М40 + водороден генератор
Модератор: bum_bum
- kirililiev
- ентусиаст
- Мнения: 1461
- Регистриран на: 19.03.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: bmw 328-turbo
- Мечтае да кара: ГОЛФ 3
Re: М40 + водороден генератор
интересува ме волтажа и честотата на захранването което смяташ да ползваш за hho генратора,щото тази икономия за която говориш е неосъществима на 12 волта.в повечето случаи икономията на гориво при тези генератори идва от повишаването на кпд-то на двигателя а не от количеството на произведения браунов газ.
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: М40 + водороден генератор
тези неща ще се видят емпирично , аз просто ще гледам да извлеча максимума и от 2те системи - макс количество браунов газ и минимално количество бензин
старта предстои тази седмица , стискайте палци . За момента всичко е тествано на маса и работи добре и стабилно . Успях да стопя едно парче неръждавейка с една мини горелчица и наистина свети много истински
старта предстои тази седмица , стискайте палци . За момента всичко е тествано на маса и работи добре и стабилно . Успях да стопя едно парче неръждавейка с една мини горелчица и наистина свети много истински
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: М40 + водороден генератор
след големи емоции и перипетии колата е в движение
Проблемите дойдоха от несработване на повечето китайски машинарии , които пък заминаха обратно за рекламация . Тези дни предстои истинската част на упражнението - настройване на сместа и производството на клетката.
Проблемите дойдоха от несработване на повечето китайски машинарии , които пък заминаха обратно за рекламация . Тези дни предстои истинската част на упражнението - настройване на сместа и производството на клетката.
- VT5602AK
- старши ентусиаст
- Мнения: 2048
- Регистриран на: 30.01.2006
- Местоположение: London
- Пол: Мъж
- Кара: E36S50B30,Mini Cooper S
- Мечтае да кара: S50B30 turbo
- Детайли за колата: модифицирани
Re: М40 + водороден генератор
браво колега,направо ме смая с проекта стискам палци всичко да е точно
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: М40 + водороден генератор
такааа, след многобройни и разнородни проблеми по вдигане на крака на старата баба първото извънградско на прототипа е вече факт
Резултатът е отличен само поради факта , че мина безпроблемно - стабилна и хладна работа на клетката , равномерна консумация на 24А ток. По груби изчисления добивам по 1 литър браунов газ на километър при движение със средна скорост малко над 80км/ч ... Колата се движи отлично , освен лекото запушване откъм резервоара , което тепърва ще се отстранява. Въпреки това спокойно поддържаше 140 по Хемус нагоре , на 3000 оборота заспива и разходомера не минава 10ката .Говорейки за разхода , нещо което интересува живо всички - дадената стойност от 7 на 100 покрива и 40ина км градско и е начална точка за прогрес в бъдеще Ползвах бензин 95 и все още карам с чиптунинг настройки от преди хибридизирането, както и без ламбда емулатор . Последното поради липса на време , а и много ми се иска да видя дали ще успее да натрупа грешка , което не се случва досега.
Тепърва работата по настройването започва , чакам и някои части от изпускателната система . Междувременно добавих и 2ра клетка , апетита идва с яденето нали
Резултатът е отличен само поради факта , че мина безпроблемно - стабилна и хладна работа на клетката , равномерна консумация на 24А ток. По груби изчисления добивам по 1 литър браунов газ на километър при движение със средна скорост малко над 80км/ч ... Колата се движи отлично , освен лекото запушване откъм резервоара , което тепърва ще се отстранява. Въпреки това спокойно поддържаше 140 по Хемус нагоре , на 3000 оборота заспива и разходомера не минава 10ката .Говорейки за разхода , нещо което интересува живо всички - дадената стойност от 7 на 100 покрива и 40ина км градско и е начална точка за прогрес в бъдеще Ползвах бензин 95 и все още карам с чиптунинг настройки от преди хибридизирането, както и без ламбда емулатор . Последното поради липса на време , а и много ми се иска да видя дали ще успее да натрупа грешка , което не се случва досега.
Тепърва работата по настройването започва , чакам и някои части от изпускателната система . Междувременно добавих и 2ра клетка , апетита идва с яденето нали
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: М40 + водороден генератор
малък предколеден ъпдейт - 2рата клетка е изцяло вързана , тя е на половина по-малка и така общата производителност на браунов газ ще е около 3литра в минута при консумация около 50А ток. Направих и авариен кран за източване на цялата система , ако се наложи да спи на студено навън машината . Големите студове са си реална заплаха , трябва да си поръчам система за постоянно въртене и подгряване на електролита
Надявам се през коледното затопляне да успея да направя няколко важни измервания , смеси в Open Loop както и калибриране на инсталирания наскоро ламбда емулатор . Последният ще позволи сондата да си работи в хибриден режим , както и да коригира дозата бензин ако сместта минава плануваните 18:1 нива
Чета сега за една друга екстра - атомизатор на бензина , разпрашава и подрежда молекулите гориво преди да влезнат в мотора . Малко противоречиви отзиви като чели има за тях, на теория са доста убедителни и ще спомогнат доста...
Замислям и малка интервенция в главата на М40ката , ъпгрейд с ролкови кобилици и клапани от М43 , евентуално бобинното запазлване и управление пак от същия мотор
Надявам се през коледното затопляне да успея да направя няколко важни измервания , смеси в Open Loop както и калибриране на инсталирания наскоро ламбда емулатор . Последният ще позволи сондата да си работи в хибриден режим , както и да коригира дозата бензин ако сместта минава плануваните 18:1 нива
Чета сега за една друга екстра - атомизатор на бензина , разпрашава и подрежда молекулите гориво преди да влезнат в мотора . Малко противоречиви отзиви като чели има за тях, на теория са доста убедителни и ще спомогнат доста...
Замислям и малка интервенция в главата на М40ката , ъпгрейд с ролкови кобилици и клапани от М43 , евентуално бобинното запазлване и управление пак от същия мотор
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: М40 + водороден генератор
такааа, след нови 1000км тестове по пътищата мисля , че напипах верния ритъм Първо покарах около 300км в абсолютно сток състояние (без генератора , изключен емулатор и оригинален софтуер) като резултатите показаха , че за да поддържа 100км/ч средна скорост разхода се движи между 8,5 и 9 литра на 100км пробег.... малко се стреснах от тази цифра , никога не я бях карал сток и определено е доста мудна .
След смяна на електролита по средата на пътя(направих грешка и сипах малко ацетон) клетката заработи много силно , може би малко повече КОН сипах и резулатът беше постоянна работа над 40А на голямата клетка , което даде невероятно много газ и с корекция 250мВолта на сондата моторът направо полетя ! Няма как да не съм ентусиазиран , постигнах въввежа , на който се надявах и мога да кажа , че напълно ме задоволява за момента . Забележително е , че звукът на мотора стана доста по-тих и някак безшумно и мазно се изрязва нагоре в оборотите .Лошото е , че след около час работа изгоря ампермера .... токът беше много силен и евтиното просто се стопи. Покрай него поражения има и в пулс-модулатора на клетката , но не е непоправимо . Подмених изгорелите детайли и утре сме готови за още 500км пътен тест . Като цяло супер силни стават оборотите между 1500 и 3500 , където по принцип е пълно мъртвило и точно те най-много се ползват реално . Над 5000 въобще нямаше нужда да минавам , много много добре тегли в ниските и 5та скорост става универсална
След НоваГодина ще сложа клапани и ролкови кобилици от М43 , мисля и за леко сгъстяване на сегашните 8,8:1... много се колебя какво да правя с предварението - от една страна с повече предварение ниските стават много силни , но пък тъпче след 3000об , с оригиналното няма забележки и ускорява равно, но по принцип би трябвало да се намали малко предвид бързата скорост на горене на брауновия газ . Предвид високият октан на получената горивна смес (бензин , ННО , въздух) още не мога да преценя и какъв бензин е по-удачно да се сипва - 95 или 100....След ремонта по мотора ми се иска да сложа и колектора от неръждавейка с отвори за 2 сонди и да има постоянен мониторинг на смесите - с негова помощ по-лесно ще нагласиме аванса
най-позитивното е , че до момента не забелязвам каквито и да било негативни ефекти нито някакви грешки в паметта на компютъра. Сондата е овладяна на 100% и в сместта е около 16:1 във всички диапазони. С включването на 2рия генератор спокойно ще мога да стигна още по-бедни нива. За момента анализирам постигнатото много внимателно и нещата стават все по-интересни
весели празници на всички следящи проекта , продължаваме с нови сили догодина
След смяна на електролита по средата на пътя(направих грешка и сипах малко ацетон) клетката заработи много силно , може би малко повече КОН сипах и резулатът беше постоянна работа над 40А на голямата клетка , което даде невероятно много газ и с корекция 250мВолта на сондата моторът направо полетя ! Няма как да не съм ентусиазиран , постигнах въввежа , на който се надявах и мога да кажа , че напълно ме задоволява за момента . Забележително е , че звукът на мотора стана доста по-тих и някак безшумно и мазно се изрязва нагоре в оборотите .Лошото е , че след около час работа изгоря ампермера .... токът беше много силен и евтиното просто се стопи. Покрай него поражения има и в пулс-модулатора на клетката , но не е непоправимо . Подмених изгорелите детайли и утре сме готови за още 500км пътен тест . Като цяло супер силни стават оборотите между 1500 и 3500 , където по принцип е пълно мъртвило и точно те най-много се ползват реално . Над 5000 въобще нямаше нужда да минавам , много много добре тегли в ниските и 5та скорост става универсална
След НоваГодина ще сложа клапани и ролкови кобилици от М43 , мисля и за леко сгъстяване на сегашните 8,8:1... много се колебя какво да правя с предварението - от една страна с повече предварение ниските стават много силни , но пък тъпче след 3000об , с оригиналното няма забележки и ускорява равно, но по принцип би трябвало да се намали малко предвид бързата скорост на горене на брауновия газ . Предвид високият октан на получената горивна смес (бензин , ННО , въздух) още не мога да преценя и какъв бензин е по-удачно да се сипва - 95 или 100....След ремонта по мотора ми се иска да сложа и колектора от неръждавейка с отвори за 2 сонди и да има постоянен мониторинг на смесите - с негова помощ по-лесно ще нагласиме аванса
най-позитивното е , че до момента не забелязвам каквито и да било негативни ефекти нито някакви грешки в паметта на компютъра. Сондата е овладяна на 100% и в сместта е около 16:1 във всички диапазони. С включването на 2рия генератор спокойно ще мога да стигна още по-бедни нива. За момента анализирам постигнатото много внимателно и нещата стават все по-интересни
весели празници на всички следящи проекта , продължаваме с нови сили догодина
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: М40 + водороден генератор
нови 350км днес и новините са отлични Отиване и връщане до Сандански през Сапарева Баня с по-малко от 20 литра бензин 95 ! Доста интензивно каране с доста трафик и изпреварвания , веднъж 160км/ч с огромна лекота и всичко това с постоянно работеща голяма клетка на 25А . Без никакви колебания през целия път за нея , коригирах малко честотата на трептене , както и обедних още малко с емулатора сместа . Получи се и много интересен ефект - при усорение след 3500об с добре натисната газ (не до край) и последвало леко връщане на газта мотора продължаа да ускорява с невероятна лекота и голяма сила.... предстои да се помисли върху това , но догодина Затваряме 2009та с този отличен разход , даден при температура 10-15градуса и леко слаб термостат (малко под 80гр ми държи в момента). Нещата се получават малко по-малко , догодина под 5 на 100
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: М40 + водороден генератор
Ето ме пак с новини , изпускателят от неръждавейка най-после е почти готов и започвам монтажа . Втората по-малка клетка работи на пълна пара , 30-35А ги взима без притеснения . Така общата консумация от 2те клетки е някъде около 60А , където мисля да позадържиме известно време. Започнах първи опити с аванса на мотора , засега нямам категорично становище как е по-добре
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: М40 + водороден генератор
като изключим придрънкването на част от сегашната генерация всичко е нормално ... На загрял мотор с 2те клетки включени работи много спокойно и меко , но като цяло М40ката си е мелница. Дано ролковите кобилици поуспокоят малко акустиката
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: М40 + водороден генератор
добри новини отвъд океана - технологията освен много популярна вече е и почти хомологирана . Много от щатите насърчават нейното ползване с доста добри данъчни преференции ... Очакваме модата да ни настигне , близките 5-10години
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: М40 + водороден генератор
Малко снимки да не става сухо малката клетка, двете заедно и колекторчето
http://img262.imageshack.us/i/img00017201001301319.jpg/
http://img171.imageshack.us/i/img00020201001301323.jpg/
http://img222.imageshack.us/i/img00022201001301325.jpg/
http://img262.imageshack.us/i/img00017201001301319.jpg/
http://img171.imageshack.us/i/img00020201001301323.jpg/
http://img222.imageshack.us/i/img00022201001301325.jpg/
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: М40 + водороден генератор
нов чарк добавям днес - тунинг вал за М40ката , CatCAMS e фирмата . Градусите са неясни , не се предлага вече в каталога им , но по думите на продавача е high performance fast road cam - което аз разбирам вал за everyday Идеален за моите цели , валовете на CatCAMS са доста специфични - голям лифт и малка дурация . С бутала и кобилици от М43 картинката е почти готова
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Re: М40 + водороден генератор
ще използвам лекото затопляне в края на другата седмица за един последен road test - София -Бургас-София и след него отваряме моторчето . Супер ми е любопитно след тези 6-7000км хибридно горене какво се случва вътре , а ребилда ще се състои в следното :
- бутала от М43б18 или от М50б25 (трябва да се види кое ще дойде най-добре)
- ролкови кобилици М43
- клапани, пружини и пулове от М43
- М40 спортен CatCams разпределителен вал (или оригинален от М43)
- нов ангренажен комплект
- ревизия на главата (гумички , водачи...)
- нови хидравлични повдигачи
След тази манипулация смятам , че ще сме готови за големите постижения
- бутала от М43б18 или от М50б25 (трябва да се види кое ще дойде най-добре)
- ролкови кобилици М43
- клапани, пружини и пулове от М43
- М40 спортен CatCams разпределителен вал (или оригинален от М43)
- нов ангренажен комплект
- ревизия на главата (гумички , водачи...)
- нови хидравлични повдигачи
След тази манипулация смятам , че ще сме готови за големите постижения
Последна промяна V-max на 07 Фев 2010, 12:56, променена общо 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани