Автомобилни газови уредби?
Модератор: cww
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- dankata
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Доколкото знам има само 2 (може и да са 3) метан - станции в България. Едната е някъде в Дружба...(май имаше още една в София), а другата е някъде из страната. Та, мисълта ми е че, докато не нацъфтят още станциики из страната, извънградското (в случая софийско) каране не си е работа понеже бутилките при метана не събират много направени са масивни и здрави, та да издържат на налягането на метана в тях (ако не се лъжа малко над 100 атмосфери - към 10 пъти по - голямо отколкото при газта) та, ти ако заредиш до горе с метан колата, ще стигнеш някъде до след Стара Загора и оттам :gcry: :gcry: Виж, ако разположат повече станцийки, ще падне слагане на метан в колите (което никак не е евтино), и придвижването на колела за известно време ще стане ларж ...докато не му изравнят цената на метана с нафтата Ей, тез новите Волги ги свалят от завода на метан
Момчета газовата уредба направена в българия е пълна глупост. Понеже съм слагал такива а и съм виждал как слагат в поне десетина сервиза, мога да твърдя че в бг няма нито една сложена свястно газ. уредба, няма нито една част в нито един сервиз която да е направена като хората, да не говорим че икономисват пари като някои не ги слагат въобще.
Да речем че при колите с карбуратор и моноинжекцион(то си е пак карбуратор) работата на газ и бензин е сходна и може да се получи нещо горе-долу добре, като разхода на газ е приличен и може да се получи някаква икономия (нали цялата работа е за икономия), но като сметнеш проблемите с паленето на бенз. честата смяна на консумативи и още много проблеми споменати по горе пак никва икономия. Значи една кола гори 8бензин. Слагаш и газ почва да гори по принцип около 15% повече което е литър и несхто отгоре и още толкова щото е гадна газта и почва да гори 10. отделно сипваш по 10 литра бензин на 500 км средно зима и лято докато колата стигне 40-50 градуса. и кво стана :
Газ: 10*0.85+2*1.3=11 лв на 100 км
Бенз.: 8*1.3=10.4
А за инжекцоина за да стане като хората уредбата трябват около 2000лв. тогава може да си доволен от разхода и икономията но ако правиш 1лв икономия на 100км за да избиеш агу-то тря да минеш 200000км
Например моита 320-ка гори 12 бенз 95 ( е сега покраи идването на софианци в пловдив може и 13-14 )а на газ 17-18 до 20 е каде му е икономията АГУ то е пъна глупост ако не минаваш по 70-80к на година и то извънградско
Да речем че при колите с карбуратор и моноинжекцион(то си е пак карбуратор) работата на газ и бензин е сходна и може да се получи нещо горе-долу добре, като разхода на газ е приличен и може да се получи някаква икономия (нали цялата работа е за икономия), но като сметнеш проблемите с паленето на бенз. честата смяна на консумативи и още много проблеми споменати по горе пак никва икономия. Значи една кола гори 8бензин. Слагаш и газ почва да гори по принцип около 15% повече което е литър и несхто отгоре и още толкова щото е гадна газта и почва да гори 10. отделно сипваш по 10 литра бензин на 500 км средно зима и лято докато колата стигне 40-50 градуса. и кво стана :
Газ: 10*0.85+2*1.3=11 лв на 100 км
Бенз.: 8*1.3=10.4
А за инжекцоина за да стане като хората уредбата трябват около 2000лв. тогава може да си доволен от разхода и икономията но ако правиш 1лв икономия на 100км за да избиеш агу-то тря да минеш 200000км
Например моита 320-ка гори 12 бенз 95 ( е сега покраи идването на софианци в пловдив може и 13-14 )а на газ 17-18 до 20 е каде му е икономията АГУ то е пъна глупост ако не минаваш по 70-80к на година и то извънградско
If today was perfect, there would be no need for tomorrow!
- batDancho
- младши ентусиаст
- Мнения: 311
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: Горна Оряховица
Аз от три годими карам на газ и нямам забележки.
Когато купувах колата, вдигнах 180 на газ и имах още малко педал.
Нямам забележки към вървенето на колата, по начало не съм почитател на екстремните скорости.
Последния път като идвах в Сф, /ноември/ заредих догоре в Горна Оряховица /бутилката ми е 32 литра/ и на газстанцията на топливо на околовръстното пак заредих догоре - резултат 234 километра с 14.50 лв. Карал съм със скорост 110-130 км. Коментара е излишен.
За chefo - калоричността на газта е по-голяма от тази на бензина, оттам тя и изгаря по-бавно, което е основния проблем и загуба на мощността при газаджиите. Има и по-високо октаново число - обикновенно е над 100, в зависимост от съотношението на съставките. Друго предимство на газта е, че тя по добре се смесва с въздуха, защото се смесват два газа, а не газ и течност, както е при бензина
При горенето на газта се образуват по-малко сажди, защото тя съдържа много по-малко ненаситени въглеводороди от бензина, оттам се удължава живота на маслото, защото именно саждите, които се отделят при горенето съкращават живота на маслата.
Това са само някои от плюсовете на газта, не казвам че няма и минуси, затова не бързайте да се нахвърляте отгоре ми. Избора газ или не е личен за всеки водач. Аз съм направил моя по най важната според мен причина - финансовата. По мои груби изчисления икономията от гориво в годишен размер ми покрива разходите за консумативи и каско, така че аз ще продължавам да карам на газ.
Когато купувах колата, вдигнах 180 на газ и имах още малко педал.
Нямам забележки към вървенето на колата, по начало не съм почитател на екстремните скорости.
Последния път като идвах в Сф, /ноември/ заредих догоре в Горна Оряховица /бутилката ми е 32 литра/ и на газстанцията на топливо на околовръстното пак заредих догоре - резултат 234 километра с 14.50 лв. Карал съм със скорост 110-130 км. Коментара е излишен.
За chefo - калоричността на газта е по-голяма от тази на бензина, оттам тя и изгаря по-бавно, което е основния проблем и загуба на мощността при газаджиите. Има и по-високо октаново число - обикновенно е над 100, в зависимост от съотношението на съставките. Друго предимство на газта е, че тя по добре се смесва с въздуха, защото се смесват два газа, а не газ и течност, както е при бензина
При горенето на газта се образуват по-малко сажди, защото тя съдържа много по-малко ненаситени въглеводороди от бензина, оттам се удължава живота на маслото, защото именно саждите, които се отделят при горенето съкращават живота на маслата.
Това са само някои от плюсовете на газта, не казвам че няма и минуси, затова не бързайте да се нахвърляте отгоре ми. Избора газ или не е личен за всеки водач. Аз съм направил моя по най важната според мен причина - финансовата. По мои груби изчисления икономията от гориво в годишен размер ми покрива разходите за консумативи и каско, така че аз ще продължавам да карам на газ.
Нямам забележки към вървенето на колата, по начало не съм почитател на екстремните скорости.
то и аз не съм, рядко вдигам над 160, ама как се кара БМВ като не можеш да му запалиш гумите на светофара?
за бавното горене съм съгласен, но за калориите - неееее!
може би бъркаш калориите с октановото число - при пропан-бутана то е 121 , но калориите в единица обем газообразен пропан-бутан са около 75% от тези в толкова бенз. пари!
Четох доста преди да се захвана да го правя тогава...
- batDancho
- младши ентусиаст
- Мнения: 311
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: Горна Оряховица
[/b]chefo написа:то и аз не съм, рядко вдигам над 160, ама как се кара БМВ като не можеш да му запалиш гумите на светофара?
Нямам абсолютно никакъв проблем с паленето на гуми на газ
за бавното горене съм съгласен, но за калориите - неееее!
може би бъркаш калориите с октановото число - при пропан-бутана то е 121 , но калориите в единица обем газообразен пропан-бутан са около 75% от тези в толкова бенз. пари!
Значи моите сведения са от преди доста време, когато в Русенския технически университет изучавах дисциплината "Гориво-смазочни материали". Не знам ти какво си чел, но тогава преподавателите ни казваха друго, пък и в учебниците го пишеше. Може и да не е така, не споря.
Четох доста преди да се захвана да го правя тогава...
Открих още информация специално за газовите инжекциони, т.е. за
ГАЗОВИТЕ ИНЖЕКЦИОННИ СИСТЕМИ /І-ва част/
http://www.avtogaz.com/adv/adv-16-1.html
ГАЗОВИ ИНЖЕКЦИОННИ СИСТЕМИ /ІІ-ра част/
http://www.avtogaz.com/art/a-28_in.htm
ГАЗОВИ ИНЖЕКЦИОННИ СИСТЕМИ /продължение/
http://www.avtogaz.com/art/a-29_in.htm
На дневен ред сега много ме вълнува това. И все ровя и чета. Предполагам, че и на вас ще ви е интересно. Има и добра статия за метанът. http://www.avtogaz.com/adv/adv-17.html#1
ГАЗОВИТЕ ИНЖЕКЦИОННИ СИСТЕМИ /І-ва част/
http://www.avtogaz.com/adv/adv-16-1.html
ГАЗОВИ ИНЖЕКЦИОННИ СИСТЕМИ /ІІ-ра част/
http://www.avtogaz.com/art/a-28_in.htm
ГАЗОВИ ИНЖЕКЦИОННИ СИСТЕМИ /продължение/
http://www.avtogaz.com/art/a-29_in.htm
На дневен ред сега много ме вълнува това. И все ровя и чета. Предполагам, че и на вас ще ви е интересно. Има и добра статия за метанът. http://www.avtogaz.com/adv/adv-17.html#1
Да караш Peugeot е страст!
Нека и аз да кажа нещо
1-во BMW на газ си е чиста гавра с автомобила.
2-ро аз от година и половина карам на газ последната си придобивка опел корса, а тя бензин не е виждала откакто е в моите ръце
-причината е че ми е спукан резервоара. И мога да кажа че над 10л. газ на 100км. (независимо дали е в града) не ми е дала имам 13 000 хил. к. и съм сменил само предното стъкло.
Колата на газ пали до -12, -14 градуса....
2-ро аз от година и половина карам на газ последната си придобивка опел корса, а тя бензин не е виждала откакто е в моите ръце
-причината е че ми е спукан резервоара. И мога да кажа че над 10л. газ на 100км. (независимо дали е в града) не ми е дала имам 13 000 хил. к. и съм сменил само предното стъкло.
Колата на газ пали до -12, -14 градуса....
THE POWER
IS NOTHING WITHOUT CONTROL!!!
IS NOTHING WITHOUT CONTROL!!!
аз имам доста ограничен поглед върху газовите уредби, но пък за сметка на това имам доста обширен опит със пръскането на разни неща във двигателите, та затова ша напиша и аз няколко случайни мисли...
1. и двата газа имат горе долу същата калоричност като бензина. въпреки това двигателите губят средно по 10% от конете си на високите обороти когато са на газ. защо е така? ми защото има проблеми със 2 неща - атомизацията и термодинамиката - демек при нормални условия се бърка въздух със бензин, докато при газовите уредби се бърка въздух със газ- е, газовете при висока темп. имат навика да се разширяват и затова газта обича да "измества" въздуха във горивната камера - резултата е по-малко кислород/ по-богата смес = по-малко коне. e, би било добре да се вдига температурата на газовете защото това би помогнало за по-доброто смесване, да но затопления въздух има по-малко кислород а липсата на кислород е проблем и без това при тази ситуация, та.. параграф 22.. затова се засмуква максимално студен въздух, пък колкото се смеси- толкова.. важното е обаче да се отбележи че загубата на коне заради този "синдром" е предимно осезаема на високите обороти където смесването трябва да става по-бързо- практическото значение е че колкото по-голям ти е двигателя (по-ниска скорост на газовете поради по-големи входящи клапани и по-ниски работни обороти), толкова по-малко осезаема е загубата- особено в града.
2. другия проблем е атомизиране- засяга особено карбураторните коли. карбураторите имат навика да разчитат на потока (down draft) за да работят както трябва- особено на ниски обороти. от там, като сложиш плочата за газта под карбуратура, като почне да пръска газта и на карбуратура отгоре всички сметки стават криви. потока се завихря, скороста се променя, вакума на двигателия се променя, всичко според което карбуратура е бил нагласен като дизайн се променя. от там надолу (към цинидрите) става още по-непрятно - пленума (intake manifold) е смятан за определено завихряне създадено от/под карбуратура. е, при газта завихрянето е съвсем друго- от там и неравномерната атомизация която води до неефективно изгаряне. какви са практическите стойности на горенаписаното? ми че малки карбураторни двигатели са най-лошите кандидати за газифициране. те имат малка цев (цеви) на карбуратура което означава висока скорост на входящия поток на която пленума разчита за да досмеси и достави сместа във цилиндрите- обаче газовата плочка променя всичко това във негативен вариянт. допълнително страда и отзивчивоста на двигателя защото тя е хакрактеристика на това колко добре се сработва карбуратора, центровката на двигателя и потока във пленума. сметката е много тънка фабрично и със слагането на газ почти никога не може да бъде докарана до оптималния вариянт.
какво е решението за да се елиминират тези променливи поне до някъде? ми просто е - да се пръска газта във самите цилиндри като електрониката отгоре се остави да се занимава със това какво влиза във двигателя. резултата е системите със директно впръскване- при тях инжекциони пръскат газта директно във цилиндрите като при това се получава оптимално (за ситуацията) атомизиране и мерене на газта без да се засяга въздушния поток отгоре. което е по-важно- за да се подобри пръскането тези системи могат да пускат във сместа и малко бензин които да "споява" двата газа във горивните камери.
малко случайни мисли породени от написаното отгоре
1. най-лошия вариянт за газифициране е малък карбураторен двигател със малко въртящ момент във ниските обороти и повечко коне във високите (а ла повечето бмв-та до 3 литра).
2. най-добрия вариянт е по-голям двигател, със директно впръскване, при който въртящия момент във ниските е достатъчен че да се налага рядко да се кара на високи обороти където атомизацията при газта куца и се появяват загубите.
3. поради газообразната горивна смес във цилиндрите, отзивчивоста на двигателя зависи много от температурата. от там и повечето газови уредби са нагаласени така че да работят добре когато двигателя се затопли и входящия въздух влезе във някакви познати параметри така че да може да се нагласи карбуратура подходящо.
4. оптималния режим на експлоатация е голям двигател, постоянна газ, ниски обороти. най-нежелатения режим е малък двигател, рязка промяна на оборотите (като каране на градско).
5. газта гори доста по-чисто от бензина и като цяло цапа двигателя по-малко. също така като по-калорична тя гори и по-бавно във цилиндрите. това общо взето може да "лъже" центровката (компютъра)да я тегли напред въпреки че атомизацията е по-слаба. това често води до детонации особено ако двигателя не е в добро състояние. затова се очаква че за да има полза от газовата уредба, двигателя трябва да е във добро здраве иначе вместо ползи могат да се реализират загуби
друго така наизуст не мога да се сетя...
1. и двата газа имат горе долу същата калоричност като бензина. въпреки това двигателите губят средно по 10% от конете си на високите обороти когато са на газ. защо е така? ми защото има проблеми със 2 неща - атомизацията и термодинамиката - демек при нормални условия се бърка въздух със бензин, докато при газовите уредби се бърка въздух със газ- е, газовете при висока темп. имат навика да се разширяват и затова газта обича да "измества" въздуха във горивната камера - резултата е по-малко кислород/ по-богата смес = по-малко коне. e, би било добре да се вдига температурата на газовете защото това би помогнало за по-доброто смесване, да но затопления въздух има по-малко кислород а липсата на кислород е проблем и без това при тази ситуация, та.. параграф 22.. затова се засмуква максимално студен въздух, пък колкото се смеси- толкова.. важното е обаче да се отбележи че загубата на коне заради този "синдром" е предимно осезаема на високите обороти където смесването трябва да става по-бързо- практическото значение е че колкото по-голям ти е двигателя (по-ниска скорост на газовете поради по-големи входящи клапани и по-ниски работни обороти), толкова по-малко осезаема е загубата- особено в града.
2. другия проблем е атомизиране- засяга особено карбураторните коли. карбураторите имат навика да разчитат на потока (down draft) за да работят както трябва- особено на ниски обороти. от там, като сложиш плочата за газта под карбуратура, като почне да пръска газта и на карбуратура отгоре всички сметки стават криви. потока се завихря, скороста се променя, вакума на двигателия се променя, всичко според което карбуратура е бил нагласен като дизайн се променя. от там надолу (към цинидрите) става още по-непрятно - пленума (intake manifold) е смятан за определено завихряне създадено от/под карбуратура. е, при газта завихрянето е съвсем друго- от там и неравномерната атомизация която води до неефективно изгаряне. какви са практическите стойности на горенаписаното? ми че малки карбураторни двигатели са най-лошите кандидати за газифициране. те имат малка цев (цеви) на карбуратура което означава висока скорост на входящия поток на която пленума разчита за да досмеси и достави сместа във цилиндрите- обаче газовата плочка променя всичко това във негативен вариянт. допълнително страда и отзивчивоста на двигателя защото тя е хакрактеристика на това колко добре се сработва карбуратора, центровката на двигателя и потока във пленума. сметката е много тънка фабрично и със слагането на газ почти никога не може да бъде докарана до оптималния вариянт.
какво е решението за да се елиминират тези променливи поне до някъде? ми просто е - да се пръска газта във самите цилиндри като електрониката отгоре се остави да се занимава със това какво влиза във двигателя. резултата е системите със директно впръскване- при тях инжекциони пръскат газта директно във цилиндрите като при това се получава оптимално (за ситуацията) атомизиране и мерене на газта без да се засяга въздушния поток отгоре. което е по-важно- за да се подобри пръскането тези системи могат да пускат във сместа и малко бензин които да "споява" двата газа във горивните камери.
малко случайни мисли породени от написаното отгоре
1. най-лошия вариянт за газифициране е малък карбураторен двигател със малко въртящ момент във ниските обороти и повечко коне във високите (а ла повечето бмв-та до 3 литра).
2. най-добрия вариянт е по-голям двигател, със директно впръскване, при който въртящия момент във ниските е достатъчен че да се налага рядко да се кара на високи обороти където атомизацията при газта куца и се появяват загубите.
3. поради газообразната горивна смес във цилиндрите, отзивчивоста на двигателя зависи много от температурата. от там и повечето газови уредби са нагаласени така че да работят добре когато двигателя се затопли и входящия въздух влезе във някакви познати параметри така че да може да се нагласи карбуратура подходящо.
4. оптималния режим на експлоатация е голям двигател, постоянна газ, ниски обороти. най-нежелатения режим е малък двигател, рязка промяна на оборотите (като каране на градско).
5. газта гори доста по-чисто от бензина и като цяло цапа двигателя по-малко. също така като по-калорична тя гори и по-бавно във цилиндрите. това общо взето може да "лъже" центровката (компютъра)да я тегли напред въпреки че атомизацията е по-слаба. това често води до детонации особено ако двигателя не е в добро състояние. затова се очаква че за да има полза от газовата уредба, двигателя трябва да е във добро здраве иначе вместо ползи могат да се реализират загуби
друго така наизуст не мога да се сетя...
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10484
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
alx, ако това са случайните мисли, за подредените трябва да стоя пред рс-то до довечера...
Аз съм голям лаик по отношение на газовите уредби, но сега започнаха да ми се изясняват някои въпроси, които случайно са прехвърчали... И смятам, че не съм единствен. Thanks
Аз съм голям лаик по отношение на газовите уредби, но сега започнаха да ми се изясняват някои въпроси, които случайно са прехвърчали... И смятам, че не съм единствен. Thanks
Never mistake motion for action...
Re: Нека и аз да кажа нещо
Eva* написа:
Винаги много същисано гледам, като видя Баварец с дупка на задния калник за газ. Все едно да му извадиш сърчицето.
то може да мине6 на бенц. когато си поиска6 и ето отново 100% бмв.пък и може да не прави6 дупка на калника и никой няма да разбере 4е си с газ
BMW is the car...another cars are just traffic
alx написа:...при нормални условия се бърка въздух със бензин, докато при газовите уредби се бърка въздух със газ- е, газовете при висока темп. имат навика да се разширяват и затова газта обича да "измества" въздуха във горивната камера ...
с една забележка:
при бенз. двигатели се смесва въздух с БЕНЗИНОВИ ПАРИ, които също предтавляват газ, защото течният бензин не гори (доказан факт!), горят парите му, смесени с кислород.
А за "изместването" би ли обяснил как единият компонент от сместа на два газа (смесени преди да влязат в горивната камера) може да измести другия, като въздействието е еднакво за цялата смес ? Не се ли разширяват едновременно?
Мисля, че причината за загуба на мощност при високи обороти е единствено от бавното горене на пропан-бутана
Това до известна степен се компенсира с изместване на ъгъла на изпреварването напред, понеже октановото число на газта позволява двигателя да работи с от 30 до към 50 градуса изпреварване на запалването в зависимост от оборотите.
при нормални условия си абсолютно прав. ако и двата газа се засмукваха само от вакуума създаван при работенето на двигателя- тогава никои нямаше да има приоритет. проблема във този конкретен случай е че въздуха се всмуква докато газта се впръсква под налягане (особено при карбураторните двигатели които не са смятани за нещо да се пръска) и затова има навика да "заграбва" горивната камера.
липсата на кислород и богатото горене винаги са били проблем при газовите уредби- затова и аванса може да се дръпне напред безнаказано със цел да обеднее теоретично сместа но на практика просто почват детонаций защото съотношението е криво поради "завоевателските" наклоности на газта ...
разбира се то и това е една магическа тема... та може и да бъркам
липсата на кислород и богатото горене винаги са били проблем при газовите уредби- затова и аванса може да се дръпне напред безнаказано със цел да обеднее теоретично сместа но на практика просто почват детонаций защото съотношението е криво поради "завоевателските" наклоности на газта ...
разбира се то и това е една магическа тема... та може и да бъркам
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани