Споделете опита си с летните гуми! :)

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от Nickelback » 08 Авг 2013, 6:20

Не говори глупости!!!
Ти лично пробвал ли си да караш с гадните гуми отпред? Щото чувството колата да недозавива със 120 е безценно. Аз тестове не съм гледал, ама съм пробвал това онова и не съм си го изсмукал от пръстите.
Още по-зле - вземи сложи гадните гуми на преднячка отпред и и гледай сеира на първия дъждец. За спиране пък няма какво да говорим с гадни гуми отпред...
100 пъти е по-добре една кола да презавива малко отколкото да "си ходи" по допирателната на завоя поради липса на сцепление на предницата :yes:

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 875
Регистриран на: 16.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е61 530xd, LCI

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от Anthony_J » 08 Авг 2013, 16:47

100 пъти по-добре е като са ти калпави гумите и нямаш пари за нови, да ползваш алтернативни методи за придвижване, а не да караш с 120 в завоите. Да застрашаваш чужд живот е недопустимо. Попитайте жертвите на бакшиша от спирката на Окръжна болница. Калпавите гуми се слагат в кофата за смет, а отпред и отзад се слагат читави.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от nikolae » 08 Авг 2013, 16:57

Аз също съм на мнение, че предните са по-важни.
С тях влизаш в завоите, с тях спирах, те понасят повечето "напрежение" ако може
така да се нарече.
За да няма спорове и чиста съвест - хубави гуми /по възможност нови/ на 4-те колелца :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 19.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 545i
Детайли за колата: E 60

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от bmw545i » 08 Авг 2013, 18:20

Nickelback написа:Не говори глупости!!!
Ти лично пробвал ли си да караш с гадните гуми отпред? Щото чувството колата да недозавива със 120 е безценно. Аз тестове не съм гледал, ама съм пробвал това онова и не съм си го изсмукал от пръстите.
Още по-зле - вземи сложи гадните гуми на преднячка отпред и и гледай сеира на първия дъждец. За спиране пък няма какво да говорим с гадни гуми отпред...
100 пъти е по-добре една кола да презавива малко отколкото да "си ходи" по допирателната на завоя поради липса на сцепление на предницата :yes:

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4


Всичко, което казваш е вярно, но тестовете показват, че негативите са повече, когато по-хубавите са отпред! :smoke:

Това е резултатът от множество тестове, проведени от АDAC- Съюз на автомобилистите в Германия. Айде да разбират малко повече от теб.
А и пари са давали хората, за да стигнат до някакви резултати. А твойто мнение се базира на скромния ти опит.
Пак казвам - посочените от теб случаи са разглдани и потвърдени! :bchug:


Auf welche Achse die besseren Reifen?
Die Guten nach hinten
Reifen auf der Antriebsachse verschleißen schneller – werden die beiden Reifen erneuert, ist das Auto zwangsläufig mit Reifen unterschiedlicher Profiltiefe unterwegs. Beeinträchtigt dies die Fahrsicherheit? Und auf welche Achse gehört nun das bessere Profil?
Fazit

Unterschiedliche Profiltiefen an Vorder- und Hinterachse können die Fahreigenschaften eines Fahrzeugs negativ beeinflussen. Kritisch wird es, wie eine Untersuchung des ADAC-Partnerclubs ÖAMTC zeigt, wenn der Profiltiefen-Unterschied über 2 mm hinausgeht. Zum Testprogramm gehörten Aquaplaning, Nassbremsen, Trockenbremsen sowie der Spurwechsel bei Nässe.

Gängige Meinungen, dass die Vorderachse die besser bereifte sein sollte, konnten die Tester bestätigen – zumindest was Aquaplaning und Bremsen angeht. Anders beim Prüfkriterium „Spurwechsel“. Hier veränderte sich die Fahrstabilität mit den schlechteren Reifen auf der Hinterachse dramatisch, selbst mit ESP-Ausrüstung. Das Fahrzeug kommt in dem Fall zwangsläufig ins Schleudern, mit dem Risiko schwerer Unfallfolgen. Unter Abwägung sämtlicher Vor- und Nachteile muss somit die alte Streitfrage „wohin mit den besseren Reifen“ ganz eindeutig mit „Hinterachse“ beantwortet werden. Für die Spurstabilität ist sie nun einmal ausschlaggebend.

http://www.adac.de/infotestrat/reifen/p ... geId=47698

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 614
Регистриран на: 25.08.2012
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е 61 530d

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от miroleskov » 08 Авг 2013, 20:16

Хм много интересно изследване.Оказва,че дори за колите с предно задните трябва да са ти новите гуми.За тези със задно бях сигурен,че е така с тези над 200 коня под капака и задни задвижващи колела логично е да търсиш сцепление там.Инъче колегите са прави ако искате да бъдете сигурни на пътя никакви гуми втора ръка.Само ново ако ще и по-нисък клас
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 13.09.2009
Местоположение: Поморие/Несебър
Кара: BMW e60 530d

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от off_line » 08 Авг 2013, 21:45

Сега съм с Continental ContiPremiumContact 2 225/50 R17 нови с ДОТ 2011, закупени миналата година, 4-ри на брой, но ми малеят а и са доста високи. Мисля да си запазя джантите 17-ки, че са оригиналните BMW260 и да сложа на тях зимните 'ботуши'. А за сега да мина на 19 цола джанта, мисля си за комбинацията 245/35/19 - отпред и 275/35/19 - отзад, но поради факта че Nokian zLine нямат размер 275/35/19, а като цена Nokian zLine 245/35 ZR19 напълно ме истройва, какво бихте предложили за задни на 275/35/19 или щом съм се спрял на Nokian то и 4-рите да бъдат такива и да взема Nokian zLine 255/35 ZR19 за задни или Nokian zLine 295/30 ZR19?
..живота е прекалено кратък за грозни жени и бавни коли..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2085
Регистриран на: 4.09.2009
Местоположение: Kurvenland
Кара: баничарка с компресор

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от da6ip » 08 Авг 2013, 22:18

off_line написа:Сега съм с Continental ContiPremiumContact 2 225/50 R17 нови с ДОТ 2011, закупени миналата година, 4-ри на брой, но ми малеят а и са доста високи. Мисля да си запазя джантите 17-ки, че са оригиналните BMW260 и да сложа на тях зимните 'ботуши'. А за сега да мина на 19 цола джанта, мисля си за комбинацията 245/35/19 - отпред и 275/35/19 - отзад, но поради факта че Nokian zLine нямат размер 275/35/19, а като цена Nokian zLine 245/35 ZR19 напълно ме истройва, какво бихте предложили за задни на 275/35/19 или щом съм се спрял на Nokian то и 4-рите да бъдат такива и да взема Nokian zLine 255/35 ZR19 за задни или Nokian zLine 295/30 ZR19?

ако отпред имаш 245/35, отзад трябва да е 275/30 - само така ще имаш сравнима височина отпред и отзад.

в конкретния случай според мен 295/30 е много широко - не знам дали ще се събере изобщо, трябва ти джанта 9.5-10.0J, а и зависи много от офсета на джантата, за да влезе точно по средата. Aз на джанта 9.0J имам 275/35 и това е на границата откъм ширина.

така че ако джантата отзад е нормален размер (8-9J), 255/35 e разумният размер.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 67
Регистриран на: 13.09.2009
Местоположение: Поморие/Несебър
Кара: BMW e60 530d

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от off_line » 08 Авг 2013, 22:44

Благодаря за съвета da6ip, тогава ще заложа на 275/30/19 - отзад, а 295 размера направо го отписвам!И остана въпроса на какви гуми 245/35/19 и 275/30/19 да заложа?
..живота е прекалено кратък за грозни жени и бавни коли..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от Nickelback » 08 Авг 2013, 23:18

Nickelback написа:Не говори глупости!!!
Ти лично пробвал ли си да караш с гадните гуми отпред? Щото чувството колата да недозавива със 120 е безценно. Аз тестове не съм гледал, ама съм пробвал това онова и не съм си го изсмукал от пръстите.
Още по-зле - вземи сложи гадните гуми на преднячка отпред и и гледай сеира на първия дъждец. За спиране пък няма какво да говорим с гадни гуми отпред...
100 пъти е по-добре една кола да презавива малко отколкото да "си ходи" по допирателната на завоя поради липса на сцепление на предницата :yes:

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4


В спора се ражда истината казват хората :yes:

bmw545i написа:Всичко, което казваш е вярно, но тестовете показват, че негативите са повече, когато по-хубавите са отпред! :smoke:


Кое дето казвам е вярно? Защо да е вярно? Може би просто го твърдя :dunno: Обори ме с аргументи!

bmw545i написа:Това е резултатът от множество тестове, проведени от АDAC- Съюз на автомобилистите в Германия. Айде да разбират малко повече от теб.
А и пари са давали хората, за да стигнат до някакви резултати. А твойто мнение се базира на скромния ти опит.
Пак казвам - посочените от теб случаи са разглдани и потвърдени! :bchug:


Преведох си криво-ляво статията. Множество тестове викаш... Аз на два реда на кръст не мога да кажа множество тестове :dunno: Ако никой не си е направил труда една графика да пръкне на Ексел, ебем ти и теста... Мяза ми на поредната малоумна журналистическа статия, ама де да знам... Единственото дето ми се вижда, че има смисъл е за разликата в сцеплението преден-заден мост. Добре си дошъл да ме открехнеш, за каквото друго съм пропуснал :yes:
А дали ми е скромен опита не мисля, че си ти човека дето ще каже :mhihi:
Най-пресния случай беше с предната ми колa - Е36 328i. След последните ъпгрейди при нея "недозавиване" беше тера инкогнита. Твърда, невероятен фийдбек. Управление по-прецизно от на М5-цата ми (има защо). Склонност към поднасяне и връщане в пътя с лекота. Всичко това до момента, в който направих грешката да сложа гумите с ЛЕКО позамазан грайфер ОТПРЕД, щото си виках "зима е, трябва все пак се катерим тук-там, сега не се кара спортно :mhihi: " Както и да е, детайли няма да изброявам, ако няма интерес. Е да, ама както си карах по път, които мога да го мина със затворени очи, минаван стотици пъти, се наложи да вляза с въпросните 120. Само да вметна, че със 120 в този завой може и баба ми да влезе, в смисъл такава скорост там е съвсем допустима и не предполага непредвидено поведение. Е да, ама както уж си знаех колата, тя просто НЕДОЗАВИ и щях да ходя в насрещното :dunno: Отпуснах плавно газта и се върнах в пътя. Не знам как да го опиша - все едно не бях правил цялата инвестиция по окачване, щанги, брейсове, кембъри и т.н. Поведение като на Фокус - тоя от статията :mhihi: Заради шибаните гуми. Ето това ми е малка част от опита :yes: Хубаво е човек да си знае колите и да си дава сметка, защо се е получил даден проблем. Може би когато всички елементи определящи пътното поведение са на достатъчно високо ниво тогава чак човек усеща и осъзнава как "най-тъпия" елемент - гумите - могат да имат такъв негативен ефект :yes:

Та гледам, че в статията са тествали средностатистическата бангия - Фокус :dunno: Доколкото рабирам, поправи ме ако греша, се спряга случая на СПИРАНЕ В ЗАВОЙ, при което било лошо да не вземе колата да ПОДНЕСЕ :dunno: Вярно, Мара-п*тката си сигурно така си кара бангията, нямам си идея, но този който си взел БМВ си има идея с какво едно БМВ е по-особено от Фокус. Жокер - той Фокуса все си има ~70:30 баланс, не му и трябва СПИРАНЕ В ЗАВОЙ, че да влезе в теста на ADAC :wave:
Ама може да бъркам де, очаквам корекция, ако има нужда :yes:

Та така, уважавам чуждото мнение и се кефя, когато хората имат аргументи, помислили са по въпроса и имат своя теза. А много се дразня, когато някой чете заглавието на статията, после чете директно заключението и казва "ето това е отговора" и вярва сляпо. А дали е чел съдържанието на статията, дали е вярно това в статията не е ясно...

И понеже въпроса е доста интересен и смятам, че ще интересен и за другите колеги, реших да стане обществено достояние :mhihi:
Това е темата в която ще продължим да дискутираме, за да не разводняваме тази:

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=4&t=346225
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 527
Регистриран на: 19.04.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 545i
Детайли за колата: E 60

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от bmw545i » 09 Авг 2013, 1:22

Nickelback написа:
Nickelback написа:Не говори глупости!!!
Ти лично пробвал ли си да караш с гадните гуми отпред? Щото чувството колата да недозавива със 120 е безценно. Аз тестове не съм гледал, ама съм пробвал това онова и не съм си го изсмукал от пръстите.
Още по-зле - вземи сложи гадните гуми на преднячка отпред и и гледай сеира на първия дъждец. За спиране пък няма какво да говорим с гадни гуми отпред...
100 пъти е по-добре една кола да презавива малко отколкото да "си ходи" по допирателната на завоя поради липса на сцепление на предницата :yes:

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4


В спора се ражда истината казват хората :yes:

bmw545i написа:Всичко, което казваш е вярно, но тестовете показват, че негативите са повече, когато по-хубавите са отпред! :smoke:


Ето още малко аргументи.
А защо реши, че аз не съм човека, който може да съди за опита ти!?! Нещо специфично ти направи впечтление, може би?!?

За да не палиш много, нека да уточня. Мнението ти съпоставено с рисърча на АDAC e меко казано скромно. Но понеже поставяш ударение на опита си, без да се замислиш, в приложените линкове има мнение и на Мишелин - тия дето правят гуми :lol: , спрямо които твойто мнение преминава от скромно в нищожно. :smoke:

Разбира се моята идея не е да разкажем на колегите, за твоята просветеност и опит в автомобилизма, а за да разискаме интересна тема за гумите и тяхното приложение. :mrgreen:

Погледни написанато по-долу и кажи дали да пусна още "Аргументи". Имай предвид, че хората са вложили мнооого пари и познания, за да стигнат до тези изводи. Как се е изградило твоето мнение - сигурно сам се сещаш. :conf:

http://www.wochenanzeiger-muenchen.de/r ... 15901.html

http://www.oponeo.de/reifen-abc/neue-re ... -montieren

http://www.test.de/Autoreifen-Besser-we ... 0-2854890/

http://www.nabholz.de/reifen/reifen-abc ... eifen.html

Кое дето казвам е вярно? Защо да е вярно? Може би просто го твърдя :dunno: Обори ме с аргументи!

bmw545i написа:Това е резултатът от множество тестове, проведени от АDAC- Съюз на автомобилистите в Германия. Айде да разбират малко повече от теб.
А и пари са давали хората, за да стигнат до някакви резултати. А твойто мнение се базира на скромния ти опит.
Пак казвам - посочените от теб случаи са разглдани и потвърдени! :bchug:


Преведох си криво-ляво статията. Множество тестове викаш... Аз на два реда на кръст не мога да кажа множество тестове :dunno: Ако никой не си е направил труда една графика да пръкне на Ексел, ебем ти и теста... Мяза ми на поредната малоумна журналистическа статия, ама де да знам... Единственото дето ми се вижда, че има смисъл е за разликата в сцеплението преден-заден мост. Добре си дошъл да ме открехнеш, за каквото друго съм пропуснал :yes:
А дали ми е скромен опита не мисля, че си ти човека дето ще каже :mhihi:
Най-пресния случай беше с предната ми колa - Е36 328i. След последните ъпгрейди при нея "недозавиване" беше тера инкогнита. Твърда, невероятен фийдбек. Управление по-прецизно от на М5-цата ми (има защо). Склонност към поднасяне и връщане в пътя с лекота. Всичко това до момента, в който направих грешката да сложа гумите с ЛЕКО позамазан грайфер ОТПРЕД, щото си виках "зима е, трябва все пак се катерим тук-там, сега не се кара спортно :mhihi: " Както и да е, детайли няма да изброявам, ако няма интерес. Е да, ама както си карах по път, които мога да го мина със затворени очи, минаван стотици пъти, се наложи да вляза с въпросните 120. Само да вметна, че със 120 в този завой може и баба ми да влезе, в смисъл такава скорост там е съвсем допустима и не предполага непредвидено поведение. Е да, ама както уж си знаех колата, тя просто НЕДОЗАВИ и щях да ходя в насрещното :dunno: Отпуснах плавно газта и се върнах в пътя. Не знам как да го опиша - все едно не бях правил цялата инвестиция по окачване, щанги, брейсове, кембъри и т.н. Поведение като на Фокус - тоя от статията :mhihi: Заради шибаните гуми. Ето това ми е малка част от опита :yes: Хубаво е човек да си знае колите и да си дава сметка, защо се е получил даден проблем. Може би когато всички елементи определящи пътното поведение са на достатъчно високо ниво тогава чак човек усеща и осъзнава как "най-тъпия" елемент - гумите - могат да имат такъв негативен ефект :yes:

Та гледам, че в статията са тествали средностатистическата бангия - Фокус :dunno: Доколкото рабирам, поправи ме ако греша, се спряга случая на СПИРАНЕ В ЗАВОЙ, при което било лошо да не вземе колата да ПОДНЕСЕ :dunno: Вярно, Мара-п*тката си сигурно така си кара бангията, нямам си идея, но този който си взел БМВ си има идея с какво едно БМВ е по-особено от Фокус. Жокер - той Фокуса все си има ~70:30 баланс, не му и трябва СПИРАНЕ В ЗАВОЙ, че да влезе в теста на ADAC :wave:
Ама може да бъркам де, очаквам корекция, ако има нужда :yes:

Та така, уважавам чуждото мнение и се кефя, когато хората имат аргументи, помислили са по въпроса и имат своя теза. А много се дразня, когато някой чете заглавието на статията, после чете директно заключението и казва "ето това е отговора" и вярва сляпо. А дали е чел съдържанието на статията, дали е вярно това в статията не е ясно...

И понеже въпроса е доста интересен и смятам, че ще интересен и за другите колеги, реших да стане обществено достояние :mhihi:
Това е темата в която ще продължим да дискутираме, за да не разводняваме тази:

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=4&t=346225

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от Nickelback » 09 Авг 2013, 10:13

Пич, аз пак да ти кажа, че ти нито опит имаш, нито си си размърдал сивото вещество да помислиш по тоя въпрос.

Много ще се радвам да ни открехнеш, ама ти какво си разбрал от тия линкове, щото копи-пейст е най-лесното нещо :mhihi: До тука нито една лична аргументация не видях. Все едно си ми извадил вестници на немски и ми сочиш нещо по тях, ама какво сочиш и ти самия не знаеш...

Заповядай в http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=4&t=346225 с твоята теза и давай да дискутираме :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от cocosas » 27 Яну 2014, 20:04

Възможно ли е да се сложат 18ки гуми 245/50 ? Старите ми са 245/40 и четерите.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 767
Регистриран на: 20.02.2004
Местоположение: София
Кара: 5er

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от aero » 27 Яну 2014, 20:11

Няма невъзможни неща, хоратя си свалят колите, ти ще я вдигнеш, трябва да подбираш и прави пътища, да не опират гумите при завой.
Изображение

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1730
Регистриран на: 14.08.2007
Пол: Мъж
Кара: ше E60 530dА

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от netmurder » 27 Яну 2014, 20:16

cocosas написа:Възможно ли е да се сложат 18ки гуми 245/50 ? Старите ми са 245/40 и четерите.

Според мен колега тази гума където си визирал е твърде висока и ще ти опира...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 584
Регистриран на: 28.09.2008
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 / e46

Re: Споделете опита си с летните гуми! :)

Мнение от cocosas » 27 Яну 2014, 20:21

netmurder написа:
cocosas написа:Възможно ли е да се сложат 18ки гуми 245/50 ? Старите ми са 245/40 и четерите.

Според мен колега тази гума където си визирал е твърде висока и ще ти опира...


И колата е със това окачване което се води " sport suspection" една идея по-спортно от стандартното.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook