Монтаж на теглич на X3 (f25)
Модератор: Технически модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
Монтаж на теглич на X3 (f25)
Здравейте колеги,
колата ни е X3 (f25) x20i - 184кс. 2014г. От известно време обмислям варианти, как да си возим колелата до село. Момче от специализиран магазин за велосипеди ми препоръча да си сложа теглич на колата, защото всички други варианти са много неудобни и несигурни. Намерих този вариант и вече го купих - LINK. Въпроса ми е как седят нещата с електроснабдяването и буксата?
В комплекта няма нито кабели нито букса. Знаете ли дали трябва допълнителен модул (ECU), който се слага допълнително или колата има заготовка и само чака да се монтира буксата?
Това което намирам по темата в нета са разни универсални електрокомплекти, в които има само кабели, букса и капак за нея като например - https://www.autodoc.bg/steinhof/13648704
Ето едно видео в което монтажът на механичната част е показан, но не и на електрическата - https://www.youtube.com/watch?v=GHlrxoX4noI
Поздрави и благодаря предварително!
колата ни е X3 (f25) x20i - 184кс. 2014г. От известно време обмислям варианти, как да си возим колелата до село. Момче от специализиран магазин за велосипеди ми препоръча да си сложа теглич на колата, защото всички други варианти са много неудобни и несигурни. Намерих този вариант и вече го купих - LINK. Въпроса ми е как седят нещата с електроснабдяването и буксата?
В комплекта няма нито кабели нито букса. Знаете ли дали трябва допълнителен модул (ECU), който се слага допълнително или колата има заготовка и само чака да се монтира буксата?
Това което намирам по темата в нета са разни универсални електрокомплекти, в които има само кабели, букса и капак за нея като например - https://www.autodoc.bg/steinhof/13648704
Ето едно видео в което монтажът на механичната част е показан, но не и на електрическата - https://www.youtube.com/watch?v=GHlrxoX4noI
Поздрави и благодаря предварително!
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Монтаж на теглич на X3 (f25)
Когато се правят подобен тип ретрофити е много важно да се взима КОМПЛЕКТ всичко, защото крайната сума е много над определения бюджет. Също доста важно е до каква степен сте склонни на компромиси, тук във вашият вариант остава само и единствено със смарт модул и пак не е ссигурно дали всичко щ е е наред. Успех в начинанието
- astrapower
- младши ентусиаст
- Мнения: 758
- Регистриран на: 16.06.2011
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: F31 28i xDrive Estoril Blue, R259
- Мечтае да кара: 911 Turbo S
- Детайли за колата: ex. X3 E83 LCI 3.0d
Re: Монтаж на теглич на X3 (f25)
Леко прибързано е закупуването само на металната част колега. Това като че ли е най-леката част за монтажа. Ще си позволя да ти дам препоръка. По добрият вариант беше да намериш комплект оригинал втора употреба със сваляема и дори автоматична глава за модела. Сега вече е късно и ще трябва да се забавляваш с този. Неудобството е, че е с твърда връзка и неможеш бързо да го демонтираш, когато се налага (пр.: ако се наложи да пътуваш до Гърция). Но след като си решил стационарен, нека е стационарен. Ще трябва окабеляване, както и ел. модул, цената е в зависимост дали ще искаш 7 пинова или 13 пинова букса, т.е дали ще дърпаш каравана някога и т.н. На повечето места предлагат интегрирана услуга по закупуване, монтажи и т.н. На този етап, остава да договориш монтажа на теглича и електрониката в някой специализиран гараж, където ЗНАЯТ кое и как се прави по окабеляването най-вече, там е по-трудната част. Тук има всичко необходимо, както и доста информация https://www.pfjones.co.uk/towbar-wiring-kits/bmw-towbar-wiring-kits/bmw-x3-series-towbar-wiring-kits/bmw-x3-series-2010-2014-towbar-wiring-kits.html
- ID A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 98
- Регистриран на: 21.09.2017
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E83 M57T2
- Мечтае да кара: фърчило
Re: Монтаж на теглич на X3 (f25)
Монтирането на теглич е едно, но от известно време катаджиите издават специален номер за стойки на теглича, всъщност твоя номер, но трети и с червени цифри. Съответно стойката със серийния си номер се вписва в талона. Наистина ли искаш да си го причиниш? По-добре на покрива да ги транспортираш.
- vesoel
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 2.09.2021
- Местоположение: Велинград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 (F25)
- Детайли за колата: Xdrive35i
Re: Монтаж на теглич на X3 (f25)
Привет и от мен... Имам каравана и след като взех моето ново возило MBW X3 F25 и тръгнах по мъките с темата с теглича... Търсих да е оригинален но нов е цифра (2500-3500лв) а втора употреба ги има но без модула за управлени на светлините (500-700лв.). Говорим за свалящ механичен теглич. Електрическите са по скъпи. Та да си дойдем на думата. Намерих теглич, комплект с модула, който модул трябва да се монтира и свъже към автомобила, след което и да се кодира към компютъра на возилото. Ето тук е уловката... Теглича монтирах лесно, след което от тук и там намерих и кабелите къде да ги свържа и най-накрая и човека, който ми го програмира (кодира) към моето превозно средство! Ще оставя и подробна информация, която ще е нужна на някой самотворец, като мен да спести някой лев от монтажа му! Прикачвам снимки на модулите и ще опиша кабелите за връзка към двата модула, те са четири жички, които се свързват към два модула. 1.Модул А58 а кабелите на куплонг А58*В2 закачвате двата кабела на 40 пин (черно-жълт) и 12 пин (син-кафяв). Той се намира точно зад ръчката за отваряне на капака, закачате се на задния долен черен 40 пинов куплонг. 2.Модул А51 а кабелите на куплонг А51*3 закачате на 7 пин (оранжев-зелен) и 8 пин (зелен). Намира се под волана и се закачате на синия куплонг (18пинов). Кабелите по цветове трябва да съответстват и на модула (кутийката), който трябва да е на WestFalia, който свързва и куплонга на светлините към ремаркето. Ако сте монтирали вече теглича, кутийката и свързали тези четири жички, остава да захраните и модула с ток през предпазитили и маса, след което сте готови. Ако пробвате трябва да имате и вече светлини към ремаркето. Но не сте и готови на 100%, търсите човека, който може да направи и настройките (кодира) модула за теглича към вашето возило, защото така е измислено. 1. Изключва задните сензори на парктроника, когато включите ремарке или каравана. 2. Минава в друг режим и скоростната кутия. 3. Показва, ако някоя от крушките не работи от караваната или ремаркето. Човека който направи настройките ми за теглич е от софия (https://goo.gl/maps/8UeLaYTPPK7H6oBc6) но ги направихме дистанционно без да ходя при него, през интернет... Успехи!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Ако нещо работи не барай, защото, колкото повече го бъркаш, толкова повече мирише...
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Монтаж на теглич на X3 (f25)
kepetroff написа:Здравейте колеги,
колата ни е X3 (f25) x20i - 184кс. 2014г. От известно време обмислям варианти, как да си возим колелата до село. Момче от специализиран магазин за велосипеди ми препоръча да си сложа теглич на колата, защото всички други варианти са много неудобни и несигурни. Намерих този вариант и вече го купих - LINK. Въпроса ми е как седят нещата с електроснабдяването и буксата?
В комплекта няма нито кабели нито букса. Знаете ли дали трябва допълнителен модул (ECU), който се слага допълнително или колата има заготовка и само чака да се монтира буксата?
Това което намирам по темата в нета са разни универсални електрокомплекти, в които има само кабели, букса и капак за нея като например - https://www.autodoc.bg/steinhof/13648704
Ето едно видео в което монтажът на механичната част е показан, но не и на електрическата - https://www.youtube.com/watch?v=GHlrxoX4noI
Поздрави и благодаря предварително!
Колега взели комплекта от линка, че и аз гледам за теглич от въпросната полска фирма.
До колкото разбрах като разговарях с техни представители тук модулът е стандартен и не изсиквал допълнителни настройки.
Ще ми е интересно да споделиш мнение относно монтажа и ел.частта за свързване.
Поздрави!
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- vesoel
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 2.09.2021
- Местоположение: Велинград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 (F25)
- Детайли за колата: Xdrive35i
Re: Монтаж на теглич на X3 (f25)
Грозна гледка, ако не се сваля този теглич. Това на видеото е гавра с марката. Тези кабели, които ги има в клипа не стават. Крушките минават през компютъра на колата, който е изчеслен за тях, ако се монтират кабелите директно към задните светлини, ще изгори модул и ще дава грешка на таблото плюс това при маневри ще пищи постоянно парктроника от задната част. С две думи керлива работа. Трябва си оригинален (универсален) модул за марката. и теглича също, ще стои и работи както трябва. По горе съм описал как и къде се свързва модил, който никъде няма да намерите. Прикачвам снимки с пребран куплунк и свален теглич, както и дисплея, как трябва по принцип да се получи. Поздрави и успехи....
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Ако нещо работи не барай, защото, колкото повече го бъркаш, толкова повече мирише...
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Монтаж на теглич на X3 (f25)
Тук намерих специално за х3 Ф25 модул с окабеляване, като пише, че не е необходимо последващи софт. настройки https://www.pfjones.co.uk/bmw-x3-f25-10 ... 523pf.html
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Монтаж на теглич на X3 (f25)
В крайна сметка се реших да рискувам и да купя нов теглич Steinhof полоски с модул за BMW X3 F25
Поръчах теглича и след два дена пристигна.
Огледах го, прахово боядисан със сносни заварки. Куката е със захват с два болта.
В събота се заех с монтажа, но за да съм полезен реших и да заснема процеса на монтаж и вързване на модула.
Модула за теглича Steinhof дойде с розетка кабели и всичко необходимо.
Модулът взима + от акумулатора през бушон, а (-) маса хванах от един болт от лявата страна на багажника (във видеото показвам) ПП не съм пробивал ламарините със самонрезен винт)
Сигнал за управлнието взех от кабелите на левия стоп както следва (ляв мигач, габарит, стоп), а от десния (за него има само два кабела от модула (десен мигач и габарит)
Кабелите ги прекарах с оригиналните кабелни снопове и се получи много добре. Ползвах мултицет.
Не ползвах от комплекта кабелните връзки, а по старомоден начин запоих кабелчетата и ги изолирах, но на различна дължина, стъпаловидно. Показал съм го във видеото.
Специфика се оказа свалянето на бронята, по специално разкопчаването от страничните пластмасови панели. Там използвах мегльо като "лубрикант" за да пръсна и по-лесно да се откопчават щипките.
Няма нещо сложно просто се изисква търпение и прецизност. Като инструменти съм ползвал камък 8, 10, 19 и две отверки за сваляне на пластмасовите щипки. Камък 19 трябва да е удължен, понеже болтовете на гредичката на бронята са дълги.
Линк към видеото за монтаж на теглич на BMW F25: https://youtu.be/GVxsKFUxw4g
Поръчах теглича и след два дена пристигна.
Огледах го, прахово боядисан със сносни заварки. Куката е със захват с два болта.
В събота се заех с монтажа, но за да съм полезен реших и да заснема процеса на монтаж и вързване на модула.
Модула за теглича Steinhof дойде с розетка кабели и всичко необходимо.
Модулът взима + от акумулатора през бушон, а (-) маса хванах от един болт от лявата страна на багажника (във видеото показвам) ПП не съм пробивал ламарините със самонрезен винт)
Сигнал за управлнието взех от кабелите на левия стоп както следва (ляв мигач, габарит, стоп), а от десния (за него има само два кабела от модула (десен мигач и габарит)
Кабелите ги прекарах с оригиналните кабелни снопове и се получи много добре. Ползвах мултицет.
Не ползвах от комплекта кабелните връзки, а по старомоден начин запоих кабелчетата и ги изолирах, но на различна дължина, стъпаловидно. Показал съм го във видеото.
Специфика се оказа свалянето на бронята, по специално разкопчаването от страничните пластмасови панели. Там използвах мегльо като "лубрикант" за да пръсна и по-лесно да се откопчават щипките.
Няма нещо сложно просто се изисква търпение и прецизност. Като инструменти съм ползвал камък 8, 10, 19 и две отверки за сваляне на пластмасовите щипки. Камък 19 трябва да е удължен, понеже болтовете на гредичката на бронята са дълги.
Линк към видеото за монтаж на теглич на BMW F25: https://youtu.be/GVxsKFUxw4g
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани