Да си поговорим за масла...

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от Ненко Вранков » 18 Окт 2009, 21:38

На каква цена продават наливното 10W40 в МКар / Дару ?
EDIT:
Сега видях, че в Дару има промоция на маслата:
* BMW HIGH POWER SPECIAL OIL 10W40 - ПО 9.50 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/

* BMW QUALITY LONGLIFE 04 OIL 0W40 – ПО 22.00 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/

* BMW QUALITY LONGLIFE 04 OIL 5W30 – ПО 22.00 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/

Дано и в М Кар е така и ще си взема масло от там.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2888
Регистриран на: 13.04.2007
Пол: Мъж
Детайли за колата: Тежка

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от Ненко Вранков » 19 Окт 2009, 9:42

Eвала.. в М Кар наливното 10/40 е на цена 29.50лв. ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 186
Регистриран на: 19.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от Diavollo » 19 Окт 2009, 15:26

Аз пък карам с Valvoline Durablend 10W-40 и съм доволен - на 10 000 км литърче доливам, а цената е 8 лв/л. Бях си взел две туби по 5 л, ама като свърши мисля да пробвам масло от ACDELCO, щото не вярвам някой да ги имитира тия масла. Пък ще ме извините, ама масло дето струва 25 лв/л ми се вижда прекалено скъпо. Аз бих предпочел 3 пъти по-често да сменям маслото, отоколкото да дам 25 лв/л за масло дето не е ясно какво е точно (това, че го продават в Дару, пак не е гаранция, че не е някой ментак)
Всичко, което не ме убива ме прави по-силен!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от fANTONa » 19 Окт 2009, 15:40

boiko_andreev написа:Ето какво пише на стикера на маслото което купих преди известно време:
CASTROL GTX7 Dynatec
SAE 5W-40 API SL/CF ACEA A3/B3/B4
VW Norm 502 00/505 00 BMW Longlife-98
MB 229.3 Porche Freigabe
:conf: :conf: :conf:

BMW Longlife-98 е стара хомологация. има вече 04.

ddddk написа:Здравейте колеги,

Късно се включвам темата, въпреки че имах желание да го направя по-рано...

както и да е...

Ето моя опит по този въпрос:

Като взех колата, мислейки, че много разбирам сбърках маслото и дори пуснах тема тук (някои може и да си спомнят) и полека полека стигнах до човека:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=14952
, който има истински знания по въпроса за маслата и го намерих във форума на ауди и му писах и той ми отговори и от получилия се диалог с него разбрах следното:

1. Няма значение марката! Важното е на тубата да пише:
Спецификации:
ACEA A3/B3/B4
Одобрения:
VW 504 00/507 00
MB 229.51
BMW Longlife-04

2. Има огромна разлика между МОБИЛ и МОБИЛ1 :shock:

В заключение:

1. От голямото чудене си смених маслото с 10W-40 с надпис на тубата "BMW" и 6000 км по късно съм крайно недоволен - всичко трака като за световно!!!
2. Маслата на Кастрол са разделени на класове като най-ниският клас е GTX, следва MAGNATEC, после EDGE и най високият е EDGE Sport.
3. Изберете по-висок клас масло независимо от марката.
4. Независимо от марката на тубата да пише текста даден в т.1 от изложението.

Пожелавам успех на всички.

Поздрави,
Д


не знам каква марка е това с надпис BMW , но реално те не произвеждат масла. избора на масло е много важен. има си каталози, има си хомологации, има си хора, които разбират. ПИТАЙТЕ!! не си мислете че като кушпите нещо на което пише 10w40 , това е достатъчно информация.
dj_ennsy_1 написа:На каква цена продават наливното 10W40 в МКар / Дару ?
EDIT:
Сега видях, че в Дару има промоция на маслата:
* BMW HIGH POWER SPECIAL OIL 10W40 - ПО 9.50 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/

* BMW QUALITY LONGLIFE 04 OIL 0W40 – ПО 22.00 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/

* BMW QUALITY LONGLIFE 04 OIL 5W30 – ПО 22.00 ЛЕВА/ЛИТЪР
/ЦЕНАТА Е ЗА НАЛИВНО BMW МАСЛО/

Дано и в М Кар е така и ще си взема масло от там.


пак казвам , не знам какво масло е това, но цените са доста високи за наливно масло
за сравнение - по хомологация LONGLIFE 04:
YACCO VX 1703 5W40 - в туби е по 16-17лв , а в варел - по 13-14лв
YACCO VX 1703 5W30 - почти същата цена.

мисълта ми е че маслата в варелите са много ефтини, каквато и марка да са .... сами си правете сметка на каква цена пазарувате от там ...
БМВ

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от ktv » 19 Окт 2009, 16:00

Да използвам темата, за да попитам: двигател на над 260 х. км с какво масло да го карам? Може ли с полусинтетика 5/30 или за по- сигурно да е 10/40? Мерси предварително!
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i Touring 95'
Мечтае да кара: BMW E34 M5 Touring

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от Momcho » 19 Окт 2009, 16:25

Здравейте колеги.Искам и аз да се опитам да съм полезен с нещо!Изрових малко информация за маслата която смятам че ще е полезна за всекиго!!!

ЕВРПЕЙСКА КЛАСИФИКАЦИЯ – АСЕА
КЛАСИФИКАЦИЯ ЗА МОТОРНИ МАСЛА, СЪВМЕСТИМИ С КАТАЛИЗАТОРИТЕ
С1 Масла, които стабилно остават в своя вискозитетен клас при експлоатация, съвместими с катализатора и са формулирани да бъдат използвани в превозни средства с DPF и TWC в бензинови и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове, които изискват ниско триене, ниски вискозитети, ниско съдържание на SAPS и HTHS под 2.9 mРа.s. Тези масла удължават живота на DPF и TWC и подпомагат икономията на гориво на превозното средство.

ВНИМАНИЕ!!!: тези масла имат минимално съдържание на SAPS и могат да се окажат неподходящи за някои двигатели.
С2 Масла, които стабилно остават в своя вискозитетен клас при експлоатация, съвместими с катализатора и са формулирани да бъдат използвани в превозни средства с DPF и TWC в бензинови и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове, които изискват ниско триене, ниски вискозитети, ниско съдържание на SAPS и HTHS над 2.9 mРа.s. Тези масла удължават живота на DPF и TWC и подпомагат икономията на гориво на превозното средство.

ВНИМАНИЕ!!!: тези масла могат да се окажат неподходящи за някои двигатели.
С3 Масла, които стабилно остават в своя вискозитетен клас при експлоатация, съвместими с катализатора и са формулирани да бъдат използвани в превозни средства с DPF и TWC в бензинови и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове. Тези масла удължават живота на DPF и TWC.

ВНИМАНИЕ!!!: тези масла могат да се окажат неподходящи за някои двигатели

Забележка: SAPS – съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра;
DPF (Diesel Particulate Filter) – Филтър за улавяне на частици;
TWC – Three way catalyst
HTHS – високотемпературен вискозитет


ЕВРПЕЙСКА КЛАСИФИКАЦИЯ – АСЕА
КЛАСИФИКАЦИЯ ЗА МОТОРНИ МАСЛА ЗА БЕНЗИНОВИ И ДИЗЕЛОВИ ДВИГАТЕЛИ ЗА ЛЕКИ АВТОМОБИЛИ


А1/В1 Масла създадени да посрещнат нуждите на бензинови двигатели и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове. Тези двигатели са конструирани да използват нисковискозни масла с ниско вътрешно триене и с високотемпературен вискозитет в границите 2.6-3.5 mРа.s. Тези масла не са подходящи за всички типове двигатели.
А3/В3 Масла създадени да посрещнат нуждите на бензинови двигатели и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове. Този клас масла стабилно остават в своя вискозитетен клас при удължен срок на смяна и/или за целогодишна употреба на нисковискозни масла, и/или за работа при тежки експлоатационни условия както е дефинирано от производителя.
А3/В4 Масла, които стабилно остават в своя вискозитетен клас при експлоатация в бензинови двигатели и дизелови двигатели с пряко впръскване, но също така са подходящи и за използване като АЗ/ВЗ.
А5/В5 Масла, които остават стабилно в своя вискозитетен клас при експлоатация и удължен срок на смяна в бензинови двигатели и дизелови двигатели на леки автомобили и ванове, конструирани да използват нисковискозни масла с ниско вътрешно триене и с високотемпературен вискозитет в гранците 2.6-3.5 mРа.s. Тези масла не са подходящи за всички типове двигатели.
Изображение
89' E30 316i; 91' E36 320i; 95' E34 520i Touring

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i Touring 95'
Мечтае да кара: BMW E34 M5 Touring

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от Momcho » 19 Окт 2009, 16:30

А също така имам и още доста информация и ако някой е заинтересовам мога да му пратя файловете на скайп или мейл, че са доста дълги и да не ги качвам тук :)
Изображение
89' E30 316i; 91' E36 320i; 95' E34 520i Touring

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от fANTONa » 19 Окт 2009, 16:38

Momcho написа:Здравейте колеги.Искам и аз да се опитам да съм полезен с нещо!Изрових малко информация за маслата която смятам че ще е полезна за всекиго!!!

ЕВРПЕЙСКА КЛАСИФИКАЦИЯ – АСЕА
КЛАСИФИКАЦИЯ ЗА МОТОРНИ МАСЛА, СЪВМЕСТИМИ С КАТАЛИЗАТОРИТЕ


наистина много важна информация. освен надписите 10W40 трябва да следите и горепосочената класификация. повечето от масовите производители продават А3/В3 масла които са вече доста стара модификация. добре е човек да знае как да избира масло за автомобила си. за всеки двигател си има масло ... има и хомологации с изисквания, който производителите на масло трябва да спазват .... затова внимавайте какво копувате ....
ktv написа:Да използвам темата, за да попитам: двигател на над 260 х. км с какво масло да го карам? Може ли с полусинтетика 5/30 или за по- сигурно да е 10/40? Мерси предварително!

кажи ми модел на колата, година и кубатура .... в каталога пише какво трябва да сложиш.
БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 777
Регистриран на: 29.06.2006
Местоположение: на пътя
Кара: 330Xi
Мечтае да кара: 760

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от Christoff » 20 Окт 2009, 14:46

БМВ масло 10W40 наливно. :yes:
E36 316i
E30 316i
E34 520iA
E61 535d
E46 330Xi

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 350
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: BMW E34 520i Touring 95'
Мечтае да кара: BMW E34 M5 Touring

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от Momcho » 20 Окт 2009, 14:56

Аз лично карам с Мотул 6100 10W40 oт около 2 години и наистина съм доволен! Мотора работи тихо, почукване на повдигачи почти не се чува при запалване в студено време. И имам намерения да продължа да карам с това масло :)
Изображение
89' E30 316i; 91' E36 320i; 95' E34 520i Touring

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 566
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: София
Кара: T-34

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от rdvr_burgas » 20 Окт 2009, 15:21

Momcho написа:Аз лично карам с Мотул 6100 10W40 oт около 2 години и наистина съм доволен! Мотора работи тихо, почукване на повдигачи почти не се чува при запалване в студено време. И имам намерения да продължа да карам с това масло :)

:yes:
R6 - Was sonst?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4028
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: Punta Cana, Dominican Republic
Пол: Мъж
Кара: ше кола, а я смени за кенеф... :(
Мечтае да кара: E24 650csl, E34 550csl, E31 850csi, 2002tii turbo

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от VesoPesa » 20 Окт 2009, 16:50

Аз разбрах в сегашното ми масло какво не е наред :mhihi: :mhihi: :mhihi:
От другата седмица съм пак с мобил ама тоя път за бензинови двигатели :mhihi: :mhihi: :mhihi: :dummy:


П.с.: Следващата тема ще е "Дебитомер - как да закърпим стария докато купим нов" :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Или другия вариант - "20-та излезе от пашкула като 25-ца" :mhihi: :mhihi: :mhihi:

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от ktv » 20 Окт 2009, 16:52

fANTONa написа: ....
ktv написа:Да използвам темата, за да попитам: двигател на над 260 х. км с какво масло да го карам? Може ли с полусинтетика 5/30 или за по- сигурно да е 10/40? Мерси предварително!

кажи ми модел на колата, година и кубатура .... в каталога пише какво трябва да сложиш.

Двигателят е бензин, 2.5- М50 В25. Миналата година му правих сегменти и вложки, и работи доста прилично, като изключим големия разход :( .
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 319
Регистриран на: 22.04.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: Е34 520

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от fANTONa » 20 Окт 2009, 19:49

ktv написа:
fANTONa написа: ....
ktv написа:Да използвам темата, за да попитам: двигател на над 260 х. км с какво масло да го карам? Може ли с полусинтетика 5/30 или за по- сигурно да е 10/40? Мерси предварително!

кажи ми модел на колата, година и кубатура .... в каталога пише какво трябва да сложиш.

Двигателят е бензин, 2.5- М50 В25. Миналата година му правих сегменти и вложки, и работи доста прилично, като изключим големия разход :( .


по каталога дават VX600 - синтетика и VX500 полусинтетика. след смяната на сегменти с какво масло си карал?
БМВ

оптимист-неверник
Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: без значение
Пол: Мъж
Кара: старо Е 34
Мечтае да кара: ново Е 34
Детайли за колата: най- добрата

Re: Да си поговорим за масла...

Мнение от ktv » 21 Окт 2009, 7:06

Относно разхода на гориво, така си е откакто съм я взел :dunno: . Карал съм с полусинтетика 10/40 на Фукс. Въпросът ми не беше свързан с точно определена марка, а с типа на маслото. Между другото такъв каталог къде може да се намери?
Едно е да искаш, второ е да можеш, а трето и четвърто е да го направиш!

ПредишнаСледваща

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook