БМВ = баланс, или защо съм фен на марката
Модератор: Общи модератори
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
t0sh написа:като гледам по всички подфоруми коментарите, май стигам до заключението че всички с добри гуми се кефят, другите се оплакват. после вероятно остава реглажа и баланса - аз лично никъде не съм закъсвал, карах и двата дена. плюс гаража ми е подземен с не-малък наклон и абсолютно непочистен - и си излязох - малко зор но нямаше проблеми. пълен кеф докрай въпреки мойта ретро е36
гиславед еврофрост3 втори сезон
Абе не е толкова до гумите, а до уменията на шофьора



"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

Като избирате гуми, ако искате да са хубави гледайте за триъгълния знак планина със снежинка.
Аз лично гледам и ADAC тестовете, избрах Fulda Krystal Montero 2 и където съм ходил с тях съм нямал проблеми, определено разликата е от небето до земята, сравнено с Kormoran или TIGAR...Просто, който е с такива гуми по-добре да седи вкъщи тия дни.

Гуми, маркирани с този символ, са специално разработени да постигат максимално сцепление при тежки снежни условия.
Гуми, маркирани с “М+S” ( кал и сняг), или казано по друг начин “всесезонни” гуми, нямат символа връх на планина със снежинка. Тези гуми могат да осигурят позпроблемно и безопасно шофиране през по-голямата част от годината но в никакъв случай не са разработени за заснежени или заледени пътища.
При температури под 7 градуса по Целзий стандартните гуми губят своята еластичност, като в резултат се понижава и дори губи сцеплението им. Зимните гуми запазват своята еластичност и добро сцепление при по-ниски температури.
Аз лично гледам и ADAC тестовете, избрах Fulda Krystal Montero 2 и където съм ходил с тях съм нямал проблеми, определено разликата е от небето до земята, сравнено с Kormoran или TIGAR...Просто, който е с такива гуми по-добре да седи вкъщи тия дни.
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
Винаги ми е било странно мнението на колеги за летните гуми когато обясняват как нямало проблеми и тн..
Аз вендъж закъсах на незаледен път необратимо и това беше преди 3 месеца когато заваля първия сняг и бях точно с летните гуми ще разкажа впечатления...
Гумите се държаха доста заводоително дори и на мокро и въпреки факта, че сигурно са се втвърдили от студа, но когато стъпиха на пирвия сняг просто забрави...Колата буксуваше постоянно едва, едва съм карал и в момента когато спрях неможах и да тръгна повече.То не бяха блокажи (АСЦ-та) то не бяха чудеса пък ме бутаха 1 после 2-ма после 4-ри човека за да тръгна...Гледам гумите как едва, едва превъртат с полу съединител, но колата просто е като залепена и непомръдва.Може и да е от факта, че снега беше кишав, незнам...Който каквото ще да ми говори немога да повярвам, че летната гума изобщо има някакво сцепление на сняг, трябва да го видя с очите си, а както казах съм виждал вече точно обратното, 4е няма сцепление.Това ми е 4-рта зима на сняг с много катерене по планини и много удари - леки, тежки всякакви.Аз лично не смея да карам в някой обстотятелства с повече от 30 а вие се гоните.Не е важно колко си добър а дали имаш сцепление някакво изобщо за какво са ти уменията когато виждаш как си просто страничен наблюдатен на ситуацията в колата
Имате късмет че не сте попаднали на лед и сте ръчкали
Преди 2 седмици или малко повече бях за 100-тен път по Виотша....Шокирах се, когато с 20км в час с чистоновите си зимни гуми колата неможа да спре за повече от 7 метра и леко побутнах преспа...А да случвало ми се е и да държа на спирачки колата да се пързаля назад, вие за състезания ми говорите, незнам ама днес като карах в 15см рохкия сняг с 15 километра сигурно не повече и виждам кола срещо мен и навивам волана да отбия за да се разминем, а се движа право срещо нея и добре че не стана по-лошото...Добрия шофьор е този който знае кога може и кога неможа проблема е че през зимата ситуацията се мени за секунди и пътя също...Допускал съм грешки и ме е срах да си играя на руска ролетка, като карам бързо в такива пътни условия независимо от колата...
Но все пак всеки сам си решава
Аз вендъж закъсах на незаледен път необратимо и това беше преди 3 месеца когато заваля първия сняг и бях точно с летните гуми ще разкажа впечатления...
Гумите се държаха доста заводоително дори и на мокро и въпреки факта, че сигурно са се втвърдили от студа, но когато стъпиха на пирвия сняг просто забрави...Колата буксуваше постоянно едва, едва съм карал и в момента когато спрях неможах и да тръгна повече.То не бяха блокажи (АСЦ-та) то не бяха чудеса пък ме бутаха 1 после 2-ма после 4-ри човека за да тръгна...Гледам гумите как едва, едва превъртат с полу съединител, но колата просто е като залепена и непомръдва.Може и да е от факта, че снега беше кишав, незнам...Който каквото ще да ми говори немога да повярвам, че летната гума изобщо има някакво сцепление на сняг, трябва да го видя с очите си, а както казах съм виждал вече точно обратното, 4е няма сцепление.Това ми е 4-рта зима на сняг с много катерене по планини и много удари - леки, тежки всякакви.Аз лично не смея да карам в някой обстотятелства с повече от 30 а вие се гоните.Не е важно колко си добър а дали имаш сцепление някакво изобщо за какво са ти уменията когато виждаш как си просто страничен наблюдатен на ситуацията в колата



Но все пак всеки сам си решава

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Боби ,аз ще те скандализирам ли ако ти кажа ,че вчера с Лекса - той с Рав 4-ката а аз с комбито се гонихме на спускане и на някои участъци карахме с по 120 ?
Гуми и "гащи"
не мога да си представя как с 15 км/ч не си успял да спреш, само чист лед трябва да е било а такъв сега няма ,защото има много сняг и ниска температура,която дава още сцепление
Точно преди левия завой ,след който следва обратния на пътната служба по средата на пътя от Алеко надолу , сигурно от правата дойдохме с поне 100 км/ч и намалихме ,завихме и заминахме
Георги Пенчев

Гуми и "гащи"



Георги Пенчев
Penchev написа:Боби ,аз ще те скандализирам ли ако ти кажа ,че вчера с Лекса - той с Рав 4-ката а аз с комбито се гонихме на спускане и на някои участъци карахме с по 120 ?
него не знам, но мене със сигурност...

не си губил ценно за тебе- затова си неунищожим...
то не че аз съм вода ненапита ама не ви е простено- щото не сте глупави и си давате сметка че при тези условия може да отчетете 2-3 неща докато се случват в действителност 10...
ма аз кво...

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Новини
-
MaXo написа:!!Asen_X написа:Всичко зависи от това колко точно можеш да се оправяш в зимни условия.
Дам може би си прав ... винаги има как да се справиш с дадена ситуация ... ама въпроса е колко усилия ще вложиш ... а и не всички имат нужните умения.Понякога като ти подпре снега пода и леко като увиснеш ... с отвореш диф ... еми нямам как да стане без да се слиза от колата.С предно можеш да наместиш позицията или леко да я промениш като въртиш волана ... ама на задно го няма това... и като сложиш по-голямата тежест отпред ... малко по-трудно увисва предницата в преспите.
Съгласен съм, така е. Задното си е задно и в зимни условия трябва мъничко повече мисъл и опит.
Просто според мен ако знаеш как да се справяш, не би следвало да имаш проблеми без значение със задно или с предно предаване е колата.
Днес например едни сладур с Корсичка нещо явно се ядоса, че карам с 50км.ч. на булеварда между 4-ти и 5-ти (Люлин) и реши да ме изпреварва, без да се позамисли защо се влача. На повечето места слънцето беше разстопило всичко и пътя беше перфектен, ама познай какво става като някой блок е хвърлил сянка върху асфалта. Та юнака геройски да ме изпревари точно на сянката и сам не повярва как се озова върху бордюра на отсрещния тротоар. Нищо че е с предно и вероятно зимни гуми.
Просто като не се съобразява човек с условията, и вериги да му дадеш пак ще се пребие

Бе да сме живи и здрави да не си потрошим колите, пък предно vs задно да си остане само спор за пистата

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Алекс, ти си прав сега,уважавам много мнението ти
Поели сме риска,беше тъмно,така,че отдалеч се виждат фаровете, но както каза докато усещаме 2-3 неща може би се случват десет ,знам ли, усещам ,че я контролирам колата,сняг отдолу и -13 градуса,доста добре се спираше,защото не толкова лесно ми включваше абс-а, но риска е голям все пак ....
Ако си карам с втора употреба гуми,просто никога няма да направя такова нещо,защото знам какво е било и как се държи и ушправлява колата ...
Георги Пенчев

Ако си карам с втора употреба гуми,просто никога няма да направя такова нещо,защото знам какво е било и как се държи и ушправлява колата ...
Георги Пенчев
- Новини
-
Shumy написа:и викаш няма викви проблеми?
Засега да, стига да си подбирам откъде да минавам

alx написа:!!Asen_X написа:Мен ако питаш ако някъде може да мине лека кола, тогава ще мине без значение дали е с предно или задно. Всичко зависи от това колко точно можеш да се оправяш в зимни условия.
асене, абсолютно не съм съгласен със тебе ... тебе явно те пазят някакви зимни митични същества и ти подават сцепление кат трябва...![]()
моя личен опит е че когато е хлъзгаво със предно се стига по-далече.. тежеста на двигателя върху гумите и факта че можеш да раздвижиш предните гуми наляво надясно и да контролираш накъде се пързаляш (говоря със скорости 1-2км/ч) като си затънал са неща които ти дават предимство.
примерно на мене никога не ми се е случвало кола със предно на почти равно заледено да седи на първа или втора и седи на едно място и да върти гуми без да и подавам газ- докато това е стандартно упражнение при колите със задно- дори излизам, бутам и кат зацепи търча и скачам във колата да не избяга..
за по-бързото стигане до някъде със задно или със предно- там нещата са по-изравнени и си зависи от шофьора.. но ако трябва да се издрапа някъде на лед или във сняг - предното е по-добро.
В интерес на истината на мен със задно ми е много по-лесно отколкото с предно независимо от условията. Просто се чувствам по-сигурно и скромния ми шоф. опит е натрупан предимно на автомобили със задно предаване. Като се кача на кола с предно и все имам усещането, че задницата ще ме повлече на хлъзгав път.
За това с предно или задно ще се направи дадена задачка по-бързо, тук не бих могъл да споря. Аз обикновено просто гледам да се придвижа възможно най-безпроблемно когато условията не са благоприятни за каране. Гледам да не бързам дори да разполагам с добре оборудван за зимата автомобил.

_BoBI_ написа:...
Незнам за теб, но това ми е първата кола и първата зима, която карам със задно. Значи първия сняг когато заваля бях с летни гуми Pirelli DOT 04 и тръгхан към университета сутринта в 8:30. Значи на тръгване почти винаги съм боксувал и на спиране ABS-а винаги се включваше, но колата се движеше и не съм стоял на едно място. Дори съм изпреварвал хора дето карат с 20км/ч със зимните гуми и се пулят през стъклото. Преди 1 месец даже ги сложих зимните и качих Боровец, всичко там беше лед+сняг до хотела, слизаме да отворим багажника и се подхлъзнах, щях да се пребия. Бях доста изумен наистина какво могат добрите гуми. Но както казах в една друга тема при всеки човек е различно, играят и окачване и гуми и джанти и шофьора. Дори да вземеш 2 различни E36, ей при 1 приятел с 318 sedan задницата е много по-склонна да играе отколкото при мене и на сухо, може би е окачвнае, знам ли

- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
До преди 10 минути разтривах голфа то не бяха ръчни то не бяха въртежи
голфа е с 175/70/13 лятна гума почти на конци а дота е някаде от зората на демокрацията
и мога да кажа че нямах никакви проблеми да си джара из града(пловдив) мойте съграждани ще кажат кво е положението 30-40 см сняг насякаде
докато бмв-то днеска малко по рано ме разочарова 205/60/15 чистак нов гооиаър отзад и то не беха лашки то не бе сукане лека му е дзадницата на тва е28 и тва е


докато бмв-то днеска малко по рано ме разочарова 205/60/15 чистак нов гооиаър отзад и то не беха лашки то не бе сукане лека му е дзадницата на тва е28 и тва е
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!


- Richmond
- ентусиаст
-
- Мнения: 1308
- Регистриран на: 12.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: харабийската
- Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
- Детайли за колата: Пълно шукаритети!
Аз си имам едно голфче 2-ка 1.3(с много читав двг), където си го пазя за такива моменти(мноу лачено) направо ги къртя, тука от 2 дена неможаш един път да закъсам, а се фърлях у най-големите преспи
Чистак бърсак гуми ДЕБИКА
, няма кво да ме спре.
А, пък БМВ-то си седи в автокъщата и съм му сложил табелка, както колегата Дилян Пенчев беше направил с Е30-ката в Пловдив, а именно табелката - ЗАЗЕМЕНО
Освен ако от общината не ме викнат да служа за снегорин, срещу некой друг лев ще се навия да го изкарам да поразчистя улиците и без това трябва
Направо съм го обурудвал с летни гуми за пролетта, не съм си правил труда да купувам зимни 






porostorm написа:Бях там, видяхBavarishe написа:колегата porostorm да сподели какво му показах днеска с гадното АудиТая кола е некъв вседеход просто
![]()
Аз отзад съм с нови(на 1 година) зимни гуми GoodYear Ultra Grip нещо си, 195/65/15 и историята е доста тегава когато има неотъпкан сняг
Аз съм със същия размер гумета и при мен е същото, мойте са на 2 месеца. Стигнах до заключението, че може от размера да е - догодина мое да пробвам с по тънички, ако опазим задника до тогава, че като гледам колегите какво споделят - нещо не ми е уред

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани