DIY: Смяна на акумулатор
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10452
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12767
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Поредното доказателство за това "защо е нужно батерията да е AGM?"kamendc написа:kamendc написа:Аз пък докато си играя с ИНПА да гледам статус на зареждане и т.н. както бях почнал да разглеждам данните F1, F2, F3, F4 и взех та натиснах и F5 - въобще не пита за потвърждение, а направо записва смяна на нов акумулатор!
Та сега се чудя дали му съкратих живота, той и без това не знам колко му остава, субективно ми се струва, че започна да върти по-бавно, откакто застудя... Гледах го, оригинален БМВ 90ач обикновен, дата на производство никъде не виждам. В ИНПА полето, което показва смяна на акумулаторите има само един запис - този, който аз направих вчера.
Аз си купих нов все пак, защото ми се струва, че субективно по-слабо взе да върти откак застудя. Показваше ми 11.8 на изключено и 14.2 при зареждане... Отивам до пловдив, връщам се, на другата сутрин върти но някак си слабо, и пак не вдига 12в, а би трябвало да се е заредил?
Гледам го пак, никъде не виждам дата. Сигурно е оригинален, ако е така евала на БМВ или на фирмата, която ги доставя ОЕМ. 12 години живот!
Сега се чудя на вторични ли да го дам, жал ми е за него, защото може да има още живот. Някой ако му трябва, да свирка.
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
- tweety88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 4.06.2018
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60
- Детайли за колата: 530d 2008 г. 235 к.с.
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Да, оригиналният е. Аз миналият месец минах през същата процедура пак на 12 години оригиналният.
Това ме накара да се замисля много сериозно дали да не си закупя пак оригинален от БМВ срещу 950 лв - ако пак изкара 10 години какво повече да иска човек.
Все пак не се навих и реших че ще залона на по 300 лв на всеки 3-4 години.
Това ме накара да се замисля много сериозно дали да не си закупя пак оригинален от БМВ срещу 950 лв - ако пак изкара 10 години какво повече да иска човек.
Все пак не се навих и реших че ще залона на по 300 лв на всеки 3-4 години.
- kamendc
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 232
- Регистриран на: 16.07.2009
- Местоположение: София
- Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto
Re: DIY: Смяна на акумулатор
vld написа:Поредното доказателство за това "защо е нужно батерията да е AGM?"
Е той не е АГМ този, или поне не пише да е?
В колата също не беше кодиран АГМ, а обикновен. Аз си купих пак обикновен, то няма и с какво да я прекодирам, само мога да регистрирам нов през ИНПА.
А относно това дали има смисъл пак от ОЕМ - тя едва ли още 10-12 години ще кара тази кола. Тук сме в БГ, не в Германия - нафтата, дупките, "оригиналните" части и консумативи, с които поддържаме, ще й вземат здравето.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12767
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Точно АГМ е 100%, чекни го по номер и ще видиш, освен това няма 92ah с 900а стартов ток при обикновенните, там е 95 със 700-720 стартов...kamendc написа:vld написа:Поредното доказателство за това "защо е нужно батерията да е AGM?"
Е той не е АГМ този, или поне не пише да е?
В колата също не беше кодиран АГМ, а обикновен. Аз си купих пак обикновен, то няма и с какво да я прекодирам, само мога да регистрирам нов през ИНПА.
А относно това дали има смисъл пак от ОЕМ - тя едва ли още 10-12 години ще кара тази кола. Тук сме в БГ, не в Германия - нафтата, дупките, "оригиналните" части и консумативи, с които поддържаме, ще й вземат здравето.
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
- kamendc
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 232
- Регистриран на: 16.07.2009
- Местоположение: София
- Кара: X1 E84 25xd; E60 525d LCI Auto
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Ами че какво щеше да им стане да напишат едно АГМ на кутията... чудно защо никъде не пише. И като не видях да пише, взех че си купих обикновен, викам хем няма да прекодирам.
Аз може би съм чел-недочел, ама как всъщност с ИНПА да видим дали е кодиран за АГМ или обикновен? Оттук разбрах и гледам за колко Ач е кодиран, но не пише А/В както пишело в NCS Expert?
Ако се окаже, че е кодиран за А, май най-добре след празниците да мина да почерпя нещо и да ми го кодираш за В, ако си съгласен разбира се?
Аз може би съм чел-недочел, ама как всъщност с ИНПА да видим дали е кодиран за АГМ или обикновен? Оттук разбрах и гледам за колко Ач е кодиран, но не пише А/В както пишело в NCS Expert?
Ако се окаже, че е кодиран за А, май най-добре след празниците да мина да почерпя нещо и да ми го кодираш за В, ако си съгласен разбира се?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12767
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Мини ще го видим как е и ще го кодирам според това което си взел. В инпа не се вижда какъв е.kamendc написа:Ами че какво щеше да им стане да напишат едно АГМ на кутията... чудно защо никъде не пише. И като не видях да пише, взех че си купих обикновен, викам хем няма да прекодирам.
Аз може би съм чел-недочел, ама как всъщност с ИНПА да видим дали е кодиран за АГМ или обикновен? Оттук разбрах и гледам за колко Ач е кодиран, но не пише А/В както пишело в NCS Expert?
Ако се окаже, че е кодиран за А, май най-добре след празниците да мина да почерпя нещо и да ми го кодираш за В, ако си съгласен разбира се?
Изпратено от моят Mi 9T с помощта на Tapatalk
- DonMakaveli96
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 1.04.2019
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Здравейте. Имам следния въпрос:
Колата ми е с Bosch S03 95AH нормален акумулатор. Започна да отслабва и реших да го сменя с еквивалентен такъв (95AH GigaWatt).
Смених акумулатора, имам Carly / Bimmer-Tool и си го регистрирах като нов.
Проблема е следният: пише ми SOC - 100%, SOH - 0%. А пък самия зададен акумулатор е регистриран на 110AH в модула.
Да оставя ли така нещата и да карам, или трябва да предприема някакви следващи стъпки?
Другия софтуер, с който разполагам е INPA.
Колата ми е с Bosch S03 95AH нормален акумулатор. Започна да отслабва и реших да го сменя с еквивалентен такъв (95AH GigaWatt).
Смених акумулатора, имам Carly / Bimmer-Tool и си го регистрирах като нов.
Проблема е следният: пише ми SOC - 100%, SOH - 0%. А пък самия зададен акумулатор е регистриран на 110AH в модула.
Да оставя ли така нещата и да карам, или трябва да предприема някакви следващи стъпки?
Другия софтуер, с който разполагам е INPA.
- Ganchev__
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 25.12.2009
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: BMW
Re: DIY: Смяна на акумулатор
И при мен същата история. В петък сменихме оригиналният BMW акумулатор 90ah AGM с Varta 95ah AGM, регистрирах го през btool.Старият акумулатор беше на 14% живот. След успешна регистрация всичко е наред, но показва state of health 0% на новия.
- Exclusive89
- младши ентусиаст
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Колеги, след смяна на акумулатор дали е проблем да се покара 2-3 седмици без да се регистрира? Старият акумулатор е обикновен 100А, новият е 92А AGM.
- Malik
- младши ентусиаст
- Мнения: 324
- Регистриран на: 19.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d '09
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Exclusive89 написа:Колеги, след смяна на акумулатор дали е проблем да се покара 2-3 седмици без да се регистрира? Старият акумулатор е обикновен 100А, новият е 92А AGM.
Никакъв проблем.
- Exclusive89
- младши ентусиаст
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Супер, благодаря!
- Alexander82
- Потребител
- Мнения: 36
- Регистриран на: 4.08.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 520d
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Здравейте, колеги!
Моля да ме насочите към сервиз за кодиране и регистриране на нов акумулатор в София.
Предварително Ви благодаря!
Моля да ме насочите към сервиз за кодиране и регистриране на нов акумулатор в София.
Предварително Ви благодаря!
- top
- младши ентусиаст
- Мнения: 284
- Регистриран на: 17.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Х1 2.3d, MB SL350 2010
- Мечтае да кара: iX50
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Моя го смених на Сливница, намира се след кръговото на Сточна гара, преди Раковски в посока към Лъвов Мост. Мисля че се казваха акумулатори бг, хората си разбират от работата, включиха колата към захранване преди да махнат стария и после с апаратура на бош ми регистрираха новия.Alexander82 написа:Здравейте, колеги!
Моля да ме насочите към сервиз за кодиране и регистриране на нов акумулатор в София.
Предварително Ви благодаря!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: DIY: Смяна на акумулатор
Подкрепям за "момчетата". Разбират ги много акумулаторите.
Отделно зареждат и имат оборотни.А и винаги ще дадат съвет кое как.
Та смело при тях.
Аз на година имам поне 20 камионски и още толкова автомобилни закупени и нямам една рекламация за последните 5 години.
Отделно зареждат и имат оборотни.А и винаги ще дадат съвет кое как.
Та смело при тях.
Аз на година имам поне 20 камионски и още толкова автомобилни закупени и нямам една рекламация за последните 5 години.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани