Обезвъздушаване на Е36!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Обезвъздушаване на Е36!

Мнение от Игнатов » 19 Окт 2008, 14:09

Здравейте колеги,
предварително се извинявам, че пускам нова тема (...при положение, че малко по-надолу има две такива), обаче тука през седмица се появява някоя тема за обезвъздушаване и общо взето всеки път различни инструкции за тая операция. Значи аз прерових с търсачката за това обезвъздушаване и до единно мнение не можах да стигна, а до един от следните варианти (...сега кой е верен, кой не....):

Вариант 1: Наливаш антифриз докато не започне да прелива от отвора за обезвъздушаване и спре да излиза въздух (без палене на мотора), завиваш пробката за обезвъдушаване и капачката на радиатора и работата е 6!

Вариант 2: Наливаш колкото може да поеме, затваряш капачката на радиатора, палиш мотора и чакаш да спре да излиза въздух от отвора за обезвъздушаване, завиваш пробката за обезвъздушаване и ...... 6!

Вариант 3: Вариант 1 или 2 плюс - караш малко, спираш обезвъдушаваш от пробката, караш, пак обезвъздушаваш .... и така колко пъти??? Пък и за това последното вероятността направо да се пръсне пробката за обезвъздушаване не е никак малка.

Та сега ако може някои да каже тука последно как точно се прави това обезвъздушаване :repost:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 19 Окт 2008, 14:58

У нас е така: Развивам пробката за обезвъздушаване няколко оборота, наливам антифриз, не бързам(5-10-15 минути), искам да поеме повечко още преди палене, затварям капачката, паля, парното на макс (градусите, турбината няма нужда) , и чакам, загрявам двигатела на празни обороти без форсиране, постоянно следя стрелката на таблото, температурата на маркуча след термостата и нивото на течността в казанчето.
Истинското обезвъздушаване започва след отваряна на термостата, като стрелката винаги достига 12 преди да е отворил термостата, той отваря минути след това. Започва излизане на пара от пробката, тук вече се очаква поява на парно, постигам го с леко, плавно увеличаване на оборотите, след появата на парното вече акцентирам какво става при пробката, отново с плавно увеличаване на оборотите целя изтичането на течност от там , без газова фаза. Завивам пробката. Това е , важно е да се следи за течност в казанчето, тя движи процеса.
Важно е да се следи преди отварянето на термостата, течността в горният маркуч да не заври, това означава , че клапана няма да отвори най-вероятно, веднага гасете двигателя!
Тук допълвам и споменатото от Нелим по-долу, а именно последващия контрол за наличието на останал въздух след като колата вече е покарана и ниво на течността в казанчето. За да се завърши процедурата и да си вържем гащите както се казва. :mhihi:
Последна промяна Le Transporteur на 19 Окт 2008, 21:07, променена общо 1 път
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 748
Регистриран на: 7.09.2008
Кара: бавара

Мнение от Игнатов » 19 Окт 2008, 16:13

Le Transporteur написа:У нас е така: Развивам пробката ....


:clap: Благодаря колега, ето това се казва обяснение! Имам още два въпроса - преди да запаля двигателя до къде трябва да напълня разш.казанче - ще стане ли някакъв проблем ако го напълня догоре (..нали двг. ще поеме доп.количество антифриз); и при нужда от доливане да гася ли двигателя или при работещ да доливам?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 447
Регистриран на: 9.04.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ше: '95 E36 M43B18 Lim
Мечтае да кара: //M Power :)

Мнение от nelim » 19 Окт 2008, 17:42

Според мен след като вече си направил първоначалното обезвъздушаване е редно при загрята кола да отвиваш пробката ако евентуално има още въздху да излезе, а при студен двигател да долееш до отбелязката, така след 2-3 дни следене ще си напълно обезвъздушил и на правилното количество течност.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 12.07.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '01 E46 318Ci

Мнение от joreto_88 » 19 Окт 2008, 19:32

Аз сипах новия антифриз (събра около 9 литра, а и дават 10.5 :?: :?: :?: ), и на отворена пробка и капачка запалих двигателя, изчаках да загрее и следех маркуча след термостата. След като се нагря маркуча, по пътя на логиката трябва да се е отворил термостата и да поеме още течност или греша? Течността в моя случай не трепна. Поработи малко двигателя, но от пробката не излиза нищо и се замислих колко съм прост, как ще излезне, като капачката на раиатора е отворена и неможе да създаде налягане. Затворих я и подкарах колата, направих едно кръгче на квартала и срещнах един познат. Като слезнах от колата вдигнах капака, врътнах пробката и изсъска и пак я завих. С него сигурно си говорихме 20-30 мин, през това време колата работеше на място и на 3-4 пъти вдигах капака да отвивам пробката. На 4-тия път излезна и течност с мехурчета, изчаках така докато спрат мехурчетата, но като спряха и течността изчезна, спря да излиза. Отидох си пред блока и паркирах колата. Дори и не си и помислих да отварям да гледам дали трябва да доливам, защото не ми се ходеше в пирогов за изгаряния 3-та степен. На другия ден като тръгнах за работа преди да запаля колата отворих и капачката и течността беше спаднала с 3 пръста някъде под белега. Долях до където трябва, затворих и запалих. На другия ден пак по същия начин и пак беше около 3 пръста, пак долях. Онзи ден си викам я да видя какво става с тоя антифриз и беше спаднало тоя пъс 1-2 пръста някъде, долях и пак затворих. Колата я карам предимно до работата и обратно (2км в едната посока и 2 в другата), нали се сещате как загрява, тя и затова ми харчи 18.5л/100км. Вчера дето я поразходих малко повече и си загря как си трябва, даже я сръчках 1-2 пъти (възползвах се от топлия двигател), но въобще не се сетих да проверя за въздух. Не ми е загрявала, парно пусках на един познат дето ми спореше че Голф 2-ката му имало по-хубаво парно, но колата тогава не беше загряла напълно и неможах да преценя дали по-слабата топла струя е от студен двигател или от въздух в охладителната система. Засега няма ядове, но като цяло нещо се изложих с обезвъздушаването. Трябва да я пусна на дълго или да се набия в някое задръстване, за да виидим дали ще има проблеми.

Edit (20.10.2008): Преди малко врътнах пробката след като колата беше напълно заграля (около 20-30км минах) и излезна само антифриз, заяих я леко и пак я отвих и пак шурна антифриз без въздух, значи работата с въздуха е решена, остава сега да видим количеството на течността като изстине.
Последна промяна joreto_88 на 20 Окт 2008, 14:12, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 19 Окт 2008, 20:49

nelim написа:Според мен след като вече си направил първоначалното обезвъздушаване е редно при загрята кола да отвиваш пробката ако евентуално има още въздху да излезе, а при студен двигател да долееш до отбелязката, така след 2-3 дни следене ще си напълно обезвъздушил и на правилното количество течност.

:yes: Мислим като един.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 19 Окт 2008, 21:03

Denev написа: Имам още два въпроса - преди да запаля двигателя до къде трябва да напълня разш.казанче - ще стане ли някакъв проблем ако го напълня догоре (..нали двг. ще поеме доп.количество антифриз); и при нужда от доливане да гася ли двигателя или при работещ да доливам?


Хубаво е да се прави сметка за дадения двигател колко му е вместимостта и колко си налял (наливаш). При източен антифриз включая и този от блока, след запалване и най-вече след отваряне на термостата, системата поема още около литър-литър и половина, така че преди запалване можеш да напълниш казанчето до гърловината.
Преди да е отворил термостата не винаги гася, след отварянето му гася задължително, за да няма инфекции. :mhihi:
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Мнение от mihal » 11 Ное 2008, 23:05

Да допълня неизменна част която онзи ден открих а никъде из форума не го прочетох.
Когато загрее колата и създаде налягане в маркучите, загасете я и след минута две(ако е спряна на голям наклон - предницата вирната, по добре)охлабете пробката. Може да излезе въздух, който при запален двигател не е излязал!
Можете и да помачкате малко маркучите непосредственно след загасяне на двигателя :mhihi:, преди отвиването на пробката.
Ами това е дано съм бил полезен!!!
Извинявам се ако съм писал нещо вече дискутирано.

п.с. :idea: Може да я сложите във важни , че много често почнаха да пускат теми за обезвъздушаване. :idea:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 11.11.2008
Местоположение: варна

Мнение от monki2 » 12 Ное 2008, 17:55

Значи това трябвало ..... да е вирната муцуната.....абе щото я обезвъздуших мойта по всички тези критерии които сте написали и все си нямам топло на климатроника ...ся баир трябва да търся тц тц тц ... :mhihi:
wroom wroom...boom...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 12 Ное 2008, 21:38

Полезни :arrow:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Ное 2008, 0:31

Колеги и ако въпреки всичко не се получава ,вечерта махате капачката на радиатора или разширителният съд ,отвъртате всичи пробки за обезвъздушаване и я оставяте колата до сутринта.При свиването си антифриза гони перфектно и най-упоритият въздух.На сутринта доливате колкото трябва антифриз и затваряте пробките и капачката. ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1318
Регистриран на: 11.04.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E39 520i touring 2001/9

Мнение от mihal » 13 Ное 2008, 9:44

zvetiko написа:Колеги и ако въпреки всичко не се получава ,вечерта махате капачката на радиатора или разширителният съд ,отвъртате всичи пробки за обезвъздушаване и я оставяте колата до сутринта.При свиването си антифриза гони перфектно и най-упоритият въздух.На сутринта доливате колкото трябва антифриз и затваряте пробките и капачката. ;)

Нали ти е ясно какво ще стане когато доливаш на отворена пробка :mhihi: ...
След като се затвори пробката трябва със спринцовка да се изкара малко от разширителния съд :idea:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Мнение от zvetiko » 13 Ное 2008, 13:54

mihal написа:
zvetiko написа:Колеги и ако въпреки всичко не се получава ,вечерта махате капачката на радиатора или разширителният съд ,отвъртате всичи пробки за обезвъздушаване и я оставяте колата до сутринта.При свиването си антифриза гони перфектно и най-упоритият въздух.На сутринта доливате колкото трябва антифриз и затваряте пробките и капачката. ;)

Нали ти е ясно какво ще стане когато доливаш на отворена пробка :mhihi: ...
След като се затвори пробката трябва със спринцовка да се изкара малко от разширителния съд :idea:


Честно казано не знам къде са пробките при Е36-това съм го правил на Е34 след като в един сервиз се мъчиха два часа,претакаха 50литра вода,нищо не направиха и накрая едвам се прибрах до в къщи.Важен е принципа-при М20В25 антифриза се налива на отворени пробки за обезвъздушаване,страшното е ако ги забравиш така и подкараш колата. ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 10.01.2011
Пол: Мъж
Кара: 318 compact

Re: Обезвъздушаване на Е36!

Мнение от BELJZANIA » 06 Фев 2011, 21:38

Кратко и ясно за обезвъздушаване на Е-36
..Отваря се капачката на радиатора и пластмасовият винт за обезвъздушаване,след това се запалва колата и се долива течност в казанчето докато започне да излиза течност без мехурчета от пропката за обезвъздушаване последвано от включжане на вентилатора.ИЗПИТАНО НА 100%...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 25.12.2010
Местоположение: на всякаде
Пол: Мъж
Кара: Е36 320 ванус
Мечтае да кара: Ф1
Детайли за колата: просто няма такава

Re: Обезвъздушаване на Е36!

Мнение от joro_bmwm3 » 06 Фев 2011, 23:25

BELJZANIA написа:Кратко и ясно за обезвъздушаване на Е-36
..Отваря се капачката на радиатора и пластмасовият винт за обезвъздушаване,след това се запалва колата и се долива течност в казанчето докато започне да излиза течност без мехурчета от пропката за обезвъздушаване последвано от включжане на вентилатора.ИЗПИТАНО НА 100%...

колегата е прав на 101% :yes:
живота е гаден,но аз сам по гаден

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook