регулиране на рейката ?!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
7 мнения
• Страница 1 от 1
- g_ishkitiev
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
регулиране на рейката ?!
Здравейте, от както съм взел колата имам някакво слабо хлопане от лявата страна. Чува се рядко и само по неравности.. точно като биалетка. Смених първо задната, тя имаше лек луфт, после смених и предната. Тя почти нямаше луфт, много трудно се усеща и само в определени положения. Обаче тропането не изчезва.. можеби намаля наистина но пак се чува и ме дразни.
Днеска гледахме с баща ми кормилните накрайници, има лек луфт в рейката. Като давам леко кормилото в ляво и дясно с къси движения и се чува как трака. По принцип на рейката има една гайка от горната страна с която би трябвало да се обират тия луфтове. Проблема ми е че трудно се бърка там с обикновен инструмент. Като цяло това не ми е много проблем, в къщи си имаме струг и фреза и ще измислим какво да направим за там. Но не съм сигурен дали от там се регулира
Днеска гледахме с баща ми кормилните накрайници, има лек луфт в рейката. Като давам леко кормилото в ляво и дясно с къси движения и се чува как трака. По принцип на рейката има една гайка от горната страна с която би трябвало да се обират тия луфтове. Проблема ми е че трудно се бърка там с обикновен инструмент. Като цяло това не ми е много проблем, в къщи си имаме струг и фреза и ще измислим какво да направим за там. Но не съм сигурен дали от там се регулира
- g_ishkitiev
- Потребител
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 525d 2002год.
Re: регулиране на рейката ?!
изчетох темите , вече съм 99% сигурен че е от рейката. И аз както другите които са писали ходих на 2 сервиза, уж все майстори. Всеки казва че всичко е идеално по окачването, но хлопането продължава
.
Скоро ще притегна рейката и дано да се оправи.. не че така и пречи, просто мен ме дразни.
Иначе до колкото разбрах, рейката се движи от зъбни колела вътре и понеже повечето време кормилото е в положение напред определени места от оста със зъбните колела се износва повече от останалите. Понеже е предвидено да се притяга си има и пружина, която да компенсира разликата от различното износване на зъбните канали.
Кормилото почва да затяга, когато вече толкова е натегната рейката че разликата между износените и здравите зъбни канали не може да се компенсира с пружината. И естествено най-малко е износено в крайните положения на волана защото най-малко е работила така и почти без вибрации
С две думи рейката се натяга 1-2 пъти и я рециклираш или взимаш нова.
Не претендирам да е много вярно описанието ми, но аз поне това разбрах от обясненията на баща ми
).

Скоро ще притегна рейката и дано да се оправи.. не че така и пречи, просто мен ме дразни.
Иначе до колкото разбрах, рейката се движи от зъбни колела вътре и понеже повечето време кормилото е в положение напред определени места от оста със зъбните колела се износва повече от останалите. Понеже е предвидено да се притяга си има и пружина, която да компенсира разликата от различното износване на зъбните канали.
Кормилото почва да затяга, когато вече толкова е натегната рейката че разликата между износените и здравите зъбни канали не може да се компенсира с пружината. И естествено най-малко е износено в крайните положения на волана защото най-малко е работила така и почти без вибрации

С две думи рейката се натяга 1-2 пъти и я рециклираш или взимаш нова.
Не претендирам да е много вярно описанието ми, но аз поне това разбрах от обясненията на баща ми

- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: регулиране на рейката ?!
g_ishkitiev написа:изчетох темите , вече съм 99% сигурен че е от рейката. И аз както другите които са писали ходих на 2 сервиза, уж все майстори. Всеки казва че всичко е идеално по окачването, но хлопането продължава.
Скоро ще притегна рейката и дано да се оправи.. не че така и пречи, просто мен ме дразни.
Иначе до колкото разбрах, рейката се движи от зъбни колела вътре и понеже повечето време кормилото е в положение напред определени места от оста със зъбните колела се износва повече от останалите. Понеже е предвидено да се притяга си има и пружина, която да компенсира разликата от различното износване на зъбните канали.
Кормилото почва да затяга, когато вече толкова е натегната рейката че разликата между износените и здравите зъбни канали не може да се компенсира с пружината. И естествено най-малко е износено в крайните положения на волана защото най-малко е работила така и почти без вибрации
С две думи рейката се натяга 1-2 пъти и я рециклираш или взимаш нова.
Не претендирам да е много вярно описанието ми, но аз поне това разбрах от обясненията на баща ми).
много точно ти го е казал притягаш 1 2 пъти и сменяш така е
Барай шишарката Минкеее ....
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: регулиране на рейката ?!
Здравейте колеги.Моля някой който е натягал рейката да каже точно колко се натяга,за да няма задържане в завой.В смисъл колко се завърта самия винт-половин оборот,четвърт оборот,за да не се пренатегне.
- ivo86
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 150
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525i
Re: регулиране на рейката ?!
Хора, обикновенно това се прави от хората който рециклират рейките, за да не стане проблем... А колкото до тропането знайте ,че след време се получава луфт в самите амортисъори говоря за оригиналните или за ЗАКС или БОГЕ. При мен го имаше същото чукане и след смяна на амортисъорите се оправи, след около 30-40к километра пак се появи... Разпитвах било производствен дефект.
- pimpo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: регулиране на рейката ?!
Колегата g_ishkitiev го е казал доста точно.
Бих добавил още неща обаче.
1. Аз лично доста съм чел за това притягане, но не знам човек който да е казал че това му е оправило проблема! Сиреч това е удобна теоритична причина, но на практика, износването на рейката НЕ е толкова по зъбите, колкото по корпуса в който се движи целия гребен. А за там, затягането на пружината не помага! Все пак нищо не губите ако опитате
2. Натягането на пружината се прави при вдигнати предни колела! Натягате на стъпки по 1/4 оборот макс. След това въртите волана от край до край. Пак натягате и пак въртите. Като усетите, че волана вече не се върти така свободно, връщате обратно до състоянието в което волана се върти без никакво съпротивление.
3. Леко износена рейка може да бъде спасена. Визирам хлопането и последващото й износване. Отварят се гофрираните маншони на кормилните накрайници и се пълни с грес. Не се маже, а се пълни, колкото може да поеме. При движението на рейката, част от тази грес ще се разнесе по гребена. Така вече триенето на гребена в корпуса на рейката е намалено, оттам и износването. А хлопането значително утихва (почти изчезва) тъй-като при удара метал в метал има слой грес, който омекотява.
Толкова от моя опит с рейките
Бих добавил още неща обаче.
1. Аз лично доста съм чел за това притягане, но не знам човек който да е казал че това му е оправило проблема! Сиреч това е удобна теоритична причина, но на практика, износването на рейката НЕ е толкова по зъбите, колкото по корпуса в който се движи целия гребен. А за там, затягането на пружината не помага! Все пак нищо не губите ако опитате

2. Натягането на пружината се прави при вдигнати предни колела! Натягате на стъпки по 1/4 оборот макс. След това въртите волана от край до край. Пак натягате и пак въртите. Като усетите, че волана вече не се върти така свободно, връщате обратно до състоянието в което волана се върти без никакво съпротивление.
3. Леко износена рейка може да бъде спасена. Визирам хлопането и последващото й износване. Отварят се гофрираните маншони на кормилните накрайници и се пълни с грес. Не се маже, а се пълни, колкото може да поеме. При движението на рейката, част от тази грес ще се разнесе по гребена. Така вече триенето на гребена в корпуса на рейката е намалено, оттам и износването. А хлопането значително утихва (почти изчезва) тъй-като при удара метал в метал има слой грес, който омекотява.
Толкова от моя опит с рейките

Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
7 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани