България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Модератор: Общи модератори
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Излязоха светците
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Bogat-Beden написа:Излязоха светците
Четвъртък, малко след обяд. Влизам е един паркинг
https://www.google.ca/maps/@45.3310275, ... 312!8i6656
Спирам вляво (все едно пред VW и Хондата в случая). Броя мухите и си гледам телефона. В този момент виждам една кака, която претичва влачейки хлапето и се мятка в един Джип Чероки, който се намира вдясно. Приблизително на мястото на червеното CRV.
https://www.google.ca/maps/@45.3311145, ... 312!8i6656
Оттам рязко задна и ...
Ще кажа само, че тя икономиса $2. Предният ми бампър струва $405.20. Без боя и монтаж.
- steeN
- старши ентусиаст
- Мнения: 6614
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: I6, V6
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Bogat-Beden написа:Иска ми се всеки тук да каже с ръка на сърцето, че никога не е бил в ролята на шофьора или пешеходецът..
Аз не мога.
Като не можеш, направи си съответните изводи и си промени поведението от тук нататък.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.
Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
steeN написа:Bogat-Beden написа:Иска ми се всеки тук да каже с ръка на сърцето, че никога не е бил в ролята на шофьора или пешеходецът..
Аз не мога.
Като не можеш, направи си съответните изводи и си промени поведението от тук нататък.
Никога нямаше да се замисля без твоя коментар
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Тъп пешеходец си спомням, че бях веднъж - камион беше спрял в едната лента и аз не спрях когато преминавах по пътеката и минах покрай камиона. В съседната лента тъкмо минаваше един бакшиш. Хубавото беше, че гледах, та минах преди да успее да ме удари. Тъпа постъпка. От тогава не съм имал опасно пресичане.
Като шофьор - сещам се за 4 опасни ситуации:
1. Излезе ми човек измежду два паркирали камиона и застана на платното - зима, вечер по тъмно. Спрях, но беше на косъм.
2. На зле осветена пътека, пак вечер в тъмното видях тъмен силует, който тича по пътеката. В същото време аз тъкмо сменях лента от лява към дясна, а пешеходецът също тичаше в тая посока, съответно пътищата ни бяха на път да се пресекат. Съответно спирачки, ляв за да се върна в лява лента - леката задница на астрата тръгна да занася, но нищо сериозно.
И в двете ситуации си имам вина и аз заради скоростта, не е била много над ограничението, но все пак беше над, може би между 60 и 70, като първата ситуация за мен си е извън града, въпреки табелата за вход на града, сложена 3 километра преди самото влизане в града, втората беше на околовръстен път без сгради и паркирали коли.
3. Две ленти, една за ляв завой, една за направо. Лявата лента е пълна с чакащи, дясната е празна. Светофарът за напред е зелен, този за ляво - червен. Аз се движа направо. Светофарът за лявата лента също светва зелено, но сякаш някакъв вътрешен глас ми каза "намали", та намалих и останах с крак на спирачката, при което из между колите от лявата лента изкочи може би 30-тина годишен мъж в опит да пресече. Моята скорост беше ниска, съответно нямаше последствия за пешеходеца.
4. Още по време на учебните курсове - жена слиза с малко дете от такси, което е отбило на спирка на градския - тръгна да пресича веднага точно пред мен, никакво оглеждане. Помня, че изпреварих инструктора със скачането върху спирачките.
Като шофьор - сещам се за 4 опасни ситуации:
1. Излезе ми човек измежду два паркирали камиона и застана на платното - зима, вечер по тъмно. Спрях, но беше на косъм.
2. На зле осветена пътека, пак вечер в тъмното видях тъмен силует, който тича по пътеката. В същото време аз тъкмо сменях лента от лява към дясна, а пешеходецът също тичаше в тая посока, съответно пътищата ни бяха на път да се пресекат. Съответно спирачки, ляв за да се върна в лява лента - леката задница на астрата тръгна да занася, но нищо сериозно.
И в двете ситуации си имам вина и аз заради скоростта, не е била много над ограничението, но все пак беше над, може би между 60 и 70, като първата ситуация за мен си е извън града, въпреки табелата за вход на града, сложена 3 километра преди самото влизане в града, втората беше на околовръстен път без сгради и паркирали коли.
3. Две ленти, една за ляв завой, една за направо. Лявата лента е пълна с чакащи, дясната е празна. Светофарът за напред е зелен, този за ляво - червен. Аз се движа направо. Светофарът за лявата лента също светва зелено, но сякаш някакъв вътрешен глас ми каза "намали", та намалих и останах с крак на спирачката, при което из между колите от лявата лента изкочи може би 30-тина годишен мъж в опит да пресече. Моята скорост беше ниска, съответно нямаше последствия за пешеходеца.
4. Още по време на учебните курсове - жена слиза с малко дете от такси, което е отбило на спирка на градския - тръгна да пресича веднага точно пред мен, никакво оглеждане. Помня, че изпреварих инструктора със скачането върху спирачките.
- Superexstatic
- младши ентусиаст
- Мнения: 374
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Напоследък има и една категория, дето стъпят ли на пешеходна си пресичат с главата напред и не си правят зор да се поогледат
- randity
- Photographer
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Ходих сутринта да измия колата и се прибирам към нас. Без зор, карам си с 45км/ч и се кефя на готиното време. Наближавам въпросното кръстовище и се каня да завивам надясно. За мен е зелено, но по тротоара виждам мъж на около 50 години, каращ колело. Приближавам, ама с един дзъркел го наблюдавам какво ще направи. За части от секундата си извъртя главата, погледна ме и най-спокойно мина на червено на 3 метра от колата. На мен скоростта ми беше вече към 20км/ч и просто бях готов да спра. Впрочем на островчето го чакаше приблизително 10 годишно дете... страшен пример му даде.
П.П. Усвирих го с класона, да го пита детето що съм му свирнал, да видим какво ще му обясни.
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
П.П. Усвирих го с класона, да го пита детето що съм му свирнал, да видим какво ще му обясни.
Изпратено от моят SAMSUNG S9 SM-G960F с помощта на Tapatalk
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..
- drifty
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 234
- Регистриран на: 18.12.2013
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528i
- Мечтае да кара: Е39 М5
- Детайли за колата: Powered by шпер
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Зак, сериозно ли смяташ, че е окей веднъж стъпил на пътеката, да не се оглеждаш какво се случва около теб?
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
drifty написа:Зак, сериозно ли смяташ, че е окей веднъж стъпил на пътеката, да не се оглеждаш какво се случва около теб?
Не. Смятам, че:
- по закон не трябва да се паркира и спира до пешеходни, за да се виждат пешеходците
- като някой е стъпил на нея, трябва да спреш
- пак по закон, преди пешеходната трябва да намалиш дори да не виждаш пешеходци, говорим за шофьора и т.н.
Това, че някой го мързи да намаля и си мисли, че ще мине пред пешеходците си е чисто наш, байганьовски проблем и нищо повече
В София примерно 90% от шофьорите дават газ, да минат преди пешеходците, а не намалят
Ама пешеходците са виновни, де! Кога ще разберем, че колите не са най-важни, особено в пренаселените градове
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- Superexstatic
- младши ентусиаст
- Мнения: 374
- Регистриран на: 26.01.2008
- Местоположение: СA
- Пол: Мъж
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Хубаво цитираш закона, ама в темата за Короната за мерките ревеше като девственица Страшни идиоти си има по пешеходните и това си е факт. Грам не се замислят дали ще им спреш и си зяпат телефоната
- theraven_nz
- младши ентусиаст
- Мнения: 675
- Регистриран на: 25.07.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F15
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Bogat-Beden написа:Излязоха светците
Хем питаш, хем спориш
---
- Bogat-Beden
- Мнения: 2738
- Регистриран на: 13.06.2004
- Пол: Мъж
- Кара: много бавно бенве
- Мечтае да кара: Порше
- Детайли за колата: топ, топ, топ! unikat full!
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Не споря, просто ми е смешно да се опитват да ме лъжат елементарно..
И въпросът ми беше по-скоро риторичен, няма човек, който да не греши като пешеходец и шофьор..
(освен във форумите ест..)
И въпросът ми беше по-скоро риторичен, няма човек, който да не греши като пешеходец и шофьор..
(освен във форумите ест..)
"Може да решава тоя, който има e60 бе! Щом немаш e60, какво ще решиш ти бе? Ти немаш право да решаваш!"
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Bogat-Beden написа:Не споря, просто ми е смешно да се опитват да ме лъжат елементарно..
И въпросът ми беше по-скоро риторичен, няма човек, който да не греши като пешеходец и шофьор..
(освен във форумите ест..)
Както и в която и да е сфера на живия живот...
- Don_Diego
- младши ентусиаст
- Мнения: 726
- Регистриран на: 26.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
Времето се оправи, хората започнаха да щъкат насам-натам, пътуванията се увеличиха...днес загледах сторита на няколко приятели от колите...никой не караше под 180
И волана се държи с два пръста разбира се...
Ама иначе се реве срещу засадите, глобите и всичко дето им разваля кефа...
И волана се държи с два пръста разбира се...
Ама иначе се реве срещу засадите, глобите и всичко дето им разваля кефа...
Re: България на първо място по смъртност на пътя - причини?
На въпроса от горе - Май веднъж ми се е случвало да съм тъп пешеходец. Една вечер се прибирам към България и на сръбската магистрала имам една любима кафана, ама е в другата посока, не е за прибиращите се към България.
Спрях на тир паркинга и знам, че има пешеходен подлез ама е съвсем в началото, пък аз можех да спра чак в края на паркинга, сигурно 300-400 метра в посока и още толкова оттатък, а то едно валежно и студено, не ми се излизаше от колата направо...
Тръгнах да пресичам магистралата и така, както виждах едни фарове ееей там някъде си, така докато притичам първите две ленти тия фарове имам чувството че бяха вече до мен. Просто като погледнеш настрани ти се струва окей, понеже имаш навици от градското пресичане, където колите се движат с около 50, не с около 150 и моментът на изненада е много объркващ и неприятен.
Пресякох с плюене в пазвата, стоя между двете мантинели, вали ме дъжд и се чудя колко ми е акъла... а сега ни напред ни назад, трябва да се пресича още веднъж
Чаках сигурно 2 минути докато не виждам никакви фарове в далечината и спринт а-ла Юсеин Болт, пък после си се върнах до колата през тъпия подлез... от тогава обеца на ухото. Иначе в България не съм пресичал нещо много рисково, ама тука винаги е имало пешеходни пътеки в близост 50 метра и не е проблем.
Спрях на тир паркинга и знам, че има пешеходен подлез ама е съвсем в началото, пък аз можех да спра чак в края на паркинга, сигурно 300-400 метра в посока и още толкова оттатък, а то едно валежно и студено, не ми се излизаше от колата направо...
Тръгнах да пресичам магистралата и така, както виждах едни фарове ееей там някъде си, така докато притичам първите две ленти тия фарове имам чувството че бяха вече до мен. Просто като погледнеш настрани ти се струва окей, понеже имаш навици от градското пресичане, където колите се движат с около 50, не с около 150 и моментът на изненада е много объркващ и неприятен.
Пресякох с плюене в пазвата, стоя между двете мантинели, вали ме дъжд и се чудя колко ми е акъла... а сега ни напред ни назад, трябва да се пресича още веднъж
Чаках сигурно 2 минути докато не виждам никакви фарове в далечината и спринт а-ла Юсеин Болт, пък после си се върнах до колата през тъпия подлез... от тогава обеца на ухото. Иначе в България не съм пресичал нещо много рисково, ама тука винаги е имало пешеходни пътеки в близост 50 метра и не е проблем.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани