Обезвъздушаване на Е36!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Обезвъздушаване на Е36!
Здравейте колеги,
предварително се извинявам, че пускам нова тема (...при положение, че малко по-надолу има две такива), обаче тука през седмица се появява някоя тема за обезвъздушаване и общо взето всеки път различни инструкции за тая операция. Значи аз прерових с търсачката за това обезвъздушаване и до единно мнение не можах да стигна, а до един от следните варианти (...сега кой е верен, кой не....):
Вариант 1: Наливаш антифриз докато не започне да прелива от отвора за обезвъздушаване и спре да излиза въздух (без палене на мотора), завиваш пробката за обезвъдушаване и капачката на радиатора и работата е 6!
Вариант 2: Наливаш колкото може да поеме, затваряш капачката на радиатора, палиш мотора и чакаш да спре да излиза въздух от отвора за обезвъздушаване, завиваш пробката за обезвъздушаване и ...... 6!
Вариант 3: Вариант 1 или 2 плюс - караш малко, спираш обезвъдушаваш от пробката, караш, пак обезвъздушаваш .... и така колко пъти??? Пък и за това последното вероятността направо да се пръсне пробката за обезвъздушаване не е никак малка.
Та сега ако може някои да каже тука последно как точно се прави това обезвъздушаване
предварително се извинявам, че пускам нова тема (...при положение, че малко по-надолу има две такива), обаче тука през седмица се появява някоя тема за обезвъздушаване и общо взето всеки път различни инструкции за тая операция. Значи аз прерових с търсачката за това обезвъздушаване и до единно мнение не можах да стигна, а до един от следните варианти (...сега кой е верен, кой не....):
Вариант 1: Наливаш антифриз докато не започне да прелива от отвора за обезвъздушаване и спре да излиза въздух (без палене на мотора), завиваш пробката за обезвъдушаване и капачката на радиатора и работата е 6!
Вариант 2: Наливаш колкото може да поеме, затваряш капачката на радиатора, палиш мотора и чакаш да спре да излиза въздух от отвора за обезвъздушаване, завиваш пробката за обезвъздушаване и ...... 6!
Вариант 3: Вариант 1 или 2 плюс - караш малко, спираш обезвъдушаваш от пробката, караш, пак обезвъздушаваш .... и така колко пъти??? Пък и за това последното вероятността направо да се пръсне пробката за обезвъздушаване не е никак малка.
Та сега ако може някои да каже тука последно как точно се прави това обезвъздушаване

- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
У нас е така: Развивам пробката за обезвъздушаване няколко оборота, наливам антифриз, не бързам(5-10-15 минути), искам да поеме повечко още преди палене, затварям капачката, паля, парното на макс (градусите, турбината няма нужда) , и чакам, загрявам двигатела на празни обороти без форсиране, постоянно следя стрелката на таблото, температурата на маркуча след термостата и нивото на течността в казанчето.
Истинското обезвъздушаване започва след отваряна на термостата, като стрелката винаги достига 12 преди да е отворил термостата, той отваря минути след това. Започва излизане на пара от пробката, тук вече се очаква поява на парно, постигам го с леко, плавно увеличаване на оборотите, след появата на парното вече акцентирам какво става при пробката, отново с плавно увеличаване на оборотите целя изтичането на течност от там , без газова фаза. Завивам пробката. Това е , важно е да се следи за течност в казанчето, тя движи процеса.
Важно е да се следи преди отварянето на термостата, течността в горният маркуч да не заври, това означава , че клапана няма да отвори най-вероятно, веднага гасете двигателя!
Тук допълвам и споменатото от Нелим по-долу, а именно последващия контрол за наличието на останал въздух след като колата вече е покарана и ниво на течността в казанчето. За да се завърши процедурата и да си вържем гащите както се казва.
Истинското обезвъздушаване започва след отваряна на термостата, като стрелката винаги достига 12 преди да е отворил термостата, той отваря минути след това. Започва излизане на пара от пробката, тук вече се очаква поява на парно, постигам го с леко, плавно увеличаване на оборотите, след появата на парното вече акцентирам какво става при пробката, отново с плавно увеличаване на оборотите целя изтичането на течност от там , без газова фаза. Завивам пробката. Това е , важно е да се следи за течност в казанчето, тя движи процеса.
Важно е да се следи преди отварянето на термостата, течността в горният маркуч да не заври, това означава , че клапана няма да отвори най-вероятно, веднага гасете двигателя!
Тук допълвам и споменатото от Нелим по-долу, а именно последващия контрол за наличието на останал въздух след като колата вече е покарана и ниво на течността в казанчето. За да се завърши процедурата и да си вържем гащите както се казва.

Последна промяна Le Transporteur на 19 Окт 2008, 21:07, променена общо 1 път
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
Le Transporteur написа:У нас е така: Развивам пробката ....

- nelim
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 447
- Регистриран на: 9.04.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
- Мечтае да кара: //M Power :)
Според мен след като вече си направил първоначалното обезвъздушаване е редно при загрята кола да отвиваш пробката ако евентуално има още въздху да излезе, а при студен двигател да долееш до отбелязката, така след 2-3 дни следене ще си напълно обезвъздушил и на правилното количество течност.

- joreto_88
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 416
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '01 E46 318Ci
Аз сипах новия антифриз (събра около 9 литра, а и дават 10.5
), и на отворена пробка и капачка запалих двигателя, изчаках да загрее и следех маркуча след термостата. След като се нагря маркуча, по пътя на логиката трябва да се е отворил термостата и да поеме още течност или греша? Течността в моя случай не трепна. Поработи малко двигателя, но от пробката не излиза нищо и се замислих колко съм прост, как ще излезне, като капачката на раиатора е отворена и неможе да създаде налягане. Затворих я и подкарах колата, направих едно кръгче на квартала и срещнах един познат. Като слезнах от колата вдигнах капака, врътнах пробката и изсъска и пак я завих. С него сигурно си говорихме 20-30 мин, през това време колата работеше на място и на 3-4 пъти вдигах капака да отвивам пробката. На 4-тия път излезна и течност с мехурчета, изчаках така докато спрат мехурчетата, но като спряха и течността изчезна, спря да излиза. Отидох си пред блока и паркирах колата. Дори и не си и помислих да отварям да гледам дали трябва да доливам, защото не ми се ходеше в пирогов за изгаряния 3-та степен. На другия ден като тръгнах за работа преди да запаля колата отворих и капачката и течността беше спаднала с 3 пръста някъде под белега. Долях до където трябва, затворих и запалих. На другия ден пак по същия начин и пак беше около 3 пръста, пак долях. Онзи ден си викам я да видя какво става с тоя антифриз и беше спаднало тоя пъс 1-2 пръста някъде, долях и пак затворих. Колата я карам предимно до работата и обратно (2км в едната посока и 2 в другата), нали се сещате как загрява, тя и затова ми харчи 18.5л/100км. Вчера дето я поразходих малко повече и си загря как си трябва, даже я сръчках 1-2 пъти (възползвах се от топлия двигател), но въобще не се сетих да проверя за въздух. Не ми е загрявала, парно пусках на един познат дето ми спореше че Голф 2-ката му имало по-хубаво парно, но колата тогава не беше загряла напълно и неможах да преценя дали по-слабата топла струя е от студен двигател или от въздух в охладителната система. Засега няма ядове, но като цяло нещо се изложих с обезвъздушаването. Трябва да я пусна на дълго или да се набия в някое задръстване, за да виидим дали ще има проблеми.
Edit (20.10.2008): Преди малко врътнах пробката след като колата беше напълно заграля (около 20-30км минах) и излезна само антифриз, заяих я леко и пак я отвих и пак шурна антифриз без въздух, значи работата с въздуха е решена, остава сега да видим количеството на течността като изстине.



Edit (20.10.2008): Преди малко врътнах пробката след като колата беше напълно заграля (около 20-30км минах) и излезна само антифриз, заяих я леко и пак я отвих и пак шурна антифриз без въздух, значи работата с въздуха е решена, остава сега да видим количеството на течността като изстине.
Последна промяна joreto_88 на 20 Окт 2008, 14:12, променена общо 1 път
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
nelim написа:Според мен след като вече си направил първоначалното обезвъздушаване е редно при загрята кола да отвиваш пробката ако евентуално има още въздху да излезе, а при студен двигател да долееш до отбелязката, така след 2-3 дни следене ще си напълно обезвъздушил и на правилното количество течност.

"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Denev написа: Имам още два въпроса - преди да запаля двигателя до къде трябва да напълня разш.казанче - ще стане ли някакъв проблем ако го напълня догоре (..нали двг. ще поеме доп.количество антифриз); и при нужда от доливане да гася ли двигателя или при работещ да доливам?
Хубаво е да се прави сметка за дадения двигател колко му е вместимостта и колко си налял (наливаш). При източен антифриз включая и този от блока, след запалване и най-вече след отваряне на термостата, системата поема още около литър-литър и половина, така че преди запалване можеш да напълниш казанчето до гърловината.
Преди да е отворил термостата не винаги гася, след отварянето му гася задължително, за да няма инфекции.

"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Да допълня неизменна част която онзи ден открих а никъде из форума не го прочетох.
Когато загрее колата и създаде налягане в маркучите, загасете я и след минута две(ако е спряна на голям наклон - предницата вирната, по добре)охлабете пробката. Може да излезе въздух, който при запален двигател не е излязал!
Можете и да помачкате малко маркучите непосредственно след загасяне на двигателя
, преди отвиването на пробката.
Ами това е дано съм бил полезен!!!
Извинявам се ако съм писал нещо вече дискутирано.
п.с.
Може да я сложите във важни , че много често почнаха да пускат теми за обезвъздушаване. 
Когато загрее колата и създаде налягане в маркучите, загасете я и след минута две(ако е спряна на голям наклон - предницата вирната, по добре)охлабете пробката. Може да излезе въздух, който при запален двигател не е излязал!
Можете и да помачкате малко маркучите непосредственно след загасяне на двигателя

Ами това е дано съм бил полезен!!!
Извинявам се ако съм писал нещо вече дискутирано.
п.с.



- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Колеги и ако въпреки всичко не се получава ,вечерта махате капачката на радиатора или разширителният съд ,отвъртате всичи пробки за обезвъздушаване и я оставяте колата до сутринта.При свиването си антифриза гони перфектно и най-упоритият въздух.На сутринта доливате колкото трябва антифриз и затваряте пробките и капачката. 

- mihal
- ентусиаст
-
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
zvetiko написа:Колеги и ако въпреки всичко не се получава ,вечерта махате капачката на радиатора или разширителният съд ,отвъртате всичи пробки за обезвъздушаване и я оставяте колата до сутринта.При свиването си антифриза гони перфектно и най-упоритият въздух.На сутринта доливате колкото трябва антифриз и затваряте пробките и капачката.
Нали ти е ясно какво ще стане когато доливаш на отворена пробка

След като се затвори пробката трябва със спринцовка да се изкара малко от разширителния съд


- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
mihal написа:zvetiko написа:Колеги и ако въпреки всичко не се получава ,вечерта махате капачката на радиатора или разширителният съд ,отвъртате всичи пробки за обезвъздушаване и я оставяте колата до сутринта.При свиването си антифриза гони перфектно и най-упоритият въздух.На сутринта доливате колкото трябва антифриз и затваряте пробките и капачката.
Нали ти е ясно какво ще стане когато доливаш на отворена пробка...
След като се затвори пробката трябва със спринцовка да се изкара малко от разширителния съд
Честно казано не знам къде са пробките при Е36-това съм го правил на Е34 след като в един сервиз се мъчиха два часа,претакаха 50литра вода,нищо не направиха и накрая едвам се прибрах до в къщи.Важен е принципа-при М20В25 антифриза се налива на отворени пробки за обезвъздушаване,страшното е ако ги забравиш така и подкараш колата.

Re: Обезвъздушаване на Е36!
Кратко и ясно за обезвъздушаване на Е-36
..Отваря се капачката на радиатора и пластмасовият винт за обезвъздушаване,след това се запалва колата и се долива течност в казанчето докато започне да излиза течност без мехурчета от пропката за обезвъздушаване последвано от включжане на вентилатора.ИЗПИТАНО НА 100%...
..Отваря се капачката на радиатора и пластмасовият винт за обезвъздушаване,след това се запалва колата и се долива течност в казанчето докато започне да излиза течност без мехурчета от пропката за обезвъздушаване последвано от включжане на вентилатора.ИЗПИТАНО НА 100%...
- joro_bmwm3
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 112
- Регистриран на: 25.12.2010
- Местоположение: на всякаде
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320 ванус
- Мечтае да кара: Ф1
- Детайли за колата: просто няма такава
Re: Обезвъздушаване на Е36!
BELJZANIA написа:Кратко и ясно за обезвъздушаване на Е-36
..Отваря се капачката на радиатора и пластмасовият винт за обезвъздушаване,след това се запалва колата и се долива течност в казанчето докато започне да излиза течност без мехурчета от пропката за обезвъздушаване последвано от включжане на вентилатора.ИЗПИТАНО НА 100%...
колегата е прав на 101%

живота е гаден,но аз сам по гаден
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани