CommonRail и Помпа Дюза"?
Модератор: cww
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
CommonRail и Помпа Дюза"?
Каква е разликата между помпа дюза директно впръскване и комън рейла.
обикновено в това разграничават дизелите като чета по списания.
Ако някой може технически да ми го обясни ще съм много благодарен .
Аз си запазвам правото да задам някой въпрос след това.
Благодаря!
обикновено в това разграничават дизелите като чета по списания.
Ако някой може технически да ми го обясни ще съм много благодарен .
Аз си запазвам правото да задам някой въпрос след това.
Благодаря!
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
в същност са доста различни неща:
common rail e почти 1:1 аналог на бензиновият инжекцион с директно впръскване.
pumpe duse - всяка дюза има отделна своя помпа, наляганията са много по-високи.
това е в общи линии...
common rail e почти 1:1 аналог на бензиновият инжекцион с директно впръскване.
pumpe duse - всяка дюза има отделна своя помпа, наляганията са много по-високи.
това е в общи линии...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. - Ronald Reagan
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
за сведение и ауди на новата а 6 вече монтират комъм реила. Комън рейла е обща база или реика с която позволява абсолютно еднаквао наляганеда се впръсква в цилиндрите и то с доста по високо налягане. Това позволява разбирасе на дизела съвсем друго положение на вала и от там идва голямата разлика.
Помпа дюза според мен си е нормален дизел а директно впръскане мисля е на принципа на чистия дизел няма превд камерно горене от което се губи мощност .
Ще ме прощавате за невежеството ама аз така съм разбрал досега и понеже мисля че е време да ми се изясни питам.
Сега се сещам че някъдегледах едни черно бели схеми ще ги потурсяи ще ги кача
Помпа дюза според мен си е нормален дизел а директно впръскане мисля е на принципа на чистия дизел няма превд камерно горене от което се губи мощност .
Ще ме прощавате за невежеството ама аз така съм разбрал досега и понеже мисля че е време да ми се изясни питам.
Сега се сещам че някъдегледах едни черно бели схеми ще ги потурсяи ще ги кача
- SlipKnoT
- devildriver
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
..е бе като "изкараха" на пазара първия автомобил с помпа-дюза казаха, че щял да бъде да си ебе майката по добър от комън рейл'а.. а се оказаха почтни с еднакво КПД..
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
за комон рейла си разбрал правилно.
иначе и помпа дюза и комон рейл са с директно впръскване.
директно впръскване значи, че дюзата е в цилиндъра(няма камера). има го както при дизелите така и при бензиновите коли(FSI, GDI).кое според теб е общото между помпа дюза и нормалния дизел
TDS-a e турбо дизел с директно впръскване.
иначе и помпа дюза и комон рейл са с директно впръскване.
директно впръскване значи, че дюзата е в цилиндъра(няма камера). има го както при дизелите така и при бензиновите коли(FSI, GDI).кое според теб е общото между помпа дюза и нормалния дизел
TDS-a e турбо дизел с директно впръскване.
Последна промяна steeN на 15 Сеп 2005, 0:25, променена общо 1 път
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. - Ronald Reagan
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. - Ronald Reagan
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Двете системи са коренно различни.
Common Rail както се разбира от буквалния превод означава обща релса.Системата представлява роторна горивонагнетателна помпа за високо налягане (над 1500бара) с един изход която захранва общ тръбопровод( релса) в който се съхранява горивото под високо налягане който захранва дюзите на всеки цилиндър.Впръскването се осъществява като електронният блок за управление подава сигнал към всяка отделна дюза за нейното отваряне(осъществяват се по няколко (3-4) впръсквания от дюза за един работен цикъл на даден цилиндър което позволява абсолютно пълно изгаряне).Реално погледнато приликите на тази система найстина са доста повече с бензиновите инжекциони.Разликата е във високото налягане!
Pumpe Duse от своя страна представлява сложна система която представлява отделни помпени елементи във всяка дюза,липсват тръбопроводи за високо налягане тъй като налягането необходимо за впръскването се предава само от помпения елемент на самата дюза до разпръсквача а те са обединени в 1 блок.Системата е много по сложа от първата но е не по-малко ефективна.Просто е по скъпа и за това се използва по-рядко.
2.5 литровия ТДС мотор на БМВ е с индиректно впръскване с предкамера.
Всички двигатели използващи двете системи са с директно впръскване с много високо налягане на няколко порции трещи мили секунди с цел създаване на пълно горене,висок КПД и ниски нива на вредни емисии!
Това е ако съм пропуснал нещо питайте!
Common Rail както се разбира от буквалния превод означава обща релса.Системата представлява роторна горивонагнетателна помпа за високо налягане (над 1500бара) с един изход която захранва общ тръбопровод( релса) в който се съхранява горивото под високо налягане който захранва дюзите на всеки цилиндър.Впръскването се осъществява като електронният блок за управление подава сигнал към всяка отделна дюза за нейното отваряне(осъществяват се по няколко (3-4) впръсквания от дюза за един работен цикъл на даден цилиндър което позволява абсолютно пълно изгаряне).Реално погледнато приликите на тази система найстина са доста повече с бензиновите инжекциони.Разликата е във високото налягане!
Pumpe Duse от своя страна представлява сложна система която представлява отделни помпени елементи във всяка дюза,липсват тръбопроводи за високо налягане тъй като налягането необходимо за впръскването се предава само от помпения елемент на самата дюза до разпръсквача а те са обединени в 1 блок.Системата е много по сложа от първата но е не по-малко ефективна.Просто е по скъпа и за това се използва по-рядко.
2.5 литровия ТДС мотор на БМВ е с индиректно впръскване с предкамера.
Всички двигатели използващи двете системи са с директно впръскване с много високо налягане на няколко порции трещи мили секунди с цел създаване на пълно горене,висок КПД и ниски нива на вредни емисии!
Това е ако съм пропуснал нещо питайте!
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
ОК, ето и нагледно как изглежда системата Common Rail, та да не се дзвериме така ,
когато по-знаещите ни го описват!
Сега вече може да се говори по-конкретно, като се посочват даже и позициите на отделните детайли!
когато по-знаещите ни го описват!
Сега вече може да се говори по-конкретно, като се посочват даже и позициите на отделните детайли!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
DrivinGGoD написа:Двете системи са коренно различни.
Common Rail както се разбира от буквалния превод означава обща релса.Системата представлява роторна горивонагнетателна помпа за високо налягане (над 1500бара) с един изход която захранва общ тръбопровод( релса) в който се съхранява горивото под високо налягане който захранва дюзите на всеки цилиндър.Впръскването се осъществява като електронният блок за управление подава сигнал към всяка отделна дюза за нейното отваряне(осъществяват се по няколко (3-4) впръсквания от дюза за един работен цикъл на даден цилиндър което позволява абсолютно пълно изгаряне).Реално погледнато приликите на тази система найстина са доста повече с бензиновите инжекциони.Разликата е във високото налягане!
Pumpe Duse от своя страна представлява сложна система която представлява отделни помпени елементи във всяка дюза,липсват тръбопроводи за високо налягане тъй като налягането необходимо за впръскването се предава само от помпения елемент на самата дюза до разпръсквача а те са обединени в 1 блок.Системата е много по сложа от първата но е не по-малко ефективна.Просто е по скъпа и за това се използва по-рядко.
2.5 литровия ТДС мотор на БМВ е с индиректно впръскване с предкамера.
Всички двигатели използващи двете системи са с директно впръскване с много високо налягане на няколко порции трещи мили секунди с цел създаване на пълно горене,висок КПД и ниски нива на вредни емисии!
Това е ако съм пропуснал нещо питайте!
Съгласен съм с DrivinGGoD само за това
Аз знам друго:осъществяват се по няколко (3-4) впръсквания от дюза за един работен цикъл на даден цилиндър което позволява абсолютно пълно изгаряне
Впръскванията са 2 едно предварително впръскване на малко количество гориво и едно основно.Предварителното се прави с цел Омекотяване на работата на двигателя.Поправете ме ако греша.Не съм 100% сигурен!
Помпа-Дюза двигателя е по-шумен от Комън Рейл двигателя.
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Впръскванията са 2 Arrow едно предварително впръскване на малко количество гориво и едно основно.Предварителното се прави с цел Омекотяване на работата на двигателя.Поправете ме ако греша.Не съм 100% сигурен!
Впръскванията бяха 2 в първоначалните разработки.В последните поколения всички залагат на 3-4 впръсквания.Първото създава малко огнище на горене подпомагащо запалването на основната порция гориво(в някой случаи тя сама по себе си се впръсква на 2 порции) и след изгарянето на по-голяма част от основната порция се впръсква още една малка порция допринасяща за напълното изгаряне на цялото впръснато гориво(на това което не е могло да изгори) и на всички вредни остатъци от горенето.Освен че подпомагат пълното изгаряне на горивото всички тези процеси омекотяват работата,намаляват разхода и вредните емисии,и повишават КПД.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
DrivinGGoD, много ми хареса как си обобщил нещата за двете системи
Обявеното КПД е 43% за помпа дюза и е наистина впечатляващо. При бензиновите двигатели то е едва 25%. Бях гледал по дискавъри за последният влекач на ВОЛВО и там казаха, че той имал КПД 45%, но може да е приближено число?
Още нещо, което се сещам е, че и двете системи се нуждаят от изключително чисто гориво, затова не трябва да се правят компромиси със смяната на горивните филтри. При тези налягания и най-малките частици просто разрушават дюзите.
DrivinGGoD написа:Pumpe Duse от своя страна представлява сложна система ... Системата е много по сложа от първата но е не по-малко ефективна.Просто е по скъпа и за това се използва по-рядко.!
Обявеното КПД е 43% за помпа дюза и е наистина впечатляващо. При бензиновите двигатели то е едва 25%. Бях гледал по дискавъри за последният влекач на ВОЛВО и там казаха, че той имал КПД 45%, но може да е приближено число?
Още нещо, което се сещам е, че и двете системи се нуждаят от изключително чисто гориво, затова не трябва да се правят компромиси със смяната на горивните филтри. При тези налягания и най-малките частици просто разрушават дюзите.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. - Ronald Reagan
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- We cannot negotiate with people who say what's mine is mine and what's yours is negotiable. - John F. Kennedy
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. - Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake/Gold is the new bitcoin
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Да! И аз така процедирам, сменям горивен филтър на 2 смени на маслото, което е ...през 15.000 км. Мисля, че това е добър/нормален пробег.[steeN] написа:...Още нещо, което се сещам е, че и двете системи се нуждаят от изключително чисто гориво, затова не трябва да се правят компромиси със смяната на горивните филтри. При тези налягания и най-малките частици просто разрушават дюзите.
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани