E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност
Модератор: bum_bum
12 мнения
• Страница 1 от 1
E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност
Здравейте колеги! Както се разбира от името на темата, карам атмосферно купенце 2.5 170к.с мотор.
От известно време се замислям как да го позасиля леко, с бюджет от около 1000лв грубо,като целта е границата от 200 кончета
Ясно ми е че при атмосферен двигател няма кой знае колко опции и варианти, но се надявам колеги с опит или подобни проекти, да дадат съвети, идеи или информация с какви части(колектор, интейк) и интервенции (генерация, чип) мога да постигна целта си )
Ще се радват да ме насочите и към други подобни теми ако има и съм пропуснал!
От известно време се замислям как да го позасиля леко, с бюджет от около 1000лв грубо,като целта е границата от 200 кончета
Ясно ми е че при атмосферен двигател няма кой знае колко опции и варианти, но се надявам колеги с опит или подобни проекти, да дадат съвети, идеи или информация с какви части(колектор, интейк) и интервенции (генерация, чип) мога да постигна целта си )
Ще се радват да ме насочите и към други подобни теми ако има и съм пропуснал!
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност
Да разбирам ли, че искаш да достигнеш 200 кончета без да пипаш хардура в двигателя и искаш да заложиш на промяна в периферията и софруерна намеса?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност
Ами може се каже че да. Просто от това което съм гледал и чел като теми, съм останал с впечатлението че това са удачни модификации за постигане на целта.
Ако има друго по-удачно и добро като вариант, или колеги вече минали през това, нека споделят отоврен съм към всичко )
Ако има друго по-удачно и добро като вариант, или колеги вече минали през това, нека споделят отоврен съм към всичко )
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност
Добре е, тези които са успели да вдигнат с 30 комчета мощността само със софтуер, входящи и изходящи колектори да се включат, че ще е интересно. Тъкмо ще събера двигателя без да правя щуротии
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност
Схемата е относително лесна, но бюджета въпросителен. Изпускателни колектори от китайските - около 300лв. и минаване от MS42 кум МS43 електроника - По общо казано: смяна на електрониката и периферията от 323 към 325 и всмукателен вал от 330. При изряден двигател по този начин може да прехвърлиш и 220кс. За подмяна на електрониката и периферията са нужни - Всмукателен колектор, дросел - ел.педал и окабеляване за него, диса клапа и компютър от 325 или 320-2.2 (m54) . Може да минеш и без всмукателния вал от 330 и пак би трябвало да стигнеш исканите 200кс.
На пролет мисля аз да мина през тази процедура и бих могъл да дам повече инфо тогава. Аз лично мисля да използвам компютър от 325 и изобщо да не се занимавам с ремап. Не знам обаче как би приела колата вала от 330 без софтуерни корекции. Освен това аз вместо китайски колектори съм монтирал колектори без катализатори от М52, за начало мисля да си остана с тях.
На пролет мисля аз да мина през тази процедура и бих могъл да дам повече инфо тогава. Аз лично мисля да използвам компютър от 325 и изобщо да не се занимавам с ремап. Не знам обаче как би приела колата вала от 330 без софтуерни корекции. Освен това аз вместо китайски колектори съм монтирал колектори без катализатори от М52, за начало мисля да си остана с тях.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност
luizov написа:Схемата е относително лесна, но бюджета въпросителен. Изпускателни колектори от китайските - около 300лв. и минаване от MS42 кум МS43 електроника - По общо казано: смяна на електрониката и периферията от 323 към 325 и всмукателен вал от 330. При изряден двигател по този начин може да прехвърлиш и 220кс. За подмяна на електрониката и периферията са нужни - Всмукателен колектор, дросел - ел.педал и окабеляване за него, диса клапа и компютър от 325 или 320-2.2 (m54) . Може да минеш и без всмукателния вал от 330 и пак би трябвало да стигнеш исканите 200кс.
На пролет мисля аз да мина през тази процедура и бих могъл да дам повече инфо тогава. Аз лично мисля да използвам компютър от 325 и изобщо да не се занимавам с ремап. Не знам обаче как би приела колата вала от 330 без софтуерни корекции. Освен това аз вместо китайски колектори съм монтирал колектори без катализатори от М52, за начало мисля да си остана с тях.
На пръв поглед изглежда лесно реализуемо, но при задълбочен прочит възникват няколко въпроса:
1. Какво се случва с двата ВАНОСа?
2. Като ще ги правиш тези щуротии, защо не си вземеш цял двигател М52Б28ТУ?
3. Замислял ли си се за периферията, която е програмиран да търси този MS43?
4. Какво правиш с CAN комуникацията на новото DME?
Сигурно има и още неща, но това е на първо четене.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност
Ами принципно двата двигателя са почти идентични. Говорим за разликата между 323(m52tuB25) и 325(м54). Главно разликата механично е профила на рънърите на всмукателните колектори и електронния дросел при 325 . Реално това е и единствената разлика в периферията, която ще търси МS43, което го няма при MS 42. Нещата са почти plug and play. Някъде имаше и pdf с разликите в пиновете на двата компютъра. Ще я изнамеря и ще я постна тук.
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност
Ето и PDF-ите:
Модул 1: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... U3R3M/view
Модул 2: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... pTakU/view
Модул 3: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... 1yR2c/view
Модул 4: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... VGLXM/view
Модул 5: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... 9hZ0E/view
Преподредбата на пиновете: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... ZLOU0/view
Сравнени разликите в перифериите по парт номер: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... M4cFk/view
Ето и тема от Хамериканския форум: https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=929951
Модул 1: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... U3R3M/view
Модул 2: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... pTakU/view
Модул 3: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... 1yR2c/view
Модул 4: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... VGLXM/view
Модул 5: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... 9hZ0E/view
Преподредбата на пиновете: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... ZLOU0/view
Сравнени разликите в перифериите по парт номер: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... M4cFk/view
Ето и тема от Хамериканския форум: https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=929951
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност
Някои има ли графики на мерени такива коли след тези подобрения?
- luizov
- младши ентусиаст
- Мнения: 611
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: 323ci M52tuB25
- Мечтае да кара: ///M3 e30
Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност
VRPerformance написа:Някои има ли графики на мерени такива коли след тези подобрения?
Имаше колега тук от форума, който се беше похвалил с 200кс. със стандартните валове, но не се сещам за ника му.
- BumerM52_power
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 15.09.2017
Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност
Да ви питам колеги понеже и аз съм с М52Б25.. Има ли смисъл от М50Б25 всмукателен колектор ? Четох, че в ниските ставала по - мудна дали е така ? Ако е така няма смисъл защото ми е ежедневна.. Иначе скоро като сменям веригите мисля да сложа едни спортни валове на Schrick и чип за сега имам само генерация.. някакви други идеи ?
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани