E36 320i Time Attack
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8331
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
E36 320i Time Attack
Май съм отвикнал да пиша теми във форума и особено за проекти, но все пак при мен всяка една кола е "проект"... няма значение дали става въпрос за евридейка, състезателен автомобил или този на жената... всичко е проект... та за това преди 3 месеца си закупих чудесна виолетова е36 320i със заводски пакет, подгрев и теглич... явно за теглене на състезателния автомобил, ама "20-ската" още не знаеше, че именно тя ще е такъв...
Спомням си преди време, че бях смятал горе-долу колко излиза да си направиш кола за "лъзгане", която е годна да се движи по улиците и хич не съм бил далеч от истината... за добро или лошо... а и като стана въпрос за "лъзгане"-то... то вече струва 3,000лв / брой, та го прескочих и реших, че няма да лъзгам, а ще се опитвам да карам... на Калояново... Серес... Моторпарк... където ме отвее... или стигнат парите
Понеже мразя изтърбушени коли с липсващи елементи по интериора се насочих към стрийт клас (засега)... колата я закупих без радио и веднага инвестирах едни бързи къси пари в Alpine Cd от магазина + 3-лентови пайнерки 6х9 с преходници и 13см в краката... класика от едно време, колкото да не си подсвирквам в колата по магистралата... тия 7-8кг музика ще ги свалим от друго място... (или с ръжда) Заедно с музиката си взех лип спойлер, ccfl инвертори (че и двата бяха изгорели) и китайски ксенон... oh yeah! :човече-със-златен-зъб:
Забравих и китайската топка за скорости от е90... (и волан от е90 си купих след това, че е36цовия ме дразни... по-тънък е от дядовия)
Следващата стъпка точно след няколко беше да се ориентирам към performance частта... всмукателен и изпускателен колектор (китайски хедъри + m50b20 intake) тунингистите казват, че колата много тръгва, аз нищо не усещам, ама съм се изкривил покрай дизелите... тия дни ще кача и диностенд, както и ускорение - преди/след... а да видим има ли файда от атмосферен тунинг на 20-ска..
Малко след това реших във фейса видях цял двигател м52б20 - 150+ коня на гуми продаваше го мой познат и веднага уговорихме топ цена... качваш се и караш... всички екстри... шукар бибитка... взех от двигателя валовете, компютъра и маховика... даде ми и някаква генерация, която последствие се оказа, че виси под колата като прани гащи, та не я ползвах, ама те... бонус! Заварките по нея все едно ги бях правил аз...
Следващите неща за колата бяха повече от ясни... предна/задна разпънки + X-brace (който изискваше допълнителен монтаж, седана заводско няма дупки на гредите). Колата с разпънки е адски стегната и управляема... купето без тези неща се чувства по съвсем различен начин... не е толкова рязко при смяна на посоката и/или корекция...
Шпер диференциал малко прасе 3.45 което се оказа натрошено като задника на дългогодишна труженичка и се наложи сериозно възстановяване (прасето, не задника)... фрикциони, огледални дискове, 4 сателита (малки зъбни колела) и една планета (по-голямо зъбно колело)... и ново масло... резултата е повече от задоволителен, но все още ми се струва дълго числото... с 3.64 ще е далеч по-добре, но това ще е по-натам...
GT крилото разбира се същото беще импулсна покупка, но винаги съм искал такова... циганията край няма... Монтажа на ГТ крило хич не е лесен, дупченето на задния капак и напасването на крилото да застане като хората си отнема поне 2-3 часа работа... понеже е някаква тънка пластмаса тежи само 2кг, но пък за сметка на това се гъне доста
Гуми и джанти са най-сериозното перо, въпреки, че съм заложил на нещо бюджетно - алутек 8.5J x 17" ET13 с 245/40 R17 Zestino... които последствие се оказаха адски тежки, но това се вижда по-долу... ще вземе да спре двайската... и без това е трагична
Няколко дребни странични неща за 1000-на лева умишлено изпускам, но не са толкова важни...
Тези дни се заех по-сериозно, защото състезанието е идната събота, което както разбрахме днес ще се проведе при затворени врати (демек без публика... то пък нали се избиват хората да ходят да гледат някакви идиоти които се въртят в странен "кръг") Направих малко камбър/кастър и още раздуване, че гумите хич не им харесва позицията... резултатите не изглеждат лошо, но ще има финално уточняване и дино точно преди състезанието... а да видим дали ще се вадят големите суми
И те така те... в последния си вид колата ще се движи... а дано да е добре
едит:
гумите и джантите тежат едно много приятно число от 23.4 кг на брой... not great, not terrible... 19-ските ми с рънфлат тежат толкова, което е леко обезкуражително така да го кажа... ще видим как е ускорението с тия топузи, но определено завива добре... джантата е малко под 11кг, а гумата тежи 12.5+ кг ... това ми го спестиха от Zestino Tires Bulgaria, ама вече ще си знам... за справка тойотата 888 са под 8кг броя
Спомням си преди време, че бях смятал горе-долу колко излиза да си направиш кола за "лъзгане", която е годна да се движи по улиците и хич не съм бил далеч от истината... за добро или лошо... а и като стана въпрос за "лъзгане"-то... то вече струва 3,000лв / брой, та го прескочих и реших, че няма да лъзгам, а ще се опитвам да карам... на Калояново... Серес... Моторпарк... където ме отвее... или стигнат парите
Понеже мразя изтърбушени коли с липсващи елементи по интериора се насочих към стрийт клас (засега)... колата я закупих без радио и веднага инвестирах едни бързи къси пари в Alpine Cd от магазина + 3-лентови пайнерки 6х9 с преходници и 13см в краката... класика от едно време, колкото да не си подсвирквам в колата по магистралата... тия 7-8кг музика ще ги свалим от друго място... (или с ръжда) Заедно с музиката си взех лип спойлер, ccfl инвертори (че и двата бяха изгорели) и китайски ксенон... oh yeah! :човече-със-златен-зъб:
Забравих и китайската топка за скорости от е90... (и волан от е90 си купих след това, че е36цовия ме дразни... по-тънък е от дядовия)
Следващата стъпка точно след няколко беше да се ориентирам към performance частта... всмукателен и изпускателен колектор (китайски хедъри + m50b20 intake) тунингистите казват, че колата много тръгва, аз нищо не усещам, ама съм се изкривил покрай дизелите... тия дни ще кача и диностенд, както и ускорение - преди/след... а да видим има ли файда от атмосферен тунинг на 20-ска..
Малко след това реших във фейса видях цял двигател м52б20 - 150+ коня на гуми продаваше го мой познат и веднага уговорихме топ цена... качваш се и караш... всички екстри... шукар бибитка... взех от двигателя валовете, компютъра и маховика... даде ми и някаква генерация, която последствие се оказа, че виси под колата като прани гащи, та не я ползвах, ама те... бонус! Заварките по нея все едно ги бях правил аз...
Следващите неща за колата бяха повече от ясни... предна/задна разпънки + X-brace (който изискваше допълнителен монтаж, седана заводско няма дупки на гредите). Колата с разпънки е адски стегната и управляема... купето без тези неща се чувства по съвсем различен начин... не е толкова рязко при смяна на посоката и/или корекция...
Шпер диференциал малко прасе 3.45 което се оказа натрошено като задника на дългогодишна труженичка и се наложи сериозно възстановяване (прасето, не задника)... фрикциони, огледални дискове, 4 сателита (малки зъбни колела) и една планета (по-голямо зъбно колело)... и ново масло... резултата е повече от задоволителен, но все още ми се струва дълго числото... с 3.64 ще е далеч по-добре, но това ще е по-натам...
GT крилото разбира се същото беще импулсна покупка, но винаги съм искал такова... циганията край няма... Монтажа на ГТ крило хич не е лесен, дупченето на задния капак и напасването на крилото да застане като хората си отнема поне 2-3 часа работа... понеже е някаква тънка пластмаса тежи само 2кг, но пък за сметка на това се гъне доста
Гуми и джанти са най-сериозното перо, въпреки, че съм заложил на нещо бюджетно - алутек 8.5J x 17" ET13 с 245/40 R17 Zestino... които последствие се оказаха адски тежки, но това се вижда по-долу... ще вземе да спре двайската... и без това е трагична
Няколко дребни странични неща за 1000-на лева умишлено изпускам, но не са толкова важни...
Тези дни се заех по-сериозно, защото състезанието е идната събота, което както разбрахме днес ще се проведе при затворени врати (демек без публика... то пък нали се избиват хората да ходят да гледат някакви идиоти които се въртят в странен "кръг") Направих малко камбър/кастър и още раздуване, че гумите хич не им харесва позицията... резултатите не изглеждат лошо, но ще има финално уточняване и дино точно преди състезанието... а да видим дали ще се вадят големите суми
И те така те... в последния си вид колата ще се движи... а дано да е добре
едит:
гумите и джантите тежат едно много приятно число от 23.4 кг на брой... not great, not terrible... 19-ските ми с рънфлат тежат толкова, което е леко обезкуражително така да го кажа... ще видим как е ускорението с тия топузи, но определено завива добре... джантата е малко под 11кг, а гумата тежи 12.5+ кг ... това ми го спестиха от Zestino Tires Bulgaria, ама вече ще си знам... за справка тойотата 888 са под 8кг броя
Последна промяна vicho на 25 Фев 2022, 16:07, променена общо 2 пъти
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: E36 320i Time Attack
Супер тема колега, аз съм нов в бмв средата, но такива проекти като този и подобни ме дръпнаха. Надявам се, че ще качваш още информация
? Поздрави!
? Поздрави!
- eXed0
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 25.01.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E36 316i / Е39 520i
- Мечтае да кара: E34 с V8
Re: E36 320i Time Attack
Заформя се интересна тема. Ще следя с интерес. Успех с начинанията, колега
- TheStorm
- младши ентусиаст
- Мнения: 796
- Регистриран на: 12.12.2007
- Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
- Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет
Re: E36 320i Time Attack
https://tiresize.com/tires/Toyo/Proxes-R888.htm
Къде виде 8 кила на R8ци бе
12,5 на зестино срещу 11.3 за гума три пъти по-скъпа .. мисля че е преглъщаема разлика . Карал съм малко със зестино, ама старо .. и гумата е далеч по твърда от R888 .. и се усеща по-директна. Ама като покараш ще споделиш и ти впечатление
Успех
Къде виде 8 кила на R8ци бе
12,5 на зестино срещу 11.3 за гума три пъти по-скъпа .. мисля че е преглъщаема разлика . Карал съм малко със зестино, ама старо .. и гумата е далеч по твърда от R888 .. и се усеща по-директна. Ама като покараш ще споделиш и ти впечатление
Успех
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8331
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E36 320i Time Attack
TheStorm написа:Успех
спонсорираха ме с друг размер - 16-ски р888 и на око ми се сториха адски леки... явно 245/40 17 са си тегави гуменетки
иначе - да ... твърда е... в града ми падат зъбите макар окачването да е кашкавалено
мерси!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: E36 320i Time Attack
Аз честно казано съм доволен от Зестиното При това най-много километри на пистата имам с най-твърдата смес(TW240) и за мен си беше почти като АД08Р.
Разбира се малко по-тежки са и от Йокохамите и от Р888, но Р888 така или иначе не можем да караме в Стриит класовете. Аз на 225/45/17 мерих разлика 1кг на 235/40/17 1.150кг. Това Зестино срещу Р888 и АД08Р.
Честно казано малко се учудвам, че на 20ка си сложил тия големи джанти с валяци
За мен максимума за 20ка би следвало да е 16ка с 225ци
Но гледам, че сред колегите циркулират и двете схващания - едните слагат възможно най-голямата джанта с най-широката гума която може да се побере, другите съобразяват мощноста и теглото на колата при избора.
Аз съм по-скоро от вторите...
Разбира се малко по-тежки са и от Йокохамите и от Р888, но Р888 така или иначе не можем да караме в Стриит класовете. Аз на 225/45/17 мерих разлика 1кг на 235/40/17 1.150кг. Това Зестино срещу Р888 и АД08Р.
Честно казано малко се учудвам, че на 20ка си сложил тия големи джанти с валяци
За мен максимума за 20ка би следвало да е 16ка с 225ци
Но гледам, че сред колегите циркулират и двете схващания - едните слагат възможно най-голямата джанта с най-широката гума която може да се побере, другите съобразяват мощноста и теглото на колата при избора.
Аз съм по-скоро от вторите...
Последна промяна TheDriver на 12 Мар 2020, 16:16, променена общо 1 път
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 320i Time Attack
vicho написа:Малко след това реших във фейса видях цял двигател м52б20 - 150+ коня на гуми
ебах таа 20-ка
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8331
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E36 320i Time Attack
TheDriver написа:Но гледам, че сред колегите циркулират и двете схващания - едните слагат възможно най-голямата джанта с най-широката гума която може да се побере, другите съобразяват мощноста и теглото на колата при избора.
Аз съм по-скоро от вторите...
добро инфо за килограмите
тя дали няма да върви и ще търкаля 225 или няма да върви и ще търкаля 245... горе-долу все тая, важното е да даваме газ... да опипаме почвата и платформата... колкото можах, направих (засега)
bum_bum написа:vicho написа:Малко след това реших във фейса видях цял двигател м52б20 - 150+ коня на гуми
ебах таа 20-ка
megazob.com
всъщност 154 коня на гуми на диното на Overdrive
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: E36 320i Time Attack
Да му мислят Роко тийм
Дано да можем да караме тая година, че така както е тръгнало да се отменят мероприятия...
Дано да можем да караме тая година, че така както е тръгнало да се отменят мероприятия...
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 320i Time Attack
vicho написа:всъщност 154 коня на гуми на диното на Overdrive
Доволно. Много ме е яд, че навремето не измерих 20-ката с валове и изпускател.
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8331
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E36 320i Time Attack
отмениха състезанието, затвориха хотелите... положението мамата си джаса... междувременно си взех полиуретанови тампони с изместен център за предните носачи които ще дадът още малко кастър (колелото отива към предния фар) и това би трябвало окончателно да елиминира триенето на предните гуми в подкалниците... (те хората добре са дали максимална ширина 225 отпред, ама нали сме тунингисти)
също така раздух задните вежди още много... чак поопада боята тук-там и игра лилавия спрей... много професионално пръскам, ей то е ясно, че ще трябват пласмасови раздувки, ама бях длъжен да опитам и така... общо взето може да се кара и не е драматично даже изключително рядко пипа едната задна вежда и то ако мина бързо през "легнал полицай"... на пистата не знам как ще е
ако пак има драма ще сложа по-твърди задни пружини, така и не разбрах колко КГ твърдост са TA-technix
Някой да знае нещо за китайските окачвания и твърдостите? Ta-technix с какви твърдости е? На него разбира се нищо не пише
също така раздух задните вежди още много... чак поопада боята тук-там и игра лилавия спрей... много професионално пръскам, ей то е ясно, че ще трябват пласмасови раздувки, ама бях длъжен да опитам и така... общо взето може да се кара и не е драматично даже изключително рядко пипа едната задна вежда и то ако мина бързо през "легнал полицай"... на пистата не знам как ще е
ако пак има драма ще сложа по-твърди задни пружини, така и не разбрах колко КГ твърдост са TA-technix
Някой да знае нещо за китайските окачвания и твърдостите? Ta-technix с какви твърдости е? На него разбира се нищо не пише
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: E36 320i Time Attack
Аз ти казах, че си предобрил с валяците
Пластамасовите вежди ще те пратят в горния клас
Тампоните в комбинация с 46цови носачи ли ще ги слагаш? Защото моят опит сочи, че търсенето на повече кастър с изместени тампони и 46цови носачи води до зверско опиране със широки гуми
Нямам представа обаче само тампони до какво ще доведат.
ТА и останалите китайци са мекици, но нямам идея точно колко килограма са. Не мисля че с тях може да се постигне необходимата твърдост. Аз две години издирвам пружини с подходящата твърдост(без да минавам на койлове) и все още не съм намерил, съответно карам с компромисен вариант.
Пластамасовите вежди ще те пратят в горния клас
Тампоните в комбинация с 46цови носачи ли ще ги слагаш? Защото моят опит сочи, че търсенето на повече кастър с изместени тампони и 46цови носачи води до зверско опиране със широки гуми
Нямам представа обаче само тампони до какво ще доведат.
ТА и останалите китайци са мекици, но нямам идея точно колко килограма са. Не мисля че с тях може да се постигне необходимата твърдост. Аз две години издирвам пружини с подходящата твърдост(без да минавам на койлове) и все още не съм намерил, съответно карам с компромисен вариант.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12068
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: E36 320i Time Attack
Няма как да разбереш килограмите на Та и другите китайци, щото всяка пружина е с различни. Освен средно аритметично да се смята
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8331
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: E36 320i Time Attack
TheDriver написа:...
това с гумите не мисля да е кой знае какъв проблем... даже направо си застанаха просто имат нужда от една идея доуточняване... то проблема е офсета специално отзад, а не ширината на гумите... все пак на ЕТ13 е сериозно по-широко... The Hispanian си кара с пластмасови вежди в стрийт клас и си няма ни една...
тампоните ще ги слагам на е36цовите носачи, защото ако сложа носачи от е46 ще стане истинска дрифтаджийка ужасно широко ще стане отпред и вече не знам как ще се нагласи само тампони би трябвало да мръднат колелото напред с 1-2см...
bum_bum написа:Няма как да разбереш килограмите на Та и другите китайци, щото всяка пружина е с различни. Освен средно аритметично да се смята
в това има логика, защото само отдясно опира.. отляво няма проблем... демек 2-те задни пружини са с различна твърдост за оправдание мога да кажа, че взех колата с тези коиловери
принципно се предлагат пружини за коиловери със "знайна" твърдост за отпред - 8кг/см2, ама ще го доизмислям в движение... искам да карам, ама няма
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: E36 320i Time Attack
Това Валери ли е ?
Знам за едни тайни договорки с Косата(ала Ферари и ФИА ) и ти ли мислиш по тая линия да минеш
Иначе по правилник не може или поне по миналогодишния правилник не можеше.
Ако и ти се наредиш с вежди в С1 ще трябва за всички да важи и ще ме е яд, че съм се прецакал с моето ЕТ35
Така като гледам само вежди от 46ца минават метър щото са в сивата зона на правилата
Знам за едни тайни договорки с Косата(ала Ферари и ФИА ) и ти ли мислиш по тая линия да минеш
Иначе по правилник не може или поне по миналогодишния правилник не можеше.
Ако и ти се наредиш с вежди в С1 ще трябва за всички да важи и ще ме е яд, че съм се прецакал с моето ЕТ35
Така като гледам само вежди от 46ца минават метър щото са в сивата зона на правилата
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани