Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34
Модератор: Технически модератори
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Монтаж на електрическа перка за охлаждане на Е34
Така най-накрая малко свободно време да пусна темата да не бързам де Монтажът се осъществи на така широко обсъждания и критикуван от много хора и любим за други прословут М51 или по-познат TDS двигател Искам тук в началото да вметна че системата не е завършена на 100% щото още не съм изкарал лампа на таблото кога работи перката и кога не както и допълнително ключе за принудително пускане на перката ако дефектира нещо по-системата.За целта кво е нужно
ел.перка подходяща за мотора на който ще се монтира
датчик съобразен с градусите на които работи двигателя съответно термостата на автомобила
реле което да оправлява перката съобразено по мощност с перката
около 3м кабели за перката със сечение поне 2.5 и около метър тънки кабели от релето към датчика поне 0.5 може 1 да не се прекъснат от вибрациите.Те не е нужно да се дебели щото е оперативна верига и не тече силен ток по тях.
И така първо поставих датчика на главата на двигателя използвах не оригинален щото нямаше подходящ такъв а на FAE нормално отворен от някакъв друг автомобил със същата стъпка на резбата на 95гр.(парт. номера му е 36050 това е за М51 )
на мястото на което сложих датчика беше този болт просто го развъртях и пъхнах датчика на мястото му
самото реле поставих тук
самата схема на връзване на релето към датчик,захранване и перка може да видите от тук http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.p ... trical+fan
Захранването на 85 на релето минава през клема 15
Аз клема 15 я хванах от бушон №19 той е за вентилатора на парното но не е проблем и от друг като се уверите преди тава че до него идва ток само когато сте на контакт.Няма страшно нещо да изгори по тоя кабел тече много слаб ток.
Кабела който отива към датчика
самата перка я монтирах на моя въздуховод купих благодарение на колегата ivan много точно момче оригинална перка втора ръка от Е34 в отлично състояние
за връзването на перката използвах оригинални букси и кабелни обувки които трябва да си ги намерите в програмата според вашия модел автомобил от тук http://bmwfans.info/original/
захранването на релето както казах по-горе го хванах от + при двигателя през бушон 40А релето също е 40А
масата я хванах там където братятя немци са я фанали в далечната 1994 г.
ето и крайният вид на перката като е монтирана на радиатора
Не претендирам че нещата са на 100% направени както трябва все пак повтарям има още работа.Ако някъде съм объркал нещо нека некой да ме поправи тъкмо нема да се притеснямам че ще пламна некъде по пътя
Като пусна контролна лампа на таблото за перката кога работи и кога не и ключе за принодително пускане ще поставя допълнително снимки това е засега дано съм бил полезен
Ей и аз най-накрая за почти три години в тоя форум да пусна една смислена тема
ПП. Предварително се извинявам за допуснати правописни грешки [/img]
ел.перка подходяща за мотора на който ще се монтира
датчик съобразен с градусите на които работи двигателя съответно термостата на автомобила
реле което да оправлява перката съобразено по мощност с перката
около 3м кабели за перката със сечение поне 2.5 и около метър тънки кабели от релето към датчика поне 0.5 може 1 да не се прекъснат от вибрациите.Те не е нужно да се дебели щото е оперативна верига и не тече силен ток по тях.
И така първо поставих датчика на главата на двигателя използвах не оригинален щото нямаше подходящ такъв а на FAE нормално отворен от някакъв друг автомобил със същата стъпка на резбата на 95гр.(парт. номера му е 36050 това е за М51 )
на мястото на което сложих датчика беше този болт просто го развъртях и пъхнах датчика на мястото му
самото реле поставих тук
самата схема на връзване на релето към датчик,захранване и перка може да видите от тук http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-index.p ... trical+fan
Захранването на 85 на релето минава през клема 15
Аз клема 15 я хванах от бушон №19 той е за вентилатора на парното но не е проблем и от друг като се уверите преди тава че до него идва ток само когато сте на контакт.Няма страшно нещо да изгори по тоя кабел тече много слаб ток.
Кабела който отива към датчика
самата перка я монтирах на моя въздуховод купих благодарение на колегата ivan много точно момче оригинална перка втора ръка от Е34 в отлично състояние
за връзването на перката използвах оригинални букси и кабелни обувки които трябва да си ги намерите в програмата според вашия модел автомобил от тук http://bmwfans.info/original/
захранването на релето както казах по-горе го хванах от + при двигателя през бушон 40А релето също е 40А
масата я хванах там където братятя немци са я фанали в далечната 1994 г.
ето и крайният вид на перката като е монтирана на радиатора
Не претендирам че нещата са на 100% направени както трябва все пак повтарям има още работа.Ако някъде съм объркал нещо нека некой да ме поправи тъкмо нема да се притеснямам че ще пламна некъде по пътя
Като пусна контролна лампа на таблото за перката кога работи и кога не и ключе за принодително пускане ще поставя допълнително снимки това е засега дано съм бил полезен
Ей и аз най-накрая за почти три години в тоя форум да пусна една смислена тема
ПП. Предварително се извинявам за допуснати правописни грешки [/img]
Последна промяна dinozab на 20 Окт 2008, 13:46, променена общо 7 пъти
- bmwfena
- БМВманиачения
- Мнения: 5148
- Регистриран на: 25.04.2006
- Местоположение: ХАСКОВО
- Пол: Мъж
- Кара: ПЕЧКА понавървяваща
- Мечтае да кара: на ядене и пиене
- stambo_81dg
- старши ентусиаст
- Мнения: 2570
- Регистриран на: 17.09.2003
- Местоположение: Димитровград / London
- Кара: Х5
само да вметна че си мисля че датчика за включване на перката би трябвало да е от десния краи на радиатора там кадето е на климатика тои не напразно е там
Последна промяна stambo_81dg на 09 Юли 2008, 11:35, променена общо 1 път
Професионален монтаж Дани ползваш ли и двете степени на перката Нещо ми се върти в главата за две вериги с два датчика на различна температура Примерно -
1-ва степен 87гр
2-ра степен около 93гр.,би трябвало да се задеиства редко
Така ще отпадне бутона за принудително вкл. и лампа няма да трябва Трябва да сме големи късметлий да забият и двата датчика едновременно,за да откаже с-мата
Дали не е излишна разправия тази идея
1-ва степен 87гр
2-ра степен около 93гр.,би трябвало да се задеиства редко
Така ще отпадне бутона за принудително вкл. и лампа няма да трябва Трябва да сме големи късметлий да забият и двата датчика едновременно,за да откаже с-мата
Дали не е излишна разправия тази идея
by ''kompleksa''
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
stambo_81dg написа:само да вметна че си мисля че датчика за включване на перката би трябвало да е от десния краи на радиатора там кадето е на климатика тои не напразно е там
Значи може и там да се монтира но тогава датчика трябва да е с температурата на термостата.В моя случай термостата ми е на 80гр. както и на всички М51 и М21 а датчик на 87гр идва малко висока температура да се сложи там.По принцип там се слага датчика за перка която е за допълнително охлаждане а в моя случай е че тя върши работата на виското т.е. основно охлаждане ако мога така да се изразя.По принцип автомобилите които излизат заводски с ел.перка датчика им е монтиран на двигателя в близост до термостата.
ivan. написа:Професионален монтаж Дани ползваш ли и двете степени на перката Нещо ми се върти в главата за две вериги с два датчика на различна температура Примерно -
1-ва степен 87гр
2-ра степен около 93гр.,би трябвало да се задеиства редко
Така ще отпадне бутона за принудително вкл. и лампа няма да трябва Трябва да сме големи късметлий да забият и двата датчика едновременно,за да откаже с-мата
Дали не е излишна разправия тази идея
Не Ванка само втора степен по-силната.Мисля че много ще се усложни с две степени системата а и трябва двустепенен датчик.Мисълта за лампата ми е друга.Като включи перката и лампата светва на таблото или ако караш с висока над 120 да речем и ако ти се включи перката ще разбереш по-отрано благодарение на лампата че двигателя ти дига температура което ще значи че има проблем с охладителната система щото струята въздух която минава през радиатора при тази и по-високи скорости е достатъчна да го охлади или другия вариант е навън да е прекалено голяма жега и да неможе да се охлажда двигателя
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
bmwfena написа:Браво Дино---наистина добра теми4ка....наи после нещо смислено без намеса на алкохол
Ся вече мога съ нацепа кат казак
- Gemar
- младши ентусиаст
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Имам идея за контролната лампа на перката. Огледай таблото и виж дали имаш място за крушка в червената зона на уреда за температурата на водата (симетрично на лампичката за ниско ниво на гориво). На моето табло има място за такава крушка и аз съм я сложил но не съм я виждал да свети до сега (слава богу)... само на контакт за 3 секунди. Евентуално сложи там лампичката и я вържи към релето на перката и така като се включи ще ти светва червената зона на уреда за водата.. ще бъди завоалирано по заводски
Поздрави за монтажа
Поздрави за монтажа
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
Gemar написа:Имам идея за контролната лампа на перката. Огледай таблото и виж дали имаш място за крушка в червената зона на уреда за температурата на водата (симетрично на лампичката за ниско ниво на гориво). На моето табло има място за такава крушка и аз съм я сложил но не съм я виждал да свети до сега (слава богу)... само на контакт за 3 секунди. Евентуално сложи там лампичката и я вържи към релето на перката и така като се включи ще ти светва червената зона на уреда за водата.. ще бъди завоалирано по заводски
Поздрави за монтажа
Точно там си мислех и аз да я сложа
- dinozab
- Мнения: 2330
- Регистриран на: 6.10.2005
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: от моабет на моабет
swh_bmw написа:То тогава акъла ще му излиза всеки път като светне тази зона . В таблото има достаточно други празни места и може да се набута на всякъде
Поздрави
Може например на лампата за ASC-то
Усещам скоро време в ПРОДАВА масова разпродажба на вискосъединители за TDS
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
Хахахаххаха, браво ТИГРЕ. Контролната лампа/светодиод при мен дали работи перката съм я мунал на една кръкла зелена стрелка по часовник - нещо за дизелите кога да въртят стартера. Захранване от кл. 15 е най-добре, че като угасиш колата да не вземе да литне/бучи яко. И да има бутон за принудително пускане щот после да няма
А как вървят цените за виско 2 ръка барабар с перка, щот имам едно подръка , за да продавам евентуално.
А как вървят цените за виско 2 ръка барабар с перка, щот имам едно подръка , за да продавам евентуално.
колкото ел.перкатаNikiNikolov написа:Хахахаххаха, браво ТИГРЕ. Контролната лампа/светодиод при мен дали работи перката съм я мунал на една кръкла зелена стрелка по часовник - нещо за дизелите кога да въртят стартера. Захранване от кл. 15 е най-добре, че като угасиш колата да не вземе да литне/бучи яко. И да има бутон за принудително пускане щот после да няма
А как вървят цените за виско 2 ръка барабар с перка, щот имам едно подръка , за да продавам евентуално.
by ''kompleksa''
- Penchev
- Сватбаря
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Поздрави на Дани
Страхотна тема ,всичко е описано и доикументирано "един път"
Темата е вече във "Важни и полезни теми свързани с Е34" ,нека всеки си прецени дали като му се скапе виското иска да купува ново или да слага ел.перка ,нека я има и тази информация
Усещам на следващата сбирка на Е34/Е32 ,че ще полеем тая тема
Георги Пенчев
Страхотна тема ,всичко е описано и доикументирано "един път"
Темата е вече във "Важни и полезни теми свързани с Е34" ,нека всеки си прецени дали като му се скапе виското иска да купува ново или да слага ел.перка ,нека я има и тази информация
Усещам на следващата сбирка на Е34/Е32 ,че ще полеем тая тема
Георги Пенчев
Последна промяна Penchev на 09 Юли 2008, 19:17, променена общо 1 път
- klintan66
- старши ентусиаст
- Мнения: 1786
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: София Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E34TDS , CL 500, Е65
Поздравления ....но и да кажеш как се държи системата след 2-3 дни ....дали си доволен. Един приятел си направи тази преработка на е30 324д но се наложи да приближи перката максимално близо до радиатора,защото си грееше . Но странно ,че при него ако не е включена перката, на извънградско, пак лекичко загрява ,а датчиците са съобразени уж.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]