Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- hiloallstars
- Потребител
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 22.02.2017
- Пол: Мъж
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Колеги днес ходих да гледам ето тази кола http://www.cars.bg/c2151867 и я закарахме на сервиз.
Колата външно ми хареса много. Салона вътре също е доста запазен за годините. За другите неща изобщо не съм разбирач и се извинявам предварително ако ви пиша нещо грешно обяснено, но просто нямаше как да запомня всичко.
За смяна са
- предни дискове с накладки
- 3 броя амортисьори
- водна помпа,
Като проблеми: не се знае кога е сменяно маслото на скоросната кутия (от сервиза казаха че е Дженерал мотърс и ненавременното и обслужване можело да бъде много голям проблем)
При закачане на компютър излезнаха проблеми при четирите цилиндъра.. по-точно ставаше въпрос, че горивото не се впръсквало както трябва. Не знам дали това определение е точно, но на софтуера за диагностика излезна червен сектор при диаграмата за впръскване на горивото (ако това ви говори нещо повече)
Друг проблем, който забелязаха от сервиза е че колата мирише на антифриз, когато се запали. Имаше и други забележки и неща за смяна, но запомних само това.
Колата външно ми хареса много. Салона вътре също е доста запазен за годините. За другите неща изобщо не съм разбирач и се извинявам предварително ако ви пиша нещо грешно обяснено, но просто нямаше как да запомня всичко.
За смяна са
- предни дискове с накладки
- 3 броя амортисьори
- водна помпа,
Като проблеми: не се знае кога е сменяно маслото на скоросната кутия (от сервиза казаха че е Дженерал мотърс и ненавременното и обслужване можело да бъде много голям проблем)
При закачане на компютър излезнаха проблеми при четирите цилиндъра.. по-точно ставаше въпрос, че горивото не се впръсквало както трябва. Не знам дали това определение е точно, но на софтуера за диагностика излезна червен сектор при диаграмата за впръскване на горивото (ако това ви говори нещо повече)
Друг проблем, който забелязаха от сервиза е че колата мирише на антифриз, когато се запали. Имаше и други забележки и неща за смяна, но запомних само това.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
hiloallstars написа:Колеги днес ходих да гледам ето тази кола http://www.cars.bg/c2151867 и я закарахме на сервиз.
Колата външно ми хареса много. Салона вътре също е доста запазен за годините. За другите неща изобщо не съм разбирач и се извинявам предварително ако ви пиша нещо грешно обяснено, но просто нямаше как да запомня всичко.
За смяна са
- предни дискове с накладки
- 3 броя амортисьори
- водна помпа,
Като проблеми: не се знае кога е сменяно маслото на скоросната кутия (от сервиза казаха че е Дженерал мотърс и ненавременното и обслужване можело да бъде много голям проблем)
При закачане на компютър излезнаха проблеми при четирите цилиндъра.. по-точно ставаше въпрос, че горивото не се впръсквало както трябва. Не знам дали това определение е точно, но на софтуера за диагностика излезна червен сектор при диаграмата за впръскване на горивото (ако това ви говори нещо повече)
Друг проблем, който забелязаха от сервиза е че колата мирише на антифриз, когато се запали. Имаше и други забележки и неща за смяна, но запомних само това.
Не ти трябва с тези забележки, брой още толкова дето не са ги видяли и 5к заминаха...
Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Много ми е интересно да пусна и моята кола за продажба и да я водят кандидат купувачите по сервизи, интересно ми е различните сервизи какво ще изнамерят, което не знам, поне ще си имам от-до диагностика за без пари 
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Nukem написа:джакпота колега, джакпота. Иначе така наречените "забелжки" който е намерил колегата са нищо сериозно поне според мен, за ценовият диапазон в който се търси. Сега продавача, че трябва поне да я измие колата вътре вънка, като ще я продва да. Обаче матирани фарове, оправя се за 20лв. там че виел двигателя и скоростите, какво да се очаква за кола на тези години и цена от 5к евро. Вчера мой приятел, продава на друг мой приятел/аз съм си запазил да я купя след 5 години/ ф10, правиха диагностика при мирафиори и от там казаха, че колата е най-доброто ф10 на което са правили преглед за покупко-продажба в последно време и има за смяна, верига, демферна шаиба, всички тампони на диференцяла и предни дискове с накадки и го плати този приятел 30к лв вчера. А тука колегата иска за 10к от магазина
.
Ами не знам колко струва ремонта на нещата, които ми направиха впечатление, честно казано нямам представа. По-скоро ме възмути състоянието на автомобила и откровено невярната /да не кажа нещо повече/ информация в обявата. Досега на такова нещо не бях попадал. Може би аз имам грешни очаквания, не знам. За мен 10к лв не са малко пари, още повече, че за толкова горе-долу гледах още 2, които ми допаднаха и до края на седмицата, ако всичко е точно, ще закарам едната от тях на диагностика. Така или иначе исках да споделя личните си впечатления, за да може, ако някой от четящите тук се поинтересува, да знае и да гледа внимателно.

Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Бихте ли дали съвети при оглед на Е90 320d с мотор М47 какво да гледаме, за какво да проверяваме. В най-общия случай ако някой от вас е в позиция да си търси сега такава тройка, какво ще гледа. Като хора, които притежавате такива коли и знаещи техните силни, и слаби страни. Какво се замаскирва. Къде е отбелязан кода на мотора. Има ли някъкви външни белези по който да се разбере с кой мотор е колата: М47 или Н47?
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
hiloallstars написа:Колеги днес ходих да гледам ето тази кола http://www.cars.bg/c2151867 и я закарахме на сервиз.
Колата външно ми хареса много. Салона вътре също е доста запазен за годините. За другите неща изобщо не съм разбирач и се извинявам предварително ако ви пиша нещо грешно обяснено, но просто нямаше как да запомня всичко.
За смяна са
- предни дискове с накладки
- 3 броя амортисьори
- водна помпа,
Като проблеми: не се знае кога е сменяно маслото на скоросната кутия (от сервиза казаха че е Дженерал мотърс и ненавременното и обслужване можело да бъде много голям проблем)
При закачане на компютър излезнаха проблеми при четирите цилиндъра.. по-точно ставаше въпрос, че горивото не се впръсквало както трябва. Не знам дали това определение е точно, но на софтуера за диагностика излезна червен сектор при диаграмата за впръскване на горивото (ако това ви говори нещо повече)
Друг проблем, който забелязаха от сервиза е че колата мирише на антифриз, когато се запали. Имаше и други забележки и неща за смяна, но запомних само това.
Смени сервиза НЯМА E90 дизел с GM кутия - всички са със ZF, ако това не знаят само помисли колко неща са пропуснали.
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12844
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Zhivko0 написа:Бихте ли дали съвети при оглед на Е90 320d с мотор М47 какво да гледаме, за какво да проверяваме. В най-общия случай ако някой от вас е в позиция да си търси сега такава тройка, какво ще гледа. Като хора, които притежавате такива коли и знаещи техните силни, и слаби страни. Какво се замаскирва. Къде е отбелязан кода на мотора. Има ли някъкви външни белези по който да се разбере с кой мотор е колата: М47 или Н47?
Гледай общото състояние на колата, износвания по интериора, липсващи пластмаси щипки, следи от удари, луфтове по калници капаци фарове, това по екстериора.
Мотора го гледаш за омасляване, обикновенно са омаслени от дясно под смукатения колектор, там омасляването не е страшно, в 99% е от пеперудите на колектора, вариантите са два или са се разтекли от старост или са махнати и не са затапени хубаво.
Отстраняването на това е около 200лв.
Хубаво е да се види демпферната шайба в какво състояние е, че не е евтина, гледа се за цепнатини по гумената част между металните шайби.
От лявата страна на мотора е турбината, огледай там за течове, трябва да е сухо, там няма причина да има масло, ако има масло то ще е от картерната вентилация, варианти и причини за появата му са различни, някои са лесно поправими, други са си скъпички.
Като цяло при дизелите не се среща да протече гарнитурата на капака на клапаните, един М47/57 трябва да е сух на барут от всякъде, мотора е изключително здрав и прави без никакви проблеми по 500 000км. само със смяна на консумативи.
Хубаво е при оглед да се види работата на дюзите, гледат се на студен мотор, на току що запалена кола.
Не трябва да има големи корекции.
Както при всички дизели най добрия начин и 100% достоверен да разбереш един мотор дали е износен е да му измериш компресията, но това е доста трудоемко при тези мотори и няма кой да се съгласи да му разглобиш половината кола просто така за проверка.
Така, че риск има винаги.
Накратко ако мотора е сух, не трака, не пуши е ОК.
Ако колата има работещ ДПФ- трябва да му се видят стойностите на обратно налягане и оставащ живот.
Ако намерите такава кола на истински 200к км. тя е почти нова от към мотор, разбира се ако и е сменявано маслото поне 6 пъти за този пробег

Окачването на Е90 е много здрава, доста често преди 250-300к км. колата е все още с оригиналните амортисьори.
По нашите пътища се случва да се поразбие някой носач, но е сравнително здраво в сравнение с други марки автомобили.

- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
vld написа:Окачването на Е90 е много здрава, доста често преди 250-300к км. колата е все още с оригиналните амортисьори.
По нашите пътища се случва да се поразбие някой носач, но е сравнително здраво в сравнение с други марки автомобили.
Аз съм на 198к все още на 1вите дискове, ОЕМ амортисьорите и заводски тампони навсякъде по окачването и на друсачка излезе на 85% всичко, а имам 105к в БГ карани

- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Колеги за окачването специално много зависи до какви луфтове човек сам е способен да го търпи. Има хора, които го карат до разпад и не им пречи. Като цяло гледам да пазя. Виждал съм хора, които откровено не ги е*е има ли дупка и си карат само направо и пак са доволни от здравината на колите си, а аз все правя ли правя..
Също така основен критерии е къде е карана - градско, извънградско, павета, дупки. Няма рецепта, но като цяло ги водят едни от доста здравите.
320д-то на 125К, само в България беше със сменени биалетки (тропаха), тампони на стаб.щанга (леко омекнали) и ОПОРНИ тампони на макферсоните (бяха чао, но не знам дали не е имало манипулация в един `сервиз`, защото я взех с 2 окачвания и имам съмнения, че са ги подменили в полза на друга кола преди да дойде при мен) - О, чудо, утихна едно тропане.
325i-то на 205К вече. Всичко беше оригинално и нямаше паразитни шумове, сега е с 4 нови амортисьора (бяха си към края, като я взех бяха на 35% горе-долу, после единия омазни след известно време) и опорни тампони (ей така, да са нови) и тампони на стаб. щангата (за всеки случай).

Също така основен критерии е къде е карана - градско, извънградско, павета, дупки. Няма рецепта, но като цяло ги водят едни от доста здравите.
320д-то на 125К, само в България беше със сменени биалетки (тропаха), тампони на стаб.щанга (леко омекнали) и ОПОРНИ тампони на макферсоните (бяха чао, но не знам дали не е имало манипулация в един `сервиз`, защото я взех с 2 окачвания и имам съмнения, че са ги подменили в полза на друга кола преди да дойде при мен) - О, чудо, утихна едно тропане.
325i-то на 205К вече. Всичко беше оригинално и нямаше паразитни шумове, сега е с 4 нови амортисьора (бяха си към края, като я взех бяха на 35% горе-долу, после единия омазни след известно време) и опорни тампони (ей така, да са нови) и тампони на стаб. щангата (за всеки случай).
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Bexim написа:Колеги за окачването специално много зависи до какви луфтове човек сам е способен да го търпи. Има хора, които го карат до разпад и не им пречи. Като цяло гледам да пазя. Виждал съм хора, които откровено не ги е*е има ли дупка и си карат само направо и пак са доволни от здравината на колите си, а аз все правя ли правя..![]()
Също така основен критерии е къде е карана - градско, извънградско, павета, дупки. Няма рецепта, но като цяло ги водят едни от доста здравите.
320д-то на 125К, само в България беше със сменени биалетки (тропаха), тампони на стаб.щанга (леко омекнали) и ОПОРНИ тампони на макферсоните (бяха чао, но не знам дали не е имало манипулация в един `сервиз`, защото я взех с 2 окачвания и имам съмнения, че са ги подменили в полза на друга кола преди да дойде при мен) - О, чудо, утихна едно тропане.
325i-то на 205К вече. Всичко беше оригинално и нямаше паразитни шумове, сега е с 4 нови амортисьора (бяха си към края, като я взех бяха на 35% горе-долу, после единия омазни след известно време) и опорни тампони (ей така, да са нови) и тампони на стаб. щангата (за всеки случай).
Сега при мен търпене на проблеми няма питай Ацалов за какви глупости ходя в сервизите


- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1850
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
То повечето тук не търпим.. няма как
Здрави са си. Явно това е по-добрият тип окачване за по-тежките купета, каквито са днешните...
Sent from КОСМОСА using Tapatalk

Sent from КОСМОСА using Tapatalk
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- hpnotic2
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 117
- Регистриран на: 30.01.2013
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: bmw 320d e90
- Мечтае да кара: m5
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
OFFTOPIC: На моята и сменях амортисьорите на 215-220к, защото на един завои нацелих таква дупка, че гумата ми дойде в купето. После при обслужване в MCAR, ми зададоха въпрос дали колата е удряна в бордюр при паркиране с висока скорост, на който въпрос бях изключително изненадан. Оказа се, че при влизане в една от дупките (голяма и пълна с вода) съм изкривил дясна кормилна щанга (нямам си представа как се е случило), та и нея трябваше да сменя. Но за 5 години съм сменил това, 4 свещи с реле, предни и задни накладки, 5 пъти масло и сега трябва да сменя термостати, че в градско стига 88-90, извънградско 78-80, а онзи ден на магистрала със 140 и нагоре не мърда от 64-66 (???).
Това ориентировъчно за хората, които смятат да си купуват такава бръмчалка.
Това ориентировъчно за хората, които смятат да си купуват такава бръмчалка.
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
vld написа:Zhivko0 написа:Бихте ли дали съвети при оглед на Е90 320d с мотор М47 какво да гледаме, за какво да проверяваме. В най-общия случай ако някой от вас е в позиция да си търси сега такава тройка, какво ще гледа. Като хора, които притежавате такива коли и знаещи техните силни, и слаби страни. Какво се замаскирва. Къде е отбелязан кода на мотора. Има ли някъкви външни белези по който да се разбере с кой мотор е колата: М47 или Н47?
Гледай общото състояние на колата, износвания по интериора, липсващи пластмаси щипки, следи от удари, луфтове по калници капаци фарове, това по екстериора.
Мотора го гледаш за омасляване, обикновенно са омаслени от дясно под смукатения колектор, там омасляването не е страшно, в 99% е от пеперудите на колектора, вариантите са два или са се разтекли от старост или са махнати и не са затапени хубаво.
Отстраняването на това е около 200лв.
Хубаво е да се види демпферната шайба в какво състояние е, че не е евтина, гледа се за цепнатини по гумената част между металните шайби.
От лявата страна на мотора е турбината, огледай там за течове, трябва да е сухо, там няма причина да има масло, ако има масло то ще е от картерната вентилация, варианти и причини за появата му са различни, някои са лесно поправими, други са си скъпички.
Като цяло при дизелите не се среща да протече гарнитурата на капака на клапаните, един М47/57 трябва да е сух на барут от всякъде, мотора е изключително здрав и прави без никакви проблеми по 500 000км. само със смяна на консумативи.
Хубаво е при оглед да се види работата на дюзите, гледат се на студен мотор, на току що запалена кола.
Не трябва да има големи корекции.
Както при всички дизели най добрия начин и 100% достоверен да разбереш един мотор дали е износен е да му измериш компресията, но това е доста трудоемко при тези мотори и няма кой да се съгласи да му разглобиш половината кола просто така за проверка.
Така, че риск има винаги.
Накратко ако мотора е сух, не трака, не пуши е ОК.
Ако колата има работещ ДПФ- трябва да му се видят стойностите на обратно налягане и оставащ живот.
Ако намерите такава кола на истински 200к км. тя е почти нова от към мотор, разбира се ако и е сменявано маслото поне 6 пъти за този пробег
Окачването на Е90 е много здрава, доста често преди 250-300к км. колата е все още с оригиналните амортисьори.
По нашите пътища се случва да се поразбие някой носач, но е сравнително здраво в сравнение с други марки автомобили.
Идеята ми беше какво мога да погледна на улицата при оглед, да не я карам напразно в сервиз. Иначе ще я проверя и в сервиз по рамата и ще отида някаде да я закачат да я огледа майсто, но идеята ми е да не хварлям излишни пари за някоя гробница. Можеш ли със снимка да покажеш смукателния колектор, че не съм много в час с тези неща? Тези пеперуди на колекторите, като заминат такава ли е практиката да се премахват или само мърлячите го правят?
Демферната шаиба мога ли да я проверя аз или майстор трябва да го свърши това ?
Имате ли идея колко е ремонта на една дюза? Рециклират ли се или не са годни за рециклиране ?
- Satanism
- ентусиаст
-
- Мнения: 998
- Регистриран на: 1.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2015 F31 LCI 320dA
Re: Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
hpnotic2 написа:OFFTOPIC: На моята и сменях амортисьорите на 215-220к, защото на един завои нацелих таква дупка, че гумата ми дойде в купето. После при обслужване в MCAR, ми зададоха въпрос дали колата е удряна в бордюр при паркиране с висока скорост, на който въпрос бях изключително изненадан. Оказа се, че при влизане в една от дупките (голяма и пълна с вода) съм изкривил дясна кормилна щанга (нямам си представа как се е случило), та и нея трябваше да сменя. Но за 5 години съм сменил това, 4 свещи с реле, предни и задни накладки, 5 пъти масло и сега трябва да сменя термостати, че в градско стига 88-90, извънградско 78-80, а онзи ден на магистрала със 140 и нагоре не мърда от 64-66 (???).
Това ориентировъчно за хората, които смятат да си купуват такава бръмчалка.
Извинявай, ама как точно това е гледане на кола?А ролки и ремъци, а 2 пъти даже? А спирачна течност, а антифриз и всичките му други течности и масла в тая кола?По 2 пъти?Тия неща остаряват.Това, че не тропат, не значи, че не изискват смяна.
Почва да ми става ясно, защо моят файл, със сметките, има такива тотали отдолу.
- Dextuar
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Тема 2. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Хаха, и аз това си помислих за тоталите. Гледам, че в темата за избор на Е46 можело и със 600лв да поддържаш 330д. Аз ако напиша колко пари съм налял в 320д-то само за поддръжка без да съм имал големи ремонти, ще излезе, че съм взел най-големия кошникSatanism написа:hpnotic2 написа:OFFTOPIC: На моята и сменях амортисьорите на 215-220к, защото на един завои нацелих таква дупка, че гумата ми дойде в купето. После при обслужване в MCAR, ми зададоха въпрос дали колата е удряна в бордюр при паркиране с висока скорост, на който въпрос бях изключително изненадан. Оказа се, че при влизане в една от дупките (голяма и пълна с вода) съм изкривил дясна кормилна щанга (нямам си представа как се е случило), та и нея трябваше да сменя. Но за 5 години съм сменил това, 4 свещи с реле, предни и задни накладки, 5 пъти масло и сега трябва да сменя термостати, че в градско стига 88-90, извънградско 78-80, а онзи ден на магистрала със 140 и нагоре не мърда от 64-66 (???).
Това ориентировъчно за хората, които смятат да си купуват такава бръмчалка.
Извинявай, ама как точно това е гледане на кола?А ролки и ремъци, а 2 пъти даже? А спирачна течност, а антифриз и всичките му други течности и масла в тая кола?По 2 пъти?Тия неща остаряват.Това, че не тропат, не значи, че не изискват смяна.
Почва да ми става ясно, защо моят файл, със сметките, има такива тотали отдолу.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани