Спиране със скоростите?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Спиране със скоростите?
Возел съм се при шофиори, които при спиране освен, че натискат спирачката , ами и свалят на по-ниска скорост като каэват, че така спират по-лесно.
Ще иэвините ли неинформираноста ми и да ми кажете эащо се
прави това, какво прави свалянето на предавките, какви повреди
причинявя и предотвратява тоэи вид спиране.
Благодаря ви предварително.
Ще иэвините ли неинформираноста ми и да ми кажете эащо се
прави това, какво прави свалянето на предавките, какви повреди
причинявя и предотвратява тоэи вид спиране.
Благодаря ви предварително.
- gazzzar
- кавалер-монтьор
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
По този начин се отнема от инерцията на мотора и спирането става по-лесно! В по-новите коли има системи, които сами го правят (ASC,DSC-BMW и ESP, ASR-Ауди и др.)! Като натиснеш педала на спирачката и някое от колелета започне да се провлачва се включва ABS,а ако по време на завой(например) колелото започне да занася и да губи сцепление тогава се включва ЕSP-to и тогава автоматично се отнема и от мощността на мотора (моторна спирачка)!
И нещо, което е интересно-при БМВ-тата които имат DSC вместо да натискаш спирачката преди завой имаш възможност да влезеш дори с газ, тя колата сама отнема от мощността на мотора ако има нужда! Имаш усещането че колата е залепена за пътя !
И нещо, което е интересно-при БМВ-тата които имат DSC вместо да натискаш спирачката преди завой имаш възможност да влезеш дори с газ, тя колата сама отнема от мощността на мотора ако има нужда! Имаш усещането че колата е залепена за пътя !
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
- PIONEER
- ентусиаст
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
тая работа с превключването на предавките в низходя6т ред е непозната за мен.аз знам 4е оставя6 на скорост и отпуска6 газта...а относно повредите ми се е слу4вало като карам и дам на по ниска да изхърка ск.кутия.сега аз съм само на 14 и нямам голями умения ама според мен може да се полу4и някакво ускорено износване на 4астите на предавателната кутия.превклю4ването на по ниска предавка е когато оборотите паднат под минималните за дадената предавка,а за спиране е поставена спира4ка.това за този вид не съм го сре6тал в литературата която 4ета.само за горе посо4еното отнемане на газ без изклю4ване от скорост знам.дано съм прав...
8.32
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
ами май има поголямо износване ,но колата става по-стабилна пък и на излизане от завоя си готов само да ускоряваш(или дрифтваш ако си дивак като мен )
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- kay
- просветлен
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
С най-старата ми кола го правех редовно, щото спирачките и бяха бая умрели, да не споменавам марката да няма обидени
Идеята е следната. Двигателя има собствено съпротивление. Обърнали ли сте внимание, че като отнемете газта колата почва да забавя? А ако изключите от скорост, и пак отнемете газта? Колата пак забавя, ама по-малко. В първия случай действа вътрешното триене на двигателя + въздушното съпротивление, във втория само въздушното съпротивление. Друг интересен ефект е, че ако отпуснете газта при 4000 оборота ефекта е по-голям отколкото ако отпуснете газта при 2000 оборота. Значи явно съпротивлението на двигателя расте с покачването на оборотите. Това е смисъла на превключването надолу през скоростите, примерно при спиране от 100, вкарваш 3та, после 2ра. Обикновено първа не се ползва, защото е прекалено ниска, но в критичен случай, примерно ако педала за спирачките потъне до пода, 1ва + ръчна може да ви оттърве...
Главния фактор определящ колко бързо спирате е размера, типа и състоянието на гумите. Ако спирачната система е в идеално състояние, няма смисъл от спиране с двигателя (engine braking му казват английско говорящите). Друго нещо което трябва да се има предвид е, че при БМВ двигателя е вързан само към задните гуми, което ще рече че ако забиете по-ниска предавка по средата на завой, задницата може да тръгне да ви изпреварва, все едно сте дръпнали ръчната.
Още нещо, когато двигателя работи като спирачка, той работи в режим на декомпресия, което ще рече че вместо налягане в цилиндъра се образува вакуум, който засмуква масло през сегментите и уплътненията на клапаните (ако са износени) и после пуши и се образуват нагари.
Идеята е следната. Двигателя има собствено съпротивление. Обърнали ли сте внимание, че като отнемете газта колата почва да забавя? А ако изключите от скорост, и пак отнемете газта? Колата пак забавя, ама по-малко. В първия случай действа вътрешното триене на двигателя + въздушното съпротивление, във втория само въздушното съпротивление. Друг интересен ефект е, че ако отпуснете газта при 4000 оборота ефекта е по-голям отколкото ако отпуснете газта при 2000 оборота. Значи явно съпротивлението на двигателя расте с покачването на оборотите. Това е смисъла на превключването надолу през скоростите, примерно при спиране от 100, вкарваш 3та, после 2ра. Обикновено първа не се ползва, защото е прекалено ниска, но в критичен случай, примерно ако педала за спирачките потъне до пода, 1ва + ръчна може да ви оттърве...
Главния фактор определящ колко бързо спирате е размера, типа и състоянието на гумите. Ако спирачната система е в идеално състояние, няма смисъл от спиране с двигателя (engine braking му казват английско говорящите). Друго нещо което трябва да се има предвид е, че при БМВ двигателя е вързан само към задните гуми, което ще рече че ако забиете по-ниска предавка по средата на завой, задницата може да тръгне да ви изпреварва, все едно сте дръпнали ръчната.
Още нещо, когато двигателя работи като спирачка, той работи в режим на декомпресия, което ще рече че вместо налягане в цилиндъра се образува вакуум, който засмуква масло през сегментите и уплътненията на клапаните (ако са износени) и после пуши и се образуват нагари.
значи освен от оборотите, силата на моторната спирачка зависи и от текущата предавка, колкото е по-ниска, толкова е по-силен ефекта.. (пробвайте при 40, междинна газ и първа:) смао гледайте да не се е лепнал бус зад вас )
ако се прави с междинна газ, не хърка и без не хърка (принципно, предимно при нови синхронизатори)
освен за помагане на спирането (по-голям вакуум, по-добро серво, ама това е много зависещо от конкретния автомобил), двигателя се държи по този наяин в подходящи обороти, които могат да се променят и в двете посоки за адекватно време...
и ако се наложи някъв ектремен спирачен пит, може да се ползва и втора с изключване на двигателя (ама в краен случай)
иначе принципно си имаш спирачки и спирачен педал, при нормално шофиране си се ползва той, при "по-странен" стил на каране се ползва и моторната спирачка, при непредвидени ситуации също помага (аз два три пъти съм спирал на има няма 10 см-тра зад таксита, със прийома спирачка, 2-ра и съединителя горе)
ако се прави с междинна газ, не хърка и без не хърка (принципно, предимно при нови синхронизатори)
освен за помагане на спирането (по-голям вакуум, по-добро серво, ама това е много зависещо от конкретния автомобил), двигателя се държи по този наяин в подходящи обороти, които могат да се променят и в двете посоки за адекватно време...
и ако се наложи някъв ектремен спирачен пит, може да се ползва и втора с изключване на двигателя (ама в краен случай)
иначе принципно си имаш спирачки и спирачен педал, при нормално шофиране си се ползва той, при "по-странен" стил на каране се ползва и моторната спирачка, при непредвидени ситуации също помага (аз два три пъти съм спирал на има няма 10 см-тра зад таксита, със прийома спирачка, 2-ра и съединителя горе)
<br>
br
br
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8329
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
слизане от планината, завой, нанадолнище, изключете от скорост, спирайте само със спирачката, ефект????????
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- LuBo1
- води статистиката
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8329
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
бе тва на мене ми е ясно!!!
Мисълта ми беше, че моторната спирачка се използва и има нужда от нея, не може само с педала да спираш!!!
Мисълта ми беше, че моторната спирачка се използва и има нужда от нея, не може само с педала да спираш!!!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- 54321
- младши ентусиаст
- Мнения: 261
- Регистриран на: 3.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316 m43b19
july`s написа:vicho написа:слизане от планината, завой, нанадолнище, изключете от скорост, спирайте само със спирачката, ефект????????
хехе, по мое време това се учеше на курсовете, затова си го причислявам към нормалното....
както и да де
Ами, че кой казва, че не е нормално? Тук в Германия на много планински пътища има знаци на - който пише да се спуска на една предавка по ниско...
Някой да е срещал някъде упътване да не се спира с мотора?
идеята беше че на този мой пост
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5576#65576
и по специално последните няколко реда се отговори това:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5647#65647
може би защото не съм го споменал (а не съм защото http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5656#65656 )
както и да е де, ставаше въпрос че ако не се налага, няма смисъл да се ползва моторна спирачка
а кога се налага и кога не всеки сам си преценява:) мисля че изчерпахме темата...
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5576#65576
и по специално последните няколко реда се отговори това:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5647#65647
може би защото не съм го споменал (а не съм защото http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5656#65656 )
както и да е де, ставаше въпрос че ако не се налага, няма смисъл да се ползва моторна спирачка
а кога се налага и кога не всеки сам си преценява:) мисля че изчерпахме темата...
<br>
br
br
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8329
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
ОБОЩАВАМЕ!!!
Значи моторната спирачка се използва единствено при необходимост, а именно:
ЕКСТРЕМНО спиране, помага много и ако имаш време и умения е добре да се използва, ще намали спирачния път!
СПУСКАНЕ по наклон, моторната спирачка отнема от скоростта на автомобила и използването на спирачки е по-рядко и не ги амортизира в такава степен!
Другото което е, че моторната спирачка износва/вреди на
двигателя/скоростната кутия, но в много малка степен и все пак!
Това е в крайна сметка
Значи моторната спирачка се използва единствено при необходимост, а именно:
ЕКСТРЕМНО спиране, помага много и ако имаш време и умения е добре да се използва, ще намали спирачния път!
СПУСКАНЕ по наклон, моторната спирачка отнема от скоростта на автомобила и използването на спирачки е по-рядко и не ги амортизира в такава степен!
Другото което е, че моторната спирачка износва/вреди на
двигателя/скоростната кутия, но в много малка степен и все пак!
Това е в крайна сметка
You said: "Time will change!" What if it changes you?
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани