как да следим температуратата на нашите е 9X
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10484
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
И сивика ли е дизел? Японците се славят с употребата на малко течности, та нищо чудно да върти 3л по-малко антифриз от твоята. Много неизвестни има в това сравнение, но тук в темата можеш да се ориентираш колко бързо е нормално да загрява. Виж и дали е добре обезвъдушена. Ако колата загрява и държи температура си карай спокойно и не го мисли.
Never mistake motion for action...
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Да, дизел е сивика - 2.2 common rail. Иначе се каня да я прегледам от няколко дена дали няма нужда от доливане на течност, ама все забравям като е на равно. За обезвъздушаването - това е добър въпрос, майстора ми каза, че някаква помпа не тръгвала за да я обезвъздуши на място и да съм си я погледнел на другия ден, ама така остана от 1 седмица.. Общо взето щом си държи нормите си карам и не ме е еня мн мн, нали духа топло, аз и без това не я настъпвам мн мн градско, че да я мисля.
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Здравейте,
Първи пост!
От скоро съм собственик на е91 320д 163к.с., смених консумативите и двата термостата, защото колата не загряваше и при спускане на ниски обороти температурата на двигателя падаше драстично. Пример: София, Евлоги георгиев посока орлов мост, задръстване - загря до 84-86С като преди това бях минал около 10-тина километра в града на два пъти за около 1 час. От орлов мост до слизането за летището с нормално каране температурата падна с 10С на около 72-74С. След смяната на термостатите, загрява нормално и не пада температурата на двигателя при различните режими на каране. Външна темепература: -2/+3С
ОБАЧЕ
колата продължава да показва, че харчи 18 л в града по computer и journey computer.
не съм имал възможност да засека по колонка, сипах за 20 лв което са около 7,6л НАФТА и съм минал 50 км, груби сметки 14-15л на 100км.
Нормално ли е това? Преди смяната на термостатите с 40 лв минах 100км. в града което е същия разход.
СЪМНЕНИЯ
Като сменях подгревните свещи на колата, както знаете се разкача всмукателния колектор, възможно ли е някой идиот майстор да не е закачил нещо като хората?
По on-board info на колко км. показва "реален" разход? Мени се като женско настроение в месечен цикъл...
Поздрави
П.С Регистрацията на потребителя ми е 2007-ма година, предишен автомобил е46 318и - никога не ме остави и накрая ми и спаси и живота.
Първи пост сега с ПЕЧКАТА.
Първи пост!
От скоро съм собственик на е91 320д 163к.с., смених консумативите и двата термостата, защото колата не загряваше и при спускане на ниски обороти температурата на двигателя падаше драстично. Пример: София, Евлоги георгиев посока орлов мост, задръстване - загря до 84-86С като преди това бях минал около 10-тина километра в града на два пъти за около 1 час. От орлов мост до слизането за летището с нормално каране температурата падна с 10С на около 72-74С. След смяната на термостатите, загрява нормално и не пада температурата на двигателя при различните режими на каране. Външна темепература: -2/+3С
ОБАЧЕ
колата продължава да показва, че харчи 18 л в града по computer и journey computer.
не съм имал възможност да засека по колонка, сипах за 20 лв което са около 7,6л НАФТА и съм минал 50 км, груби сметки 14-15л на 100км.
Нормално ли е това? Преди смяната на термостатите с 40 лв минах 100км. в града което е същия разход.
СЪМНЕНИЯ
Като сменях подгревните свещи на колата, както знаете се разкача всмукателния колектор, възможно ли е някой идиот майстор да не е закачил нещо като хората?
По on-board info на колко км. показва "реален" разход? Мени се като женско настроение в месечен цикъл...
Поздрави
П.С Регистрацията на потребителя ми е 2007-ма година, предишен автомобил е46 318и - никога не ме остави и накрая ми и спаси и живота.
Първи пост сега с ПЕЧКАТА.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10484
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Уелкъм бек тогава! Първо засечи реалния разход по колонка, после ще търсим проблеми
Never mistake motion for action...
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Колега, при мене сълзи един маркуч за връщата нафта, който се каня да поръчам от сумати и време и след като покарам по някой път ми мирише на нафта (то по това и го намерихме). Така че ако губиш нафта отпред според мене ще го усетиш. Прегледай колата и за течове, защото това си е сериозен разход. Мене в това време, колата ми даде тази сутрин разход от типа на 8.7, заредена и занулена в Неделя, преди това беше 8.5 за предните 3 седмици. Не ги смятам, защото все си нулирам брояча, тъй като се отплесвам, когато искам да и следя температурата. А карам от кв. Гоце Делчев до Изток в пиковите часове.
- stankata777
- ентусиаст
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Уелкъм бек и от мен!Автомат или ръчка си,може ли да уточниш?Три години имах Е90 ,320д,ръчка и е безумно икономичен автомобил за възможностите,които предлага.За ръчката,нормален разход градско е 8-9-10л в зависимост от външна Т и задръствания,извънградско между 5-7л в зависимост от стила на шофиране...
п.п.не си обърнал показанията на борда погрешно на км/л,надявам се
п.п.не си обърнал показанията на борда погрешно на км/л,надявам се
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
- 90e90e
- младши ентусиаст
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
но за да не правя нова тема... така и така температурата се следи за да си проверяваме колко термостатите са ни в кондиция/...
До сега какви ли не тестове - следене на градуси (не минават и 10 дни без температурен тест)... Но последния ме накара да подскоча... След 10-12 км извънградско (без работа на място); при 0 градуса външна темп и парно 24 градуса -най сетне стигнах 88 градуса.... Да, ама след това започнахме да варираме между 90 и 86... Викам си "абе не много добре, но не е и толкова зле"... да5, обаче след малко при едно по-оборотно изпреварване (2500 оборота) температурата падна на 75 градуса и от там започна бавно да расте до 88 (от 75 до 88 за около 2-3 минути спокойно каране). ...По-нататък пак задържахме на 86-90 градуса... и така до следващото "изрязване". Направо не знам какво да правя, като и двата ми термоса са на година и половина.. Тази седмица няма да мога да ги подменя, че ми се налагат 1000 км.преход, но след това ще ми е първа грижа - мисля....Ще карам постоянно с "градусите на таблото" - то е ясно...
Някой има ли идея с кой термос да почна или и двата да заменя???
Само елементчето на големия термостат продава ли се или винаги е с "кожуха си"?
Рехабилитация на термостат правил ли е някой и има ли смисъл??? Двата старите си ги пазя още
Късмет на всички!
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
С големия,или има въздух или термостаа прави проблем..даже имам видео с тоя феномен до 60 е падал моя..
Малкия се тества по надолнище ако пада темп на сяободна или без газ - той е...
Малкия се тества по надолнище ако пада темп на сяободна или без газ - той е...
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- 90e90e
- младши ентусиаст
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Gqbriel написа:С големия,или има въздух или термостата прави проблем..даже имам видео с тоя феномен до 60 е падал моя...Малкия се тества по надолнище ако пада темп на свободна или без газ - той е...
Въздух в с-мата не знам от къде ще дойде, при положение че не е отваряна и до сега си е вървяла така...Не съм обезвъздушавал от последните ремонти по системата(40 000км).
Правих оглед на старите 2 които смъкнах... ще пробвам да разглобя малкия и да видя какво толкова има в него... ще тествам стария къде отваря и затваря на котлона с термометъра също... Не мога да си обясня защо за година и половина няма ще имам проблем с тия термоси... а и километрите ми не са толкова много... едва 40 000 за този период...
Днес направих 200 километра, като по средата имаше 3-4 часа пауза... На отиване всичко беше редовно...Загря светкавично бързо до градусите и си ги държеше 88-91, като под 88 не падна нито веднъж. Обаче на връщане - не можа да стигне 88 за повече от 15 километра... И след това по цели път падаше и до 80, като при изкачване се стигаше и до 94... Не знам... Продължават тестовете... Иначе новите термоси ме чакат в магазина, но за сега ще умувам...Може би ще чакам да умрат тотално и ще ги сменям и двата...
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Да се похваля и аз:
Най-накрая дойдоха термостатите (от левиатан) и сервиза до вкъщи (ТопДрайв) се наканиха да ги сменят (чаках ги цяла седмица).
Та температурата заспа на 88-92. От студена се качват до 90 за 10 км или 15 мин каране, което ми се струва много добър резултат.
Ако е карана преди 3-4 часа, температурата от 40-50 градуса скача до 90 за 2км или 2-3 мин.
Разход:
Започнах да засичам по колонка и по бордови: преди термостата беше 11.2 по комп и 10.5 по колонка.
Като смених термостати, я напълних отново до горе и сега по комп показва 10.7. Очаквах по-малко, ама да видим.
Най-накрая дойдоха термостатите (от левиатан) и сервиза до вкъщи (ТопДрайв) се наканиха да ги сменят (чаках ги цяла седмица).
Та температурата заспа на 88-92. От студена се качват до 90 за 10 км или 15 мин каране, което ми се струва много добър резултат.
Ако е карана преди 3-4 часа, температурата от 40-50 градуса скача до 90 за 2км или 2-3 мин.
Разход:
Започнах да засичам по колонка и по бордови: преди термостата беше 11.2 по комп и 10.5 по колонка.
Като смених термостати, я напълних отново до горе и сега по комп показва 10.7. Очаквах по-малко, ама да видим.
- 90e90e
- младши ентусиаст
- Мнения: 297
- Регистриран на: 23.09.2010
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: hibrid
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
продължение...
Разглобих си стария малък термостат... Учудването ми е, че вътре в него са 2 гелови термо елемента а не 1. Градусите на двата са различни. Единия е на 70 а другия на 90. Имат 2 нива на отваряне благодарение, че са 2 елемента... И лошото идва точно от това, че са в една ос и с течение на времето започват да се износват, след което спират да функционират. Пробвах ги с нагряване на котлона с вода и прецизен термометър - работят си и двата елемента перфектно...Лошото е, че челата спират да сработват едно в друго и...започват да пускат по малко... даже не е и по малко ами доста дори... Интересното също е, че се износва самия елемент там където е имал допир до тялото а не самото тяло. Можело е и много по интелигентен клапан да измислят за там с термодатчик дори...Ама както и да е... Утре поръчвам един за 37 кинта, слагам го и не го мисля повече... Там поне смяната е детска игра...
Разглобих си стария малък термостат... Учудването ми е, че вътре в него са 2 гелови термо елемента а не 1. Градусите на двата са различни. Единия е на 70 а другия на 90. Имат 2 нива на отваряне благодарение, че са 2 елемента... И лошото идва точно от това, че са в една ос и с течение на времето започват да се износват, след което спират да функционират. Пробвах ги с нагряване на котлона с вода и прецизен термометър - работят си и двата елемента перфектно...Лошото е, че челата спират да сработват едно в друго и...започват да пускат по малко... даже не е и по малко ами доста дори... Интересното също е, че се износва самия елемент там където е имал допир до тялото а не самото тяло. Можело е и много по интелигентен клапан да измислят за там с термодатчик дори...Ама както и да е... Утре поръчвам един за 37 кинта, слагам го и не го мисля повече... Там поне смяната е детска игра...
За да спрем да се избиваме по пътищата, трябва да се спре алкохола на мъжете и бензина на жените! Карайте така, че да стигнете!
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
CasperX написа:Здравейте,
............
ОБАЧЕ
колата продължава да показва, че харчи 18 л в града по computer и journey computer.
не съм имал възможност да засека по колонка, сипах за 20 лв което са около 7,6л НАФТА и съм минал 50 км, груби сметки 14-15л на 100км.
Нормално ли е това? Преди смяната на термостатите с 40 лв минах 100км. в града което е същия разход.
..................:
Колега, успя ли да разбереш откъде е проблема. Моята ми гори за 100км по 24л. бензин само градско на къси разстояния по 2-3 км и студена от 0 гр и рядко стига до 70гр. за това късо разстояние център с 6 светофара. Знам че твоята е дизел , но все пак може да ми е полезно и за мен. Количеството бензин го засичам в скритото меню на борда ,където дава колко гориво има в резервоара с точност до първи знак след десетичната запетая. На газ ми дава 10% отгоре разход, откъдето мисля че няма да са дюзи и ламбди сонди (смених ги и двете наскоро профилактично с оригинални бош), няма грешки.
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Бавното загряване и мененето на температурата с около 10 гр си е проблем на термостатите.
С харченето не съм засякъл на колонка или с количеството в резервоарите от скритите менюта.
Мисля , че съм омазал коефициента на меню 20 и затова борда показва 18 л/100
Мерните единици в info, settings, units са ок! L/100
Купих си букса за инпа подкарах всичко и като грешки имам само
проблем с датчика за нивото на маслото и нещо недоволства от филтъра за горивото
Поздрави
С харченето не съм засякъл на колонка или с количеството в резервоарите от скритите менюта.
Мисля , че съм омазал коефициента на меню 20 и затова борда показва 18 л/100
Мерните единици в info, settings, units са ок! L/100
Купих си букса за инпа подкарах всичко и като грешки имам само
проблем с датчика за нивото на маслото и нещо недоволства от филтъра за горивото
Поздрави
Re: как да следим температуратата на нашите е 9X
Мен разхода ми започна да пада, ама пренебрежително малко (<0.5 литра/100км). Очаквах доста по-драстична промяна.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани