Спиране със скоростите?

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD


Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 30.03.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж

Спиране със скоростите?

Мнение от Mihmor » 14 Мар 2004, 17:18

Возел съм се при шофиори, които при спиране освен, че натискат спирачката , ами и свалят на по-ниска скорост като каэват, че така спират по-лесно.
Ще иэвините ли неинформираноста ми и да ми кажете эащо се
прави това, какво прави свалянето на предавките, какви повреди
причинявя и предотвратява тоэи вид спиране.
Благодаря ви предварително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 10.02.2004
Местоположение: Плевен

Мнение от Jogo » 14 Мар 2004, 17:36

Като карах курсовете за "С" категория инструктора ми разправаше за това и му викаше моторна спирачка или нещо такова ама с автомобил не съм го използвал никога:))

кавалер-монтьор
кавалер-монтьор
Аватар
Мнения: 2515
Регистриран на: 11.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: леки BMW-та :):):)
Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta

Мнение от gazzzar » 14 Мар 2004, 18:25

По този начин се отнема от инерцията на мотора и спирането става по-лесно! В по-новите коли има системи, които сами го правят (ASC,DSC-BMW и ESP, ASR-Ауди и др.)! Като натиснеш педала на спирачката и някое от колелета започне да се провлачва се включва ABS,а ако по време на завой(например) колелото започне да занася и да губи сцепление тогава се включва ЕSP-to и тогава автоматично се отнема и от мощността на мотора (моторна спирачка)!
И нещо, което е интересно-при БМВ-тата които имат DSC вместо да натискаш спирачката преди завой имаш възможност да влезеш дори с газ, тя колата сама отнема от мощността на мотора ако има нужда! Имаш усещането че колата е залепена за пътя :bowdown: !
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3.... 8) 8) 8)
Изображение
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1047
Регистриран на: 2.03.2004
Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D

Мнение от PIONEER » 14 Мар 2004, 19:12

тая работа с превключването на предавките в низходя6т ред е непозната за мен.аз знам 4е оставя6 на скорост и отпуска6 газта...а относно повредите ми се е слу4вало като карам и дам на по ниска да изхърка ск.кутия.сега аз съм само на 14 и нямам голями умения ама според мен може да се полу4и някакво ускорено износване на 4астите на предавателната кутия.превклю4ването на по ниска предавка е когато оборотите паднат под минималните за дадената предавка,а за спиране е поставена спира4ка.това за този вид не съм го сре6тал в литературата която 4ета.само за горе посо4еното отнемане на газ без изклю4ване от скорост знам.дано съм прав...
Изображение
8.32

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4216
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е65-цата.

Мнение от ///M Power » 14 Мар 2004, 20:35

ами май има поголямо износване ,но колата става по-стабилна пък и на излизане от завоя си готов само да ускоряваш(или дрифтваш ако си дивак като мен :twisted: :twisted: )
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 15 Мар 2004, 8:58

С най-старата ми кола го правех редовно, щото спирачките и бяха бая умрели, да не споменавам марката да няма обидени :)

Идеята е следната. Двигателя има собствено съпротивление. Обърнали ли сте внимание, че като отнемете газта колата почва да забавя? А ако изключите от скорост, и пак отнемете газта? Колата пак забавя, ама по-малко. В първия случай действа вътрешното триене на двигателя + въздушното съпротивление, във втория само въздушното съпротивление. Друг интересен ефект е, че ако отпуснете газта при 4000 оборота ефекта е по-голям отколкото ако отпуснете газта при 2000 оборота. Значи явно съпротивлението на двигателя расте с покачването на оборотите. Това е смисъла на превключването надолу през скоростите, примерно при спиране от 100, вкарваш 3та, после 2ра. Обикновено първа не се ползва, защото е прекалено ниска, но в критичен случай, примерно ако педала за спирачките потъне до пода, 1ва + ръчна може да ви оттърве...

Главния фактор определящ колко бързо спирате е размера, типа и състоянието на гумите. Ако спирачната система е в идеално състояние, няма смисъл от спиране с двигателя (engine braking му казват английско говорящите). Друго нещо което трябва да се има предвид е, че при БМВ двигателя е вързан само към задните гуми, което ще рече че ако забиете по-ниска предавка по средата на завой, задницата може да тръгне да ви изпреварва, все едно сте дръпнали ръчната.

Още нещо, когато двигателя работи като спирачка, той работи в режим на декомпресия, което ще рече че вместо налягане в цилиндъра се образува вакуум, който засмуква масло през сегментите и уплътненията на клапаните (ако са износени) и после пуши и се образуват нагари.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 15 Мар 2004, 9:20

значи освен от оборотите, силата на моторната спирачка зависи и от текущата предавка, колкото е по-ниска, толкова е по-силен ефекта.. (пробвайте при 40, междинна газ и първа:) смао гледайте да не се е лепнал бус зад вас :lol: :lol: )

ако се прави с междинна газ, не хърка и без не хърка (принципно, предимно при нови синхронизатори)

освен за помагане на спирането (по-голям вакуум, по-добро серво, ама това е много зависещо от конкретния автомобил), двигателя се държи по този наяин в подходящи обороти, които могат да се променят и в двете посоки за адекватно време...

и ако се наложи някъв ектремен спирачен пит, може да се ползва и втора с изключване на двигателя (ама в краен случай)

иначе принципно си имаш спирачки и спирачен педал, при нормално шофиране си се ползва той, при "по-странен" стил на каране се ползва и моторната спирачка, при непредвидени ситуации също помага (аз два три пъти съм спирал на има няма 10 см-тра зад таксита, със прийома спирачка, 2-ра и съединителя горе)
<br>
br

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8329
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 15 Мар 2004, 14:14

слизане от планината, завой, нанадолнище, изключете от скорост, спирайте само със спирачката, ефект???????? :oops:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

води статистиката
Аватар
Мнения: 2037
Регистриран на: 18.01.2003
Местоположение: една крачка пред смъртта
Пол: Мъж
Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d

Мнение от LuBo1 » 15 Мар 2004, 14:20

Мноооо мирише на феродоооооо :lol: :lol: Пък и някои крив диск
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8329
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 15 Мар 2004, 14:25

бе тва на мене ми е ясно!!! :roll:

Мисълта ми беше, че моторната спирачка се използва и има нужда от нея, не може само с педала да спираш!!!
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 3.02.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 316 m43b19

Мнение от 54321 » 15 Мар 2004, 14:40

аз така чупя карета

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 15 Мар 2004, 15:00

vicho написа:слизане от планината, завой, нанадолнище, изключете от скорост, спирайте само със спирачката, ефект???????? :oops:


хехе, по мое време това се учеше на курсовете, затова си го причислявам към нормалното....

както и да де
<br>
br

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 473
Регистриран на: 12.04.2003

Мнение от Diablo » 15 Мар 2004, 17:26

july`s написа:
vicho написа:слизане от планината, завой, нанадолнище, изключете от скорост, спирайте само със спирачката, ефект???????? :oops:


хехе, по мое време това се учеше на курсовете, затова си го причислявам към нормалното....

както и да де


Ами, че кой казва, че не е нормално? Тук в Германия на много планински пътища има знаци на - който пише да се спуска на една предавка по ниско...

Някой да е срещал някъде упътване да не се спира с мотора?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 27.06.2002
Местоположение: София

Мнение от july`s » 15 Мар 2004, 19:27

идеята беше че на този мой пост
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5576#65576
и по специално последните няколко реда се отговори това:

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5647#65647

може би защото не съм го споменал (а не съм защото http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5656#65656 )

както и да е де, ставаше въпрос че ако не се налага, няма смисъл да се ползва моторна спирачка

а кога се налага и кога не всеки сам си преценява:) мисля че изчерпахме темата...
<br>
br

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8329
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 15 Мар 2004, 20:12

ОБОЩАВАМЕ!!! :)

Значи моторната спирачка се използва единствено при необходимост, а именно:

ЕКСТРЕМНО спиране, помага много и ако имаш време и умения е добре да се използва, ще намали спирачния път!

СПУСКАНЕ по наклон, моторната спирачка отнема от скоростта на автомобила и използването на спирачки е по-рядко и не ги амортизира в такава степен!

Другото което е, че моторната спирачка износва/вреди на
двигателя/скоростната кутия, но в много малка степен и все пак!

Това е в крайна сметка :wink: :wink: :wink:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook