Споделете опита си с летните гуми! :)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Не говори глупости!!!
Ти лично пробвал ли си да караш с гадните гуми отпред? Щото чувството колата да недозавива със 120 е безценно. Аз тестове не съм гледал, ама съм пробвал това онова и не съм си го изсмукал от пръстите.
Още по-зле - вземи сложи гадните гуми на преднячка отпред и и гледай сеира на първия дъждец. За спиране пък няма какво да говорим с гадни гуми отпред...
100 пъти е по-добре една кола да презавива малко отколкото да "си ходи" по допирателната на завоя поради липса на сцепление на предницата
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
Ти лично пробвал ли си да караш с гадните гуми отпред? Щото чувството колата да недозавива със 120 е безценно. Аз тестове не съм гледал, ама съм пробвал това онова и не съм си го изсмукал от пръстите.
Още по-зле - вземи сложи гадните гуми на преднячка отпред и и гледай сеира на първия дъждец. За спиране пък няма какво да говорим с гадни гуми отпред...
100 пъти е по-добре една кола да презавива малко отколкото да "си ходи" по допирателната на завоя поради липса на сцепление на предницата

Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Anthony_J
- ентусиаст
-
- Мнения: 875
- Регистриран на: 16.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е61 530xd, LCI
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
100 пъти по-добре е като са ти калпави гумите и нямаш пари за нови, да ползваш алтернативни методи за придвижване, а не да караш с 120 в завоите. Да застрашаваш чужд живот е недопустимо. Попитайте жертвите на бакшиша от спирката на Окръжна болница. Калпавите гуми се слагат в кофата за смет, а отпред и отзад се слагат читави.
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Аз също съм на мнение, че предните са по-важни.
С тях влизаш в завоите, с тях спирах, те понасят повечето "напрежение" ако може
така да се нарече.
За да няма спорове и чиста съвест - хубави гуми /по възможност нови/ на 4-те колелца
С тях влизаш в завоите, с тях спирах, те понасят повечето "напрежение" ако може
така да се нарече.
За да няма спорове и чиста съвест - хубави гуми /по възможност нови/ на 4-те колелца

- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Nickelback написа:Не говори глупости!!!
Ти лично пробвал ли си да караш с гадните гуми отпред? Щото чувството колата да недозавива със 120 е безценно. Аз тестове не съм гледал, ама съм пробвал това онова и не съм си го изсмукал от пръстите.
Още по-зле - вземи сложи гадните гуми на преднячка отпред и и гледай сеира на първия дъждец. За спиране пък няма какво да говорим с гадни гуми отпред...
100 пъти е по-добре една кола да презавива малко отколкото да "си ходи" по допирателната на завоя поради липса на сцепление на предницата
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
Всичко, което казваш е вярно, но тестовете показват, че негативите са повече, когато по-хубавите са отпред!

Това е резултатът от множество тестове, проведени от АDAC- Съюз на автомобилистите в Германия. Айде да разбират малко повече от теб.
А и пари са давали хората, за да стигнат до някакви резултати. А твойто мнение се базира на скромния ти опит.
Пак казвам - посочените от теб случаи са разглдани и потвърдени!

Auf welche Achse die besseren Reifen?
Die Guten nach hinten
Reifen auf der Antriebsachse verschleißen schneller – werden die beiden Reifen erneuert, ist das Auto zwangsläufig mit Reifen unterschiedlicher Profiltiefe unterwegs. Beeinträchtigt dies die Fahrsicherheit? Und auf welche Achse gehört nun das bessere Profil?
Fazit
Unterschiedliche Profiltiefen an Vorder- und Hinterachse können die Fahreigenschaften eines Fahrzeugs negativ beeinflussen. Kritisch wird es, wie eine Untersuchung des ADAC-Partnerclubs ÖAMTC zeigt, wenn der Profiltiefen-Unterschied über 2 mm hinausgeht. Zum Testprogramm gehörten Aquaplaning, Nassbremsen, Trockenbremsen sowie der Spurwechsel bei Nässe.
Gängige Meinungen, dass die Vorderachse die besser bereifte sein sollte, konnten die Tester bestätigen – zumindest was Aquaplaning und Bremsen angeht. Anders beim Prüfkriterium „Spurwechsel“. Hier veränderte sich die Fahrstabilität mit den schlechteren Reifen auf der Hinterachse dramatisch, selbst mit ESP-Ausrüstung. Das Fahrzeug kommt in dem Fall zwangsläufig ins Schleudern, mit dem Risiko schwerer Unfallfolgen. Unter Abwägung sämtlicher Vor- und Nachteile muss somit die alte Streitfrage „wohin mit den besseren Reifen“ ganz eindeutig mit „Hinterachse“ beantwortet werden. Für die Spurstabilität ist sie nun einmal ausschlaggebend.
http://www.adac.de/infotestrat/reifen/p ... geId=47698
- miroleskov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 614
- Регистриран на: 25.08.2012
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е 61 530d
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Хм много интересно изследване.Оказва,че дори за колите с предно задните трябва да са ти новите гуми.За тези със задно бях сигурен,че е така с тези над 200 коня под капака и задни задвижващи колела логично е да търсиш сцепление там.Инъче колегите са прави ако искате да бъдете сигурни на пътя никакви гуми втора ръка.Само ново ако ще и по-нисък клас
Винаги нощувай под върха,за да можеш да продължиш на горе, на сутринта.
- off_line
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 13.09.2009
- Местоположение: Поморие/Несебър
- Кара: BMW e60 530d
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Сега съм с Continental ContiPremiumContact 2 225/50 R17 нови с ДОТ 2011, закупени миналата година, 4-ри на брой, но ми малеят а и са доста високи. Мисля да си запазя джантите 17-ки, че са оригиналните BMW260 и да сложа на тях зимните 'ботуши'. А за сега да мина на 19 цола джанта, мисля си за комбинацията 245/35/19 - отпред и 275/35/19 - отзад, но поради факта че Nokian zLine нямат размер 275/35/19, а като цена Nokian zLine 245/35 ZR19 напълно ме истройва, какво бихте предложили за задни на 275/35/19 или щом съм се спрял на Nokian то и 4-рите да бъдат такива и да взема Nokian zLine 255/35 ZR19 за задни или Nokian zLine 295/30 ZR19?
..живота е прекалено кратък за грозни жени и бавни коли..
- da6ip
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
off_line написа:Сега съм с Continental ContiPremiumContact 2 225/50 R17 нови с ДОТ 2011, закупени миналата година, 4-ри на брой, но ми малеят а и са доста високи. Мисля да си запазя джантите 17-ки, че са оригиналните BMW260 и да сложа на тях зимните 'ботуши'. А за сега да мина на 19 цола джанта, мисля си за комбинацията 245/35/19 - отпред и 275/35/19 - отзад, но поради факта че Nokian zLine нямат размер 275/35/19, а като цена Nokian zLine 245/35 ZR19 напълно ме истройва, какво бихте предложили за задни на 275/35/19 или щом съм се спрял на Nokian то и 4-рите да бъдат такива и да взема Nokian zLine 255/35 ZR19 за задни или Nokian zLine 295/30 ZR19?
ако отпред имаш 245/35, отзад трябва да е 275/30 - само така ще имаш сравнима височина отпред и отзад.
в конкретния случай според мен 295/30 е много широко - не знам дали ще се събере изобщо, трябва ти джанта 9.5-10.0J, а и зависи много от офсета на джантата, за да влезе точно по средата. Aз на джанта 9.0J имам 275/35 и това е на границата откъм ширина.
така че ако джантата отзад е нормален размер (8-9J), 255/35 e разумният размер.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
- off_line
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: 13.09.2009
- Местоположение: Поморие/Несебър
- Кара: BMW e60 530d
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Благодаря за съвета da6ip, тогава ще заложа на 275/30/19 - отзад, а 295 размера направо го отписвам!И остана въпроса на какви гуми 245/35/19 и 275/30/19 да заложа?
..живота е прекалено кратък за грозни жени и бавни коли..
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Nickelback написа:Не говори глупости!!!
Ти лично пробвал ли си да караш с гадните гуми отпред? Щото чувството колата да недозавива със 120 е безценно. Аз тестове не съм гледал, ама съм пробвал това онова и не съм си го изсмукал от пръстите.
Още по-зле - вземи сложи гадните гуми на преднячка отпред и и гледай сеира на първия дъждец. За спиране пък няма какво да говорим с гадни гуми отпред...
100 пъти е по-добре една кола да презавива малко отколкото да "си ходи" по допирателната на завоя поради липса на сцепление на предницата
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
В спора се ражда истината казват хората

bmw545i написа:Всичко, което казваш е вярно, но тестовете показват, че негативите са повече, когато по-хубавите са отпред!![]()
Кое дето казвам е вярно? Защо да е вярно? Може би просто го твърдя

bmw545i написа:Това е резултатът от множество тестове, проведени от АDAC- Съюз на автомобилистите в Германия. Айде да разбират малко повече от теб.
А и пари са давали хората, за да стигнат до някакви резултати. А твойто мнение се базира на скромния ти опит.
Пак казвам - посочените от теб случаи са разглдани и потвърдени!![]()
Преведох си криво-ляво статията. Множество тестове викаш... Аз на два реда на кръст не мога да кажа множество тестове


А дали ми е скромен опита не мисля, че си ти човека дето ще каже

Най-пресния случай беше с предната ми колa - Е36 328i. След последните ъпгрейди при нея "недозавиване" беше тера инкогнита. Твърда, невероятен фийдбек. Управление по-прецизно от на М5-цата ми (има защо). Склонност към поднасяне и връщане в пътя с лекота. Всичко това до момента, в който направих грешката да сложа гумите с ЛЕКО позамазан грайфер ОТПРЕД, щото си виках "зима е, трябва все пак се катерим тук-там, сега не се кара спортно





Та гледам, че в статията са тествали средностатистическата бангия - Фокус



Ама може да бъркам де, очаквам корекция, ако има нужда

Та така, уважавам чуждото мнение и се кефя, когато хората имат аргументи, помислили са по въпроса и имат своя теза. А много се дразня, когато някой чете заглавието на статията, после чете директно заключението и казва "ето това е отговора" и вярва сляпо. А дали е чел съдържанието на статията, дали е вярно това в статията не е ясно...
И понеже въпроса е доста интересен и смятам, че ще интересен и за другите колеги, реших да стане обществено достояние

Това е темата в която ще продължим да дискутираме, за да не разводняваме тази:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=4&t=346225
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- bmw545i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 527
- Регистриран на: 19.04.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 545i
- Детайли за колата: E 60
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Nickelback написа:Nickelback написа:Не говори глупости!!!
Ти лично пробвал ли си да караш с гадните гуми отпред? Щото чувството колата да недозавива със 120 е безценно. Аз тестове не съм гледал, ама съм пробвал това онова и не съм си го изсмукал от пръстите.
Още по-зле - вземи сложи гадните гуми на преднячка отпред и и гледай сеира на първия дъждец. За спиране пък няма какво да говорим с гадни гуми отпред...
100 пъти е по-добре една кола да презавива малко отколкото да "си ходи" по допирателната на завоя поради липса на сцепление на предницата
Sent from my Dynavin using Tapatalk 4
В спора се ражда истината казват хората
bmw545i написа:Всичко, което казваш е вярно, но тестовете показват, че негативите са повече, когато по-хубавите са отпред!![]()
Ето още малко аргументи.
А защо реши, че аз не съм човека, който може да съди за опита ти!?! Нещо специфично ти направи впечтление, може би?!?
За да не палиш много, нека да уточня. Мнението ти съпоставено с рисърча на АDAC e меко казано скромно. Но понеже поставяш ударение на опита си, без да се замислиш, в приложените линкове има мнение и на Мишелин - тия дето правят гуми, спрямо които твойто мнение преминава от скромно в нищожно.
![]()
Разбира се моята идея не е да разкажем на колегите, за твоята просветеност и опит в автомобилизма, а за да разискаме интересна тема за гумите и тяхното приложение.![]()
Погледни написанато по-долу и кажи дали да пусна още "Аргументи". Имай предвид, че хората са вложили мнооого пари и познания, за да стигнат до тези изводи. Как се е изградило твоето мнение - сигурно сам се сещаш.![]()
http://www.wochenanzeiger-muenchen.de/r ... 15901.html
http://www.oponeo.de/reifen-abc/neue-re ... -montieren
http://www.test.de/Autoreifen-Besser-we ... 0-2854890/
http://www.nabholz.de/reifen/reifen-abc ... eifen.html
Кое дето казвам е вярно? Защо да е вярно? Може би просто го твърдяОбори ме с аргументи!
bmw545i написа:Това е резултатът от множество тестове, проведени от АDAC- Съюз на автомобилистите в Германия. Айде да разбират малко повече от теб.
А и пари са давали хората, за да стигнат до някакви резултати. А твойто мнение се базира на скромния ти опит.
Пак казвам - посочените от теб случаи са разглдани и потвърдени!![]()
Преведох си криво-ляво статията. Множество тестове викаш... Аз на два реда на кръст не мога да кажа множество тестовеАко никой не си е направил труда една графика да пръкне на Ексел, ебем ти и теста... Мяза ми на поредната малоумна журналистическа статия, ама де да знам... Единственото дето ми се вижда, че има смисъл е за разликата в сцеплението преден-заден мост. Добре си дошъл да ме открехнеш, за каквото друго съм пропуснал
![]()
А дали ми е скромен опита не мисля, че си ти човека дето ще каже![]()
Най-пресния случай беше с предната ми колa - Е36 328i. След последните ъпгрейди при нея "недозавиване" беше тера инкогнита. Твърда, невероятен фийдбек. Управление по-прецизно от на М5-цата ми (има защо). Склонност към поднасяне и връщане в пътя с лекота. Всичко това до момента, в който направих грешката да сложа гумите с ЛЕКО позамазан грайфер ОТПРЕД, щото си виках "зима е, трябва все пак се катерим тук-там, сега не се кара спортно" Както и да е, детайли няма да изброявам, ако няма интерес. Е да, ама както си карах по път, които мога да го мина със затворени очи, минаван стотици пъти, се наложи да вляза с въпросните 120. Само да вметна, че със 120 в този завой може и баба ми да влезе, в смисъл такава скорост там е съвсем допустима и не предполага непредвидено поведение. Е да, ама както уж си знаех колата, тя просто НЕДОЗАВИ и щях да ходя в насрещното
Отпуснах плавно газта и се върнах в пътя. Не знам как да го опиша - все едно не бях правил цялата инвестиция по окачване, щанги, брейсове, кембъри и т.н. Поведение като на Фокус - тоя от статията
Заради шибаните гуми. Ето това ми е малка част от опита
Хубаво е човек да си знае колите и да си дава сметка, защо се е получил даден проблем. Може би когато всички елементи определящи пътното поведение са на достатъчно високо ниво тогава чак човек усеща и осъзнава как "най-тъпия" елемент - гумите - могат да имат такъв негативен ефект
![]()
Та гледам, че в статията са тествали средностатистическата бангия - ФокусДоколкото рабирам, поправи ме ако греша, се спряга случая на СПИРАНЕ В ЗАВОЙ, при което било лошо да не вземе колата да ПОДНЕСЕ
Вярно, Мара-п*тката си сигурно така си кара бангията, нямам си идея, но този който си взел БМВ си има идея с какво едно БМВ е по-особено от Фокус. Жокер - той Фокуса все си има ~70:30 баланс, не му и трябва СПИРАНЕ В ЗАВОЙ, че да влезе в теста на ADAC
![]()
Ама може да бъркам де, очаквам корекция, ако има нужда![]()
Та така, уважавам чуждото мнение и се кефя, когато хората имат аргументи, помислили са по въпроса и имат своя теза. А много се дразня, когато някой чете заглавието на статията, после чете директно заключението и казва "ето това е отговора" и вярва сляпо. А дали е чел съдържанието на статията, дали е вярно това в статията не е ясно...
И понеже въпроса е доста интересен и смятам, че ще интересен и за другите колеги, реших да стане обществено достояние![]()
Това е темата в която ще продължим да дискутираме, за да не разводняваме тази:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=4&t=346225
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Пич, аз пак да ти кажа, че ти нито опит имаш, нито си си размърдал сивото вещество да помислиш по тоя въпрос.
Много ще се радвам да ни открехнеш, ама ти какво си разбрал от тия линкове, щото копи-пейст е най-лесното нещо
До тука нито една лична аргументация не видях. Все едно си ми извадил вестници на немски и ми сочиш нещо по тях, ама какво сочиш и ти самия не знаеш...
Заповядай в http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=4&t=346225 с твоята теза и давай да дискутираме
Много ще се радвам да ни открехнеш, ама ти какво си разбрал от тия линкове, щото копи-пейст е най-лесното нещо

Заповядай в http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=4&t=346225 с твоята теза и давай да дискутираме

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Възможно ли е да се сложат 18ки гуми 245/50 ? Старите ми са 245/40 и четерите.
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
Няма невъзможни неща, хоратя си свалят колите, ти ще я вдигнеш, трябва да подбираш и прави пътища, да не опират гумите при завой.


- netmurder
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1730
- Регистриран на: 14.08.2007
- Пол: Мъж
- Кара: ше E60 530dА
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
cocosas написа:Възможно ли е да се сложат 18ки гуми 245/50 ? Старите ми са 245/40 и четерите.
Според мен колега тази гума където си визирал е твърде висока и ще ти опира...
Веднъж БМВ, Винаги БМВ!!!
- cocosas
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 584
- Регистриран на: 28.09.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 / e46
Re: Споделете опита си с летните гуми! :)
netmurder написа:cocosas написа:Възможно ли е да се сложат 18ки гуми 245/50 ? Старите ми са 245/40 и четерите.
Според мен колега тази гума където си визирал е твърде висока и ще ти опира...
И колата е със това окачване което се води " sport suspection" една идея по-спортно от стандартното.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани