"E38 750i - новият ми проект"
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: "E38 750i - новият ми проект"
Ето какво се получава, когато предният собственик на автомобила се е мислел за рейсър
Понеже не мисля, че това е най-удачният вариант за спортен филтър, реших да въстановя ОЕМ визията, като заменя филтъра с панелен K&N, предназначен за оригиналната филтърна кутия. Иначе казано, разкарах самоделките на брата Британец.
Резултатът е:
Освен за рейсър, явно колегата е мислил, че инженерните науки му се отдават и е подходил смело при закрепянето на разширителното казанче към дифузьора на радиатора, като е използвал плетеница от кабелни връзки.
Та се наложи да поработя и над дифузьора. Намерих здрав на добра цена, който пристигна в комплект с разширителния съд и допълнителната циркулационна помпа:
След кратка борба с виското и кабелните връзки, останали от предишния собственик, победих и вече всичло си е както Гюнтер го е проектирал и направил:
Остава да монтирам декоративните капачки на капака на клапаните и входящия колектор, които липсват по незнайни причини
Понеже не мисля, че това е най-удачният вариант за спортен филтър, реших да въстановя ОЕМ визията, като заменя филтъра с панелен K&N, предназначен за оригиналната филтърна кутия. Иначе казано, разкарах самоделките на брата Британец.
Резултатът е:
Освен за рейсър, явно колегата е мислил, че инженерните науки му се отдават и е подходил смело при закрепянето на разширителното казанче към дифузьора на радиатора, като е използвал плетеница от кабелни връзки.
Та се наложи да поработя и над дифузьора. Намерих здрав на добра цена, който пристигна в комплект с разширителния съд и допълнителната циркулационна помпа:
След кратка борба с виското и кабелните връзки, останали от предишния собственик, победих и вече всичло си е както Гюнтер го е проектирал и направил:
Остава да монтирам декоративните капачки на капака на клапаните и входящия колектор, които липсват по незнайни причини
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: "E38 750i - новият ми проект"
Явно колата ми е в крак с времето и наближаващите коледни праници, защото на таблото се появи комбинация от светлинки
Направи ми впечатление, че при стартиране на двигателя всичко е нормално и таблото изглежда така:
Направих диагностика и проследих кога точно сетват трите жълти лампи на таблото и установих:
1. При диагностика в ABS модула е записана грешка "Pressure Sensor (plausibility precharge pump)"
2. При движение на автомобила лампите светват:
- при скорост по-голяма от 30 км/ч;
- при обороти по-високи от 2000, независимо от скоростта;
- при рязко подаване на газ, въртящ момент по-голям от 100Nm.
Това показва че, ABS датчиците на колелата са здрави, самият ABS модул е здрав и проблемът е с DSC помпата (Pre-Charge pump):
Има два начина за подмяна на помпата. Единият е свързан с подмяна и след това обезвъздушяване на цялата спирачна система, а вторият е свързан с подмяна на помпата с почти нулева загуба на спирачна течност и обезвъздушаване на помпата без необходимост от обезвъздушаване на цялата спирачна система.
При мен, колата е с дясна дирекция, DSC помпата е монтирана от дясната страна на спирачната помпа и аз реших да подходя по втория начин. Работата беше изцяло в дясната страна на двигателния отсек, което си е голям плюс, особено ако гаражът е дълъг почти колкото колата
Ето как се процедира при смяната на въпросната помпа:
Първо се развиват двата болта. Единият е завит в самата помпа, а другият към металната стойка. Преди да се развият тези два болта е препоръчително леко да се разхлабят двете тръбички, които са завити и добре стегнати към помпата.
Следва разкачането на тръбичките от помпата, за което се използва гаечен ключ 11 и се спазва следната последователност:
Първо се развива тръбичката, която свързва помпата с казанчето със спирачна течност. При тази операция се изисква бързина, сръчност и предварителна подготовка. След развиването на тръбичката, възможно най-бързо, тя трабва да се повдигне, така че нивото и да е по-високо от нивото на спирачната течност в казанчето. Може и да се затапи, но има опасност от замърсяване и попадане на боклуци е системата, които могат да повредят помпата. Аз лично използвах една гумена ръкавица, от която отрязах два от пръстите и си направих гумени калпачоци, по един за всяка тръбичка. След отвиването на тръбичката, бързо я извих, повдигнах нагоре и поставих гумения калпачок, които в задния край стегнах с кабелна връзка. Така предотвратих изтичането на спирачна течност от казанчето.
Следва развиването на тръбичкта, която е за високото налягане. При нея течът е минимален и няма как да бъде извита нагоре. Поради тази причина, след развиването ѝ спокойно може да се постави втория гумен калпачок, който също е необходимо да се стегне в задната част с кабелна връзка.
До тук беше лесната част, но идва момента, в който помпата трябва да бъде извадена и подменена с новата. Този етап изисква малко сръчност и за улеснение е добре да се свали гумения тампон от черната пластмасова стойка, който се намира под предния вече развит болт:
Свалянето на тампона позволява да се извади цилиндричната част от стойката, която държи помпата и през която минава втория болт, които развих още в началото. Частта която описвам, на снимката държа с ръка, се избутва внимателно напред, докато освободи помпата, а след това и докато излезе изцяло от надлъжната част на стойката. Добре е преди да се направи тази интервенция, частите да се напръскат с WD-40. Аз лично не ползвах никакви смазващи материали, но го отчитам като грешка.
Следващата стъпка е изваждането на самата помпа, която след направеното до тук е захваната единствено в основата си и се вади от стойката с издърпване напред. След това самата помпа трабва да извади от нишата, в която се намира като цяло, за което всеки преценява как му е най-удобно.
Поставянето на новата помпа става по обратния начин, както и връщането на цилиндрични държач, който демонтирах при изваждането на старата помпа. Тук е момента да се монтира и гумения тампон, защото след свързването на тръбичките към помпата е малко трудно. Свързването на тръбичките става по реда на тяхното разкачане. Първо се свързва тръбичката от казанчето със спирачна течност и се стяга, за да няма течове, но окончателното стягане се прави след завиването на двата болта, които държат помпата и стойката на помпата.
Следва свързването и на тръбичката за високото налягане, но тя не се затяга напълно, а се оставя така, че да може да се обезвъздуши помпата.
Следва завиването на двата болта:
Най-важната част - обезвъздушаване - в противен случай спирачките може да ни предадат.
Аз използвах един малък трик при обезвъздушаването. Реално тръбичката от казанчето винаги е пълна и в нея нама въздух, дори при свързването ѝ към помпата, спирачната течност от казанчето на самотек я запълва. Тръбичката за високото налягане е с най висока точка, точката на свързване към помпата и при нейното разкачане течността, която изтича е от помпата, самата тръбичка си остава пълна със спирачна течност. Елементът, който трабва да се обезвъздуши е самата помпа и за целта аз свързах към +12V червения кабел на помпата. След това свързах чения към проводни, който държах в ръка. При допиране на този кабел към точката за маса в двигателния отсек, помпата започва да работи и внимателно следях кога ще започна да излиза спирачна течност от щуцера на тръбичката за високо налягане, която както казах оставих леко хлабава. Когато от връзката между помпата и тръбичката високо налягане започна да излиза спирачна течност, откачих кабела от маса и стегнах здраво тръбичката към помпата. Полсе проверих отново тръбичката, свързваща помпата с казанчето и размених местата на кабелите. Постоянния плюс свързах към черния кабел на помпата, а червения към маса за около 5-10 ссекунди. При това положение помпата се развърта в обратна посока и избутва въздуха, който евентуално може да е останал в нея към казанчето със спирачна течност. Следва свързването на буксата към инсталацията на колата, внимателен оглед и почистване на мястото около помпата. Аз използвах няколко памучни парцала като подложка при работата си и реално никъде нямах разлята спирачна течност. Всички течове бяха попити от парцалите. При внимателна и прецизна работа, нивото на спирачната течност в казанчето не трабва да се промени или поне видимо не може да се отчете някаква промяна.
Та както написах, следва почистване, прибиране на иструмента, изхвърляне на старата помпа и тест-драйв Няма светещи лампи
Направи ми впечатление, че при стартиране на двигателя всичко е нормално и таблото изглежда така:
Направих диагностика и проследих кога точно сетват трите жълти лампи на таблото и установих:
1. При диагностика в ABS модула е записана грешка "Pressure Sensor (plausibility precharge pump)"
2. При движение на автомобила лампите светват:
- при скорост по-голяма от 30 км/ч;
- при обороти по-високи от 2000, независимо от скоростта;
- при рязко подаване на газ, въртящ момент по-голям от 100Nm.
Това показва че, ABS датчиците на колелата са здрави, самият ABS модул е здрав и проблемът е с DSC помпата (Pre-Charge pump):
Има два начина за подмяна на помпата. Единият е свързан с подмяна и след това обезвъздушяване на цялата спирачна система, а вторият е свързан с подмяна на помпата с почти нулева загуба на спирачна течност и обезвъздушаване на помпата без необходимост от обезвъздушаване на цялата спирачна система.
При мен, колата е с дясна дирекция, DSC помпата е монтирана от дясната страна на спирачната помпа и аз реших да подходя по втория начин. Работата беше изцяло в дясната страна на двигателния отсек, което си е голям плюс, особено ако гаражът е дълъг почти колкото колата
Ето как се процедира при смяната на въпросната помпа:
Първо се развиват двата болта. Единият е завит в самата помпа, а другият към металната стойка. Преди да се развият тези два болта е препоръчително леко да се разхлабят двете тръбички, които са завити и добре стегнати към помпата.
Следва разкачането на тръбичките от помпата, за което се използва гаечен ключ 11 и се спазва следната последователност:
Първо се развива тръбичката, която свързва помпата с казанчето със спирачна течност. При тази операция се изисква бързина, сръчност и предварителна подготовка. След развиването на тръбичката, възможно най-бързо, тя трабва да се повдигне, така че нивото и да е по-високо от нивото на спирачната течност в казанчето. Може и да се затапи, но има опасност от замърсяване и попадане на боклуци е системата, които могат да повредят помпата. Аз лично използвах една гумена ръкавица, от която отрязах два от пръстите и си направих гумени калпачоци, по един за всяка тръбичка. След отвиването на тръбичката, бързо я извих, повдигнах нагоре и поставих гумения калпачок, които в задния край стегнах с кабелна връзка. Така предотвратих изтичането на спирачна течност от казанчето.
Следва развиването на тръбичкта, която е за високото налягане. При нея течът е минимален и няма как да бъде извита нагоре. Поради тази причина, след развиването ѝ спокойно може да се постави втория гумен калпачок, който също е необходимо да се стегне в задната част с кабелна връзка.
До тук беше лесната част, но идва момента, в който помпата трябва да бъде извадена и подменена с новата. Този етап изисква малко сръчност и за улеснение е добре да се свали гумения тампон от черната пластмасова стойка, който се намира под предния вече развит болт:
Свалянето на тампона позволява да се извади цилиндричната част от стойката, която държи помпата и през която минава втория болт, които развих още в началото. Частта която описвам, на снимката държа с ръка, се избутва внимателно напред, докато освободи помпата, а след това и докато излезе изцяло от надлъжната част на стойката. Добре е преди да се направи тази интервенция, частите да се напръскат с WD-40. Аз лично не ползвах никакви смазващи материали, но го отчитам като грешка.
Следващата стъпка е изваждането на самата помпа, която след направеното до тук е захваната единствено в основата си и се вади от стойката с издърпване напред. След това самата помпа трабва да извади от нишата, в която се намира като цяло, за което всеки преценява как му е най-удобно.
Поставянето на новата помпа става по обратния начин, както и връщането на цилиндрични държач, който демонтирах при изваждането на старата помпа. Тук е момента да се монтира и гумения тампон, защото след свързването на тръбичките към помпата е малко трудно. Свързването на тръбичките става по реда на тяхното разкачане. Първо се свързва тръбичката от казанчето със спирачна течност и се стяга, за да няма течове, но окончателното стягане се прави след завиването на двата болта, които държат помпата и стойката на помпата.
Следва свързването и на тръбичката за високото налягане, но тя не се затяга напълно, а се оставя така, че да може да се обезвъздуши помпата.
Следва завиването на двата болта:
Най-важната част - обезвъздушаване - в противен случай спирачките може да ни предадат.
Аз използвах един малък трик при обезвъздушаването. Реално тръбичката от казанчето винаги е пълна и в нея нама въздух, дори при свързването ѝ към помпата, спирачната течност от казанчето на самотек я запълва. Тръбичката за високото налягане е с най висока точка, точката на свързване към помпата и при нейното разкачане течността, която изтича е от помпата, самата тръбичка си остава пълна със спирачна течност. Елементът, който трабва да се обезвъздуши е самата помпа и за целта аз свързах към +12V червения кабел на помпата. След това свързах чения към проводни, който държах в ръка. При допиране на този кабел към точката за маса в двигателния отсек, помпата започва да работи и внимателно следях кога ще започна да излиза спирачна течност от щуцера на тръбичката за високо налягане, която както казах оставих леко хлабава. Когато от връзката между помпата и тръбичката високо налягане започна да излиза спирачна течност, откачих кабела от маса и стегнах здраво тръбичката към помпата. Полсе проверих отново тръбичката, свързваща помпата с казанчето и размених местата на кабелите. Постоянния плюс свързах към черния кабел на помпата, а червения към маса за около 5-10 ссекунди. При това положение помпата се развърта в обратна посока и избутва въздуха, който евентуално може да е останал в нея към казанчето със спирачна течност. Следва свързването на буксата към инсталацията на колата, внимателен оглед и почистване на мястото около помпата. Аз използвах няколко памучни парцала като подложка при работата си и реално никъде нямах разлята спирачна течност. Всички течове бяха попити от парцалите. При внимателна и прецизна работа, нивото на спирачната течност в казанчето не трабва да се промени или поне видимо не може да се отчете някаква промяна.
Та както написах, следва почистване, прибиране на иструмента, изхвърляне на старата помпа и тест-драйв Няма светещи лампи
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: "E38 750i - новият ми проект"
Не е тайна, че "перфектно" и "много добро" са темини и изрази използвани от продавачите на автомобили, но реалността е малко по-различна.
Хубавото на сервизната история и докумнтацията от преминатите годишни технически прегледи показват къде са болните места на един автомобил, тук не визирам прегледите, които се правят в нашата мила родина. Предполагам, че ако автомобилът се кара по пътищата на държавите от западна Европа, амортизацията му няма да е толкова голяма, но ние имаме от всичко по много, та се налагат някои разходи по окачването.
При огледа на предницата установих:
Тампонът на левия крив носач вече е за изхвърляне, а останалите тампони, макар да изглеждат здрави са започнали да се понапукват.
Предните амортесьори са поомекнали с годините, като десният е по-зле, да не кажа, че направо е за кофата.
Кормилните накрайници изглеждат добре, но съм сигурен, че след демонтажа ще покажат значителни отклонения от състоянието, в което са били преди 18 години.
Напречната кормилна щанга също не е първа младост, а реалното и състояние може да се разбере едва след демонтажа ѝ.
Биалетките ги смятам за консуматив и не си направих труда да ги оглеждам обстойно.
Всичко останали тампони по окачването също са на 18 години и колкото и да ми се иска да са здрави, то те са достатъчно амортизирани.
Състоянието е ясно, но не съм си и помислял, че може да е по-различно и реших да взема мерки, като сменя всичко по предното окачване.
Идеята при набавянето на частите беше следната: Рециклирам си ОЕМ носачите, поръчвам амортесьори Билщаин, а всички останли части - Лемфьордер.
Когато правих поръчката обаче не намерих биалетки Лемфьордер или поне не в наличност по местата от където пазарувам и реших да ги заменя с HD серията на Meyle. Опаковката е Уау и биалетката изглежда Ок, но тепърва ще установявам дали си струват. Нещо подобно се получи и с амортисьорите и се предадох на офертата за Закс. Всичко останало е на Лемфьордер пък да видим колко ще издържат в БГ
Хубавото на сервизната история и докумнтацията от преминатите годишни технически прегледи показват къде са болните места на един автомобил, тук не визирам прегледите, които се правят в нашата мила родина. Предполагам, че ако автомобилът се кара по пътищата на държавите от западна Европа, амортизацията му няма да е толкова голяма, но ние имаме от всичко по много, та се налагат някои разходи по окачването.
При огледа на предницата установих:
Тампонът на левия крив носач вече е за изхвърляне, а останалите тампони, макар да изглеждат здрави са започнали да се понапукват.
Предните амортесьори са поомекнали с годините, като десният е по-зле, да не кажа, че направо е за кофата.
Кормилните накрайници изглеждат добре, но съм сигурен, че след демонтажа ще покажат значителни отклонения от състоянието, в което са били преди 18 години.
Напречната кормилна щанга също не е първа младост, а реалното и състояние може да се разбере едва след демонтажа ѝ.
Биалетките ги смятам за консуматив и не си направих труда да ги оглеждам обстойно.
Всичко останали тампони по окачването също са на 18 години и колкото и да ми се иска да са здрави, то те са достатъчно амортизирани.
Състоянието е ясно, но не съм си и помислял, че може да е по-различно и реших да взема мерки, като сменя всичко по предното окачване.
Идеята при набавянето на частите беше следната: Рециклирам си ОЕМ носачите, поръчвам амортесьори Билщаин, а всички останли части - Лемфьордер.
Когато правих поръчката обаче не намерих биалетки Лемфьордер или поне не в наличност по местата от където пазарувам и реших да ги заменя с HD серията на Meyle. Опаковката е Уау и биалетката изглежда Ок, но тепърва ще установявам дали си струват. Нещо подобно се получи и с амортисьорите и се предадох на офертата за Закс. Всичко останало е на Лемфьордер пък да видим колко ще издържат в БГ
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: "E38 750i - новият ми проект"
stony1 написа:Когато правих поръчката обаче не намерих биалетки Лемфьордер или поне не в наличност по местата от където пазарувам и реших да ги заменя с HD серията на Meyle. Опаковката е Уау и биалетката изглежда Ок, но тепърва ще установявам дали си струват. Нещо подобно се получи и с амортисьорите и се предадох на офертата за Закс. Всичко останало е на Лемфьордер пък да видим колко ще издържат в БГ
Биалетките при мен изкараха 120к км. и 3 г. и се наложи смяна, аз съм със същите амортесьори и носачи като теб но още държат
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: "E38 750i - новият ми проект"
Много хора я хвалят HD серията на Meyle, че и цента им се доближава до тази на Лемфьордер. Аз обаче нямам никакво наблюдение над продуктите на Meyle, защото никога не съм ги ползвал. В конкретния случай и създалата се ситуация, реших да не чакам доставка на две биалетки и да се доверя на офертата за биалетките, защото дори да се предадат бързо, те най-лесно се сменят.
Последна промяна stony1 на 12 Мар 2019, 19:03, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: "E38 750i - новият ми проект"
stony1 написа:Много хора я хвалят HD серията на Meyle, че и цента им се доближава до тази на Лемфьордер. Аз обаче нямам никакво наблюдение над продуктите на Meyle, защото никога не съм ги ползвал. В конкретния случай и създалата се ситуация, реших да не чакам доставка на две биалетки и да се доверя на офертата за биалетките, защото дори да не предадат бързо, те най-лесно се сменят.
За съжаление каквото съм сложил на мейле само биалетките искараха тия километри, другото го смених още на 20к.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: "E38 750i - новият ми проект"
Ето и последният елеметн от пъзела "Предница"
Казват, че са добри, а дали е така тепърва ще разбера
Казват, че са добри, а дали е така тепърва ще разбера
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: "E38 750i - новият ми проект"
Седмицата стартира обещаващо:
На практика смених цялото предно окачване, но не успях да документирам всичко, защото ми бяха заети ръцете.
Оказа се, че биалетиките, които бяха на колата са в завидно здраве, шарнирите на кривите носачи баха горе-долу добре, единият прав носач беше със завидно здва шарнир, докато другия си плачеше за смяна, тампоните на гривите носачи бяха под всякаква критика, кормилните накрайници бяха Ок, но кормилната щанга не беше в най-добрата си форма. Относно амортисьорите - те се бяха предали, кой повече, кой по-малко, но останалите елементи, като тампони и лагери бяха в завидно състояние за годините си. Доста хора биха сменили само видимо разбитите части и възли, но при по-внимателен оглед на всчики детайли се вижда, че комбинацията между нови и различно амортизирани детайли резултатът е нестабилен автомобил и странно поведение на предницата при скорости над 80-90 км/ч.
Мога да кажа, че пружините H&R са доста добра инвестиция.
На практика смених цялото предно окачване, но не успях да документирам всичко, защото ми бяха заети ръцете.
Оказа се, че биалетиките, които бяха на колата са в завидно здраве, шарнирите на кривите носачи баха горе-долу добре, единият прав носач беше със завидно здва шарнир, докато другия си плачеше за смяна, тампоните на гривите носачи бяха под всякаква критика, кормилните накрайници бяха Ок, но кормилната щанга не беше в най-добрата си форма. Относно амортисьорите - те се бяха предали, кой повече, кой по-малко, но останалите елементи, като тампони и лагери бяха в завидно състояние за годините си. Доста хора биха сменили само видимо разбитите части и възли, но при по-внимателен оглед на всчики детайли се вижда, че комбинацията между нови и различно амортизирани детайли резултатът е нестабилен автомобил и странно поведение на предницата при скорости над 80-90 км/ч.
Мога да кажа, че пружините H&R са доста добра инвестиция.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: "E38 750i - новият ми проект"
След добрия старт миналия понеделник, последва уникална седмица и още по-добър уикенд. Така се заиграх с разни глезотийки, че бях на път да оставя колата само по ламарини, но се задоволих само да поразтребя интериора и да прекарам няколко стотин метра кабели за:
- навигация с ТВ
- усилавател
- субуфър
- цифрово управление на климатика в задната зона
- хидравличен багажник
- подгрев за предни седалки
- подгрев за засни седалки
- тандем телефони ( по един във всеки подлакътник)
- задна щора
Може да пропускам нещо, но в следащите постове ще допълня информацията. В картинки, колкото можеше да снимам, нещата изглеждат така:
Голямо дупене падна, но резултатът си заслужаваше
- навигация с ТВ
- усилавател
- субуфър
- цифрово управление на климатика в задната зона
- хидравличен багажник
- подгрев за предни седалки
- подгрев за засни седалки
- тандем телефони ( по един във всеки подлакътник)
- задна щора
Може да пропускам нещо, но в следащите постове ще допълня информацията. В картинки, колкото можеше да снимам, нещата изглеждат така:
Голямо дупене падна, но резултатът си заслужаваше
Последна промяна stony1 на 19 Май 2019, 13:06, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- IvanE38
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 5.08.2017
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750i M73B54
- Мечтае да кара: 760i Mpower
Re: "E38 750i - новият ми проект"
Колега с голям интерес следя темата давай в същия дух! Можеш ли да ми напишеш малко повече информация относно тези части поръчани от AutoDoc? Колко пари ти излиза доставката и как се смята и колко време чакаш докато са при теб
Аз карам 750i и доста съм впечатлен от това което правиш
Аз карам 750i и доста съм впечатлен от това което правиш
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1538
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: "E38 750i - новият ми проект"
От "Аутодок" май не изпращат едро-габаритни детайли.На мен поне ми отказаха преди няколко месеца за ауспух...Това,ако питаш за частите по окачването...
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: "E38 750i - новият ми проект"
IvanE38 написа:Колега с голям интерес следя темата давай в същия дух! Можеш ли да ми напишеш малко повече информация относно тези части поръчани от AutoDoc? Колко пари ти излиза доставката и как се смята и колко време чакаш докато са при теб
Аз карам 750i и доста съм впечатлен от това което правиш
Благодаря,
Относно частите, поръчани от Autodoc има два варианта - да ти излезе безплатна доставка, ако се поръчат части на обща стойност над 280 лв или да платиш 20 лв доставка при обща стойност на покупките под 280 лв. Стока за доставка е около седмица, но може да отнеме и 10 дена в зависимост от това какво си поръчал. Колкото са по-големи и тежки частите, толкова по-вероятно е срокът за доставка да е 10 дена. Най-голямото или по-скоро най-тежкото нещо, което съм поръчвал е комплект спирачни дискове и накладки
Прави ми впечатление, че цените в Autodoc са идентични с тези в БГ с начислена 35-40% отстъпка. Разликата обаче е в качеството на частите, както и в това къде са произведени. На пръв поглед това са дребни неща, но е неприятно човек да плаща за по-ниско качество и за части, произведени в Китай и Турция.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: "E38 750i - новият ми проект"
Дойде време за сглобяване, което не означава, че това ще е последният ъпгрейд на колата, но на този етап мисля, че съм прекарал всичкия кабелак, който минава под мокета и е свързан с всякакви глезотийки. Това не означава, че ако се роди някоя идея не бих повдигнал мокета отново
Ето и малко кадри от днес:
Добавих и малко антени:
Един кадър преди да монтирам шофьорската седалка и да отида на автомивка. На пичовете им отне един час да я измият и изчистят. Забравих да направя снимка на багажника и как са ми лъснали резервната гума
А нощно време не изглежда никак зле:
Ето и малко кадри от днес:
Добавих и малко антени:
Един кадър преди да монтирам шофьорската седалка и да отида на автомивка. На пичовете им отне един час да я измият и изчистят. Забравих да направя снимка на багажника и как са ми лъснали резервната гума
А нощно време не изглежда никак зле:
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ZLATEN
- младши ентусиаст
- Мнения: 718
- Регистриран на: 14.02.2002
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е55
Re: "E38 750i - новият ми проект"
Здравей,
Така и така си разглобил цялата кола, защо не сложи по модерна навигация?
Аз съм харесал тази в долния линк, но не ми се разглобява половината кола.
https://avinusa.com/avant-4-for-bmw-7-s ... ystem.html
Поздрави за мерака и хубаво описаните теми, които правиш.
Така и така си разглобил цялата кола, защо не сложи по модерна навигация?
Аз съм харесал тази в долния линк, но не ми се разглобява половината кола.
https://avinusa.com/avant-4-for-bmw-7-s ... ystem.html
Поздрави за мерака и хубаво описаните теми, които правиш.
Има си тяга 740i -> http://www.youtube.com/watch?v=Nt_ZPIrCdEg
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re:
ZLATEN написа:Здравей,
Така и така си разглобил цялата кола, защо не сложи по модерна навигация?
Аз съм харесал тази в долния линк, но не ми се разглобява половината кола.
https://avinusa.com/avant-4-for-bmw-7-s ... ystem.html
Поздрави за мерака и хубаво описаните теми, които правиш.
Благодаря,
някак не съм фен на китайските навигации с андроид, а и в тази кола се придържам към ОЕМ детайли и визия. За всякакви други щуротии си имам Е39
Иначе и телевизията вече е работеща:
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
51 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани