Що е тва VANOS...
Модератор: Общи модератори
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
Wizi написа:Мерси! Това не ми беше наълно ясно... предполагах нещата са доста сходни, разлика главно в названието предполагах.
Как седи въпроса при останалите фирми използващи тази технология? Хонда, Порше etc.?
btw нали не бъркам, че Хонда я изообретяват?
при порше е като при бмв и повечето такива,променя
газоразпределението чрез раздвижното колело.
при хонда е посредством 3та гърбица/с оранжевото на снимката/ на вала,която повдига 2та клапана едновременно с повече мм от
другите 2 гърбици.Много по просто направено е от другите с-ми.

Toва са различните видове втек.
Само i-VTEC-a май е с подобна на тойота с-ма.
Е-vtec-а е за икономия и държи единият пълнителен
клапан затворен до около3к об.
http://auto.howstuffworks.com/framed.ht ... index.html
fastestbmw написа:© написа:Някой карал ли е кола с VANOS и кола със същия двигател без VANOS? И ако е карал - моля да сподели впечатленията си.
Как работи на теория е ясно .. нека някой да сподели какво се усеща при шофиране
Не зная доколко моето сравнение би ти било от полза, защото става въпрос за коренно различни коли:
325-ца Е30 (без VANOS) & 325-ца Е36 (моделът с VANOS).
Разликата в мощността е 18 коня, а във времето за ускорение - осезаема.
Просто Е36-та "дърпа" и влиза в обороти много по-бързо.
Ани то това е и от закормилното устройство, едното (Е30) се грижи за тези две коли, а другото (Е36) се грижи за първото (само чупи хубавите коли)

P.S.
Сори за

:)
Благодаря на всички за просветлението.
От полза ми беше да прочета нещо за ВАНОС-а. 


Бръм, бръм, бръм.......скръц, скърц, скръц............. ! Бах маааамуу някои да има нови гуми?!?
SILVERSIX написа:Горе долу разбрах как деиства,обаче тука пише че триабва на 200 000км да се ремонтира или да се подмени,което струвало м/у 300 и 600 USD.Ще ми каже ли ниакои които е с такава система дали досега му е правила проблем.
Прави се тест на системата и ако не работи в границите, тогава се сменя. Тестът не е сложен, трябва да се откачи маслопровода и към входа да се подаде със специален адаптор(не е сложен да се направи) сгъстен въздух с налягане 4 бара, да се подаде напрежение към бобината на клапана и трябва да се измери отклоненеито на вала.
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Lok-Tar!
Да ама тука малко грешиш, защото хонда използват налягането на маслото за да "заработи" технологията, което доколкото разбирам при VANOS не е точно така, а е чрез някви запаметени позиции. При хонда се използва налягането и то заедно със оная оранжевичката работа показана по-горе променя газоразпределението...
S-stail написа:при хонда е посредством 3та гърбица/с оранжевото на снимката/ на вала,която повдига 2та клапана едновременно с повече мм от
другите 2 гърбици.Много по просто направено е от другите с-ми.
Toва са различните видове втек.
Само i-VTEC-a май е с подобна на тойота с-ма.
Да ама тука малко грешиш, защото хонда използват налягането на маслото за да "заработи" технологията, което доколкото разбирам при VANOS не е точно така, а е чрез някви запаметени позиции. При хонда се използва налягането и то заедно със оная оранжевичката работа показана по-горе променя газоразпределението...

Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- S-stail
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 724
- Регистриран на: 27.12.2004
- Местоположение: Плевен
- Кара: м42б20 турбо
- Детайли за колата: hx35/40 twin scroll
KickingKing написа:Lok-Tar!S-stail написа:................
Да ама тука малко грешиш, защото хонда използват налягането на маслото за да "заработи" технологията, което доколкото разбирам при VANOS не е точно така, а е чрез някви запаметени позиции. При хонда се използва налягането и то заедно със оная оранжевичката работа показана по-горе променя газоразпределението...
хич не греша.
То е ясно,че нещо трябва да надигне кобилицата

за да контактува 3тата гърбица на вала/тва оранжевото/ с нея

при бмв е също чрез налягането на маслото,но то действа
върху колелата на разпр. балове. а не върху валвтрейна като при хонда.
При бмв не може да се регулира повдигането и скороста на отваряне на клапана като при Втека,а само се променяват градусите на отваряне.
http://www.autozine.org/technical_schoo ... htm#Engine
- KickingKing
- ентусиаст
-
- Мнения: 1448
- Регистриран на: 15.09.2004
- Местоположение: София
Lok-Tar!
Така съм по-съгласен

Така съм по-съгласен



Изяж бобър - спаси дърво!

По-добре да търсиш в google earth къде си пил, отколкото да видиш в youtube как!
- AZO
- Потребител
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 1.09.2005
- Местоположение: Stuttgart
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: M-power
- Детайли за колата: BMW E46 330i Touring
отговор
да аз съм карал кола с VANOS система и без нея. Разликата е доста голяма. Аз притежавам Е36 320 VANOS, веднаж го дърпах с един мои приятел които има Е36 320 без VANOS тръгнахме заедно но на финала го бях дръпнал някъде с кола и половина. Според мен има разлика при високите обороти някак си усещаш какво означава вратотрошачка!!! 

- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
-
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
- alexsch
- ентусиаст
-
- Мнения: 1410
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: на жълтите павета
- Кара: на бира и кебапчета
- Мечтае да кара: М6-ца кабрио
доколкото знам ванус-а за пръв път идва от япония. карал съм /макар и само за кръгче/ мицубиши 2,5 V6 галант с такова чудо и набираше доста добре за годините си. мерцовете го слагат по разни топ-бангии. на бмв с такова само съм се возил, но не съм карал. интересно ми е да го видя на практика как действа. рових в гугъла да открия някакво анимирано клипче, показващо как точно става промяната в отварянето на клапаните, но нищо...ако някой има линк нека го постне.
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
Ейййй пичове засрамете се, че все още има и стари съфорумци, които авторитетно назовават тази система с звучното ВанУс, а не както трябва да се пише/чете ВАНОС (VANOS)....
На това отгоре още второто мнение е засегнало тоя проблем....ама кой да чете....важно е да се трупат безмислени мнения.....
ПС: Темата е меко казано стара......

На това отгоре още второто мнение е засегнало тоя проблем....ама кой да чете....важно е да се трупат безмислени мнения.....
ПС: Темата е меко казано стара......

ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....

"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna




"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
45 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани