Още коне от 316-ката
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- Radichev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 346
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: по диагонал
- Мечтае да кара: E9 CSL
- Детайли за колата: 2979 cc
Още коне от 316-ката
Както повечето от вас знаят, в този форум, а и като цяло сред феновете на БМВ, негласно важи правилото за бурканчето с мед на Мечо Пух, но леко перефразирано:
– Кое е по-хубаво от голям двигател?
– Разбира се – още по-голям двигател.
След вече като сме закупили желания от нас екземпляр и след кратко време сме свикнали с възможностите му, в повечето от нас се е запалила искрата на желанието за повече мощ. А ето как да извадим максимума от наличния ни хардуер на М43Б19.
Вече бях решил, че трябва да намеря другарче на тъй вярната ми и любима Е30-ка. Парите разбира се не ми растат в градината и поради тази причина се бях спрял на Е39 520 с така желания от мен скромен, но приятен за ухото - Шестак
По стечение на обстоятелствата обаче е оказах с един прекрасен екземпляр от 3та серия Е46, чийто единствен кусур, бе, че е 316i.
Оказа се обаче, че това 316 не е съвсем 316. Хитрите Шваби добавили някое и друго кило на новия модел на 3-ката и се оказало, че ще им трябва повече мощ, за да не изостава тя от предшественика си. Така решили, не за първи път в историята си да монтират двигател с обем, който не отговаря на модела, а именно 1.9л обем на т.нар. 16-ка.
За да не се охарчват обаче и да произвеждат различен двигател за всяка модификация, сложили същия мотор и на 318-ката. Първия обаче прави 105к.с. и 165Нм., а вторият 118к.с. и 180Нм. А тайната на тази разлика се крие в елемента от газоразпределителния механизъм, наречен – разпределителен вал. Оказа се обаче, че този в моята кола е най-нестандартният вал за двигателя М43, а валът на 318i e най-масовият - всяко БМВ с М43 има по един такъв. Изключение правят само Е46 316, както и Е36 компакт 316 от последните си години на производство.
Веднага поразрових форума продава и до вечерта на същия ден се сдобих с перфектен вал на скромната стойност от 50лв. В ръцете си държах 13 к.с. и 20Нм. и то срещу тази сума.
Смяната ми струваше още една съизмерима скромна сума и се оказа, че моята 316 се превърна в 318 на цената на един резервоар гориво. Няма да описвам каква е разликата във вървежа между тези два автомобила, но определено останах много приятно изненадан.
Разбира се по по-горе описаната схема за свикването с възможностите на колата, вече знаейки колко са 13 к.с. за моя автомобил, се обърнах към колеги за подходящо „ъпдейтване” на софтуера или т.нар. Чип-тунинг. Според компанията предлагаща този „софтуер ъпдейт” крайният резултат е 132к.с. и 200Нм. или от 0-100 за около 9.8сек. Ако това нищо не ви говори, за сравнение М52В20ТU, или с други думи първия мотор на БМВ Е46 320i, е 150к.с. и 190Нм, но купето в комплект с тази модификация на двигателя е с почти 100кг. по-тежко от аналогичното Е46 316i.
Надявам се да съм ви бил полезен и пожелавам на всички безброй, безаварийни километри!
– Кое е по-хубаво от голям двигател?
– Разбира се – още по-голям двигател.
След вече като сме закупили желания от нас екземпляр и след кратко време сме свикнали с възможностите му, в повечето от нас се е запалила искрата на желанието за повече мощ. А ето как да извадим максимума от наличния ни хардуер на М43Б19.

Вече бях решил, че трябва да намеря другарче на тъй вярната ми и любима Е30-ка. Парите разбира се не ми растат в градината и поради тази причина се бях спрял на Е39 520 с така желания от мен скромен, но приятен за ухото - Шестак

Оказа се обаче, че това 316 не е съвсем 316. Хитрите Шваби добавили някое и друго кило на новия модел на 3-ката и се оказало, че ще им трябва повече мощ, за да не изостава тя от предшественика си. Така решили, не за първи път в историята си да монтират двигател с обем, който не отговаря на модела, а именно 1.9л обем на т.нар. 16-ка.
За да не се охарчват обаче и да произвеждат различен двигател за всяка модификация, сложили същия мотор и на 318-ката. Първия обаче прави 105к.с. и 165Нм., а вторият 118к.с. и 180Нм. А тайната на тази разлика се крие в елемента от газоразпределителния механизъм, наречен – разпределителен вал. Оказа се обаче, че този в моята кола е най-нестандартният вал за двигателя М43, а валът на 318i e най-масовият - всяко БМВ с М43 има по един такъв. Изключение правят само Е46 316, както и Е36 компакт 316 от последните си години на производство.
Веднага поразрових форума продава и до вечерта на същия ден се сдобих с перфектен вал на скромната стойност от 50лв. В ръцете си държах 13 к.с. и 20Нм. и то срещу тази сума.
Смяната ми струваше още една съизмерима скромна сума и се оказа, че моята 316 се превърна в 318 на цената на един резервоар гориво. Няма да описвам каква е разликата във вървежа между тези два автомобила, но определено останах много приятно изненадан.
Разбира се по по-горе описаната схема за свикването с възможностите на колата, вече знаейки колко са 13 к.с. за моя автомобил, се обърнах към колеги за подходящо „ъпдейтване” на софтуера или т.нар. Чип-тунинг. Според компанията предлагаща този „софтуер ъпдейт” крайният резултат е 132к.с. и 200Нм. или от 0-100 за около 9.8сек. Ако това нищо не ви говори, за сравнение М52В20ТU, или с други думи първия мотор на БМВ Е46 320i, е 150к.с. и 190Нм, но купето в комплект с тази модификация на двигателя е с почти 100кг. по-тежко от аналогичното Е46 316i.
Надявам се да съм ви бил полезен и пожелавам на всички безброй, безаварийни километри!
Последна промяна Radichev на 18 Май 2010, 10:11, променена общо 7 пъти
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !


- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
Това дето си го написал съм го виждал, само че....
валът е др.Шрик (доста рошав) и струваше почти 1000 лв.
+ КН споретен кит за въздушен филтър(тръба, която взима въздух ниско долу от М-бронята, кутия за конусния филтър и всичко нужно за монтажа) + софтуерен чип (тогава на цена 600 лв.) и тогава 318ката вървеше малко повече от 320ка
С други думи това дето си написал не е съвсем вярно.
И също така разликата м/у 316 и 318 не е само разпределителния вал
валът е др.Шрик (доста рошав) и струваше почти 1000 лв.
+ КН споретен кит за въздушен филтър(тръба, която взима въздух ниско долу от М-бронята, кутия за конусния филтър и всичко нужно за монтажа) + софтуерен чип (тогава на цена 600 лв.) и тогава 318ката вървеше малко повече от 320ка
С други думи това дето си написал не е съвсем вярно.
И също така разликата м/у 316 и 318 не е само разпределителния вал

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
Супер
, значи и аз мога да си сложа чип и да бия 320ки така ли е
Пусни ми на лични къде и за колко си слага чипа


- Wolfen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само по празници
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
един колега (всички много добре го знаем
) продава чип за 318и за 160лв, който предлага около 11 коня отгоре. До колкото съм чувал и махането на катализатора "отпушва" малко колата и добавя 1-2 коня 


- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
Wolfen написа:един колега (всички много добре го знаем) продава чип за 318и за 160лв, който предлага около 11 коня отгоре. До колкото съм чувал и махането на катализатора "отпушва" малко колата и добавя 1-2 коня
Имаше много обсъждано ,че на бензин не е гаранция ,че ще добавиш тези коне които ги дават по книга така ,че се доказа ,че било набутка чипосването на бензина

- Wolfen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само по празници
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
честно казано не знам, въпреки че 11 коня в + хич не са много и изглеждат доста реално постижими.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
Смисъла на темата е, че колата върви по-добре за доста малка сума, не е нужно да изпадате в сметки, които още в началото са грешни. Ако някой може да предложи по-добро решение или да добави настоящето, да заповяда. Иначе не си правете труда да спамите.
Never mistake motion for action...
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
Всичко, което си описал, е така. Само моментът с чипа нещо ми се струва грешен - за мощност чрез чипване се увеличава горивото и въздуха. Горивото можеш да увеличиш лесно, но допълнителния въздух няма откъде да дойде - трябва ти турбина или компресор.
Това е лично мнение, не ангажирам никой с него.
Това е лично мнение, не ангажирам никой с него.
Si non confectus, non reficiat.
- Radichev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 346
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: по диагонал
- Мечтае да кара: E9 CSL
- Детайли за колата: 2979 cc
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
kriso85 написа:Това дето си го написал съм го виждал, само че....
валът е др.Шрик (доста рошав) и струваше почти 1000 лв.......И също така разликата м/у 316 и 318 не е само разпределителния вал
1. Трябва да вземеш предвид това, че на 16ката 2-ра и свършва на 80+ км/ч, а на 318ката на 100, което означава, че предавателното число на колелата е различно от това на 318, т.е. при равни други условия ускорението е по-добро.
2. Това с Шриковете и т.н. вече си е цифра, а аз споделям едно съвсем достъпно решение.
3. Що се отнася до разликата, разрови се из "realoem.com" и ще установиш, че освен това само диференциалите са различни т.е. крайното предавателно число.
Next написа:Супер, значи и аз мога да си сложа чип и да бия 320ки така ли е
Пусни ми на лични къде и за колко си слага чипа
Не съвсем, защото следва скоростите ти да са по-дълги и няма да е идентичен крайният ефект, но все пак ще е по-добре. Има писано по въпроса с чиповете, може да се информираш. Ще ти пиша едно л.с. да ти кажа къде съм слагал чипа.
Leon написа:Смисъла на темата е, че колата върви по-добре за доста малка сума, не е нужно да изпадате в сметки, които още в началото са грешни.......
Благодаря за правилното разбиране, наистина това е идеята на поста ми.
В заключение бих искал да добавя, че:
1. Ако махнете катализатора вероятно ще получите 1-2 коня отгоре, стига да си нямате проблеми с ламбда сондите.
2. Филтъра също би могъл да спомогне с 1-2 коня, но това също е спорен въпрос.
3. В допълнение бихте могли да си адаптирате "разплетен" изпускателен колектор от 318is, което теоретично би трябвало да добави още 10-15к.с. за поносима сума, което е и вариантът на който аз лично бих се спрял на следващ етап.
Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !


- Radichev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 346
- Регистриран на: 5.03.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: по диагонал
- Мечтае да кара: E9 CSL
- Детайли за колата: 2979 cc
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
Zagy написа:Всичко, което си описал, е така. Само моментът с чипа нещо ми се струва грешен - за мощност чрез чипване се увеличава горивото и въздуха. Горивото можеш да увеличиш лесно, но допълнителния въздух няма откъде да дойде - трябва ти турбина или компресор.
Това е лично мнение, не ангажирам никой с него.
Разликата във вървежа е налице, в разхода не забелязвам значителна промяна, което според мен е достатъчно. Разбира се атмосферката ви няма да литне просто от един чип

Може и да не умреш богат, но дали ще умреш пич зависи само от теб !


- Next
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1618
- Регистриран на: 1.10.2008
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330D
- Мечтае да кара: ///M power
- Детайли за колата: BMW - Bought My Wife
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
Radichev написа:kriso85 написа:1. Трябва да вземеш предвид това, че на 16ката 2-ра и свършва на 80+ км/ч, а на 318ката на 100,
На 318-ката също свършва на 80км-ч.

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
Така е. Но главната идея на колегата е, че за малко пари е направил направо друга кола. Само така 

Si non confectus, non reficiat.
- RadioDJ
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 91
- Регистриран на: 5.07.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 200320DM47TU
- Мечтае да кара: trabant ot novite
- Детайли за колата: super pila e:)
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
Колега поздравления за темата и това, което си наравил с двигателя. За колегата дето е писал за Шрик вала. Само ще му кажа, 4е обикновено тунинг фирмите репрофилират оргинални валове от по изпилен/ мощен ОЕМ двигател. Така, 4е не мислете 4е вала на Шрик е много по добър от вала на 318ка фабри4ен. Връщам се за атмосферния тунинг. Изпускателния колектор на атмосферния мотор е изклю4ително важен елемент и ако се сложи добър изпускателен колектор спокойно може да се очакват още 7-10 кс. бе з проблем, но по важното доста приятен въртящ момент в по голям диапазон на оборотите.
Поздрави.
Поздрави.
Forced induction means torque,
torque means fun.
torque means fun.
- vitaliss
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: 6.07.2008
- Местоположение: Димитровград/Милано
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 325i
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
за да неотварям нова тема искам да попитам... вярно ли е че 323и и 320и варвят едно и сащо разликата била минимална??
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
Re: Как да „извадим” още 30к.с. за 300лв от 4те цилиндъра н Е46
Radichev написа:
1. Трябва да вземеш предвид това, че на 16ката 2-ра и свършва на 80+ км/ч, а на 318ката на 100, което означава, че предавателното число на колелата е различно от това на 318, т.е. при равни други условия ускорението е по-добро.
.
На 18ките 2-ра свършва точно на 90

Не съм сигурен, че предавателните числа са различни

Всъщност никъде не откривам данни за това
Като ще я правиш 18ка (която е един виден състезателен автомобил



vitaliss написа:за да неотварям нова тема искам да попитам... вярно ли е че 323и и 320и варвят едно и сащо разликата била минимална??
В много голяма грешка си- 323 върви доооооооста повече от 320 (м52). Виж при М54 (320 след фейс-лифта) може да се говори че вървят почти еднакво , но лично според мен 323ката си е по-бърза и зла

"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани