Чисто нова или стара кола?
Модератор: Общи модератори
Re: Чисто нова или стара кола?
ARR_ написа:alx написа: с две думи- когато нещо не става за каране, го няма в америка.
Надявам се не се опитваш да кажеш че средния американец е някакъв авто-бог открил и усмислил истината за автомобила..щото аз съм живял в 4 държави (живял, не посетил) и ако говорим за автомобили (и за разни други работи) по-тъпo и мързелво (и физически и умствено) парче от average Joe не съм срещал никъде другаде.
Та така, някой който е платил $26к за кола с MSRP $15к, незнае къде се намира акумулатора и като види кръгово получава паник атака няма как да ми е критерии коя кола ставала и коя не.
Колега, ще ти задам въпрос по друг начин. Отивам и купувам кола. За чик ми е да знам как се сменят накладки, как се чипосва двигател, какви размери са ми цилиндрите и колко е хода на буталата? Това са едни Х кг метал, които ще ме возят от точка А до точка Б. Ти знаеш всичко за твоята кола и другите са тъпи и мързеливи. Ти знаеш ли, какъв е диаметъра на тръбите за топла и студена вода, както и тази за мръсния канал у вас? Не. А как се променя този диаметър с промяна височината на сградите? И това е повод на всеки водопроводчик да те смята за average Pesho?
kiko написа:Тук според мен голямата грешка която допускате,е да сравнявате Америка с някоя европейска страна или като цяло в Европа.Факт е ,че тук в повечето европейски столици масово се карат някви малки чикий и тук там да видиш нещо V8 например.Докато Америка си е огромна страна и както е пълно с ботове които освен капачката за гориво и капачката за течност за чистачки друго по колата хал хабер си нямат,така и малко или много това е най автомобилната страна.Това все пак е родината на мъсълите,на драг рейсинга и тн.по дискавъри малко ли предавания има за пълни изроди с буквално бензин в кръвта?А и вярвам,че отдавна не са коне с капаци и оценяват и карат нещо хубаво като излезе и от Европа и Япония.
Така,че аз съм съгласен донякъде с тезата на Алх
Ботовете не им трябва да знаят повече. Ремонтираш сам колата си и правиш инцидент. Застрахователят ти търси фактура за извършен ремонт. Нямаш фактура? Имаш ли лиценз за смяна на накладки (тапия за механик)? Нямаш? Не плащат нищо Отделно, че е забранено да извършваш ремонти на колата си на улицата. Де късмет да разлееш масло и да те видят
Въпрос към двамата колеги по-горе:
В моето едномилионно село имаме градска магистрала с четири ленти. В ЛА броих осем ленти в едната посока. Дайте един избран от вас европейски град с шест лентова градска магистрала. И дайте пример, къде във някой италиански град (да речем Флоренция) можете да паркирате на улицата F-150. Днес ще мина и ще премеря размерите на паркоместата в два-три паркинга. В ЕС бяха с 20-тина см по-тесни, отколкото тук. Имам такъв спомен
Премерих три паркоместа между две колони в подземен паркинг. 7.50м, 2.50м всяко.
Последна промяна BMW_POWER на 26 Фев 2021, 13:52, променена общо 1 път
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Чисто нова или стара кола?
Не знам какво общо има САЩ и Европа по повод пътища, автомобили и мислене на хората.
В САЩ до ден днешен няма особено добър обществен транспорт, сравнено с Европа, страната е голям, широка и слабо населена обратното на Европа.
Гъстота в Европа варира между 100 и 200 души на декар, докато в САЩ е средно 30, май им лека разлика, а за Канада да не говорим..
Друга основна причина е, че градовете в Европа са на много стотин години, някои на хиляди, докато всичко в САЩ е от скоро и градовете са правени с широк замах.
И накрая кой колко е тъп.
Ами уверен съм, че средния Джон е по-тъп от средния европеец, но това нищо не значи. Навсякъде в развитите капиталистически страни е така. Има много тъпи и много умни с рязка разлика.
В соц страните и в България е на обратно. Тук масово всеки е избутал до средно и все нещо знае, може да си напише името и да смята аритметика и затова голямата част не са пълни идиоти, но и няма много умни каквито има по света.
Всички топ университети са в тия страни, в които уж са тъпи нали, а в умна България само временно имаш един единствен университет в топ 1000 на света, да не е грешка в топ 1000..
да не казвам, че само преди 70-80 години масово хората у нас не са можели да пишат, нито да четат, а за университети да не говорим.. появяват се миналия век, сега да не се брой най-стария появил се в края на 19 век.
В САЩ до ден днешен няма особено добър обществен транспорт, сравнено с Европа, страната е голям, широка и слабо населена обратното на Европа.
Гъстота в Европа варира между 100 и 200 души на декар, докато в САЩ е средно 30, май им лека разлика, а за Канада да не говорим..
Друга основна причина е, че градовете в Европа са на много стотин години, някои на хиляди, докато всичко в САЩ е от скоро и градовете са правени с широк замах.
И накрая кой колко е тъп.
Ами уверен съм, че средния Джон е по-тъп от средния европеец, но това нищо не значи. Навсякъде в развитите капиталистически страни е така. Има много тъпи и много умни с рязка разлика.
В соц страните и в България е на обратно. Тук масово всеки е избутал до средно и все нещо знае, може да си напише името и да смята аритметика и затова голямата част не са пълни идиоти, но и няма много умни каквито има по света.
Всички топ университети са в тия страни, в които уж са тъпи нали, а в умна България само временно имаш един единствен университет в топ 1000 на света, да не е грешка в топ 1000..
да не казвам, че само преди 70-80 години масово хората у нас не са можели да пишат, нито да четат, а за университети да не говорим.. появяват се миналия век, сега да не се брой най-стария появил се в края на 19 век.
Последна промяна alekangg на 26 Фев 2021, 12:57, променена общо 1 път
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Чисто нова или стара кола?
И в тези страни много от тъпите живеят по-добре, отколкото тука много от умните
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Чисто нова или стара кола?
Това няма нищо общо, след като стандарта се различава в пъти, а до преди само 15+ години беше двуцифрено число.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Чисто нова или стара кола?
alekangg написа:В САЩ до ден днешен няма особено добър обществен транспорт, сравнено с Европа...
То тротоари няма на места, ти обществен транспорт
Като бях в Mountain View реших един уикенд да ходя пеша до "близкия" (4-5 мили) Bestbuy, да си купя лаптоп на прИмоция, докато колегата с рентакара искаше да ходи до LA. Мен не ми се ходеше и отидох на пазар. Из "квартала" беше добре, ама после нещо стана тегаво с движението пеш Интересно е как съседни "квартали" на пешеходно разстояние един от друг, са свързани с нищо повече от магистрали Хич не обичат да ходят пеша тия хора
Едвам го домъкнах тоя лаптоп, гледаха ме като крадец
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- blacksapphire
- ентусиаст
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Кара: G02 X4 M40d
Re: Чисто нова или стара кола?
alekangg написа:
В САЩ до ден днешен няма особено добър обществен транспорт, сравнено с Европа, страната е голям, широка и слабо населена обратното на Европа.
Гъстота в Европа варира между 100 и 200 души на декар, докато в САЩ е средно 30, май им лека разлика, а за Канада да не говорим..
Ще стане страшно, ако сме по 200 маймуни на 1000м2
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Чисто нова или стара кола?
Nickelback написа:alekangg написа:В САЩ до ден днешен няма особено добър обществен транспорт, сравнено с Европа...
То тротоари няма на места, ти обществен транспорт
Като бях в Mountain View реших един уикенд да ходя пеша до "близкия" (4-5 мили) Bestbuy, да си купя лаптоп на прИмоция, докато колегата с рентакара искаше да ходи до LA. Мен не ми се ходеше и отидох на пазар. Из "квартала" беше добре, ама после нещо стана тегаво с движението пеш Интересно е как съседни "квартали" на пешеходно разстояние един от друг, са свързани с нищо повече от магистрали Хич не обичат да ходят пеша тия хора
Едвам го домъкнах тоя лаптоп, гледаха ме като крадец
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Забравих го..
В Тексас живееше мой роднина в хубав модерен блок, с подземен паркинг и т.н. и същият нямаше вход за пешеходци! Не можех да повярвам, но факт, влизане и излизане само през подземния паркинг, ама за какво да има, като ще минава 1 човек на месец..
за пешеходците същото говореше и роднината ми, в началото излизала да се разходи малко пеш и била винаги единствената по улиците, всички я гледали от колите като полезно изкопаемо
Последна промяна alekangg на 26 Фев 2021, 13:21, променена общо 1 път
- alekangg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 64
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Чисто нова или стара кола?
blacksapphire написа:alekangg написа:
В САЩ до ден днешен няма особено добър обществен транспорт, сравнено с Европа, страната е голям, широка и слабо населена обратното на Европа.
Гъстота в Европа варира между 100 и 200 души на декар, докато в САЩ е средно 30, май им лека разлика, а за Канада да не говорим..
Ще стане страшно, ако сме по 200 маймуни на 1000м2
души на кв километър, гледах д и от там декар..
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12338
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: Чисто нова или стара кола?
Пичове, аре стига съсипвали темите с offtopic....
Не е трудно - просто не го правете.
Не е трудно - просто не го правете.
Re: Чисто нова или стара кола?
Mollov написа:Пичове, аре стига съсипвали темите с offtopic....
Не е трудно - просто не го правете.
Една идея. Защо не отделите последните няколко страници в нова тема "Американски&Европейски автопазар"?
- TNT
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 30.04.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: 911
Re: Чисто нова или стара кола?
Я малко да се върнем в темата с тази обява https://m.mobile.bg/details/11610114139 ... L9uwOxyhxQ С какво и колко по-добра ще е една Шкода Супърб, която пък ще е 20к отгоре ? Не, че не е възможно да се счупят неща за 20к лева по 7-цата.... но дали ? Ако прибавим и загубата на стойност, баварката ще излезе и по-евтината опция. Въпроса за мен е колко ще си ок с няколко влизания в сервиза в повече
П.П. Гаранцията до ноември изобщо не я броя, приемаме, че ще се чупи само след това.
П.П. Гаранцията до ноември изобщо не я броя, приемаме, че ще се чупи само след това.
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 727
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Чисто нова или стара кола?
Ще се изненадаш колко много неща могат да се счупят по тия коли и колко са скъпи някои от тях, а това че остаряват хич не поевтинява ремонтите
Re: Чисто нова или стара кола?
Ааайде де, какво може да й се счупи, дето да е скъпо?
Мотора си е от Н57 от е90, знаят му се болежките и леченията от сума години, кутията е 6/8ст ЗФ като на всяко БМВ, без значение дали е 3, 5 или 7ма серия.
Спирачките са нормални пари - дискове Цимърман/ТРВ са по 160-180лв... окачване - въздушното е по 350лв на ъгъл за рециклиране, масленото не знам, ама и то не беше нещо уау. Тия неща се сменят много, много рядко и пак са ''стотинки''.
Другите неща, които могат да се счупят са нещо инцидентно - да ти дефектира хед ъп-а, навигация, нещо такова... коли по моргите с лопата да ги ринеш.
Веригите на мотора са към 500лв по спомен, труда е според зависи, че се сваля мотор, ама колкото е за БМВ 3ка, толкова ще е и за тая 7ца, разлика няма
Ако тая 10 годишна кола се поддържа рационално (не означава цигански и каране до умиране на пътя) сметките са смешни, ако искаш да я поддържаш в офиц. представителство е скъпо, да, но всеки си преценява сам...
Мотора си е от Н57 от е90, знаят му се болежките и леченията от сума години, кутията е 6/8ст ЗФ като на всяко БМВ, без значение дали е 3, 5 или 7ма серия.
Спирачките са нормални пари - дискове Цимърман/ТРВ са по 160-180лв... окачване - въздушното е по 350лв на ъгъл за рециклиране, масленото не знам, ама и то не беше нещо уау. Тия неща се сменят много, много рядко и пак са ''стотинки''.
Другите неща, които могат да се счупят са нещо инцидентно - да ти дефектира хед ъп-а, навигация, нещо такова... коли по моргите с лопата да ги ринеш.
Веригите на мотора са към 500лв по спомен, труда е според зависи, че се сваля мотор, ама колкото е за БМВ 3ка, толкова ще е и за тая 7ца, разлика няма
Ако тая 10 годишна кола се поддържа рационално (не означава цигански и каране до умиране на пътя) сметките са смешни, ако искаш да я поддържаш в офиц. представителство е скъпо, да, но всеки си преценява сам...
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 727
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: Чисто нова или стара кола?
Като взимаш топл класа лимузина не върви да я подържаш с части втора употреба си мисля аз
Моя опит с 8цата е горчив : въздушно окачване, кокали по ходовата част, електроники, мотор, скорости...
Звучи като идентичен случай - сравнително нова (под 10 години), гледана като писано яйце, мойта дори беше под 50к км и не е жален лев за подръжка и пак се чупеше на поразия или някоя дребна електроника даваше дефект
Моя опит с 8цата е горчив : въздушно окачване, кокали по ходовата част, електроники, мотор, скорости...
Звучи като идентичен случай - сравнително нова (под 10 години), гледана като писано яйце, мойта дори беше под 50к км и не е жален лев за подръжка и пак се чупеше на поразия или някоя дребна електроника даваше дефект
Re: Чисто нова или стара кола?
Чакай бе пич, кое е втора употреба, к'ви са тия подмятания?
Втора употреба се взимат части тип изгорял хедъп, навигация, модул, някое счупено барче в салона и т.н. - неща от които не зависи движението и сигурността на автомобила. Пак казвам - кола на 10 години, без значение колко е дълга.
Тука говорим за шест цилиндров дизел, който се слага в 3та серия. Аудито което визираш не е ли с ве12 мотор?
Аудито и с 3.0 дизел да е от тия години, пак е доста по-скъпо от БМВ-то. На тъпия им ве шестак веригите да се сменят струва три пъти повече от аналогичната смяна на БМВ.
Втора употреба се взимат части тип изгорял хедъп, навигация, модул, някое счупено барче в салона и т.н. - неща от които не зависи движението и сигурността на автомобила. Пак казвам - кола на 10 години, без значение колко е дълга.
Тука говорим за шест цилиндров дизел, който се слага в 3та серия. Аудито което визираш не е ли с ве12 мотор?
Аудито и с 3.0 дизел да е от тия години, пак е доста по-скъпо от БМВ-то. На тъпия им ве шестак веригите да се сменят струва три пъти повече от аналогичната смяна на БМВ.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Totonio