Велосипеди
Модератор: Общи модератори
Re: Покупка на велосипед...
Southside написа:От тези всичките единствено Oryx-a става, известни условности. Категорично 29 размер и рамка L. Хубаво е рамката да е с проходна ос, всички нови компоненти са за такъв стандарт, ако решиш да ъпгрейдваш във времето ще е по- лесно намирането на части. За посоченото ползване мен ми се струва хибриден велосипед също подходящ, но те не са особено по- леки, могат да поддържат по- висока скорост на асфалт обаче. Ако се търси непременно планински, според мен е добре да се задели още някой лев за да се вземе нова 12 скоростна система с един венец отпред.
29 CROSS FUSION PRO например е 1500 лева, но не е ясно дали ще има наличности до лятото.
Декатлон също имат отлично предложение за тази сума, но пак драма с наличните бройки.
Благодаря за мнението
Хибридите са яки, но към днешен ден не ми се дават над 2000 лв., за такъв.
Тази новата скоростна система може ли например да бъде добавена по-късно на този Oryx?
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Southside
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 219
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Покупка на велосипед...
Може да се ъпгрейдне базов монтаж, въпрос на желание и възможности.
За уточнение, под хибрид нямам предвид байк с ел мотор, а такъв с по- тесни гуми, вилка с по- къс ход и по- шосейна геометрия на рамката. Трекинг ги водят, стават за лек офроуд по черни пътеки. Пак са с право кормило и МТБ скорости, но се движат с по- малко усилие по асфалт.
До преди 2-3 години се намираха отлични предложения под 1000 лева от бг производителите, ама глобално цените в тази индустрия излетяха, особено от миналата пролет.
Кофти момент за закупуване, ограничени наличности и минимални или никакви отстъпки. Все пак може да се провери на място къде го има този oryx и да стане пазарлък, приятел получи добра оферта по- рано тази седмица. Или някоя залежала бройка от миналогодишни модели, новите не могат да ги сглобят поради проблеми със снабдяването на части.
За уточнение, под хибрид нямам предвид байк с ел мотор, а такъв с по- тесни гуми, вилка с по- къс ход и по- шосейна геометрия на рамката. Трекинг ги водят, стават за лек офроуд по черни пътеки. Пак са с право кормило и МТБ скорости, но се движат с по- малко усилие по асфалт.
До преди 2-3 години се намираха отлични предложения под 1000 лева от бг производителите, ама глобално цените в тази индустрия излетяха, особено от миналата пролет.
Кофти момент за закупуване, ограничени наличности и минимални или никакви отстъпки. Все пак може да се провери на място къде го има този oryx и да стане пазарлък, приятел получи добра оферта по- рано тази седмица. Или някоя залежала бройка от миналогодишни модели, новите не могат да ги сглобят поради проблеми със снабдяването на части.
Re: Покупка на велосипед...
Аз пък бих ти препоръчал рамка М размер макар и повечето ще са на 27.5" гуми. Това с размерите е малко като "1.75 си купува дълга база лимузина, че да не му е тясно". Аз съм 100% сигурен, че някои хора ще са безкрайно изненадани ако си нзправят bike fit и се окаже, че не за Л, а даже са за С.
Трудно ми е да коментирам геометрията на началния клас велосипеди, но аз съм 1.77 и карам М размер (колело от 2014-5г). Качих се на колелото на приятел - Скот 2019, М размер, 29" и ми беше голямо. Гледайки числата си мисля че спрямо производителя и рамакта е доста вероятно да се кача и на С-ка при евентуална покупка в близкото бъдеще. Просто геометрията е направила колелетата дооооста по-дълги от колкото са били преди.
Ето едно клипче по темата: https://www.youtube.com/watch?v=HyppZOpHocM
Трудно ми е да коментирам геометрията на началния клас велосипеди, но аз съм 1.77 и карам М размер (колело от 2014-5г). Качих се на колелото на приятел - Скот 2019, М размер, 29" и ми беше голямо. Гледайки числата си мисля че спрямо производителя и рамакта е доста вероятно да се кача и на С-ка при евентуална покупка в близкото бъдеще. Просто геометрията е направила колелетата дооооста по-дълги от колкото са били преди.
Ето едно клипче по темата: https://www.youtube.com/watch?v=HyppZOpHocM
- ggb
- ентусиаст
- Мнения: 810
- Регистриран на: 13.08.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Сбъдна мечтата си.....
- Детайли за колата: BMW E38 740 i black
Re: Покупка на велосипед...
Време беше за първия по сериозен преход тази година а именни Пловдив-Шипка-Пловдив скромните 230 км със моя верен Shockblaze R6.
Ако има колеги да минават към Пловдив ека свиркат.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ако има колеги да минават към Пловдив ека свиркат.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Истинската мощност винаги ви спира дъха също като истинската красота.....
Re: Покупка на велосипед...
ggb написа:Време беше за първия по сериозен преход тази година а именни Пловдив-Шипка-Пловдив скромните 230 км със моя верен Shockblaze R6.
Ако има колеги да минават към Пловдив ека свиркат.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Машина си! Браво за похода! Разкажи малко повече - колко време, колко почивки? Колко кг. е това колело?
Re: Покупка на велосипед...
Southside написа:За уточнение, под хибрид нямам предвид байк с ел мотор, а такъв с по- тесни гуми, вилка с по- къс ход и по- шосейна геометрия на рамката. Трекинг ги водят, стават за лек офроуд по черни пътеки. Пак са с право кормило и МТБ скорости, но се движат с по- малко усилие по асфалт.
Възможно ли е да се кара планински байк с такива по-тесни гуми? Питам, защото карам 80% по асфалт
Относно самите гуми, кои са за предпочитане - с вътрешна гума, без вътрешна или тия с бозата?
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Southside
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 219
- Регистриран на: 28.11.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Покупка на велосипед...
Няма проблем да се сложи по- тясна гума, стига шината да позволява. Повечето МТБ капли са широки до 30 мм, затова всичко над този размер ще стане, обаче под 1.6-7 инча широка гума не изглежда добре за цялостната визия на байка. Хубава, шосейна лека гума започва от 35-40 лева нагоре, ако си купят евтини тежки китайци може да се окаже, че нямат предимства над тракторната шарка.
Бозата изглежда по- мързеливо и безгрижно решение, но и тя трябва да се преглежда периодично и допълва при нужда. Отделно си е разход- вентил, бандажна лента, боза, като бюджетните байкове може да са окомплектовани с несъвместими за това евтини капли.
Още нещо за рамките, че нагоре колега правилно ме зачекна за тях. При немските марки например, номерацията е един номер надолу от нашенската (S съответства на М, М на Л и т.н.), затова най- добре на място да се пробва. Байк фитинг е хубаво нещо, но доколкото съм запознат само на 1 място в страната се предлага и надали е належащо за любителско ползване и съответния велосипед. Колкото до 27.5 или 29 размер на каплите- въпрос на избор, но аз не виждам предимство на по- малките по асфалт, освен по- добро ускорение. Но за поддържане на скорост и комфорт при преминаване през дупки/неравности 29-ката определено води. При ръст 175+ ми се струва по- удачно решение.
Бозата изглежда по- мързеливо и безгрижно решение, но и тя трябва да се преглежда периодично и допълва при нужда. Отделно си е разход- вентил, бандажна лента, боза, като бюджетните байкове може да са окомплектовани с несъвместими за това евтини капли.
Още нещо за рамките, че нагоре колега правилно ме зачекна за тях. При немските марки например, номерацията е един номер надолу от нашенската (S съответства на М, М на Л и т.н.), затова най- добре на място да се пробва. Байк фитинг е хубаво нещо, но доколкото съм запознат само на 1 място в страната се предлага и надали е належащо за любителско ползване и съответния велосипед. Колкото до 27.5 или 29 размер на каплите- въпрос на избор, но аз не виждам предимство на по- малките по асфалт, освен по- добро ускорение. Но за поддържане на скорост и комфорт при преминаване през дупки/неравности 29-ката определено води. При ръст 175+ ми се струва по- удачно решение.
- ggb
- ентусиаст
- Мнения: 810
- Регистриран на: 13.08.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Сбъдна мечтата си.....
- Детайли за колата: BMW E38 740 i black
Re: Покупка на велосипед...
От Пловдив тръгнах във 6.10 сутринта след това почивки почти не съм имал до Калофер освен още на едно две места за по минута две за снимка.mart1nn написа:ggb написа:Време беше за първия по сериозен преход тази година а именни Пловдив-Шипка-Пловдив скромните 230 км със моя верен Shockblaze R6.
Ако има колеги да минават към Пловдив ека свиркат.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Машина си! Браво за похода! Разкажи малко повече - колко време, колко почивки? Колко кг. е това колело?
10.30 бях на Дунавци там хапнах и пих кафе след това потеглих нагоре към върха но голямото движение на коли и хора доста ме забави.
Вечерта към 8 часа си бях обратно във Пловдив.
Байка е към 12.30 кг.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Истинската мощност винаги ви спира дъха също като истинската красота.....
- ggb
- ентусиаст
- Мнения: 810
- Регистриран на: 13.08.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Сбъдна мечтата си.....
- Детайли за колата: BMW E38 740 i black
Re: Покупка на велосипед...
Ето и показанията на компа.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Истинската мощност винаги ви спира дъха също като истинската красота.....
- Anthony_J
- ентусиаст
- Мнения: 873
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Покупка на велосипед...
integral написа:Southside написа:За уточнение, под хибрид нямам предвид байк с ел мотор, а такъв с по- тесни гуми, вилка с по- къс ход и по- шосейна геометрия на рамката. Трекинг ги водят, стават за лек офроуд по черни пътеки. Пак са с право кормило и МТБ скорости, но се движат с по- малко усилие по асфалт.
Възможно ли е да се кара планински байк с такива по-тесни гуми? Питам, защото карам 80% по асфалт
Относно самите гуми, кои са за предпочитане - с вътрешна гума, без вътрешна или тия с бозата?
И аз мисля, че си за М. Аз съм 188 см и карам L, но пък съм ок и с XL. От безкамерни гуми с боза ще имаш огромна полза при планинско/офроуд каране, защото там гуми се пукат често, особено от бабини зъби и подобни лайна. Предимството е, че при пробиване на гумата, бозата запушва дупката (стига да не е огромна) и най-много да ти се наложи да донапомпаш малко. Ако си с вътрешна гума, винаги трябва да мъкнеш резервни и да ги сменяш при спукване, което си е разправия. Аз никога не бих карал с вътрешни, но го правя предимно по чукарите. По асфалт не ти е толкова важно. Гледай при покупката шините да позволяват Tubeless гуми и може да ги смениш в последствие.
Re: Покупка на велосипед...
integral написа:Колеги, дайте компетентен съвет - бюджет 900 - 1400лв., ще се кара 80% градско/20% офроуд (планинско, по не много трудни маршрути). Висок съм 1,77, около 70-75кг.
...
80% градско и 20% леки маршрути - аз бих взел хибрид с шосейни гуми. Има модели гуми, които по средата са с гладка контактна площ за ниско съпротивление и шум на асфалт, а отстрани имат някакъв грайфер да ти помага на по-меки и хлъзгави повърхности. И бих взел втора употреба с актуален чейнсет (да не е нещо ретро тип 3х9). Този тип колела се ползват в градска среда и леки пътеки и употребата не им личи изобщо, а цената е доста по-добра от чисто ново.
И ново и старо бих гледал 28" или 29", за тази употреба спирачките нямат значение според мен (малки/големи/хидравлични/жило, че и ви-брейк е напълно ок).
Tubeless е излишен разход и авантюра за градска употреба, отделно в този ценови клас може и да се окаже трудно за изпълнение.
Пневматична вилка, хидравлични спирачки и tubeless гуми са хубаво нещо, но за истинско крос-кънтри каране. За градско са излишни и само оскъпяват.
За размера като минимум трябва да се гледа препоръката на производителя. Обичайно е по височина на тялото и дължина на краката. А най-добре и на място да се мери с помощ от консултант.
ggb написа:Време беше за първия по сериозен преход тази година а именни Пловдив-Шипка-Пловдив скромните 230 км със моя верен Shockblaze R6.
Ако има колеги да минават към Пловдив ека свиркат.
Поздравления, страхотно каране и то с такова колело...!
- ggb
- ентусиаст
- Мнения: 810
- Регистриран на: 13.08.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Сбъдна мечтата си.....
- Детайли за колата: BMW E38 740 i black
Re: Покупка на велосипед...
Колелото върви перфектно а ако човек няма крака за подобно няма да има и за шосейка .nero_ написа:integral написа:Колеги, дайте компетентен съвет - бюджет 900 - 1400лв., ще се кара 80% градско/20% офроуд (планинско, по не много трудни маршрути). Висок съм 1,77, около 70-75кг.
...
80% градско и 20% леки маршрути - аз бих взел хибрид с шосейни гуми. Има модели гуми, които по средата са с гладка контактна площ за ниско съпротивление и шум на асфалт, а отстрани имат някакъв грайфер да ти помага на по-меки и хлъзгави повърхности. И бих взел втора употреба с актуален чейнсет (да не е нещо ретро тип 3х9). Този тип колела се ползват в градска среда и леки пътеки и употребата не им личи изобщо, а цената е доста по-добра от чисто ново.
И ново и старо бих гледал 28" или 29", за тази употреба спирачките нямат значение според мен (малки/големи/хидравлични/жило, че и ви-брейк е напълно ок).
Tubeless е излишен разход и авантюра за градска употреба, отделно в този ценови клас може и да се окаже трудно за изпълнение.
Пневматична вилка, хидравлични спирачки и tubeless гуми са хубаво нещо, но за истинско крос-кънтри каране. За градско са излишни и само оскъпяват.
За размера като минимум трябва да се гледа препоръката на производителя. Обичайно е по височина на тялото и дължина на краката. А най-добре и на място да се мери с помощ от консултант.ggb написа:Време беше за първия по сериозен преход тази година а именни Пловдив-Шипка-Пловдив скромните 230 км със моя верен Shockblaze R6.
Ако има колеги да минават към Пловдив ека свиркат.
Поздравления, страхотно каране и то с такова колело...!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Истинската мощност винаги ви спира дъха също като истинската красота.....
Re: Покупка на велосипед...
ggb написа:Колелото върви перфектно а ако човек няма крака за подобно няма да има и за шосейка .nero_ написа:integral написа:Колеги, дайте компетентен съвет - бюджет 900 - 1400лв., ще се кара 80% градско/20% офроуд (планинско, по не много трудни маршрути). Висок съм 1,77, около 70-75кг.
...
80% градско и 20% леки маршрути - аз бих взел хибрид с шосейни гуми. Има модели гуми, които по средата са с гладка контактна площ за ниско съпротивление и шум на асфалт, а отстрани имат някакъв грайфер да ти помага на по-меки и хлъзгави повърхности. И бих взел втора употреба с актуален чейнсет (да не е нещо ретро тип 3х9). Този тип колела се ползват в градска среда и леки пътеки и употребата не им личи изобщо, а цената е доста по-добра от чисто ново.
И ново и старо бих гледал 28" или 29", за тази употреба спирачките нямат значение според мен (малки/големи/хидравлични/жило, че и ви-брейк е напълно ок).
Tubeless е излишен разход и авантюра за градска употреба, отделно в този ценови клас може и да се окаже трудно за изпълнение.
Пневматична вилка, хидравлични спирачки и tubeless гуми са хубаво нещо, но за истинско крос-кънтри каране. За градско са излишни и само оскъпяват.
За размера като минимум трябва да се гледа препоръката на производителя. Обичайно е по височина на тялото и дължина на краката. А най-добре и на място да се мери с помощ от консултант.ggb написа:Време беше за първия по сериозен преход тази година а именни Пловдив-Шипка-Пловдив скромните 230 км със моя верен Shockblaze R6.
Ако има колеги да минават към Пловдив ека свиркат.
Поздравления, страхотно каране и то с такова колело...!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Как се подготвяш или по-скоро колко тренираш? Все пак си мисля че подобен преход изисква едно добро познаване на организма ти - рана, вода, кога, колко и т.н. Предполагам че не си станал от дивана, хванал си колелото и си изпраскал 230км с 2к м изкачване.
- ggb
- ентусиаст
- Мнения: 810
- Регистриран на: 13.08.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Сбъдна мечтата си.....
- Детайли за колата: BMW E38 740 i black
Re: Покупка на велосипед...
Ами аз почти не спирам да карам за 9 месеца имам 12000 км с байка иначе във Пловдив карам основно зимата из града и по тепетата.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Истинската мощност винаги ви спира дъха също като истинската красота.....
Re: Покупка на велосипед...
Благодаря за съветите
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани