(разделена) За ксеноновите светлини
Модератор: Общи модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
(разделена) За ксеноновите светлини
Xenon като цяло.
Вярвам, че това четиво, дори и малко по-дълго ще бъде от полза на всеки посетител на този форум, както и на всички, които малко или много искат да научат основни неща за High Intensity Discharge технологията.
Първо фактите:
С други думи:
Нито един ОЕ или себеуважаващ се производител не произвежда ксенонови лампи с цветова температура над 6000к (в действителност 5800к е най-високата и се прави от Philips - модела е "Ultinon" или "Cool Power").
При OSRAM най-високата цветова температура е 5400к. Това, разбира се е така, не защото Philips и OSRAM не могат да произведат ксенонова лампа на 10 000к, а защото просто няма смисъл да рискуват репутацията си - степента на спадане на лумените при нарастване на келвините е доста нелицеприятна. OEM крушката на PHILIPS излъчва светлина с цветова температура 4100к и дава 3200 лумена светлина. PHILIPS Ultinon от своя страна излъчва цветова температура на 5800к (маркетирана като 6000к) и дава 2400 лумена светлина. Интересна зависимост, нали? Както ясно се вижда - колкото по-висока е цветовата температура - толкова повече намалява светлината на пътя. За статистиката - една добра халогенна лампа от реномиран производител дава светлина от порядъка на 1200-2000 лумена.
За Корея:
Най-големият Корейски производител (и единственият сертифициран) за производство на газоразрядни (HID) лампи е Vision и по техни данни най-ниската цветова температура, която предлагат е 8000к, като се постига с цветни филтри (няма и как иначе) и дава "цели" 2000 лумена, което, честно казано си е съвсем незначително подобрение спрямо халогенната лампа. За съжаление лампа на >6000к ще произвежда повече заслепяване и неприятни отблясъци отколкото полезна светлина. Отново за Корея - най-доброто качество от там се дава от Кайксен (Kaixen) и разбира се е далеч под качеството на Philips и Osram. Казвам далеч, защото е... ужасно далеч... За статистиката - средният живот на лампите на Vision (Kaixen работи с тях) е м/у 400-1000 часа. За Philips - средният живот на лампите им е 3500 часа. Животът на добра халогенна лампа е около 400 часа.
Всъщност важно е да се знае, че нито Philips, нито Osram ще маркетират някога някъде крушки над 6000к. Разбира се - това не пречи на нелоялни търговци да злоупотребяват с това и да си маркетират азиатската продукция като Philips на 8500к. Това си е чиста проба гавра с незнанието на потребителите.
Факторът цена:
Средната цена (крайна цена, за краен клиент) в чужбина, директно от производителя на азиатски комплект е около $200. Отново без изключение. Тук в България на Илиянци напр. могат да се намерят всякакви китайски, корейски, тайвански и др. комплекти на цени м/у 300 и 600 лв. (вкл и комплекти на Kaixen)
При условие, че в София има 2-ма дистрибутори на продуктите на Philips за следзаводско (aftermarket) вграждане, както и официален представител на Osram...
Оригинален к-т на Philips/OSRAM/Hella може да се вземе за 1000-1200 лв с ДДС от официалните им представители, които ще си поемат и гаранция и сервиз... което, отново, малко ме съмнява, че може да се очаква от едно физическо лице. Ами ако утре заминеш в Канада?
Разбира се - всеки има право на избор. Явно ксеноновият бизнес в Б-я е с огромен потенциал след като това напоследък става една от най-дискутираните теми.
Смятам да спра до тук, защото и без друго постинга стана доста дългичък. И ... само да поясня - ISO9001 всъщност сертифицира процесите в една компания и няма нищо общо с качеството на конкретен продукт. Напр. много по-важна роля за доброто качество имат R&D бюджетите на големите производители
Ако все пак това инфо е малко и някои иска да се поограмотява повече по темата или пък иска да започва бизнес с ксенонови продукти - то ето няколко наистина качествени линка
Ценни препратки/линкове или както ви харесва
Automotive Lighting FAQ - Задължително четиво за всеки, на който му е интересно как точно се случват нещата с фаровете...
www.intellexual.net/hid.html - задължително четиво за всеки, който се интересува от автомобилно осветление. Много добре поднесена и достоверна информация
www.illusion-lighting.com - По всяка вероятност най-доброто място за пазаруване на компоненти. Малко по-скъпо отколкото трябва, но се ядва.
www.suvlights.com - Приятно място, с добри и качествени продукти.
www.autolamps-online.com -базирани изцяло на PHILIPS & Hella
До тук са само фактите. Ако ви е интересно и смятате, че е полезно - ще попиша още малко на темата ксенонови продукти
Вярвам, че това четиво, дори и малко по-дълго ще бъде от полза на всеки посетител на този форум, както и на всички, които малко или много искат да научат основни неща за High Intensity Discharge технологията.
Първо фактите:
- PHILIPS & Osram са най-големите производители на газоразрядни (HID) лампи
OEM цветовата температура на ксеноновата крушка (или с други думи това, което вграждат автомобилните производители) е 4100к! Единствено и само. НЯМА автомобилен производител, който да вгражда нещо различно от 4100к. Тук няма изключения.
Синият на "външен вид" (за окото) цвят на оригиналните ксенонови светлини всъщност е идеално бяла светлина с температура 4000-4100к и е абсолютно идентичен на слънчева светлина по обедно време при ясно небе
Красивата синьо-виолетово-розова "игра" на цветоразпадане на светлината (color flick), която забелязваме когато с/у нас се движи автомобил с фабрични ксенонови светлини се дължи на специални призми, разположени по външната част на лещата на фара, а не на лампи с по-висока цветова температура или недай си боже - сини филтри.
Горепосочените призми се вграждат във външния край на лещата, за да "убиват" тези светлинни потоци, които не могат да бъдат оползотворени от оптиката на фара и представляват изкл неприятни отблясъци за насрещно движещите се водачи, защото без тези призми не биха могли да бъдат фокусирани в пътя.
Ксеноновите светлини са създадени, за да не изморяват очите на водачите при продължително шофиране. При HID светлината ЛИПСВА синият и инфрачервеният спектър, които "де-факто" са главният причинител на умора и главоболие у водачите.
Оригиналната ксенонова лампа абсолютно задължително притежава корпус не от стъкло, а от специален кварцов материал, със 100% UV Block. Това се налага от невероятно високото ниво на ултравиолетово излъчване, което се получава като страничен ефект от горенето на газовете в горивната камера на лампата. Това се спазва само от Philips, Osram & GE. Aзиатските производители, разбира се, нехаят за това иначе така важно за здравето нещо поради липса на технология и разбира се - стремеж към възможно най-ниска цена.
С други думи:
Нито един ОЕ или себеуважаващ се производител не произвежда ксенонови лампи с цветова температура над 6000к (в действителност 5800к е най-високата и се прави от Philips - модела е "Ultinon" или "Cool Power").
При OSRAM най-високата цветова температура е 5400к. Това, разбира се е така, не защото Philips и OSRAM не могат да произведат ксенонова лампа на 10 000к, а защото просто няма смисъл да рискуват репутацията си - степента на спадане на лумените при нарастване на келвините е доста нелицеприятна. OEM крушката на PHILIPS излъчва светлина с цветова температура 4100к и дава 3200 лумена светлина. PHILIPS Ultinon от своя страна излъчва цветова температура на 5800к (маркетирана като 6000к) и дава 2400 лумена светлина. Интересна зависимост, нали? Както ясно се вижда - колкото по-висока е цветовата температура - толкова повече намалява светлината на пътя. За статистиката - една добра халогенна лампа от реномиран производител дава светлина от порядъка на 1200-2000 лумена.
За Корея:
Най-големият Корейски производител (и единственият сертифициран) за производство на газоразрядни (HID) лампи е Vision и по техни данни най-ниската цветова температура, която предлагат е 8000к, като се постига с цветни филтри (няма и как иначе) и дава "цели" 2000 лумена, което, честно казано си е съвсем незначително подобрение спрямо халогенната лампа. За съжаление лампа на >6000к ще произвежда повече заслепяване и неприятни отблясъци отколкото полезна светлина. Отново за Корея - най-доброто качество от там се дава от Кайксен (Kaixen) и разбира се е далеч под качеството на Philips и Osram. Казвам далеч, защото е... ужасно далеч... За статистиката - средният живот на лампите на Vision (Kaixen работи с тях) е м/у 400-1000 часа. За Philips - средният живот на лампите им е 3500 часа. Животът на добра халогенна лампа е около 400 часа.
Всъщност важно е да се знае, че нито Philips, нито Osram ще маркетират някога някъде крушки над 6000к. Разбира се - това не пречи на нелоялни търговци да злоупотребяват с това и да си маркетират азиатската продукция като Philips на 8500к. Това си е чиста проба гавра с незнанието на потребителите.
Факторът цена:
Средната цена (крайна цена, за краен клиент) в чужбина, директно от производителя на азиатски комплект е около $200. Отново без изключение. Тук в България на Илиянци напр. могат да се намерят всякакви китайски, корейски, тайвански и др. комплекти на цени м/у 300 и 600 лв. (вкл и комплекти на Kaixen)
При условие, че в София има 2-ма дистрибутори на продуктите на Philips за следзаводско (aftermarket) вграждане, както и официален представител на Osram...
Оригинален к-т на Philips/OSRAM/Hella може да се вземе за 1000-1200 лв с ДДС от официалните им представители, които ще си поемат и гаранция и сервиз... което, отново, малко ме съмнява, че може да се очаква от едно физическо лице. Ами ако утре заминеш в Канада?
Разбира се - всеки има право на избор. Явно ксеноновият бизнес в Б-я е с огромен потенциал след като това напоследък става една от най-дискутираните теми.
Смятам да спра до тук, защото и без друго постинга стана доста дългичък. И ... само да поясня - ISO9001 всъщност сертифицира процесите в една компания и няма нищо общо с качеството на конкретен продукт. Напр. много по-важна роля за доброто качество имат R&D бюджетите на големите производители
Ако все пак това инфо е малко и някои иска да се поограмотява повече по темата или пък иска да започва бизнес с ксенонови продукти - то ето няколко наистина качествени линка
Ценни препратки/линкове или както ви харесва
Automotive Lighting FAQ - Задължително четиво за всеки, на който му е интересно как точно се случват нещата с фаровете...
www.intellexual.net/hid.html - задължително четиво за всеки, който се интересува от автомобилно осветление. Много добре поднесена и достоверна информация
www.illusion-lighting.com - По всяка вероятност най-доброто място за пазаруване на компоненти. Малко по-скъпо отколкото трябва, но се ядва.
www.suvlights.com - Приятно място, с добри и качествени продукти.
www.autolamps-online.com -базирани изцяло на PHILIPS & Hella
До тук са само фактите. Ако ви е интересно и смятате, че е полезно - ще попиша още малко на темата ксенонови продукти
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
aivanov, благодаря за "хвърлената светлина" по въпроса
аз също мисля, че няма смисъл да се заяждаме с продавачите, но ксенона е тема, която ще се дискутира тепърва и подобна качествена информация е много ценна. моля някой да сплитне от темата поста на колегата иванов и да я боднем на видно място за справка в бъдеще!
аз също мисля, че няма смисъл да се заяждаме с продавачите, но ксенона е тема, която ще се дискутира тепърва и подобна качествена информация е много ценна. моля някой да сплитне от темата поста на колегата иванов и да я боднем на видно място за справка в бъдеще!
- I.Voykov
- по-добре 2л пепси от 1.6л хонда
- Мнения: 5880
- Регистриран на: 8.03.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: каквото намери в гаража
Искам да благодаря на г-н Александър Иванов (G.M. на CNS) за дадената информация, защото не познавайки добре тази материя всеки може да се подлъже и да си закупи "xenon" от някой от неоторизираните търговци заради добрта цена, но после ще съжалява че е дал и тези пари.
Последна промяна I.Voykov на 06 Фев 2005, 11:52, променена общо 1 път
http://WWW.BMWBG.CLUB
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Are you ///M enough ...?
- Новини
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
мн полезна тема предлагам да се истрият всички излишни мнения (включително моето) и да се заключи в "the best of" или където намерите за добре
само имам 1 въпрос:
юом фабричните фарове са снабдени с тези призми за разпадане на част от спектъра, какво ще стане ако сложим такива крушки в обикновени фарове (дето ги нямат тия призми) и дали ще има смисъл въобще ?
или за всички модели се продават комплект със "стъклата" ?
само имам 1 въпрос:
юом фабричните фарове са снабдени с тези призми за разпадане на част от спектъра, какво ще стане ако сложим такива крушки в обикновени фарове (дето ги нямат тия призми) и дали ще има смисъл въобще ?
или за всички модели се продават комплект със "стъклата" ?
Средната цена (крайна цена, за краен клиент) в чужбина, директно от производителя на азиатски комплект е около $200. Отново без изключение. Тук в България на Илиянци напр. могат да се намерят всякакви китайски, корейски, тайвански и др. комплекти на цени м/у 300 и 600 лв. (вкл и комплекти на Kaixen)
Съгласен съм с тебе на това обаче преди малко време даже го има и сега се появи една обява за продажба и монтиране на такива кореийски в цена на 1000 почти лв...в секция "Продава"..Как да не се заядеш с тоя индивид при условие че Хелла се продава за 100-200 лв повече?? Е за тия смешни цени ме е яд при условие че ги купуват за 100-200 лв и айде отгоре 1000 лв...Така другия ще ходи да купи Хелла..Ей такива индивиди много ме дразнят бе човек
ТОВА НЕ Е РЕКЛАМА,А САМО ЛЕКО УТОЧНЕНИЕ:!:
Моите уважения към г-н Иванов,обаче си има един начин за доказване на качеството на продуктите и то не е като се казва че нашто магаре е най-мъжко а на другите са калпави.
Позволявам си да пиша този пост,защото аз съм човекът,който за пръв път внесе и започна да продава ксенони,доста преди да почнат да се продават на Phillips и Osram в БГ..Досега трябваше да са ме претрепали отдавна заради фалшивата стока. Клиентите ми предимно са сервизи.И когато клиентът търси качество звънят на мен.Може да се убедите,като отидете и попитате в някой от магазините на Стрийтмания или в сервиза на Мерцедес,където за пръв път почнахме да монтираме ксенони.За които съм скъп,бутат им от по-евтините.
Действително има фалшив ксенон и той е доста по-евтин.Почнаха да го продават предимно арабите,щото те винаги гледат да продават по-евтино.А пък по природа са хора,които първо гледат цената,после другите работи.И такива неща като гаранция при тях са непознати.Мен обаче малко ме вълнува това,защото клиентите ми обикновено са хора интелигентни и с добро зрение.Лесно виждат разликата.Един,дето продава такива евтини ксенони,най-чинно дойде при мен и си купи за личната кола от мен.
Неговите нещо не му харесвали
От корейския ксенон има само една фирма,която продава качествени неща.Крушките са EAGLE,а трафовете са HELLA или корейски по лиценз на HELLA.Разликата в цената е 20$ на траф.Цената на такъв ксенон с еднополюсна крушка (Н1,Х3,Н7,Н4) в Корея е 220$ от производител.Аз работя с фирма в Дубай,която отдавна продава ксенони и има само 1-во качество.Предпочитам техния опит.Все пак те продават по цял свят.Ментета не предлагат,защото клиентите със скъпи коли са и доста капризни и не обичат да ги гъбаркат.
Рекламации има много рядко.За крушките гаранцията е 6 месеца,за трафовете 1 година.
Относно келвините.Не гледам цифрите,защото това,дето го учихме по осветителна техника отдавна ми е излетяло от главата.Обаче когато едно Ауди А6 с монтирани мои ксенони застана до А6-ца със фабрични ксенони разликата беше огромна.Човекът с фабричните ксенони беше доста разочарован.и ТОВА НЕ Е ЗАЩОТО МОИТЕ СА ПО-ХУБАВИ.Просто има някои ограничения за интензитета на светлината,с които производителите се съобразяват.По същата причина и колите от Европа идват със 60 ватови крушки,ако ви е направило впечатление.Сравнена с корейски ксенон стандартната халогенна крушка на Philips,дето е по-голям интензитет(Макс... нещо си беше) свети като габарит.Пак е пробвано.Обикновено когато сложа ксенон на някой познат ми се обажда после да ми благодари и да каже колко е доволен.Повтарям,рекламации няма.А вече 4-та година ги продаваме.
Предлагам на г-н Иванов да дойде да си купи фалшив корейски ксенон от мен,за да се убеди.Единствено при комплектите HIGHT/LOW при някои коли има проблеми,които с ksенони на Rhillips са решени.Имах такъв случай с един нов ЛЕНДКРУИЗЕР.На моята кола има такива крушки и светят екстра.Явно при по-новите коли оптиката на фара е много важна.Но HIGHT/LOW комплекти вече се отказах да предлагам и ги пращам направо при представител на Philips.
Моите уважения към г-н Иванов,обаче си има един начин за доказване на качеството на продуктите и то не е като се казва че нашто магаре е най-мъжко а на другите са калпави.
Позволявам си да пиша този пост,защото аз съм човекът,който за пръв път внесе и започна да продава ксенони,доста преди да почнат да се продават на Phillips и Osram в БГ..Досега трябваше да са ме претрепали отдавна заради фалшивата стока. Клиентите ми предимно са сервизи.И когато клиентът търси качество звънят на мен.Може да се убедите,като отидете и попитате в някой от магазините на Стрийтмания или в сервиза на Мерцедес,където за пръв път почнахме да монтираме ксенони.За които съм скъп,бутат им от по-евтините.
Действително има фалшив ксенон и той е доста по-евтин.Почнаха да го продават предимно арабите,щото те винаги гледат да продават по-евтино.А пък по природа са хора,които първо гледат цената,после другите работи.И такива неща като гаранция при тях са непознати.Мен обаче малко ме вълнува това,защото клиентите ми обикновено са хора интелигентни и с добро зрение.Лесно виждат разликата.Един,дето продава такива евтини ксенони,най-чинно дойде при мен и си купи за личната кола от мен.
Неговите нещо не му харесвали
От корейския ксенон има само една фирма,която продава качествени неща.Крушките са EAGLE,а трафовете са HELLA или корейски по лиценз на HELLA.Разликата в цената е 20$ на траф.Цената на такъв ксенон с еднополюсна крушка (Н1,Х3,Н7,Н4) в Корея е 220$ от производител.Аз работя с фирма в Дубай,която отдавна продава ксенони и има само 1-во качество.Предпочитам техния опит.Все пак те продават по цял свят.Ментета не предлагат,защото клиентите със скъпи коли са и доста капризни и не обичат да ги гъбаркат.
Рекламации има много рядко.За крушките гаранцията е 6 месеца,за трафовете 1 година.
Относно келвините.Не гледам цифрите,защото това,дето го учихме по осветителна техника отдавна ми е излетяло от главата.Обаче когато едно Ауди А6 с монтирани мои ксенони застана до А6-ца със фабрични ксенони разликата беше огромна.Човекът с фабричните ксенони беше доста разочарован.и ТОВА НЕ Е ЗАЩОТО МОИТЕ СА ПО-ХУБАВИ.Просто има някои ограничения за интензитета на светлината,с които производителите се съобразяват.По същата причина и колите от Европа идват със 60 ватови крушки,ако ви е направило впечатление.Сравнена с корейски ксенон стандартната халогенна крушка на Philips,дето е по-голям интензитет(Макс... нещо си беше) свети като габарит.Пак е пробвано.Обикновено когато сложа ксенон на някой познат ми се обажда после да ми благодари и да каже колко е доволен.Повтарям,рекламации няма.А вече 4-та година ги продаваме.
Предлагам на г-н Иванов да дойде да си купи фалшив корейски ксенон от мен,за да се убеди.Единствено при комплектите HIGHT/LOW при някои коли има проблеми,които с ksенони на Rhillips са решени.Имах такъв случай с един нов ЛЕНДКРУИЗЕР.На моята кола има такива крушки и светят екстра.Явно при по-новите коли оптиката на фара е много важна.Но HIGHT/LOW комплекти вече се отказах да предлагам и ги пращам направо при представител на Philips.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани