Що е тва VANOS...

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 07 Дек 2005, 18:22

naskoksan написа:има разлика между VVT-i-то и ваноса
при японките газоразпределението
се променя по електронен път докато
ваноса е по-скоро механична система :idea:

И тук имаме електронен контрол, но на налягането на маслото подавано към задвижващата
хидравлична система.
Изображение
Driver's Racing Team

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 07 Дек 2005, 20:44

Wizi написа:Мерси! Това не ми беше наълно ясно... предполагах нещата са доста сходни, разлика главно в названието предполагах.

Как седи въпроса при останалите фирми използващи тази технология? Хонда, Порше etc.?

btw нали не бъркам, че Хонда я изообретяват?

при порше е като при бмв и повечето такива,променя
газоразпределението чрез раздвижното колело.
при хонда е посредством 3та гърбица/с оранжевото на снимката/ на вала,която повдига 2та клапана едновременно с повече мм от
другите 2 гърбици.Много по просто направено е от другите с-ми.

Изображение
Toва са различните видове втек.
Само i-VTEC-a май е с подобна на тойота с-ма.
Е-vtec-а е за икономия и държи единият пълнителен
клапан затворен до около3к об.
http://auto.howstuffworks.com/framed.ht ... index.html
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 08 Дек 2005, 12:58

fastestbmw написа:
© написа:Някой карал ли е кола с VANOS и кола със същия двигател без VANOS? И ако е карал - моля да сподели впечатленията си.
Как работи на теория е ясно .. нека някой да сподели какво се усеща при шофиране


Не зная доколко моето сравнение би ти било от полза, защото става въпрос за коренно различни коли:
325-ца Е30 (без VANOS) & 325-ца Е36 (моделът с VANOS).
Разликата в мощността е 18 коня, а във времето за ускорение - осезаема.
Просто Е36-та "дърпа" и влиза в обороти много по-бързо.


Ани то това е и от закормилното устройство, едното (Е30) се грижи за тези две коли, а другото (Е36) се грижи за първото (само чупи хубавите коли) :mhihi:

P.S.
Сори за :OT:


Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 2.11.2004
Местоположение: Сливен-София-Чикаго

:)

Мнение от HAMANN » 09 Дек 2005, 5:55

Благодаря на всички за просветлението. :) От полза ми беше да прочета нещо за ВАНОС-а. :)
Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 20.06.2004
Местоположение: Sofia

Мнение от Madmax » 10 Дек 2005, 10:18

SILVERSIX написа:Горе долу разбрах как деиства,обаче тука пише че триабва на 200 000км да се ремонтира или да се подмени,което струвало м/у 300 и 600 USD.Ще ми каже ли ниакои които е с такава система дали досега му е правила проблем.


Прави се тест на системата и ако не работи в границите, тогава се сменя. Тестът не е сложен, трябва да се откачи маслопровода и към входа да се подаде със специален адаптор(не е сложен да се направи) сгъстен въздух с налягане 4 бара, да се подаде напрежение към бобината на клапана и трябва да се измери отклоненеито на вала.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Мнение от KickingKing » 14 Дек 2005, 0:39

Lok-Tar!

S-stail написа:при хонда е посредством 3та гърбица/с оранжевото на снимката/ на вала,която повдига 2та клапана едновременно с повече мм от
другите 2 гърбици.Много по просто направено е от другите с-ми.

Изображение
Toва са различните видове втек.
Само i-VTEC-a май е с подобна на тойота с-ма.


Да ама тука малко грешиш, защото хонда използват налягането на маслото за да "заработи" технологията, което доколкото разбирам при VANOS не е точно така, а е чрез някви запаметени позиции. При хонда се използва налягането и то заедно със оная оранжевичката работа показана по-горе променя газоразпределението...
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 724
Регистриран на: 27.12.2004
Местоположение: Плевен
Кара: м42б20 турбо
Детайли за колата: hx35/40 twin scroll

Мнение от S-stail » 14 Дек 2005, 18:01

KickingKing написа:Lok-Tar!

S-stail написа:................


Да ама тука малко грешиш, защото хонда използват налягането на маслото за да "заработи" технологията, което доколкото разбирам при VANOS не е точно така, а е чрез някви запаметени позиции. При хонда се използва налягането и то заедно със оная оранжевичката работа показана по-горе променя газоразпределението...


хич не греша.
То е ясно,че нещо трябва да надигне кобилицата :D
за да контактува 3тата гърбица на вала/тва оранжевото/ с нея ;)
при бмв е също чрез налягането на маслото,но то действа
върху колелата на разпр. балове. а не върху валвтрейна като при хонда.
При бмв не може да се регулира повдигането и скороста на отваряне на клапана като при Втека,а само се променяват градусите на отваряне.
http://www.autozine.org/technical_schoo ... htm#Engine
Изображение

Uploaded with ImageShack.us
Loosing Traction is part of the fun!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1448
Регистриран на: 15.09.2004
Местоположение: София

Мнение от KickingKing » 14 Дек 2005, 18:21

Lok-Tar!

Така съм по-съгласен :ok: :mrgreen:
Изображение
Изяж бобър - спаси дърво!

Изображение
По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 21.05.2004
Местоположение: gr Sofia

Мнение от Bobaka » 03 Яну 2006, 11:33

А може ли ако се прецако туй чудо и остава понякога отворен и да пада налягането на маслото при ниски обороти.И ви питам дали досега някой е имал проблеми с Ванос .Мерси
И Батето е бил трезвен някога.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 1.09.2005
Местоположение: Stuttgart
Пол: Мъж
Мечтае да кара: M-power
Детайли за колата: BMW E46 330i Touring

отговор

Мнение от AZO » 03 Яну 2006, 16:46

да аз съм карал кола с VANOS система и без нея. Разликата е доста голяма. Аз притежавам Е36 320 VANOS, веднаж го дърпах с един мои приятел които има Е36 320 без VANOS тръгнахме заедно но на финала го бях дръпнал някъде с кола и половина. Според мен има разлика при високите обороти някак си усещаш какво означава вратотрошачка!!! :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 11.02.2008
Местоположение: Бургас

Мнение от CarrollShelby » 22 Юни 2008, 17:02

Може ли дас е постави VANOS на моето БМВ,което е без такъв механизъм???
Изображение

FiRe WaLK WiTh Me !
Аватар
Мнения: 4203
Регистриран на: 23.03.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: винаги с усмивка :)
Детайли за колата: 316is touring - Виолетка

Мнение от SpUd3r » 22 Юни 2008, 18:24

няма ванус за 18ис ;)
Tux0 Ca !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 11.02.2008
Местоположение: Бургас

Мнение от CarrollShelby » 23 Юни 2008, 21:37

Ами ясно,че няма :) Но има ли начин да се пригоди?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1410
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: на жълтите павета
Кара: на бира и кебапчета
Мечтае да кара: М6-ца кабрио

Мнение от alexsch » 23 Юни 2008, 22:54

доколкото знам ванус-а за пръв път идва от япония. карал съм /макар и само за кръгче/ мицубиши 2,5 V6 галант с такова чудо и набираше доста добре за годините си. мерцовете го слагат по разни топ-бангии. на бмв с такова само съм се возил, но не съм карал. интересно ми е да го видя на практика как действа. рових в гугъла да открия някакво анимирано клипче, показващо как точно става промяната в отварянето на клапаните, но нищо...ако някой има линк нека го постне.

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 24 Юни 2008, 0:40

Ейййй пичове засрамете се, че все още има и стари съфорумци, които авторитетно назовават тази система с звучното ВанУс, а не както трябва да се пише/чете ВАНОС (VANOS).... :evil:
На това отгоре още второто мнение е засегнало тоя проблем....ама кой да чете....важно е да се трупат безмислени мнения.....


ПС: Темата е меко казано стара...... :cop:
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook