E36 M43 B16 kompressor
Модератор: bum_bum
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
slatanic написа:Занимава ли се той с тия ротрекси още? Баси като се сетя кога съм го питал за м20ката...малий...
От как спря да пише и в офроуда хептем му загубих дирите.
Имам и аз едни еретични мисли в посока ротрекс ама в кит за ВТХ-а, но да не цапаме темата на Славян.
Успех и повече снимки, че ще се забравим...
Не ми я цапаш темата. С кеф пиша и чета тук, че с тея социални мрежи ми писна. Свързах се с него и веднага ми даде напътствия и съвети.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
Интейка също вече е готов за новия компресор
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
Както и масленото охлаждане на чарджъра
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
Както и масленото охлаждане на чарджъра
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
Понеже оригиналния дросел е твърде малък изработих преходен фланец за 6 цилиндров такъв
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
Понеже нямам никакво търпение да финализирам проекта, но същевременно съм заринат от чужди коли, се наложи няколко нощи буквално да спя в сервиза. Пусти ми мерак не стихва с годините а става по-зле.
В крайна сметка успях да наредя абсолютно всичко и дори да направя 300 километровата разработка зададена от производителя. Закачих широколентовата и понеже на бензин колата беднее не смеех да я сритам преди да съм настроил. Хубавото обаче е, че имам LPG и на газ си оправих смесите сам и дори си давах прилична газ. По показанията на уреда горивото на бензин е около 13.5 което ме радва, защото на същото налягане мотора си иска още петролец. Ще рече, че му е дошла още сила.
Леко съм разочарован обаче от налягането което получих с шайбата която поръчах. По сметките от сайта на Ротрекс със 140мм шайба на кол вал и 85 на компресора излиза, че трябваше да имам 1.2- 1.3 бара. Да ама не. Стрелката закова 1 бар на 6500 оборота. Знаех си аз, че трябваше да пусна от мен малко, но... Запитах се веднага дали и къде бъркам. Първоначално подкарах колата с интейка от стария компресор с леки преправяние за да пасне.
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
След като се замислих реших, че 90мм интейк и филтър може да влияят негативно на бууста и днес вече направих нов. 102мм филтър и интейк и леко по-плавни ъгли.
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
Ефекта още не мога да го споделя, защото до преди малко бях в свервиза а навън заваля и е невъзможно да задам газ.
В крайна сметка успях да наредя абсолютно всичко и дори да направя 300 километровата разработка зададена от производителя. Закачих широколентовата и понеже на бензин колата беднее не смеех да я сритам преди да съм настроил. Хубавото обаче е, че имам LPG и на газ си оправих смесите сам и дори си давах прилична газ. По показанията на уреда горивото на бензин е около 13.5 което ме радва, защото на същото налягане мотора си иска още петролец. Ще рече, че му е дошла още сила.
Леко съм разочарован обаче от налягането което получих с шайбата която поръчах. По сметките от сайта на Ротрекс със 140мм шайба на кол вал и 85 на компресора излиза, че трябваше да имам 1.2- 1.3 бара. Да ама не. Стрелката закова 1 бар на 6500 оборота. Знаех си аз, че трябваше да пусна от мен малко, но... Запитах се веднага дали и къде бъркам. Първоначално подкарах колата с интейка от стария компресор с леки преправяние за да пасне.
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
След като се замислих реших, че 90мм интейк и филтър може да влияят негативно на бууста и днес вече направих нов. 102мм филтър и интейк и леко по-плавни ъгли.
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
Ефекта още не мога да го споделя, защото до преди малко бях в свервиза а навън заваля и е невъзможно да задам газ.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: E36 M43 B16 kompressor
В сайта на Ротрекс има калкулатор за оборотите на перката на компресора обаче за пиково налягане оказват влияние и много други фактори като работен обем, колко рестриктивна е главата и колекторите и т.н.
При теб ако е по-ниско от очакваното може да означава, че ти е по-ефективен двигателя, което е супер и може да го наваксаш с други шайби.
При теб ако е по-ниско от очакваното може да означава, че ти е по-ефективен двигателя, което е супер и може да го наваксаш с други шайби.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
In_Memoriam написа:При теб ако е по-ниско от очакваното може да означава, че ти е по-ефективен двигателя, което е супер и може да го наваксаш с други шайби.
Е за това не се бях сетил. Прегледах всичко което съм направил за грешки, но веднъж не се замиалих върху това което написа
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
Re: E36 M43 B16 kompressor
Компресорните карти на Rotrex се „добиват“ на стенд при практически идеални условия – минимално съпротивление на тръбопроводите на входа и изхода на компресора, като сензорите, измерващи параметрите на въздуха са разположени сравнително близко до компресора. Веднъж измерени параметрите на въздуха (температура и налягане), следва математическа корекция към т.нар. „стандартни атмосферни условия“ – примерно 20*С и 101.3 КРа, като изчислението за всяка точка от всяка крива на Pressure ratio е отношението на пълното налягане на въздуха преди и след компресора.
Пълно налягане е сбор от статичното налягане (потенциална енергия) и динамичното налягане (кинетична енергия) в точката на измерване (преди и след компресора).
Тези карти са сравнително точни сами по себе си, но не могат да се прилагат директно за прогноза на налягането в пълнителния колектор на ДВГ, т.е. ако човек пресметне с какви обороти ще върти компресорното колело (което изчисление също е специфично и обикновено е грашно ако просто се раздели диаметъра на голямата шайба на този на малката), и отчете от компресорната карта по коя крива на Pressure ratio ще се движи, очаквайки да види това налягане в пълнителния колектор, такъв подход винаги носи разочарование.
Причините за разочарованието са няколко – първо, в пълнителния колектор налягането никога не е същото, каквото е измерено на стенда в Rotrex, защото то точката на измерване в колектора има турбо пътища, колена, интеркулер и т.н., т.е. поредица от съпротивления, които въздухът с даден дебит преодолява понижавайки своето статично налягане.
Второ – съпротивленията между филтъра и входа на компресора, т.е. intake pipe, винаги понижават статичното налягане на входа в компресора – когато компресора при дадени обороти започне да сгъстява от по-ниско статично налягане, винаги налягането на изхода намалява, защото то е разултат от конкретното Pressure ratio, което компресорът постига при тези обороти. Пример, ако PR = 2 от картата, при 0 загуби на входа (абсолютно статично налягане 1 бар) , налягането на изхода би било 2 бара абсолютно или 1 бар boost, но ако е 0.9 бара абсолютно (при рестриктивен intake pipe и позапушен филтър), на изхода се очакват 1.8 бара абсолютно, или само 0.8 бара boost. И тези 0.8 бара са на изхода от компресора. Ако ги мерим в пълнителния колектор, след всияките турбо пътища, вече падат до 0.7 бара boost.
И последно – изчислението на оборотите на компресора – Rotrex, както и повечето други компресори ползват PK профил на ремъчните предавки – при тях предавателното число се изчислява като към измерения диаметър на шайбите са добавят около 2 мм към диаметъра, защото там минава нулевата линия на ремъка, която обтъркалва шайбите без разтягане или свиване, т.е. линията на кинематично съответсвие на периферните скорости на ремъка и шайбата. Това изчисление влияе минимално на ремъчното предавателно число, но все пак го променя с малко (отношението намалява с между 1 и 2 процента в зависимост какви са диаметрите). Отделно винаги има приплъзване в по-малката ремъчна шайба, което реално се случва при максимални обороти – при добре конструирани ремъчни предавки, то е до 2 процента, при недобре конструирани до 10 процента, като това приплъзване много често остава незабелязано за хора с недостатъчен опит по темата. Отделно от приплъзването в ремъка, има и приплъзване вътре в компресора (защото предавката е фрикционна), което може да достигне до 1.5 процента. Всичко това за загуба на обороти, т.е. от картата се отчитат, или очакват, едни обороти на компресорното колело, в реалния живот те са по-ниски с примерно до 5 процента.
Та ето го разочарованието облечено в цифри...
Пълно налягане е сбор от статичното налягане (потенциална енергия) и динамичното налягане (кинетична енергия) в точката на измерване (преди и след компресора).
Тези карти са сравнително точни сами по себе си, но не могат да се прилагат директно за прогноза на налягането в пълнителния колектор на ДВГ, т.е. ако човек пресметне с какви обороти ще върти компресорното колело (което изчисление също е специфично и обикновено е грашно ако просто се раздели диаметъра на голямата шайба на този на малката), и отчете от компресорната карта по коя крива на Pressure ratio ще се движи, очаквайки да види това налягане в пълнителния колектор, такъв подход винаги носи разочарование.
Причините за разочарованието са няколко – първо, в пълнителния колектор налягането никога не е същото, каквото е измерено на стенда в Rotrex, защото то точката на измерване в колектора има турбо пътища, колена, интеркулер и т.н., т.е. поредица от съпротивления, които въздухът с даден дебит преодолява понижавайки своето статично налягане.
Второ – съпротивленията между филтъра и входа на компресора, т.е. intake pipe, винаги понижават статичното налягане на входа в компресора – когато компресора при дадени обороти започне да сгъстява от по-ниско статично налягане, винаги налягането на изхода намалява, защото то е разултат от конкретното Pressure ratio, което компресорът постига при тези обороти. Пример, ако PR = 2 от картата, при 0 загуби на входа (абсолютно статично налягане 1 бар) , налягането на изхода би било 2 бара абсолютно или 1 бар boost, но ако е 0.9 бара абсолютно (при рестриктивен intake pipe и позапушен филтър), на изхода се очакват 1.8 бара абсолютно, или само 0.8 бара boost. И тези 0.8 бара са на изхода от компресора. Ако ги мерим в пълнителния колектор, след всияките турбо пътища, вече падат до 0.7 бара boost.
И последно – изчислението на оборотите на компресора – Rotrex, както и повечето други компресори ползват PK профил на ремъчните предавки – при тях предавателното число се изчислява като към измерения диаметър на шайбите са добавят около 2 мм към диаметъра, защото там минава нулевата линия на ремъка, която обтъркалва шайбите без разтягане или свиване, т.е. линията на кинематично съответсвие на периферните скорости на ремъка и шайбата. Това изчисление влияе минимално на ремъчното предавателно число, но все пак го променя с малко (отношението намалява с между 1 и 2 процента в зависимост какви са диаметрите). Отделно винаги има приплъзване в по-малката ремъчна шайба, което реално се случва при максимални обороти – при добре конструирани ремъчни предавки, то е до 2 процента, при недобре конструирани до 10 процента, като това приплъзване много често остава незабелязано за хора с недостатъчен опит по темата. Отделно от приплъзването в ремъка, има и приплъзване вътре в компресора (защото предавката е фрикционна), което може да достигне до 1.5 процента. Всичко това за загуба на обороти, т.е. от картата се отчитат, или очакват, едни обороти на компресорното колело, в реалния живот те са по-ниски с примерно до 5 процента.
Та ето го разочарованието облечено в цифри...
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
[quote="Postman"][/quote]
Както винаги брутално изчерпателен. Винаги с кеф съм ти чел постовете тук. Радвам се, че имах честа да се запознаем лично и че и сега ми помагаш със съвети.
Сега по темата. Поръчах 75мм шайба и превантивно и нарязах канали за да нямам драми с приплъзване.
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
До късно днес се занимавах с монтажа, понеже имаше проблеми с размера на ремъка който ми беше нужен. Наличните които имат в магазините идваха или къси или дълги и се наложи да сменя едната паразитна ролка с по-малка такава за да си дойдат нещата.
Ограничих електрониката да изключва след 1.3 бара и върнах авансите след 1 бар защото все още не е настроена на това налягане.
Не съм я мачкал на макс за да и видя възможностите, но впечатленията ми са УАУ. Тая кола направо полудя и общо взето мина границите на приятното и го замени с леко страшно.
Както винаги брутално изчерпателен. Винаги с кеф съм ти чел постовете тук. Радвам се, че имах честа да се запознаем лично и че и сега ми помагаш със съвети.
Сега по темата. Поръчах 75мм шайба и превантивно и нарязах канали за да нямам драми с приплъзване.
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
До късно днес се занимавах с монтажа, понеже имаше проблеми с размера на ремъка който ми беше нужен. Наличните които имат в магазините идваха или къси или дълги и се наложи да сменя едната паразитна ролка с по-малка такава за да си дойдат нещата.
Ограничих електрониката да изключва след 1.3 бара и върнах авансите след 1 бар защото все още не е настроена на това налягане.
Не съм я мачкал на макс за да и видя възможностите, но впечатленията ми са УАУ. Тая кола направо полудя и общо взето мина границите на приятното и го замени с леко страшно.
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
И докато си чакам реда за диното за да си настроя колата попаднах на два пълнителя Koni Sport за Е36 и реших да ги преправя на Койловъри
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
Отзад вече съм с Кони и отдавна търся за предни и днес им дойде реда
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
Отзад вече съм с Кони и отдавна търся за предни и днес им дойде реда
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
Днес хем ще се похваля, хем ще се оплача.
Понастроихме колата на диното докато изтаваних инжекторите
Резулрата е повече от доволен за мен. Не очаквах да извади такива коне и бях изненадан.
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
След 6200 почва да беднее и затова оставих ограничителя на тея обороти. Като сложа по-големи ще врътна до към 6500- 6700 и с нормални смеси предполагам ще извади 350-360кс
Понастроихме колата на диното докато изтаваних инжекторите
Резулрата е повече от доволен за мен. Не очаквах да извади такива коне и бях изненадан.
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
След 6200 почва да беднее и затова оставих ограничителя на тея обороти. Като сложа по-големи ще врътна до към 6500- 6700 и с нормални смеси предполагам ще извади 350-360кс
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
Ново 20. След всичката газ на диното усетих, че задното гърне е почнало да се предава. Цялата ми генерация от колектора до крайния ауспух е къстъм на ф76 неръждавейка. Само крайното гърне оставих оригиналното от 6 цилиндрово Е46 за да обезшумява. Проблема е обаче, че е доста рестриктивно и сега му дойде реда и на него.
Ето какво реших да си сътворя сам, защото тези които се предлагат на пазара не си заслужават
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
Само да вметна, че го правя от материали каквито са ми останали в сервиза. Целта е не толкова външния вид колкото да върши работа и да е трайно. Ще бъде проходно гърне с една преграда вътре за да не тапи. Тези дни ще пусна снимки пак
Ето какво реших да си сътворя сам, защото тези които се предлагат на пазара не си заслужават
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
Само да вметна, че го правя от материали каквито са ми останали в сервиза. Целта е не толкова външния вид колкото да върши работа и да е трайно. Ще бъде проходно гърне с една преграда вътре за да не тапи. Тези дни ще пусна снимки пак
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
Ето ги и останалите конски сили.
Simens Deka 630cc
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
Simens Deka 630cc
https://www.flickr.com/photos/199693987 ... /lightbox/
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
- slavianko
- старши ентусиаст
- Мнения: 3366
- Регистриран на: 5.06.2004
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Караше E34 528i turbo
Re: E36 M43 B16 kompressor
slatanic написа:А поне ги забърши малко за снимките де.
Знаех си, че трябваше.
Вече ги проверих макар, че са почти нови, но стояха 2г и им пуснах един ултразвук. Като бързам със снимките така ще е
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани