БМВ = баланс, или защо съм фен на марката
Модератор: Общи модератори
- kriso85
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4093
- Регистриран на: 28.11.2006
- Местоположение: София/Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 330d; BMW F25 30d
- Мечтае да кара: BMW M
t0sh написа:като гледам по всички подфоруми коментарите, май стигам до заключението че всички с добри гуми се кефят, другите се оплакват. после вероятно остава реглажа и баланса - аз лично никъде не съм закъсвал, карах и двата дена. плюс гаража ми е подземен с не-малък наклон и абсолютно непочистен - и си излязох - малко зор но нямаше проблеми. пълен кеф докрай въпреки мойта ретро е36
гиславед еврофрост3 втори сезон
Абе не е толкова до гумите, а до уменията на шофьора



"Try not. Do or do not. There is no try" Yoda

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Като избирате гуми, ако искате да са хубави гледайте за триъгълния знак планина със снежинка.
Аз лично гледам и ADAC тестовете, избрах Fulda Krystal Montero 2 и където съм ходил с тях съм нямал проблеми, определено разликата е от небето до земята, сравнено с Kormoran или TIGAR...Просто, който е с такива гуми по-добре да седи вкъщи тия дни.

Гуми, маркирани с този символ, са специално разработени да постигат максимално сцепление при тежки снежни условия.
Гуми, маркирани с “М+S” ( кал и сняг), или казано по друг начин “всесезонни” гуми, нямат символа връх на планина със снежинка. Тези гуми могат да осигурят позпроблемно и безопасно шофиране през по-голямата част от годината но в никакъв случай не са разработени за заснежени или заледени пътища.
При температури под 7 градуса по Целзий стандартните гуми губят своята еластичност, като в резултат се понижава и дори губи сцеплението им. Зимните гуми запазват своята еластичност и добро сцепление при по-ниски температури.
Аз лично гледам и ADAC тестовете, избрах Fulda Krystal Montero 2 и където съм ходил с тях съм нямал проблеми, определено разликата е от небето до земята, сравнено с Kormoran или TIGAR...Просто, който е с такива гуми по-добре да седи вкъщи тия дни.
- _BoBI_
- ентусиаст
-
- Мнения: 1481
- Регистриран на: 23.09.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330Ci SMG, Suzuki GSX-R 750cc
Винаги ми е било странно мнението на колеги за летните гуми когато обясняват как нямало проблеми и тн..
Аз вендъж закъсах на незаледен път необратимо и това беше преди 3 месеца когато заваля първия сняг и бях точно с летните гуми ще разкажа впечатления...
Гумите се държаха доста заводоително дори и на мокро и въпреки факта, че сигурно са се втвърдили от студа, но когато стъпиха на пирвия сняг просто забрави...Колата буксуваше постоянно едва, едва съм карал и в момента когато спрях неможах и да тръгна повече.То не бяха блокажи (АСЦ-та) то не бяха чудеса пък ме бутаха 1 после 2-ма после 4-ри човека за да тръгна...Гледам гумите как едва, едва превъртат с полу съединител, но колата просто е като залепена и непомръдва.Може и да е от факта, че снега беше кишав, незнам...Който каквото ще да ми говори немога да повярвам, че летната гума изобщо има някакво сцепление на сняг, трябва да го видя с очите си, а както казах съм виждал вече точно обратното, 4е няма сцепление.Това ми е 4-рта зима на сняг с много катерене по планини и много удари - леки, тежки всякакви.Аз лично не смея да карам в някой обстотятелства с повече от 30 а вие се гоните.Не е важно колко си добър а дали имаш сцепление някакво изобщо за какво са ти уменията когато виждаш как си просто страничен наблюдатен на ситуацията в колата
Имате късмет че не сте попаднали на лед и сте ръчкали
Преди 2 седмици или малко повече бях за 100-тен път по Виотша....Шокирах се, когато с 20км в час с чистоновите си зимни гуми колата неможа да спре за повече от 7 метра и леко побутнах преспа...А да случвало ми се е и да държа на спирачки колата да се пързаля назад, вие за състезания ми говорите, незнам ама днес като карах в 15см рохкия сняг с 15 километра сигурно не повече и виждам кола срещо мен и навивам волана да отбия за да се разминем, а се движа право срещо нея и добре че не стана по-лошото...Добрия шофьор е този който знае кога може и кога неможа проблема е че през зимата ситуацията се мени за секунди и пътя също...Допускал съм грешки и ме е срах да си играя на руска ролетка, като карам бързо в такива пътни условия независимо от колата...
Но все пак всеки сам си решава
Аз вендъж закъсах на незаледен път необратимо и това беше преди 3 месеца когато заваля първия сняг и бях точно с летните гуми ще разкажа впечатления...
Гумите се държаха доста заводоително дори и на мокро и въпреки факта, че сигурно са се втвърдили от студа, но когато стъпиха на пирвия сняг просто забрави...Колата буксуваше постоянно едва, едва съм карал и в момента когато спрях неможах и да тръгна повече.То не бяха блокажи (АСЦ-та) то не бяха чудеса пък ме бутаха 1 после 2-ма после 4-ри човека за да тръгна...Гледам гумите как едва, едва превъртат с полу съединител, но колата просто е като залепена и непомръдва.Може и да е от факта, че снега беше кишав, незнам...Който каквото ще да ми говори немога да повярвам, че летната гума изобщо има някакво сцепление на сняг, трябва да го видя с очите си, а както казах съм виждал вече точно обратното, 4е няма сцепление.Това ми е 4-рта зима на сняг с много катерене по планини и много удари - леки, тежки всякакви.Аз лично не смея да карам в някой обстотятелства с повече от 30 а вие се гоните.Не е важно колко си добър а дали имаш сцепление някакво изобщо за какво са ти уменията когато виждаш как си просто страничен наблюдатен на ситуацията в колата



Но все пак всеки сам си решава

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Боби ,аз ще те скандализирам ли ако ти кажа ,че вчера с Лекса - той с Рав 4-ката а аз с комбито се гонихме на спускане и на някои участъци карахме с по 120 ?
Гуми и "гащи"
не мога да си представя как с 15 км/ч не си успял да спреш, само чист лед трябва да е било а такъв сега няма ,защото има много сняг и ниска температура,която дава още сцепление
Точно преди левия завой ,след който следва обратния на пътната служба по средата на пътя от Алеко надолу , сигурно от правата дойдохме с поне 100 км/ч и намалихме ,завихме и заминахме
Георги Пенчев

Гуми и "гащи"



Георги Пенчев
Penchev написа:Боби ,аз ще те скандализирам ли ако ти кажа ,че вчера с Лекса - той с Рав 4-ката а аз с комбито се гонихме на спускане и на някои участъци карахме с по 120 ?
него не знам, но мене със сигурност...

не си губил ценно за тебе- затова си неунищожим...
то не че аз съм вода ненапита ама не ви е простено- щото не сте глупави и си давате сметка че при тези условия може да отчетете 2-3 неща докато се случват в действителност 10...
ма аз кво...

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Новини
-
MaXo написа:!!Asen_X написа:Всичко зависи от това колко точно можеш да се оправяш в зимни условия.
Дам може би си прав ... винаги има как да се справиш с дадена ситуация ... ама въпроса е колко усилия ще вложиш ... а и не всички имат нужните умения.Понякога като ти подпре снега пода и леко като увиснеш ... с отвореш диф ... еми нямам как да стане без да се слиза от колата.С предно можеш да наместиш позицията или леко да я промениш като въртиш волана ... ама на задно го няма това... и като сложиш по-голямата тежест отпред ... малко по-трудно увисва предницата в преспите.
Съгласен съм, така е. Задното си е задно и в зимни условия трябва мъничко повече мисъл и опит.
Просто според мен ако знаеш как да се справяш, не би следвало да имаш проблеми без значение със задно или с предно предаване е колата.
Днес например едни сладур с Корсичка нещо явно се ядоса, че карам с 50км.ч. на булеварда между 4-ти и 5-ти (Люлин) и реши да ме изпреварва, без да се позамисли защо се влача. На повечето места слънцето беше разстопило всичко и пътя беше перфектен, ама познай какво става като някой блок е хвърлил сянка върху асфалта. Та юнака геройски да ме изпревари точно на сянката и сам не повярва как се озова върху бордюра на отсрещния тротоар. Нищо че е с предно и вероятно зимни гуми.
Просто като не се съобразява човек с условията, и вериги да му дадеш пак ще се пребие

Бе да сме живи и здрави да не си потрошим колите, пък предно vs задно да си остане само спор за пистата

- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Алекс, ти си прав сега,уважавам много мнението ти
Поели сме риска,беше тъмно,така,че отдалеч се виждат фаровете, но както каза докато усещаме 2-3 неща може би се случват десет ,знам ли, усещам ,че я контролирам колата,сняг отдолу и -13 градуса,доста добре се спираше,защото не толкова лесно ми включваше абс-а, но риска е голям все пак ....
Ако си карам с втора употреба гуми,просто никога няма да направя такова нещо,защото знам какво е било и как се държи и ушправлява колата ...
Георги Пенчев

Ако си карам с втора употреба гуми,просто никога няма да направя такова нещо,защото знам какво е било и как се държи и ушправлява колата ...
Георги Пенчев
- Новини
-
Shumy написа:и викаш няма викви проблеми?
Засега да, стига да си подбирам откъде да минавам

alx написа:!!Asen_X написа:Мен ако питаш ако някъде може да мине лека кола, тогава ще мине без значение дали е с предно или задно. Всичко зависи от това колко точно можеш да се оправяш в зимни условия.
асене, абсолютно не съм съгласен със тебе ... тебе явно те пазят някакви зимни митични същества и ти подават сцепление кат трябва...![]()
моя личен опит е че когато е хлъзгаво със предно се стига по-далече.. тежеста на двигателя върху гумите и факта че можеш да раздвижиш предните гуми наляво надясно и да контролираш накъде се пързаляш (говоря със скорости 1-2км/ч) като си затънал са неща които ти дават предимство.
примерно на мене никога не ми се е случвало кола със предно на почти равно заледено да седи на първа или втора и седи на едно място и да върти гуми без да и подавам газ- докато това е стандартно упражнение при колите със задно- дори излизам, бутам и кат зацепи търча и скачам във колата да не избяга..
за по-бързото стигане до някъде със задно или със предно- там нещата са по-изравнени и си зависи от шофьора.. но ако трябва да се издрапа някъде на лед или във сняг - предното е по-добро.
В интерес на истината на мен със задно ми е много по-лесно отколкото с предно независимо от условията. Просто се чувствам по-сигурно и скромния ми шоф. опит е натрупан предимно на автомобили със задно предаване. Като се кача на кола с предно и все имам усещането, че задницата ще ме повлече на хлъзгав път.
За това с предно или задно ще се направи дадена задачка по-бързо, тук не бих могъл да споря. Аз обикновено просто гледам да се придвижа възможно най-безпроблемно когато условията не са благоприятни за каране. Гледам да не бързам дори да разполагам с добре оборудван за зимата автомобил.

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
_BoBI_ написа:...
Незнам за теб, но това ми е първата кола и първата зима, която карам със задно. Значи първия сняг когато заваля бях с летни гуми Pirelli DOT 04 и тръгхан към университета сутринта в 8:30. Значи на тръгване почти винаги съм боксувал и на спиране ABS-а винаги се включваше, но колата се движеше и не съм стоял на едно място. Дори съм изпреварвал хора дето карат с 20км/ч със зимните гуми и се пулят през стъклото. Преди 1 месец даже ги сложих зимните и качих Боровец, всичко там беше лед+сняг до хотела, слизаме да отворим багажника и се подхлъзнах, щях да се пребия. Бях доста изумен наистина какво могат добрите гуми. Но както казах в една друга тема при всеки човек е различно, играят и окачване и гуми и джанти и шофьора. Дори да вземеш 2 различни E36, ей при 1 приятел с 318 sedan задницата е много по-склонна да играе отколкото при мене и на сухо, може би е окачвнае, знам ли

- Bavarishe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
До преди 10 минути разтривах голфа то не бяха ръчни то не бяха въртежи
голфа е с 175/70/13 лятна гума почти на конци а дота е някаде от зората на демокрацията
и мога да кажа че нямах никакви проблеми да си джара из града(пловдив) мойте съграждани ще кажат кво е положението 30-40 см сняг насякаде
докато бмв-то днеска малко по рано ме разочарова 205/60/15 чистак нов гооиаър отзад и то не беха лашки то не бе сукане лека му е дзадницата на тва е28 и тва е


докато бмв-то днеска малко по рано ме разочарова 205/60/15 чистак нов гооиаър отзад и то не беха лашки то не бе сукане лека му е дзадницата на тва е28 и тва е
"Класиката" за един е Скрап за Друг !!!


- Richmond
- ентусиаст
-
- Мнения: 1308
- Регистриран на: 12.02.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: харабийската
- Мечтае да кара: Е36 М3 Cabrio, E93 M3
- Детайли за колата: Пълно шукаритети!
Аз си имам едно голфче 2-ка 1.3(с много читав двг), където си го пазя за такива моменти(мноу лачено) направо ги къртя, тука от 2 дена неможаш един път да закъсам, а се фърлях у най-големите преспи
Чистак бърсак гуми ДЕБИКА
, няма кво да ме спре.
А, пък БМВ-то си седи в автокъщата и съм му сложил табелка, както колегата Дилян Пенчев беше направил с Е30-ката в Пловдив, а именно табелката - ЗАЗЕМЕНО
Освен ако от общината не ме викнат да служа за снегорин, срещу некой друг лев ще се навия да го изкарам да поразчистя улиците и без това трябва
Направо съм го обурудвал с летни гуми за пролетта, не съм си правил труда да купувам зимни 






porostorm написа:Бях там, видяхBavarishe написа:колегата porostorm да сподели какво му показах днеска с гадното АудиТая кола е некъв вседеход просто
![]()
Аз отзад съм с нови(на 1 година) зимни гуми GoodYear Ultra Grip нещо си, 195/65/15 и историята е доста тегава когато има неотъпкан сняг
Аз съм със същия размер гумета и при мен е същото, мойте са на 2 месеца. Стигнах до заключението, че може от размера да е - догодина мое да пробвам с по тънички, ако опазим задника до тогава, че като гледам колегите какво споделят - нещо не ми е уред

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани