Пояснение относно резистор, таралеж и кое трябва да се смени

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

Пояснение относно резистор, таралеж и кое трябва да се смени

Мнение от aboykov » 14 Яну 2009, 16:13

Това което ме интересува в момента е, че на този кучи студ дебита на въздух е недостатъчен в купето и не стопля нормално.

Първо искам да уточня, че не става въпрос за филтъра на купето!!! Наясно съм с неговата функция. Прочетох доста теми, но искам да разбера нещо.
Климатикът ми е с дигитално управление. При увеличаване на степените на вентилатора след средата не усещам вентилатора да увеличава оборотите си, т.е. от 1-4 има, но след 4-тата степен само дисплея показва, че са увеличени без да има ефект. ВЪПРОСЪТ ми е следния, кое регулира тези степени - резистора или таралежа?
При описаните проблеми от други колеги разбрах, че таралежа, когато изгори спира да духа системата.
При мен има работещ вентилатор и таралеж, но духа само на половин мощност. На приложената снимка долу са 2 - Резистора и 8 - Таралежа.
Някой ще ми даде ли светлина в тунела, защото досега само се терзая, че трябва да сменя таралежчето.
П.С. Не съм с богати познание по електротехника, така че ще ме извинят колегите, които са експерти в тази сфера.
Изображение
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Пояснение относно резистор, таралеж и кое трябва да се с

Мнение от ~Мишо~ » 14 Яну 2009, 16:56

aboykov написа:ВЪПРОСЪТ ми е следния, кое регулира тези степени - резистора или таралежа?
Изображение
И двете колега,ежко-бежко е при дигиталния климатроник (твоя) а резистора е при тоя с врътките (моя) ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 29.10.2008

Мнение от Hury2 » 14 Яну 2009, 17:02

Колега, на мен като ми се развали таралежа по същия начин не духаше на по-вискоките степени и като изключа парното се чуваше,че вентилатора пак върти леко.Най добре е да пробваш с някой читав таралеж,за да видиш преди да го купуваш, както направих аз.Защото струва към 217 лв в Камор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

Мнение от aboykov » 14 Яну 2009, 17:09

Смяната ще е лесна на таралежа. С нов. Но чудя се защо ми изважда в realoem.com за моя модел в тази картина и резистор?
Или е възможно да се води като екстра монтирана при купуването на колата от първия й собственик, която да предпоставя или резистор или таралежче (сега в гащите) :mhihi:
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 29.10.2008

Мнение от Hury2 » 14 Яну 2009, 17:19

Според мен просто схемата е една.Тези които са с дигитална клима са с таралеж, а тези които са с врътките с резистор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

Мнение от aboykov » 14 Яну 2009, 17:41

Hury2 написа:Според мен просто схемата е една.Тези които са с дигитална клима са с таралеж, а тези които са с врътките с резистор.

Сега проверих и наистина излизат и двете опции ръчно и автоматично управление, всяко включващо резистор или таралежче. Благодаря ти за точния отговор :!:
Предпочитам да взема нов таралеж, за да не стане проблем с ел. инсталацията на колата, но ми е интересно как е положението при колегите, които са го отремонтирали (сами или при някой друг). Има ли такава опция или е излишен риск... :help:
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 14 Яну 2009, 18:29

aboykov написа:
Hury2 написа:Според мен просто схемата е една.Тези които са с дигитална клима са с таралеж, а тези които са с врътките с резистор.

Сега проверих и наистина излизат и двете опции ръчно и автоматично управление, всяко включващо резистор или таралежче. Благодаря ти за точния отговор :!:
Предпочитам да взема нов таралеж, за да не стане проблем с ел. инсталацията на колата, но ми е интересно как е положението при колегите, които са го отремонтирали (сами или при някой друг). Има ли такава опция или е излишен риск... :help:


скоро бях чел, че един колега го е отремонтирал и му е излязло към 70 или 80лв мисля, че беше......, но честно казано може би по-добре би било да е ново, защото ново закупените вече я нямат тая "серийна екстра" да се скапват........... Аз съм на същото дередже, работи ми само 1-ва и 2-ра степен и танатъка няма никой........, но за сега зимата нямам проблемио парното е много добро и не се усеща чак такава нужда от другите степени. Но се усеща голяма нужда лятото, като пусна климатика и не охлажда достатъчно бързо в началото и си плаче за по-високи степени.

Айде успех от мен ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 14 Яну 2009, 19:07

Има ли вариант да си с климатроник Diavia? Фабричния панел за управление на климата ли ти е в колата?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 136
Регистриран на: 15.03.2007
Местоположение: Джумаята
Пол: Мъж
Кара: E36 318TDS, e84 X1 28i
Мечтае да кара: Луноход
Детайли за колата: '97 318TDS Touring
12 х1 28i
ex '06 X3 3.0d
ex ‘06 e90 320i

Мнение от aboykov » 14 Яну 2009, 19:20

liloff написа:Има ли вариант да си с климатроник Diavia? Фабричния панел за управление на климата ли ти е в колата?

Въпросът към мен ли е?
За първи път чувам тази марка Diavia... Иначе всички си е фабрично по колата :)
There is nothing more beautiful than BMW and Gisele Bündchen ridin' it :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 14 Яну 2009, 19:26

aboykov написа:
liloff написа:Има ли вариант да си с климатроник Diavia? Фабричния панел за управление на климата ли ти е в колата?

Въпросът към мен ли е?
За първи път чувам тази марка Diavia... Иначе всички си е фабрично по колата :)


ето това е Diavia-та за което говори колегата
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 68
Регистриран на: 16.12.2008
Местоположение: В. Търново

Мнение от SuperMoto_vt » 15 Яну 2009, 9:08

BiTurbo написа:
aboykov написа:
liloff написа:Има ли вариант да си с климатроник Diavia? Фабричния панел за управление на климата ли ти е в колата?

Въпросът към мен ли е?
За първи път чувам тази марка Diavia... Иначе всички си е фабрично по колата :)


ето това е Diavia-та за което говори колегата
Изображение
Извинявам се че се намесвам но искам да попитам тоя климатроник на снимката нали не е оригинален заводски????

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Мнение от BiTurbo » 16 Яну 2009, 1:34

SuperMoto_vt написа:Извинявам се че се намесвам но искам да попитам тоя климатроник на снимката нали не е оригинален заводски????


не е оригинален, слаган е допълнително ;)
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook