(разделена) За ксеноновите светлини

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 1.04.2004
Местоположение: София

(разделена) За ксеноновите светлини

Мнение от aivanov » 05 Фев 2005, 18:49

Xenon като цяло.
Вярвам, че това четиво, дори и малко по-дълго ще бъде от полза на всеки посетител на този форум, както и на всички, които малко или много искат да научат основни неща за High Intensity Discharge технологията.

Първо фактите:
    PHILIPS & Osram са най-големите производители на газоразрядни (HID) лампи
    OEM цветовата температура на ксеноновата крушка (или с други думи това, което вграждат автомобилните производители) е 4100к! Единствено и само. НЯМА автомобилен производител, който да вгражда нещо различно от 4100к. Тук няма изключения.
    Синият на "външен вид" (за окото) цвят на оригиналните ксенонови светлини всъщност е идеално бяла светлина с температура 4000-4100к и е абсолютно идентичен на слънчева светлина по обедно време при ясно небе
    Красивата синьо-виолетово-розова "игра" на цветоразпадане на светлината (color flick), която забелязваме когато с/у нас се движи автомобил с фабрични ксенонови светлини се дължи на специални призми, разположени по външната част на лещата на фара, а не на лампи с по-висока цветова температура или недай си боже - сини филтри.
    Горепосочените призми се вграждат във външния край на лещата, за да "убиват" тези светлинни потоци, които не могат да бъдат оползотворени от оптиката на фара и представляват изкл неприятни отблясъци за насрещно движещите се водачи, защото без тези призми не биха могли да бъдат фокусирани в пътя.
    Ксеноновите светлини са създадени, за да не изморяват очите на водачите при продължително шофиране. При HID светлината ЛИПСВА синият и инфрачервеният спектър, които "де-факто" са главният причинител на умора и главоболие у водачите.
    Оригиналната ксенонова лампа абсолютно задължително притежава корпус не от стъкло, а от специален кварцов материал, със 100% UV Block. Това се налага от невероятно високото ниво на ултравиолетово излъчване, което се получава като страничен ефект от горенето на газовете в горивната камера на лампата. Това се спазва само от Philips, Osram & GE. Aзиатските производители, разбира се, нехаят за това иначе така важно за здравето нещо поради липса на технология и разбира се - стремеж към възможно най-ниска цена.

С други думи:
Нито един ОЕ или себеуважаващ се производител не произвежда ксенонови лампи с цветова температура над 6000к (в действителност 5800к е най-високата и се прави от Philips - модела е "Ultinon" или "Cool Power").
При OSRAM най-високата цветова температура е 5400к. Това, разбира се е така, не защото Philips и OSRAM не могат да произведат ксенонова лампа на 10 000к, а защото просто няма смисъл да рискуват репутацията си - степента на спадане на лумените при нарастване на келвините е доста нелицеприятна. OEM крушката на PHILIPS излъчва светлина с цветова температура 4100к и дава 3200 лумена светлина. PHILIPS Ultinon от своя страна излъчва цветова температура на 5800к (маркетирана като 6000к) и дава 2400 лумена светлина. Интересна зависимост, нали? Както ясно се вижда - колкото по-висока е цветовата температура - толкова повече намалява светлината на пътя. За статистиката - една добра халогенна лампа от реномиран производител дава светлина от порядъка на 1200-2000 лумена.

За Корея:
Най-големият Корейски производител (и единственият сертифициран) за производство на газоразрядни (HID) лампи е Vision и по техни данни най-ниската цветова температура, която предлагат е 8000к, като се постига с цветни филтри (няма и как иначе) и дава "цели" 2000 лумена, което, честно казано си е съвсем незначително подобрение спрямо халогенната лампа. За съжаление лампа на >6000к ще произвежда повече заслепяване и неприятни отблясъци отколкото полезна светлина. Отново за Корея - най-доброто качество от там се дава от Кайксен (Kaixen) и разбира се е далеч под качеството на Philips и Osram. Казвам далеч, защото е... ужасно далеч... За статистиката - средният живот на лампите на Vision (Kaixen работи с тях) е м/у 400-1000 часа. За Philips - средният живот на лампите им е 3500 часа. Животът на добра халогенна лампа е около 400 часа.
Всъщност важно е да се знае, че нито Philips, нито Osram ще маркетират някога някъде крушки над 6000к. Разбира се - това не пречи на нелоялни търговци да злоупотребяват с това и да си маркетират азиатската продукция като Philips на 8500к. Това си е чиста проба гавра с незнанието на потребителите.

Факторът цена:
Средната цена (крайна цена, за краен клиент) в чужбина, директно от производителя на азиатски комплект е около $200. Отново без изключение. Тук в България на Илиянци напр. могат да се намерят всякакви китайски, корейски, тайвански и др. комплекти на цени м/у 300 и 600 лв. (вкл и комплекти на Kaixen)
При условие, че в София има 2-ма дистрибутори на продуктите на Philips за следзаводско (aftermarket) вграждане, както и официален представител на Osram...
Оригинален к-т на Philips/OSRAM/Hella може да се вземе за 1000-1200 лв с ДДС от официалните им представители, които ще си поемат и гаранция и сервиз... което, отново, малко ме съмнява, че може да се очаква от едно физическо лице. Ами ако утре заминеш в Канада?
Разбира се - всеки има право на избор. Явно ксеноновият бизнес в Б-я е с огромен потенциал след като това напоследък става една от най-дискутираните теми.
Смятам да спра до тук, защото и без друго постинга стана доста дългичък. И ... само да поясня - ISO9001 всъщност сертифицира процесите в една компания и няма нищо общо с качеството на конкретен продукт. Напр. много по-важна роля за доброто качество имат R&D бюджетите на големите производители ;)
Ако все пак това инфо е малко и някои иска да се поограмотява повече по темата или пък иска да започва бизнес с ксенонови продукти - то ето няколко наистина качествени линка

Ценни препратки/линкове или както ви харесва
Automotive Lighting FAQ - Задължително четиво за всеки, на който му е интересно как точно се случват нещата с фаровете...
www.intellexual.net/hid.html - задължително четиво за всеки, който се интересува от автомобилно осветление. Много добре поднесена и достоверна информация
www.illusion-lighting.com - По всяка вероятност най-доброто място за пазаруване на компоненти. Малко по-скъпо отколкото трябва, но се ядва.
www.suvlights.com - Приятно място, с добри и качествени продукти.
www.autolamps-online.com -базирани изцяло на PHILIPS & Hella

До тук са само фактите. Ако ви е интересно и смятате, че е полезно - ще попиша още малко на темата ксенонови продукти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 29.05.2003

Мнение от deliveryman » 05 Фев 2005, 23:11

мерси за "осветяването" aivanov...човек докато е жив се учи...

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 05 Фев 2005, 23:33

aivanov, благодаря за "хвърлената светлина" по въпроса :)

аз също мисля, че няма смисъл да се заяждаме с продавачите, но ксенона е тема, която ще се дискутира тепърва и подобна качествена информация е много ценна. моля някой да сплитне от темата поста на колегата иванов и да я боднем на видно място за справка в бъдеще!

по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
Аватар
Мнения: 5880
Регистриран на: 8.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: каквото намери в гаража

Мнение от I.Voykov » 06 Фев 2005, 0:32

Искам да благодаря на г-н Александър Иванов (G.M. на CNS) за дадената информация, защото не познавайки добре тази материя всеки може да се подлъже и да си закупи "xenon" от някой от неоторизираните търговци заради добрта цена, но после ще съжалява че е дал и тези пари.
Последна промяна I.Voykov на 06 Фев 2005, 11:52, променена общо 1 път
Изображение
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 06 Фев 2005, 1:10

Тази тема е отрязаната част от породилата се дискусия в "Продава". Сметнах, че ще бъде полезна.... ;)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1190
Регистриран на: 4.04.2003
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW F30 335I xDrive
Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3

Мнение от DEFLEPPARD » 06 Фев 2005, 9:00

мн полезна тема :arrow: предлагам да се истрият всички излишни мнения (включително моето) и да се заключи в "the best of" или където намерите за добре :)

само имам 1 въпрос:
юом фабричните фарове са снабдени с тези призми за разпадане на част от спектъра, какво ще стане ако сложим такива крушки в обикновени фарове (дето ги нямат тия призми) и дали ще има смисъл въобще ?
или за всички модели се продават комплект със "стъклата" ?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 06 Фев 2005, 13:02

Средната цена (крайна цена, за краен клиент) в чужбина, директно от производителя на азиатски комплект е около $200. Отново без изключение. Тук в България на Илиянци напр. могат да се намерят всякакви китайски, корейски, тайвански и др. комплекти на цени м/у 300 и 600 лв. (вкл и комплекти на Kaixen)


Съгласен съм с тебе на това обаче преди малко време даже го има и сега се появи една обява за продажба и монтиране на такива кореийски в цена на 1000 почти лв...в секция "Продава"..Как да не се заядеш с тоя индивид при условие че Хелла се продава за 100-200 лв повече?? Е за тия смешни цени ме е яд при условие че ги купуват за 100-200 лв и айде отгоре 1000 лв...Така другия ще ходи да купи Хелла..Ей такива индивиди много ме дразнят бе човек :confused: :evil:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 12 Фев 2005, 0:52

:!: :!: :!: ТОВА НЕ Е РЕКЛАМА,А САМО ЛЕКО УТОЧНЕНИЕ:!: :!: :!:

Моите уважения към г-н Иванов,обаче си има един начин за доказване на качеството на продуктите и то не е като се казва че нашто магаре е най-мъжко а на другите са калпави.
Позволявам си да пиша този пост,защото аз съм човекът,който за пръв път внесе и започна да продава ксенони,доста преди да почнат да се продават на Phillips и Osram в БГ..Досега трябваше да са ме претрепали отдавна заради фалшивата стока. :mhihi: Клиентите ми предимно са сервизи.И когато клиентът търси качество звънят на мен.Може да се убедите,като отидете и попитате в някой от магазините на Стрийтмания или в сервиза на Мерцедес,където за пръв път почнахме да монтираме ксенони.За които съм скъп,бутат им от по-евтините.
Действително има фалшив ксенон и той е доста по-евтин.Почнаха да го продават предимно арабите,щото те винаги гледат да продават по-евтино.А пък по природа са хора,които първо гледат цената,после другите работи.И такива неща като гаранция при тях са непознати.Мен обаче малко ме вълнува това,защото клиентите ми обикновено са хора интелигентни и с добро зрение.Лесно виждат разликата.Един,дето продава такива евтини ксенони,най-чинно дойде при мен и си купи за личната кола от мен.
Неговите нещо не му харесвали :mhihi: :mhihi: :mhihi:
От корейския ксенон има само една фирма,която продава качествени неща.Крушките са EAGLE,а трафовете са HELLA или корейски по лиценз на HELLA.Разликата в цената е 20$ на траф.Цената на такъв ксенон с еднополюсна крушка (Н1,Х3,Н7,Н4) в Корея е 220$ от производител.Аз работя с фирма в Дубай,която отдавна продава ксенони и има само 1-во качество.Предпочитам техния опит.Все пак те продават по цял свят.Ментета не предлагат,защото клиентите със скъпи коли са и доста капризни и не обичат да ги гъбаркат.
Рекламации има много рядко.За крушките гаранцията е 6 месеца,за трафовете 1 година.
Относно келвините.Не гледам цифрите,защото това,дето го учихме по осветителна техника отдавна ми е излетяло от главата.Обаче когато едно Ауди А6 с монтирани мои ксенони застана до А6-ца със фабрични ксенони разликата беше огромна.Човекът с фабричните ксенони беше доста разочарован.и ТОВА НЕ Е ЗАЩОТО МОИТЕ СА ПО-ХУБАВИ.Просто има някои ограничения за интензитета на светлината,с които производителите се съобразяват.По същата причина и колите от Европа идват със 60 ватови крушки,ако ви е направило впечатление.Сравнена с корейски ксенон стандартната халогенна крушка на Philips,дето е по-голям интензитет(Макс... нещо си беше) свети като габарит.Пак е пробвано.Обикновено когато сложа ксенон на някой познат ми се обажда после да ми благодари и да каже колко е доволен.Повтарям,рекламации няма.А вече 4-та година ги продаваме.
Предлагам на г-н Иванов да дойде да си купи фалшив корейски ксенон от мен,за да се убеди.Единствено при комплектите HIGHT/LOW при някои коли има проблеми,които с ksенони на Rhillips са решени.Имах такъв случай с един нов ЛЕНДКРУИЗЕР.На моята кола има такива крушки и светят екстра.Явно при по-новите коли оптиката на фара е много важна.Но HIGHT/LOW комплекти вече се отказах да предлагам и ги пращам направо при представител на Philips.

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook