Mini R56 N16B16A - с няколко проблема

Останалите BMW-та.

Модератор: Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 10.08.2009
Пол: Мъж

Mini R56 N16B16A - с няколко проблема

Мнение от kokoz » 29 Яну 2021, 20:38

Здравейте,

преди 8-9 месеца се сдобих с Mini R56 от 12/2010 с двигател 1.6л, 122к.с. (N16B16A). Преди години притежавах R56 от 2007 с двигател N12, но това е друга тема.
На колата съм и навъртял вече 14 000км и мисля съвсем скоро да и сменя маслото, защото докато стане една година най-вероятно ще съм минал над 20 000км с нея. Искам да използвам момента да се отстранят и някои други неща, които предполагам и се надявам не са сериозни проблеми, но честно казано ме дразнят и ми развалят удоволствието от шофирането. Имам сериозни предположения, че колата в миналото е била с десен волан и при преправянето й, което вероятно се е случило в България, са омазани разни неща.
Ето и списък с проблемите, които ме тормозят:
1) При запалване дава грешка за Flat Tyre Monitor системата, че не е изрядна, а след това и за DSC. През OBD успявам да изчистя грешката, но в момента, в който навия волана на пълен оборот веднага излизат същите грешки. Те могат да се игнорират през бордовия компютър с няколко пъти натискане на ОК, но на уреда зад волана 2 лампи винаги си светят в жълто.
Още когато взех колата я закарах при любим, а може би 'любим' майстор на БМВ ентусиастите, но отношението му силно ме разочарова. Прегледа колата и отсече, че трябва да се смени датчик ъгъл на завиване, който оригинален струва 1000лв (за наши хора, но без касова бележка), работата е още 500лв, но понеже съм готин общо за 1300лв беше склонен да го направи ако се бях решил на момента. Та работата ми намириса и реших да карам известно време така, за да видя дали оказва влияние на шофирането. Тези дни като наваля сняг си направих експеримент да тръгна на 3000 оборота и веднага започна да мига DSC, което по принцип свети нон-стоп в жълто заради грешките. ABS също се усеща на спирачката при аварийно спиране и мисля, че лампичката отново мига. Това ме навежда на мисълта, че компютърът на колата е донякъде заблуден и въпреки, че казва, че DSC и FTM не работят, то поне първата работи.
На старото ми мини R56, което нямаше дисплей в средата на конзолата, който да показва грешки, се случваше при смяна на гуми да даде грешка на FTM, но след изравняване на налягането в гумите и рестартиране на компютъра веднага се оправяше.

2) Лампата за колан свети, дори и да няма тежест върху седалката. Мисля, че това е породено от факта, че сегашната пасажерска седалка някога е била на водача.
3) Мигачите не се самоизключват след завиване. Трябва да се цъкнат ръчно, за да се изключат.
4) При изгасяне на колата, но ключът остане в леглото чистачките започват да се вихрят с пълна пара.
5) Бутонът на багажника е кух, т.е. има опция са отваряне само през дистанционното.

С изключение на това, поне за момента, колата се движи добре, икономична е и звукът на двигателя няма особени шумове.
Предишното ми Мини най-често водех в Мирафиори, но нямаше голяма успеваемост с разрешаването на проблемите му. Една ламбда-сонда я смениха 6 пъти, буквално 6, в рамките на 3 месеца, а то продължи да гасне и да вдига обороти. Към тях съм малко резервиран, но все пак бих им дал шанс в случай, че някой ходатайства за тях.

Проблемите са обяснени по лаишки начин, но това е заради моето ниво на 'напредналост' по темата.
Поздрави,
Н.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1239
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: F11 530xD LCI 2014
Мечтае да кара: само BMW
Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d

Re: Mini R56 N16B16A - с няколко проблема

Мнение от awful » 30 Яну 2021, 17:52

Значи колега, колата има DSC - dynamic stabiliti control DTC - dynamic traction control , за да бъде използван контрола за стабилност колата трябва да знае ъгъла на волана при завои ако се наложи да знае как да коригира, когато си тръгнал на сняг със 3000 обороти е сработил DTC и не се интересува от датчика при волана, и мое мнение ама този механик иска да те лизне , на 11 годишна кола ще ти сменя датчик ъгъл на завиване за 1000 лева и 500 лева за работа тоя да не ти сменя двигателя :mhihi: :mhihi: :mhihi: :mhihi: намери си втора ръка, и отиди при друг да ти го смени и кодира :bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 442
Регистриран на: 8.07.2009
Местоположение: Италия
Пол: Мъж
Кара: E53 4.8, X6 2008 и X5 2011 5.0i
Мечтае да кара: новата М X5 ...
Детайли за колата: всичките са манияяяяяяяя....

Re: Mini R56 N16B16A - с няколко проблема

Мнение от vlado6669 » 31 Яну 2021, 16:47

Съгласен с колегата, в допълнение за спирането на мигача е свързано с датчика на волана също. Сменявайте си маслото на 10-12 х. км или на година препоръчително, а не на 20 х. км. Намерете сервиз и направете първо пълна диагностика на колата, дори и датчика на волана понякога може да се инициализира с компютър, а да не се сменя веднага. Тук в форума има подходящи сервизи, вземете оферта от два примерно и отстранете проблемите при по изгодния. Не знам как карате колата си с табло като коледна елха и неработеща система за сигурност :dunno: По ВИН а на колата с декодер можете да видите дали е била с десен волан най-лесно... Успех !

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 11.02.2007

Re: Mini R56 N16B16A - с няколко проблема

Мнение от bobisimeonov » 13 Май 2021, 6:38

kokoz

Поп първия проблем мога да те насоча към абс сензор. т.е някой от сензорите е заминал. Имах го същия проблем с моето мини р53. Същите индикатори светят . Просто го закачи на диагностика със делфи и ще прочете грешката.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Mini R56 N16B16A - с няколко проблема

Мнение от kdl » 13 Юли 2021, 15:39

Малко късно пиша в темата...
Имах подобен проблем с R56 без датчици на вентилите. (брои оборотите през ABS централата).
Редовно квичеше за спаднала гума.
Никакви грешки по модулите, просто от време на време ми се появяваше на диспея, без значение при какви обстоятелства резетвам налягането на гумите.
Проблемът продължи и с другите ми джанти и гуми.
...ако е същото положение и при теб:

Решението се оказа много просто и го открих без да искам!
Ъпдейтни всички модули на колата (или само централата). При мен се оправи след ъпдейта. От тогава нямам грижи.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 10.08.2009
Пол: Мъж

Re: Mini R56 N16B16A - с няколко проблема

Мнение от kokoz » 03 Окт 2021, 22:44

kdl написа:Малко късно пиша в темата...
Имах подобен проблем с R56 без датчици на вентилите. (брои оборотите през ABS централата).
Редовно квичеше за спаднала гума.
Никакви грешки по модулите, просто от време на време ми се появяваше на диспея, без значение при какви обстоятелства резетвам налягането на гумите.
Проблемът продължи и с другите ми джанти и гуми.
...ако е същото положение и при теб:

Решението се оказа много просто и го открих без да искам!
Ъпдейтни всички модули на колата (или само централата). При мен се оправи след ъпдейта. От тогава нямам грижи.


Здравей, и аз късно се намесвам, но чак сега видях. Пробвах още миналата година по това време да ъпдейтна модулите, но не успях. Пробвах 3-4 различни флаш драйва форматирани като FAT, FAT32 или NTFS и колата така и не отчете софтуера.

Някакви идеи?

Поздрави!

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 10.08.2009
Пол: Мъж

Re: Mini R56 N16B16A - с няколко проблема

Мнение от kokoz » 03 Окт 2021, 22:52

bobisimeonov написа:
kokoz

Поп първия проблем мога да те насоча към абс сензор. т.е някой от сензорите е заминал. Имах го същия проблем с моето мини р53. Същите индикатори светят . Просто го закачи на диагностика със делфи и ще прочете грешката.


Изображение

Това са грешките на колата. Очевидно е сензор ъгъл на завиване. Всички симптоми водят натам.

Бих се радвал на препоръки къде да отида за ремонт.

Поздрави!

Назад към Други модели

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook