през 1993 с М60В40, който страдаше от корозия на цилиндрите.
Дизайнът на интериора изглежда сравнително модерно дори и днес и във всяко 928 водачът ще намери електрически: седалки с подгряване, огледала с подгряване, люк и климатроник! Коженият салон (табло, седалки, врати и таван) също е стандартен във всяко 928. Автопилотът и добрата музика също са част от серийното оборудване. Всички уреди и контролни табла за удобно разположени, включая и системата "Check Control", която известява водача за неизправни светлини, масло, вода и тн.т.
Шасито на колата също предлага интересни решения... С цел да направят автомобил с перфектно разпределение на масите, инженерите на Porsche разполагат скоростната кутия отзад при диференциала. Резултата е отличен 51% на 49% в полза на предния мост. Колата е с двойни макферсони отпред и отзад, като Porsche създава известното Weisach окачване на задния мост, което позволява пасивно завиване на задните колела и по-добрата им нагласа спрямо пътната настилка при екстремални условия. ABS е стандартно оборудване на всички модели, като системата е три-канална. Определени модели имат и 40% шпер диференциал, като при моделите GT и GTS той се контролира от компютър и е директно заимстван от супер автомобила 959.
Въпреки масата си от 1750кг празен автомобилът показва отлични динамични характеристики. Ускорението 0-100 се движи от 5.3сек до 6.9сек в зависимост от модела и конфигурацията, а от 80-120 от 2 до 4сек. Силата на 928 проличава на аутобаните из Европа където малко съвремени автомобили могат да му се опрат. Рядко е била създавана кола, която позволява на водача да поддържа 200км/ч с часове, в комфорта на Airconditioned купе, с кожа от напа и уредба от Бекер. Преходи от 1000-1200км на ден с 928 са напълно възможни и дори, както биха казали някои ентусиасти на марката препорачителни....
Въпреки, че 928 никога не достигна култовия статус на 911, ние не се обиждаме, защото знаем, че караме един уникален и вечен като дизайн и технически решения автомобил. Автомобил, който е като бутилка хубаво червено Бордо - трябват му поне 20 години за да бъде оценен подобаващо...
http://www.928.org.uk
Beware of the Shark!
Power is Nothing Without Insanity
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
С най-искрени извинения към БМВ ентусиастите, защото това малко се превръща във форум Porsche Надявам се поне да ви е интересно...
944 е наследник на 924, а и двете коли са от ранга на 3-та серия на BMW или 123/4 на МБ. 928 е най-комфортното и ергономично Porsche на всички времена, просто защото от самото начало колата е проектирана като Grand Tourer. По отношение на handling-a, 928 трудно може да бъде бито от 911 без много traction control, 4x4, stability systems и тн.т заради перфектното разпределение на масата. Ако искаш класическо Porsche, което ще е по-тънко за поддръжка от 928 купи си 968, което е по-малкия брат на голямата акула. Даже моторът на 968 е 4 цилиндров 3.0 литра и е точно половинката на моя мотор. Разликата е в главата, която е 16v. Мисля, че 240кс. ще са ти напълно достаттъчни...
944 е наследник на 924, а и двете коли са от ранга на 3-та серия на BMW или 123/4 на МБ. 928 е най-комфортното и ергономично Porsche на всички времена, просто защото от самото начало колата е проектирана като Grand Tourer. По отношение на handling-a, 928 трудно може да бъде бито от 911 без много traction control, 4x4, stability systems и тн.т заради перфектното разпределение на масата. Ако искаш класическо Porsche, което ще е по-тънко за поддръжка от 928 купи си 968, което е по-малкия брат на голямата акула. Даже моторът на 968 е 4 цилиндров 3.0 литра и е точно половинката на моя мотор. Разликата е в главата, която е 16v. Мисля, че 240кс. ще са ти напълно достаттъчни...
Power is Nothing Without Insanity
Я, интересно. V8 двигателя на MB 500Е e със същото или подобно силициево-кристално покритие на вътрешната стена на алуминиевите цилиндри. Нищо чудно, щото 500Е е разработван съвместно с Порше и е произвеждан в заводите на Порше.
Споменаваш и Mercedes Automatic Gearbox? Още една съвместна разработка или какво?
Споменаваш и Mercedes Automatic Gearbox? Още една съвместна разработка или какво?
Само Дизел!
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Надявам се не се дразнят БМВ феновете, на мен ми е интересно Благодаря за разяснението, Алекс, сега ако пратиш и малко снимки
- LandShark
- смирен поклонник
- Мнения: 1976
- Регистриран на: 16.01.2002
- Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
- Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce
Аз също не се дразня. На мен също ми е интересно. Не ми е ясно защо всички смятат че трябва да се пишеш само за БМВ. В БМВ форум вярно се пише основно за БМВ. Но смятам че всички нас, освен любовта към баварската марка ни обединява и въобще страстта към автомобилите, моторните спортове, движението... Така че смятам че форума трябва да е отворен за такива интересни теми!
Искам да направя едно допълнение към мнението на LandShark, защото мисля, че може да бъде криво разбрано ... Форумът е отворен към теми за други автомобили, при положение, че са в стил тази на Alex 320i Cabrio относно историята и фактите около 928! Основната Ни цел в този форум е да образоваме BMW ентусиастите в България и българите по света, но същевременно сме любознателни и на тема автомобили като цяло! Затова роптаем срещу караници и безсмислени спорове!
Амин
Амин
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Наистина АМИН!
Надявам се да мога да пост-на снимки до 3-4 дена. Колата в момента е в сервиз за нова аларма и малко стягане тук и там, но ми обещаха, че ще е готова най-късно в Събота, че да може да я вземем с Мистър Алпина и да ходим да спиваме чаец на гъзарите
Надявам се да мога да пост-на снимки до 3-4 дена. Колата в момента е в сервиз за нова аларма и малко стягане тук и там, но ми обещаха, че ще е готова най-късно в Събота, че да може да я вземем с Мистър Алпина и да ходим да спиваме чаец на гъзарите
Power is Nothing Without Insanity
- ati
- Акулчо Костенурков Нинджов
- Мнения: 4664
- Регистриран на: 7.08.2002
- Местоположение: The city of Angels;)
Alex 320i Cabrio написа:.. може да я вземем с Мистър Алпина и да ходим да спиваме чаец на гъзарите
малко офшор коментар от моя страна,но не мога да не отбележа колко ми е кеф,че вече има доста места,където като БМВ-фен можеш и ще намериш подкрепа:Англия,доста места от щатите,за всеки по-голям град в България да не говорим,Германия итн.
горд съм,че принадлежа на тази общност
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани