BMW xDrive-Забравете задното предаване!
Модератор: Общи модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
BMW xDrive-Забравете задното предаване!

Въпреки че според календара, зимата започва на 21 Декември, тя превзема
с ледената си прегръдка повечето европейски страни много по-рано. И
благодарение на все по-затруднените пътни условия, дължащи се на снега,
леда и кишата по пътищата, предимствата на системата за задвижване на
четирите колела стават все по-очевидни.Тенденцията в началото на XXI век
започна рязко да се променя,бележейки триумфалното завръщане на системата
4x4 след продължителната доста дълга заблуда за всемогъществото на електронните
системи за активна сигурност.Решението на BMW да създаде супермодерна система
за двойно предаване,която да е далеч по-съвършена от произвежданите преди
години версии 4x4 на 3-та серия[E30] и 5-та серия[E34] идва именно след зряло
отчитане на промените в пазарната конюнктюра.Най-добрата система за задвижване
на четирите колела в момента е интелигентната xDrive на BMW. Тя бързо и
динамично разпределя мощността между предната и задната ос, за да осигури
възможно най-доброто управление дори и при най-тежки метеорологични условия.
Системата е електронноно контролирана и е по-бърза и адаптивна отколкото
която и да е друга система за задвижване на четирите колела. В определени
ситуации xDrive може да подава повече мощност от конкурентните системи,
благодарение на изключително динамично разпределяне на въртящия момент.
Защо xDrive?

Липса на сцепление, буксуване на колелата и неуправляеми автомобили по пътища,
покрити със сняг – това е представа, добре позната на всеки шофьор в Европа и
Америка по време на зимните месеци. В повечето случай само автомобили, снабдени
с двигателен механизъм, разпределящ въртящия момент към четирите колела, могат
да преодолеят тези условия. Тук е моментът да отбележим, че xDrive предлага
най-доброто възможно поведение на пътя и стабилност във всеки един момент.
И това е така, защото само интелигентната система за задвижване на четирите
колела на BMW – xDrive, е конструирана така, че да разпределя мощността към
онези колела, които имат най-добро сцепление с пътя още преди да е настъпила
критична ситуация (т.е. преди да са превъртели колелата). Именно поради това
системата xDrive:
-може да реагира в рамките на 0.1 секунда!
-е до 100% регулируема!
-е по-бърза и динамична от всички останали 4х4 системи!
В допълнение към това, множество DSC сензори мигновено разпознават вероятността
от поднасяне, дори и при суха настилка и задействат системата, за да се запази
стабилно положението на автомобила. Това означава, че xDrive не само осигурява
максимално сцепление с пътя и безопасност на движение по заледени или заснежени
участъци, но също така предлага и уникални възможности за шофиране, независимо
от това колко коварни могат да са пътните настилки. xDrive е най-съвременната
система за задвижване на четирите колела.При добро сцепление с пътя, xDrive
разпределя двигателната мощност между предната и задната ос в съотношение 40:60.
Когато начинът на шофиране и пътните условия се променят, xDrive променя
разпределянето на въртящия момент между предната и задна ос по такъв интелигентен
начин, че осигуряването на оптимално сцепление с пътя е винаги на налице. И то
без водачът дори да разбере за това.В екстремна ситуация, xDrive реагира мигновено.
Електродвигател задейства многодисковия съединител, за да прехвърли 100 % от
мощността на двигателя към една единствена ос.
Неограничените възможности за разпределение мощността, проактивният
принцип на действие и мигновените реакции определят лидерското място
на системата xDrive спрямо конкурентите по отношение на максималните
предимства, които осигурява на клиента. Една от ключовите силни страни
на тази система се базира на факта, че променливото разпределение на
мощността се контролира по електронен път (DSC сензори следят отклонението
от желания курс, положението на волана и скоростта на въртене на колелата).
xDrive преценява динамичното поведение на колата и реагира по-бързо от механичните
системи, като по този начин е способна да стабилизира автомобила от самото начало на
възникване на критична ситуация и то още преди възможно поднасяне на автомобила
Как работи xDrive?
.jpg)

Системата отчита данните от електронните датчици и противодейства
изпреварващо на негативните тенденции.При необходимост от преразпределение
на въртящия момент предната и задната част на активиращата муфа на съединителя
се завъртат в противоположни посоки от лостов механизъм,задвижван с компактем
електродвигател.Във вътрешността на муфата има канали с променлив профил,
в който са разположени сачми.Завъртането на двете части на муфата води до
плъзгането им върху сачмите и до осево изместване,което от своя страна притиска
в различна степен дисковете на съединителя.Те работят в маслена баня и през
по-голямата част от времето се намират в условия на ограничено сцепление.
По този начин степента на предавания към предния мост въртящ момент може да
се регулира плавно и постепенно,като разпределението варира от 0:100 до 50:50 процента.
Още ли си обичате задното предаване?

Майкъл Каспърс(от тестовия център на BMW)е казал "Много скоро всички
версии на 3-та и 5-та серия ще се предлагат само със система 4x4!"
Системата xDrive отчита в реално време параметрите от датчиците за
странично ускорение и сензорите за оборотите на колелата и може да
реагира мигновено още при появата на темденция към промяна на поведението
на автомобила.Това означава,че тя действа превантивно,поддържайки сигурна
траектория на движение.Практическите изпитания на модела 330dx са показали
уверено и до голяма степен неутрално поведение на пътя,отличаващо се
съществено от маниерите на версията 330d снабдена със задно предаване.
За стабилността на моделите снабдени със системата xDrive допринася до
голяма степен и стегнатата настройка на окачването им,което поема без
проблеми плавните неравности.С xDrive от BMW се стараят да добавят нов
момент във марковата си философия за "Удоволствие от шофирането" и да
направят своеобразен шпагат между традиционното за моделите от Мюнхен
активно поведение на пътя и задоволителната проходимост извън него.
При xDrive междуосевия диференциал е заменен със съединителен демонстрират,
което демонстрира явно отсъствие на афинитет към екстремни изяви в пресечен
терен.Това е напълно нормално и разумно,като се има предвид,от една страна,
малкият брой на хората,които биха очаквали подобни офроуд възможности от 3-та и
5-та серия както и Х3 и Х5,а от друга-безспорният факт,че моделите с xDrive са едни
от най-стабилните и сигурни автомобили в своя клас при движение върху твърда
настилка.Безспорно е и друго-на хлъзгав път снежна покривка или дори на сух
асвалт комбинацията от xDrive,динамични двигатели балансирана настройка на
окачването,прецизно управление и електронни системи за контрол на стабилността
функционира безупречно!Сърцето на xDrive е така нарената "Transfer box"
разположена приблизително в средата на каросерията интелигентна разпределителна
кутия,в която постъпващият от изходящия вал на предавателната кутия въртящ момент
се разпределя между двата вала,които водят към предния и задния мост.Дозирането
на предавания към предния мост въртящ момент се извършва от многодисков
съединител(активиран плавно и безстепенно от електрозадвижвана муфа)и може да
се променя безстепенно в диапазона от 0 до 50%.С помощта на тази система се
спестява значително тегло.При потегляне съединителят е притиснат с максимална
сила и на практика имитира блокирано състояние на централния диференциал.При
самото потегляне разпределението между предния и задния мост е точно 50:50,като
тази пропорция се запазва до достигане на скорост 20 км/ч.С увеличаване на
скоростта потока от въртящ момент започва да се преразпределя постеменно,за
да достигне в нормални условия пропорция от 60% тяга към задния и 40% към
предния мост.Именно на тази солидна доза въртящ момент към предния мост се дължи
различното усещане в поведението на пътя на BMW-тата снабдени със системата xDrive
в сравнение с класическите версии със задно предаване.При скорост над 180 км/ч
автомобилът преминава изцяло към задно предаване.Тази функция е съвсем логична,
тъй като при движение с подобна скорост вероятността да бъдат предприети резки
маневри е нищожна,докато загубите от допулнително триене в трансмисията при предаване
на въртящ момент към предния мост растат прогресивно с нарастването на скоростта и
при 180 км/ч съвсем не са за пренебрегване!Най-хубавата страна на системата xDrive е
динамичното шофиране по настилка с неособено висок коефициент на сцепление.Когато
електронните датчици установят тенденция към занасяне на задната част,до 50% от
въртящия момент се пренасочва светкавично към колелата отпред.И обратно-загубата
на сцепление отпред се прекратява моментално,като се предаде 100% от въртящия момент
на задните колела.Системата за динамичен контрол на стабилността DSC се включва и
пролага драстични интервенции върху спирачната система и управлението на двигателя
едва след изчерпване на "правомощията" на двойното предаване и разбира се,ако
ситуацията не е извън границите на физическите закони.При пробуксуване DSC допринася
допълнително,като изпълнява ролята на блокировка на осевите диференциали,като натоварва
буксуващото колело чрез целево приложено спирачно усилие и осигурява нужната тяга на
срещуположното.При включена система DSC BMW-то влиза по-меко в завоите,xDrive жонглира
с разпределението на въртящия момент към колелата,а при необходимост DSC леко натиска
спирачката на съответното колело или "обира" излишно подадената от водача газ.В същотото
време използването на електронна стабилизираща програма при движение в пресечена местност
и върху настилка със силно намалено сцепление невинаги е за препоръчване.въздействието й
върху спирачната система при занасяне или буксуване може да се окаче нож с две остриета и
да предизвика обратния ефект при изкачване на заснежен наклон например.В такива условия е
за препочитане автомобилът да се движи с известна доза пробуксуване,но да продължи,а не
да бъде спъван и озъптяван в най-неподходящия момент.Затова в подобни ситуации е
по-добре електронният страж да бъде освободен от задълженията му.Точно заради това
xDrive има нещо,което няма никоя друга система 4x4.Това е възпожността системата DSC да
преминава в режим stand by.В този режим действа подсистемата DTS,а DSC се намира в будно
състояние и се задейства(макар и по-късно от обикновено)в наистина екстремни ситуации.
BMW-тата разполагащи със xDrive притежават още няколко системи:
-Hill Descent Control: не позволява на автомобила да развива скорост по-висока от 7 км/ч
и го поддържа управляем.Това е полезно най-вече при спускане по стръмен наклон със слабо сцепление.
-Start-off Assistant: осигурява по-лесно потегляне по стръмен наклон, без да позволява на
автомобила да тръгне назад. Това предимство е още по-необходимо при заледени участъци!
-Brake Stand-by: скъсява спирачната траектория при опасност/ рязко натискане на
спирачките – нещо, което е изключително важно в зимни условия!
-Brake Drying: подобрява реакцията на спирачките при мокра настилка!
BMW-тата със системата xDrive:
BMW 3-та Серия:Пулсът на сърцето като мащаб!






Скоростта на един автомобил се измерва от изминатите в час километри.
Но това което тази мерна единица не ни дава като информация е удоволствието:
Когато моторът реагира спонтанно при всяко леко докосване на педала на газта.
Когато погледът се плъзва от ергономичния кокпит по капака на мотора.
Когато всеки завой се превръща в интензивно изживяване и разстоянията
или времето вече нямат значение!
BMW 5-та Серия:Квантов скок!








Само този, който перфектно владее правилата може да ги дефинира по нов начин.
Както BMW 5 Лимузина виртуозно обединява интелигентност, сила и естетика.
Само характерният дизайн обещава удоволствие от шофирането, а мощните
мотори и иновативната олекотена ходова част изпълняват това обещание
с всеки изминат метър. За иновативна интелигентност свидетелстват
динамичното активно управление и концепцията за ползване iDrive.
В цялостната композиция на BMW 5 се вижда всеки отблясък на върховата класа.
На пръв както и при втори поглед.
BMW X3:На всеки път. По всяко време!





Бързо и гъвкаво, иновативно и естетично, многостранно и високостойностно:
Изискванията към един модерен автомобил могат да бъдат съвсем разнообразни.
Преди всичко, когато човек е свикнал спонтанно да реализира идеите си.
BMW X3 изпълнява тези изисквания, защото първият компактен Sports Activity
автомобил с интелигентната система за всички колела xDrive разполага с
вариативна вътрешно-пространствена концепция и поразява с превъзходната
си динамика и модерен дизайн.
BMW X5:Страст без граници!







BMW X5 с xDrive е един истински флагман на SAV класа – силен, динамичен, гъвкав.
Всеки веднъж запознал се с BMW X5, може веднага да забрави всички компромиси.
Неговият мощен двигател, иновационното задвижване на четирите колела и
вариационна концепция за вътрешно пространство, показват, че за BMW X5,
няма наполовина свършени неща.
- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
Майкъл Каспърс(от тестовия център на BMW)е казал "Много скоро всички
версии на 3-та и 5-та серия ще се предлагат само със система 4x4!"

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
[steeN] написа:Майкъл Каспърс(от тестовия център на BMW)е казал "Много скоро всички
версии на 3-та и 5-та серия ще се предлагат само със система 4x4!"това не може да е истина...
Мноо ясно.. глупости на търкалета..



- X-citer
- АЗ СЪМ ТОЛЕРИРАН :)
-
- Мнения: 6034
- Регистриран на: 15.09.2003
- Местоположение: БИАД. Снощи най-културно си излизах от там и някой ме настъпи по ръката
- Пол: Мъж
- Кара: E53 Х5 3.0d
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
bam-bam написа:
п.с. не се съмнявам че българина няма да му намери цаката и да го изкючи
Бушона му е майката




[steeN] написа:Майкъл Каспърс(от тестовия център на BMW)е казал "Много скоро всички
версии на 3-та и 5-та серия ще се предлагат само със система 4x4!"това не може да е истина...
Майкъл Каспърс е човека,който идва в България за xDrive дните в Банско и точно там го е казал.Така както е тръгнало може би в най-близко бъдеще водача ще има възможност ръчно да избира съотношението на подавания въртящ момент между предната и задната ос.Ако това стане наистина ще се забрави задното предаване.Все пак как ви звучи възможността да си изберете 100% въртящ момент на задните колела,а като дойде зимата оставяте на xDrive да си контролира автоматично разпределението на мощноста.Според мен зада оплюваш една кола трябва първо да си я карал и тогава да говориш против нея!Докато не опиташ xDrive просто не го оплювай!Да не забравяме философията на марката"Шофирай с удоволствие"и като се има впредвид,че най-продавания модел на BMW е 3-та серия,а искат тя да се предлага само във вариант 4X4 и при такава философия няма начин да е лошо.Просто първо караш и тогава говориш

SlipKnoT написа:Мноо ясно.. глупости на търкалета..
Ако питаш някой,който е бил в Банско за xDrive дните ще ти каже,че го е казал.
bam-bam написа:ми ако това стане просто ще сменяме марката .. или ще си караме стариоте каляски без такива екстри
Това ще стане след като измисляд начин водача да си избира съотношението на въртящия момент между двете оси.
Ето ви едно филмче за Xdrive.Само дето е на италиански или някакъв друг език
http://video.google.com/videoplay?docid ... 3&q=xdrive

http://video.google.com/videoplay?docid ... 3&q=xdrive
Последна промяна MaXimal на 10 Мар 2006, 13:22, променена общо 1 път
мох-фин
M6 написа:MaXimal написа:Х сериите не са по различни от обикновените.Не е постоянно 4х4.И с някоя Х серия може да се дрифти! Предните колела се включват според ситуацията.Ако караш по магистралата караш все едно кола със задно предаване и тн...
И като лепнеш 180 км/ч и наистина е само задно предаване
яко, паур тряя за да дрифтнеш с 180 км/х


- NeoPrint
- бай печатар
-
- Мнения: 2207
- Регистриран на: 26.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds-A
- Мечтае да кара: Е38 728i
Абе много хвалби много нещо обаче Х5 в предаването Топ Геар се изложи яко. Два пъти се наложи да го теглят
Просто поредния паркетен сюв.
А и тенденцията е точно обратната от 4х4 към електронните системи за стабилност. По-евтини,по-икономични и в крайна сметка се справят почти толкова добре. Спавка Ауто Билд
Който иска 4х4 да си купи Субаро или някоя истинска джипка от моделите ,които се представят най-добре от години в Париж-Дакар.Митсубиши рулира там,нали?

А и тенденцията е точно обратната от 4х4 към електронните системи за стабилност. По-евтини,по-икономични и в крайна сметка се справят почти толкова добре. Спавка Ауто Билд

Който иска 4х4 да си купи Субаро или някоя истинска джипка от моделите ,които се представят най-добре от години в Париж-Дакар.Митсубиши рулира там,нали?
Re: мох-фин
ОФИЦИАЛЕН написа:M6 написа:MaXimal написа:Х сериите не са по различни от обикновените.Не е постоянно 4х4.И с някоя Х серия може да се дрифти! Предните колела се включват според ситуацията.Ако караш по магистралата караш все едно кола със задно предаване и тн...
И като лепнеш 180 км/ч и наистина е само задно предаване
яко, паур тряя за да дрифтнеш с 180 км/х
от личен опит знам че повечето пъти не се получава

- SlipKnoT
- devildriver
-
- Мнения: 4054
- Регистриран на: 21.04.2002
- Пол: Мъж
- Кара: E30
- Мечтае да кара: McLaren F1
NeoPrint написа:Абе много хвалби много нещо обаче Х5 в предаването Топ Геар се изложи яко.
Тук май бъркаш, защото старото Х5 беше без тази система и него тестваха.. , а лифтираното вече е друга бира..

26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани