Въпрос за маховик
Модератор: cww
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- bimbolet
- младши ентусиаст
- Мнения: 540
- Регистриран на: 6.01.2005
- Местоположение: гр.София ж.к.Надежда-4
- Пол: Мъж
- Кара: Старо BMW
- Мечтае да кара: Ново BMW
Въпрос за маховик
От толкова четене във форума не видях/ поне аз/ коментари относно олекотените маховици.Аз мисля,че такова чудо може да не вдигне коне,но ще подобри въртящият момент и колата ще стане по-демаражна.Въпросът ми е към всички знаещи:ако се смени нормалният маховик с олекотен,дали има опастност да се разбалансира мотора и дали може да мине само с тази смяна,или трябва покрай това да се сменят още куп работи
да имаи преджид 4е когато го улекотиш става резак като мотор бьрзо качва убороти ама понеже е по малко килца губи му се инерцията .поне моят опит е такьв при изпилен маховик имаш чувство 4е за секунди дига обороти ама ти се струа че пове4е шуми отколкото да дьрпа! независимо че ще си дьрпа няма усещането да е така усезаемо:)))) вместо да купуваш спортен(пилен) даи го на стругар да го мине ама и коляновия вал тряя да ти го балансира по маховика
олекотен маховик- бързо вдига обороти... (ша видиш и малко + коне)...
тежък маховик- добър старт...
затова- за технично каране- лек маховик- за драг (от място) - тежък
проблема е че ако правиш много коне и използваш сериозен съединител, лекия маховик може да е проблем (липса на здравина и лоша разсейка на топлината)
тежък маховик- добър старт...
затова- за технично каране- лек маховик- за драг (от място) - тежък
проблема е че ако правиш много коне и използваш сериозен съединител, лекия маховик може да е проблем (липса на здравина и лоша разсейка на топлината)
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
привет и от мен.
Ще добавя само моите наблюдения относно максималната скорост :
Със стандартен маховик (9800 грама) - макс. скорост 235км/ч
С маховик 8200 грама - едвам 220
С 7500 - 210.
Километража ми е дигитален (няма жило) и предполагам отклоненията са минимални
Ще добавя само моите наблюдения относно максималната скорост :
Със стандартен маховик (9800 грама) - макс. скорост 235км/ч
С маховик 8200 грама - едвам 220
С 7500 - 210.
Километража ми е дигитален (няма жило) и предполагам отклоненията са минимални
- BMW///M-ma6inata
- Петко ///M големия
- Мнения: 2369
- Регистриран на: 1.12.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330xd / Mini Cooper S
Е къде видяхте връзката между олекотения маховик и увеличената мощност? Аз поне доколкото знам, мощността е някакво число при някакви обороти, а не при ускоряване с променливи обороти. Същото се отнася и за въртящият момент струва ми се. Как така лекият маховик ще доведе до по-голям въртящ момент? За да влияе, значи масата на маховика би трябвало да участва в образуването (получаването) на въртящ момент някъде в цялата верига.
Къде греша?
Някаква нова рейсинг теория (или практика) ли има вече в обръщение?
Къде греша?
Някаква нова рейсинг теория (или практика) ли има вече в обръщение?
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Относно ускорението:
Не можах да засеча с подобаващ уред (имам Г-тех) , но на усещане и на познати отсечки олекотеният маховик се представя по-добре .
Но както беше написал някой по-горе : имаш чуството , че повече бучи отколкото върви)))
Отделно загуби сила в ниски обороти , но след 3500 доста по-бързо влизаше в 8000....
Не можах да засеча с подобаващ уред (имам Г-тех) , но на усещане и на познати отсечки олекотеният маховик се представя по-добре .
Но както беше написал някой по-горе : имаш чуството , че повече бучи отколкото върви)))
Отделно загуби сила в ниски обороти , но след 3500 доста по-бързо влизаше в 8000....
- Dimitar
- старши ентусиаст
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Postman написа:Е къде видяхте връзката между олекотения маховик и увеличената мощност?
Без да имам притенции, че разбирам от механика, мисля следното (вие ще кажете дали съм прав) - ако с лек маховик се вдигат по-лесно обороти (по-бързо се ускорява), това значи, че се достига и определена скорост по-бързо, т.е. работата се извършва за по-кратко време, а щом е така - значи и мощността трябва да е по-голяма. Ей така ми мина тая мисъл много бързо - идея си нямам обаче дали наистина е така .
Абсолютно логично, но мощността на всеки двигател се мери на стационарен режим и когато дори махнеш маховика - тя си е същата. Същата остава дори когато сложиш 200 кг маховик - просто защото числото на конските сили зависи от момента и оборотите, а момента си не се променя, тъй като на стационарен режим съпротивлението от инерцията на маховика е 0 (нула).
Че ще ускорява по-бързо автомобила е факт, но причината не е в по-големият въртящ момент, а в намаленият инерционен момент на маховика, който приведен към оста на задвижващия мост (мостове) има статут на допълнителна инерционна сила (добавена маса). Тази инерционна сила (от въртящите се маси, приведени към колелата) има силно влияние на 1-ва предавка, слабо на 2-ра и много много малко на останалите предавки.
Така поне си мисля.
Че ще ускорява по-бързо автомобила е факт, но причината не е в по-големият въртящ момент, а в намаленият инерционен момент на маховика, който приведен към оста на задвижващия мост (мостове) има статут на допълнителна инерционна сила (добавена маса). Тази инерционна сила (от въртящите се маси, приведени към колелата) има силно влияние на 1-ва предавка, слабо на 2-ра и много много малко на останалите предавки.
Така поне си мисля.
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Postman написа:Абсолютно логично, но мощността на всеки двигател се мери на стационарен режим и когато дори махнеш маховика - тя си е същата. Същата остава дори когато сложиш 200 кг маховик - просто защото числото на конските сили зависи от момента и оборотите, а момента си не се променя, тъй като на стационарен режим съпротивлението от инерцията на маховика е 0 (нула).
Че ще ускорява по-бързо автомобила е факт, но причината не е в по-големият въртящ момент, а в намаленият инерционен момент на маховика, който приведен към оста на задвижващия мост (мостове) има статут на допълнителна инерционна сила (добавена маса). Тази инерционна сила (от въртящите се маси, приведени към колелата) има силно влияние на 1-ва предавка, слабо на 2-ра и много много малко на останалите предавки.
Така поне си мисля.
абсолютно съгласен!!! Някъде четох, че 1 кило свалено от маховика се равнява на 60кг махнати от колата на първа, 40 на 2ра и тн в намаляваща прогресия...
ами товариш двигателя с по-малка допълнителна за въртене маса, от там енергията, която е спестена се влива директно в геърбокса а от там на гумите.... къд3 сбърках
Бъркаш в това, че не разглеждаш автомобила като система от два елемента - двигател и автомобил. Двигателят дава момента, а автомобила го консумира. Когато момента на двигателя е същия (а той е същия при по-лек маховик), за да ускорява по-бързо автомобила, маховикът трябва по-малко да пречи на двигателя да си повишава оборотите или т.е. да му помага да си ги повиши по-бързо. Силата, която премества автомобила е разликата от задвижващата и равнодействащите (инерционни от преместване и инерционни от въртене), приложени в точката на контакт на пътя с гумите. Понеже маховикът не е при пътя (гумите), инерцията му се привежда към гумите и получава статут на инерционна сила от преместване.
С други думи казано: Момента на двигателя е някакво число, измерено винаги при постоянни обороти (и построена след това крива за различните обороти). Съпротивителният момент на маховика зависи от масата му и промяната на оборотите (Съпр.мом.=инерциочен момен*ъглово ускорение). Когато ъгловото ускорение е 0 (нула), а това става когато оборотите са константа, тогава момента с който маховика пречи на коляновия вал да избута колата е 0. Тогава обаче и колата не ускорява защото няма как да ускорява с постоянни обороти ако не е автоматик от специалните. Това е причината и колата да ускорява по-бързо, не повечето мощност, а по-малкото съпротивление от ускорителното движение, което автомобила оказва на коляновия вал.
Но не пречи да сме на различно мнение де .
- Dimitar
- старши ентусиаст
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Добре де, ама гледай сега какво се получава - ти изхождаш от гледната точка, че разглеждаш двигателя като едно самотно нещо. Ако го погледнем като цяло с колата може би можем да кажем тогава, че намаляването на масата на маховика има ефект върху цялата система двг-кола както да се вдигне мощността на двг-то с Х конски сили. Alx може да е искал да каже точно това, но с други думи. Същото - като да кажеш, че олекотяване на колата с Y кг. има ефект като добавянето на Х к.с. - ама за по-просто някой пак може да каже, че олекотяване -> повече коне.
- Dimitar
- старши ентусиаст
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Последното не го бях прочел, преди да напиша моя последен пост - но са едно и също, само че както го казваш ти биха го разбрали доста по-малко хора.
52 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани