Тресе ми колата.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
58 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- sajonara
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
Re: Тресе ми колата.
tsb_bg написа:Дюзи - чистени на ултразвук без разлика в дебита (или поне под 3-4%)
Свещи - нови сменени профилактично (старите по цвят изглеждаха повече от добре)
Масло - 5W30 (не го харчи)
Е какво друго може да е? Май остават и още няколко варианта - мудна ламбда сонда. Ако се закачи на диагностика на студен двигател и се гледат реалните стойности, ще се види къде е проблема. Може и от температурен датчик да е, може да смуче паразитен въздух (това може и на топъл двигател да се види- трябва ти спрей за чистене на карбуратори - пръскш по колектори маркучи и т.н и ако почне да мени обороти това е). Абе и бобини може да са.
Re: Тресе ми колата.
sajonara написа:.. Е какво друго може да е? ...
Проверени са:
- гумени уплътнения и вакуми
Сменени са:
- гофриран маркуч
- гарнитурите по смукателните колектори
- температурен датчик на въздуха (на смукателния колектор)
- двойния температурен датчик (на блока на двигателя)
- клапан-регулатор на картерните газове (под смукателния колектор)
- свещи (NGK) и лули
- тампони на двигател и скорости
- масло (5W30) и всички филтри
- клапан (моторче) празен ход (ICV)
- бензинова помпа
- регулатор на налягането на горивото
- клапан (отдушник на картерни газове)
- ламбда сонди (2 бр.)
- датчик детонации
- капачка на гърловината за наливане на масло (за да съм сигурен в уплътнението)
- О-пръстен на тръбата на щеката за масло (за да съм сигурен в уплътнението)
- дебитомер (MAF) - (сменен с нов за проба и върнат стария)
- бубини (сменени 6 бр. работещи от другата кола 528i и върнати старите)
- дюзи (чистени на ултразвук)
Диагностика в Дару:
- не отчита грешки (диагностиката е правена и на студен и на топъл двигател)
- нулирани адаптации
- ъпдейт на софтуера (DME)
Колебая се между:
- дюза/дюзи (въпреки почистването с ултразвук)
- O-пръстен на VANOSA (единичен)
Малко вероятно е датчици колянов/разпределителен вал да се държат неадекватно (и то за толкова кратко време и в точно определен момент а после да работят перфектно), но не знам вече какво да мисля ????
Последна промяна tsb_bg на 02 Ное 2009, 19:02, променена общо 2 пъти
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Тресе ми колата.
Аз май пиша с прозрачно мастило ... 

Re: Тресе ми колата.
bmw_n00b написа:Аз май пиша с прозрачно мастило ...
Напротив, мисля че си най-близо до истината и VANOS-a е на ред само не мога да си обясня разликата в поведението при първоначално палене (и то след около около минута нормална работа), аномалиите които се появяват след това за не повече от 30-40 sec. и напълно нормалната работа през деня колкото и пъти да се гаси и пали колата

- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Тресе ми колата.
Не знам кой колко е запознат какво значи хидроповдигач. Намерих в тубата една анимация, която предполагам ще даде осветление по въпроса - http://www.youtube.com/watch?v=lorANZ1Tptw
Обърнете внимание на движението на пружината, преди маслото да е навлязло в повдигача. Т.е. пружината играе важна роля при студения старт, преди да имаме постоянно налягане на маслото, което след като направи плътен обем, повдига клапаните значително повече, отколкото като няма масло. Но благодарение на пружината се получава двойно "ритане" на клапана, което пък го задържа в отворено състояние малко по дълго време. Предполагам, че точно в този момент на пълнене с масло на хидроповдигачите се появява въпросното тресене. вследствие на неравномерно подаване или изпускане съответно на горивна смес или отработени газове. Принципно не би трябвало да го има ако всички хидроповдигачи са еднакво пълни или празни с масло. Но при износване на някои от тях се получава така, че при студен старт в едни има малко масло, в други няма грам. Тази моя теория особено важи за колегата, който само си пали колата да я премести, тъй като по този начин само прави разликата в съдържанието на масло в повдигачите още по-голяма. И при следващ старт тресенето е налице. Също както аз клатих 10 минути колата си като обезумял
та после тя ме поклати
За да го има това тресене не е необходимо повдигачите да са до състояние да тракат нито при студен, камо ли при топъл двигател.
@ tsb_bg При положение, че това е случая при теб, при директно потегляне след запалване би трябвало да не усещаш проблеми... принципно...
Но това естествено е само 1 от възможните причини и не държа да е точно тя. Просто е добре да се знае. Както при Badsharky е изчезнало тресенето, така и при всеки друг може да изчезне от някой субективен фактор. С други думи може да се сменят прословутите рингове и всичко да си дойде на местото. Смяна на хидроповдигачи обаче хич не си струва. Още повече, че практиката в Германия примерно е да се сменят и разпределителните валове при тази процедура
Обърнете внимание на движението на пружината, преди маслото да е навлязло в повдигача. Т.е. пружината играе важна роля при студения старт, преди да имаме постоянно налягане на маслото, което след като направи плътен обем, повдига клапаните значително повече, отколкото като няма масло. Но благодарение на пружината се получава двойно "ритане" на клапана, което пък го задържа в отворено състояние малко по дълго време. Предполагам, че точно в този момент на пълнене с масло на хидроповдигачите се появява въпросното тресене. вследствие на неравномерно подаване или изпускане съответно на горивна смес или отработени газове. Принципно не би трябвало да го има ако всички хидроповдигачи са еднакво пълни или празни с масло. Но при износване на някои от тях се получава така, че при студен старт в едни има малко масло, в други няма грам. Тази моя теория особено важи за колегата, който само си пали колата да я премести, тъй като по този начин само прави разликата в съдържанието на масло в повдигачите още по-голяма. И при следващ старт тресенето е налице. Също както аз клатих 10 минути колата си като обезумял




@ tsb_bg При положение, че това е случая при теб, при директно потегляне след запалване би трябвало да не усещаш проблеми... принципно...
Но това естествено е само 1 от възможните причини и не държа да е точно тя. Просто е добре да се знае. Както при Badsharky е изчезнало тресенето, така и при всеки друг може да изчезне от някой субективен фактор. С други думи може да се сменят прословутите рингове и всичко да си дойде на местото. Смяна на хидроповдигачи обаче хич не си струва. Още повече, че практиката в Германия примерно е да се сменят и разпределителните валове при тази процедура

Re: Тресе ми колата.
bmw_n00b написа:.... Предполагам, че точно в този момент на пълнене с масло на хидроповдигачите се появява въпросното тресене. вследствие на неравномерно подаване или изпускане съответно на горивна смес или отработени газове. Принципно не би трябвало да го има ако всички хидроповдигачи са еднакво пълни или празни с масло. Но при износване на някои от тях се получава така, че при студен старт в едни има малко масло, в други няма грам....
Има логика за повдигачите, само не мога да си обясня защо при студен старт (празни или не еднакво пълни повдигачи) двигателя работи равномерно около минута и чак след това почва да проявява характер ???
За същата тази минута двигателя е направил 700-1000 оборота и би трябвало маслената помпа да е вдигнала налягане и да е напълнила (изравнила) количеството масло в повдигачите. Или поне така си мисля

bmw_n00b написа:@ tsb_bg При положение, че това е случая при теб, при директно потегляне след ...запалване би трябвало да не усещаш проблеми... принципно...
Като подадеш леко газ (наистина леко ~ 1000 rpm), проблема не се усеща, но си го има за около 30-40 sec - като пуснеш газта се усеща.
По принцип двигателя не тресе така силно както колегите описват, но аз не търпя такива забележки по колите си и искам да оправя проблема.
Не го изключвам като причина, но просто не мога да си го обясня и може би за това го оставям за на края
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Тресе ми колата.
абе оставете тоя ванос намира тои работи само при движение на автомобила и клапана му влючва в диапазон 2500-4500 об/мин. когато клапана е затворен вала винаги го връща в нулево положение. тресенето може да е от бубини, лули,ламбда сонди и тн. само диагностика и то читава с преглед на живи данни за да се види какво се случва в дадения момент. ако при тресенето ваноса държи вала в 0 до -1 градус си е нормално и търсите другаде проблема.
а може и да е от незатварящи добре клапани и като позагрее да изчиства
а може и да е от незатварящи добре клапани и като позагрее да изчиства

Re: Тресе ми колата.
NAPSTERS написа:.... абе оставете тоя ванос ....
За VANOS-a почнах да си мисля след като по реда на вероятност отпаднаха почти всички "нормални" причини (вакуми, датчици и т.н)
NAPSTERS написа:.... може и да е от незатварящи добре клапани и като позагрее да изчиства ....
Клапаните (повдигачите) не ги изключвам като вариант, само не мога да си обясня ако там е причината защо двигателя веднага след студен старт, при най-неблагоприятните условия работи перфектно, а след една минута почва да тресе

- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Тресе ми колата.
Най-лесно може да отметнеш ВАНОС-а като изкараш щекера от магнитния вентил. Ако спре да тресе, сменяй ринговете и си ок. Може да го извадиш преди да запалиш или докато е запален двг и тресе.
Re: Тресе ми колата.
Правил съм го и разлика няма
Но от всичката информация която успях да събера до момента почвам да мисля, че точно тези О-пръстени ако са износени пропускат масло към VANOS-a независимо от положението на електромагнитния вентил (СРМ) .... или вече си внушавам
PS
Най-често по американските форуми свързват този проблем с VANOS-a, но при тях понятието 520, както и единичен VANOS не съществува (или поне за Е39)
Но от всичката информация която успях да събера до момента почвам да мисля, че точно тези О-пръстени ако са износени пропускат масло към VANOS-a независимо от положението на електромагнитния вентил (СРМ) .... или вече си внушавам
PS
Най-често по американските форуми свързват този проблем с VANOS-a, но при тях понятието 520, както и единичен VANOS не съществува (или поне за Е39)
- bmw_n00b
- ентусиаст
-
- Мнения: 986
- Регистриран на: 21.08.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: 96-8' 523ti
Re: Тресе ми колата.
Да, точно така, има разлика в управлението на двата видаа. Двойният определено има отношение към празните обороти.
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Тресе ми колата.
RFBM написа:леле забравих да напиша трябва и в профила да напишаКолата е 520 бензин 97 г
Извинявам се
Като те гледам, още не си я написал в профила.

- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Тресе ми колата.
[quote="tsb_bg"]Правил съм го и разлика няма
Но от всичката информация която успях да събера до момента почвам да мисля, че точно тези О-пръстени ако са износени пропускат масло към VANOS-a независимо от положението на електромагнитния вентил (СРМ) .... или вече си внушавам
ел вентила има 2 положения отворено и затворено, на празен ход е затворен и няма никакво значение дали пропуска О-ринга на ваноса, ако има механичен проблем в него вече е друга бира , но би трябвало да излезе на диагностиката. на моята кола когато сменях гумички на клапаните забелязах че изпускателните бяха доста зле личеше си че не са уплътнявали добре, след пасването на всичките мотора заработи доста по-меко, а и един интересен факт според вас защо на колите които са с реглажни клапани им дават хлабина при студен мотор , а на други топъл?
другото е ако всмукателният вал седи в -3 до -8 градуса мотора тресе и колата е мудна , а на диагностиката излиза че всичко е ОК , само с преглед на живи данни може да се останови каде е проблема, ако са пикаещи дюзи би трябвало ламбда сондите да забият в максимума на корекцията, но това са само догатки . какво наистина се случва е въпрос на доста измервания
Но от всичката информация която успях да събера до момента почвам да мисля, че точно тези О-пръстени ако са износени пропускат масло към VANOS-a независимо от положението на електромагнитния вентил (СРМ) .... или вече си внушавам
ел вентила има 2 положения отворено и затворено, на празен ход е затворен и няма никакво значение дали пропуска О-ринга на ваноса, ако има механичен проблем в него вече е друга бира , но би трябвало да излезе на диагностиката. на моята кола когато сменях гумички на клапаните забелязах че изпускателните бяха доста зле личеше си че не са уплътнявали добре, след пасването на всичките мотора заработи доста по-меко, а и един интересен факт според вас защо на колите които са с реглажни клапани им дават хлабина при студен мотор , а на други топъл?
другото е ако всмукателният вал седи в -3 до -8 градуса мотора тресе и колата е мудна , а на диагностиката излиза че всичко е ОК , само с преглед на живи данни може да се останови каде е проблема, ако са пикаещи дюзи би трябвало ламбда сондите да забият в максимума на корекцията, но това са само догатки . какво наистина се случва е въпрос на доста измервания

- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: Тресе ми колата.
Клапаните (повдигачите) не ги изключвам като вариант, само не мога да си обясня ако там е причината защо двигателя веднага след студен старт, при най-неблагоприятните условия работи перфектно, а след една минута почва да тресе
[/quote]
горе долу това време им е нужно на ламбда сондите да влязат в режим на работа, което ме навежда на мисълта за пикаещи дюзи

горе долу това време им е нужно на ламбда сондите да влязат в режим на работа, което ме навежда на мисълта за пикаещи дюзи
Re: Тресе ми колата.
NAPSTERS написа:.... какво наистина се случва е въпрос на доста измервания ....
На диагностиките (студен/топъл двигател) не показва никакви грешки.
NAPSTERS написа:... горе долу това време им е нужно на ламбда сондите да влязат в режим на работа, което ме навежда на мисълта за пикаещи дюзи ...
От всичко изброено само дюзите не са сменени, а само чистени на ултразвук, така че не ги изключвам (просто заради цената ми се ще да не са те)

Ако все пак в тях е причината ме озадачава факта, че сутрин след като се прояви еднократно дефекта цял ден може да се гаси и пали без проблем.
Разтрисането се появява чак на другия ден след около 7-8 часа престой (и повече).
Мисля си, че "пикаеща" дюза все щеше да напомни за себе си при паленето и през деня, и на празен ход ...
58 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани