преди да се блъснеш...
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
68 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: преди да се блъснеш...
Хубаво е да се прилепите и максимално към седалката, че от камшичния врат и гръбнак боли около 10-14 дена
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: преди да се блъснеш...
acho.rs написа::kuku:
нали виждаме удара, защо да го държа тоя волан... когато е трябвало да го въртя съм дремал
No bling at the Ring
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: преди да се блъснеш...
Държиш го за да се застопориш и защото всички защитни мерки в колата са съборазени с тази позиция на ръцете .
Re: преди да се блъснеш...
acho.rs написа:Държиш го за да се застопориш и защото всички защитни мерки в колата са съборазени с тази позиция на ръцете .
няма как да се изсулиш, нали те държи колана и самата седалка
риска да удариш с предното колело нещо и волана да се изплесне е голям, а ако само с единия палец си бръкнал в обръча..
No bling at the Ring
- DrivinGGoD
- The Ultimate Driver
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Re: преди да се блъснеш...
В интерес на истината никъде не съм чел да се дава правилна позиция при катастрофа Трябва да се поразровя...
Има истина и в двете твърдения...
Принципно, дори и на краш тестовете ръцете на манекените са на волана, което означава, че или така е най-добре или просто така са го мислили от гледна точка, че се предполага, че така седим в колата (което уви далеч не е така )
Ако са ни на волана ръцете задължително трябва да са свити (както и краката), за да поемат удара свивайки се, а не чупейки се или предавайки силите назад към рамото (таза)... така те от части ще помогнат на тялото ни по-постепенно да поеме удара... има го момента с нараняването обаче.
За това си припомнете правилната позиция зад волана (настройката на седалката и волана), за да сте максимално предпазени, стоейки по доказано най-безопасния и проверен от производителя начин...
Ако пък ръцете не са на волана те ще са по-предпазени, но пък тялото ще се ускорява повече при удара (при липса на силата на ръцете, която да го забавя освен колана и бега) и може то да пострада, а пък ако ръцете се размятат на някъде или са пред тялото може да се наранят повече или да изкривят тялото.
Имайте предвид, че силите възникващи при удара са толкова големи, че и най-силните човешки мускули не могат да им се противопоставят напълно. За съжаление при удар тялото се размята като кукла...
Та ще се опитам да намеря нещо по въпроса и да го дам тук като полезно инфо
Има истина и в двете твърдения...
Принципно, дори и на краш тестовете ръцете на манекените са на волана, което означава, че или така е най-добре или просто така са го мислили от гледна точка, че се предполага, че така седим в колата (което уви далеч не е така )
Ако са ни на волана ръцете задължително трябва да са свити (както и краката), за да поемат удара свивайки се, а не чупейки се или предавайки силите назад към рамото (таза)... така те от части ще помогнат на тялото ни по-постепенно да поеме удара... има го момента с нараняването обаче.
За това си припомнете правилната позиция зад волана (настройката на седалката и волана), за да сте максимално предпазени, стоейки по доказано най-безопасния и проверен от производителя начин...
Ако пък ръцете не са на волана те ще са по-предпазени, но пък тялото ще се ускорява повече при удара (при липса на силата на ръцете, която да го забавя освен колана и бега) и може то да пострада, а пък ако ръцете се размятат на някъде или са пред тялото може да се наранят повече или да изкривят тялото.
Имайте предвид, че силите възникващи при удара са толкова големи, че и най-силните човешки мускули не могат да им се противопоставят напълно. За съжаление при удар тялото се размята като кукла...
Та ще се опитам да намеря нещо по въпроса и да го дам тук като полезно инфо
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Re: преди да се блъснеш...
Здравейте,колеги мнението ми е,че всичко е .... "късмет".
преди около 2 месеца и половина се ударих в стълб с около 80км/ч. и нищо ми няма. Като казвам нищо имам в предвид ... 2-3 драскотини от бег-а по носа и челото (бях без колан.По-лошото е че спътника ми беше с счупени 2 косстици на ходилото,а той беше и с колан и бег-а му се отвори.От 3-ката нищо не става а на нас ни няма почти нищо като се замисля..... Относно какво се прави в такива ситуации когато виждаш,че ще се удариш... ми аз не мислех,че ще се ударя просто си повтарах "дръж колата на пътя,овладей я". е не се получи и "захапахме стълба.Помня.че и 2-та ми крака бяха свити - не натисках нито спирачка нито газ нито съеденител, просто въртях "геврека", помня,че го държах с 2 ръце и след т'ва силен трясък.... това е от личен опит. така че според мен к'вото и да правиш.... шанса и може би късмета играят голама роля.
преди около 2 месеца и половина се ударих в стълб с около 80км/ч. и нищо ми няма. Като казвам нищо имам в предвид ... 2-3 драскотини от бег-а по носа и челото (бях без колан.По-лошото е че спътника ми беше с счупени 2 косстици на ходилото,а той беше и с колан и бег-а му се отвори.От 3-ката нищо не става а на нас ни няма почти нищо като се замисля..... Относно какво се прави в такива ситуации когато виждаш,че ще се удариш... ми аз не мислех,че ще се ударя просто си повтарах "дръж колата на пътя,овладей я". е не се получи и "захапахме стълба.Помня.че и 2-та ми крака бяха свити - не натисках нито спирачка нито газ нито съеденител, просто въртях "геврека", помня,че го държах с 2 ръце и след т'ва силен трясък.... това е от личен опит. така че според мен к'вото и да правиш.... шанса и може би късмета играят голама роля.
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Re: преди да се блъснеш...
Обикновено времето за реакция при катастрофа е недостатъчно да анализираш ситуацията и да вземеш решение.Затова в авиацията всяка критична ситуация се отработва предварително в строга последователност до пълен автоматизъм, защото по време на авария мозъка е в стрес и дори това , което знаеш и помниш се свежда до около 30%.Поради липсата на тренажори и коли за краш тестове при колите си е чиста случайност какво точно ще направиш преди сблъсъка
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: преди да се блъснеш...
Почти винаги времето ти за реакция е толкова малко, че всичко което предприемеш е плод на опита и рефлексите ти. Аз като се ударих бях с 2 ръце на волана и крака свободни (и там ми беше грешката). Отървах се без драскотина, въпреки че шофьорския прозорец беше целия върху мен под формата на сол , и без удари, понеже съм с корито и колани. Error е прав, че трябва винаги до последно да гледаш да овладееш автомобила. Но тук се намесва опита - има ситуации, в които е невъзможно (или много трудно постижими) и е по-добре да предприемеш друга маневра - завъртане и прочие. Аз примерно след 2рия камшик ако я бях оставил да се завърти, щото имаше място, сигурно нямаше да я размажа така. Но така бях улисан в стремежа си да я изправя, че дърветата бяха неизбежни. Удара ми беше с около 70. Слава богу обстоятелствата бяха такива, че ми няма нищо, както и на момчето, което беше с мен. Така че няма еднозначен отговор какво да правиш преди да се блъснеш. Важното е да не позволяваш това да се случва. Колкото и малко да са местата, където можем безопасно да изследваме поведението на колите ни, не трябва да се отказваме да го правим там. Просто улиците не са за тия работи. А тези тренировки на сухо един ден пак ще са ни полезни (било то при съвсем нормално шофиране от наша страна, но разни други обстоятелства от нормалните).
Един колега по-горе спомена за това какво да правим след катастрофата. Аз от моя скромен опит бих казал - пуснете аварийните, независимо че може колата да е на уж безопасно място; уверете се, че всички са живи и здрави; слезте от автомобила и огледайте добре състоянието му; ако на пръв поглед е възможно прибирането му на ход уверете се много добре в изправността на двигателя, спирачките, съединителя, окачването (доколкото може де); докато шофирате спрете всякаква музика и шумове, които биха ви попречили да чуете нещо важно (от други участници в движението, или от самия автомобил).
Един колега по-горе спомена за това какво да правим след катастрофата. Аз от моя скромен опит бих казал - пуснете аварийните, независимо че може колата да е на уж безопасно място; уверете се, че всички са живи и здрави; слезте от автомобила и огледайте добре състоянието му; ако на пръв поглед е възможно прибирането му на ход уверете се много добре в изправността на двигателя, спирачките, съединителя, окачването (доколкото може де); докато шофирате спрете всякаква музика и шумове, които биха ви попречили да чуете нещо важно (от други участници в движението, или от самия автомобил).
- MonsteR
- младши ентусиаст
- Мнения: 360
- Регистриран на: 9.12.2011
- Мечтае да кара: SR-71 Blackbird
Re: преди да се блъснеш...
Най-важно е да се внимава преди да се случи ПТП... за да не се случи... че като се обърне колата, пътища много.
Аз да споделя моя скромен опит от 3-4-5... такива ситуации, нещата стават много бързо ама докато го усетиш и си викаш, ей сега си е@@@@ мамата... Но с опита нараства и шанса да се справите..
1. За колана няма какво да говорим, него всички си го знаете... http://www.youtube.com/watch?v=d7iYZPp2zYY&feature=related
2. Винаги нагласяйте седалката така че да удобна за вас и не се нахаквайте под волана та да го подпирате с корем , оставете място за краката, да не станат на мармалад.
3. Нагласяйте си подглавника така че да е възможно най - близо до главата ви, да не стане бау, ако някой ви удари отзад. Камшичния удар е много коварно нещо както спомена колега по горе.. боли http://www.youtube.com/watch?v=E3Q57Nt8Sfg&feature=related
5. Винаги поддържайте спирачната си система на 100% функционална, ако има възможност даже я подобрете.
6. Добре е да се потренира на полигон рязко спиране /80-0,60-0,40-0/ за да имате усещане как ще реагира колата ви в такава ситуация, ще се изненадате колко много не познавате колата си
4. Винаги бъдете концентрирани на 100% докато шофирате и няма да изпадате в такива ситуации.
Превенцията е за предппочитане пред лечението.... good luck!
Аз да споделя моя скромен опит от 3-4-5... такива ситуации, нещата стават много бързо ама докато го усетиш и си викаш, ей сега си е@@@@ мамата... Но с опита нараства и шанса да се справите..
1. За колана няма какво да говорим, него всички си го знаете... http://www.youtube.com/watch?v=d7iYZPp2zYY&feature=related
2. Винаги нагласяйте седалката така че да удобна за вас и не се нахаквайте под волана та да го подпирате с корем , оставете място за краката, да не станат на мармалад.
3. Нагласяйте си подглавника така че да е възможно най - близо до главата ви, да не стане бау, ако някой ви удари отзад. Камшичния удар е много коварно нещо както спомена колега по горе.. боли http://www.youtube.com/watch?v=E3Q57Nt8Sfg&feature=related
5. Винаги поддържайте спирачната си система на 100% функционална, ако има възможност даже я подобрете.
6. Добре е да се потренира на полигон рязко спиране /80-0,60-0,40-0/ за да имате усещане как ще реагира колата ви в такава ситуация, ще се изненадате колко много не познавате колата си
4. Винаги бъдете концентрирани на 100% докато шофирате и няма да изпадате в такива ситуации.
Превенцията е за предппочитане пред лечението.... good luck!
- Ranchev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 115
- Регистриран на: 16.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко с гуми !
- Мечтае да кара: постояно с пълен резервоар !
- Детайли за колата: Vw passat,
Audi a3,
Bmw e36,
Bmw e60,
Mitsubishi Evo X
Everyday S204 C220 :(
Re: преди да се блъснеш...
Главната цел е да не се блъскаш нали така... Но максимално правилното е както казаха колегите да държиш волана и да управляваш колата до последният момент. Независимо дали пренасочваш удара от твоята врата което било смъртоносно към задната част на колата или челен удар зависи и в какво се блъскаш ако е стълб ,дърво целиш предницата че колата отгоре и отстрани е най-слаба. Но най-полезното нещо което може да направиш е да избегнеш удара като намаляш скороста почти до последният момент и точно тогава пускаш спирачката и обикновено скороста е достатъчно малка за да избегнеш ( заобиколиш,завиеш,отбиеш и т.н) удара но в такъв момент да пуснеш спирачката повярвай ми изисква много тренировки.
- не издържах да не сложа усмивки
- не издържах да не сложа усмивки
- enerdjy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 111
- Регистриран на: 19.02.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e90 320d '06
- Мечтае да кара: f06 640
Re: преди да се блъснеш...
На нас ни се е случвало през зимата по заледен път бързо каране и от един десен завой излизаме пък то всичко лед, отдясно дере и колата тръгва натам пък и на голяма скорост (4-та) незнам как я накара да завие на другата страна и се ударихме в каменна стена (пътя Велинград - Сърница), който го знае е наясно.Хууво,че колата беше здрава дори и стоповете не се счупиха само бронята беше ужулена.Пък и бяхме 5 човека - на лед нищо не помага
"If one day speed kills me don't cry because i was smiling" - Paul Walker
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: преди да се блъснеш...
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: преди да се блъснеш...
steeN написа:в подкрепа на тезата, че волана се пуска....
http://www.youtube.com/watch?v=_I2dVlSr ... be&t=4m37s
В тая седалка и с многоточкови колани няма къде да бягаш,но в нормална седалка и с обикновен колан ще изпадняш от колата при подобна катастрофа.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: преди да се блъснеш...
единствения вариант да изпаднеш от колата си е ако си без колан (е може и седалката да ти се откъсне )
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: преди да се блъснеш...
steeN написа:единствения вариант да изпаднеш от колата си е ако си без колан (е може и седалката да ти се откъсне )
Не го приемай буквално.Дори без катастрофа с обикновенна седалка и колан е трудно да се задържиш на мястото си дори при по остър завой с висока скорост.А при катастрофа(особенно тая от клипа)с няколко удара и въртене...
68 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани