Спиране със скоростите?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Спиране със скоростите?
Возел съм се при шофиори, които при спиране освен, че натискат спирачката , ами и свалят на по-ниска скорост като каэват, че така спират по-лесно.
Ще иэвините ли неинформираноста ми и да ми кажете эащо се
прави това, какво прави свалянето на предавките, какви повреди
причинявя и предотвратява тоэи вид спиране.
Благодаря ви предварително.
Ще иэвините ли неинформираноста ми и да ми кажете эащо се
прави това, какво прави свалянето на предавките, какви повреди
причинявя и предотвратява тоэи вид спиране.
Благодаря ви предварително.
- gazzzar
-
кавалер-монтьор
-
- Мнения: 2515
- Регистриран на: 11.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: леки BMW-та :):):)
- Мечтае да кара: Ferrari F12 Berlinetta
По този начин се отнема от инерцията на мотора и спирането става по-лесно! В по-новите коли има системи, които сами го правят (ASC,DSC-BMW и ESP, ASR-Ауди и др.)! Като натиснеш педала на спирачката и някое от колелета започне да се провлачва се включва ABS,а ако по време на завой(например) колелото започне да занася и да губи сцепление тогава се включва ЕSP-to и тогава автоматично се отнема и от мощността на мотора (моторна спирачка)!
И нещо, което е интересно-при БМВ-тата които имат DSC вместо да натискаш спирачката преди завой имаш възможност да влезеш дори с газ, тя колата сама отнема от мощността на мотора ако има нужда! Имаш усещането че колата е залепена за пътя
!
И нещо, което е интересно-при БМВ-тата които имат DSC вместо да натискаш спирачката преди завой имаш възможност да влезеш дори с газ, тя колата сама отнема от мощността на мотора ако има нужда! Имаш усещането че колата е залепена за пътя
![поклон :bowdown:](./images/smilies/bowdown.gif)
ВСЕКИ ИСТИНСКИ BMW ЕНТУСИАСТ РАНО ИЛИ КЪСНО СИ КУПУВА Е30 ///M3....
![Изображение](http://i61.tinypic.com/2hi0dcn.jpg)
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Изображение](http://i61.tinypic.com/2hi0dcn.jpg)
"The main thing is to be yourself. Many times its through a mistake that you learn. And the main thing is to make sure you learn through your mistakes and get better.”
Ayrton Senna
- PIONEER
- ентусиаст
-
- Мнения: 1047
- Регистриран на: 2.03.2004
- Мечтае да кара: М-ка деснячка с газова уредба Mimgas :D
тая работа с превключването на предавките в низходя6т ред е непозната за мен.аз знам 4е оставя6 на скорост и отпуска6 газта...а относно повредите ми се е слу4вало като карам и дам на по ниска да изхърка ск.кутия.сега аз съм само на 14 и нямам голями умения ама според мен може да се полу4и някакво ускорено износване на 4астите на предавателната кутия.превклю4ването на по ниска предавка е когато оборотите паднат под минималните за дадената предавка,а за спиране е поставена спира4ка.това за този вид не съм го сре6тал в литературата която 4ета.само за горе посо4еното отнемане на газ без изклю4ване от скорост знам.дано съм прав...
![Изображение](http://ranwhenparkeddotnet.files.wordpress.com/2012/03/lancia-thema-832-h.jpg?w=300&h=143)
8.32
- ///M Power
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
ами май има поголямо износване ,но колата става по-стабилна пък и на излизане от завоя си готов само да ускоряваш(или дрифтваш ако си дивак като мен
)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
С най-старата ми кола го правех редовно, щото спирачките и бяха бая умрели, да не споменавам марката да няма обидени
Идеята е следната. Двигателя има собствено съпротивление. Обърнали ли сте внимание, че като отнемете газта колата почва да забавя? А ако изключите от скорост, и пак отнемете газта? Колата пак забавя, ама по-малко. В първия случай действа вътрешното триене на двигателя + въздушното съпротивление, във втория само въздушното съпротивление. Друг интересен ефект е, че ако отпуснете газта при 4000 оборота ефекта е по-голям отколкото ако отпуснете газта при 2000 оборота. Значи явно съпротивлението на двигателя расте с покачването на оборотите. Това е смисъла на превключването надолу през скоростите, примерно при спиране от 100, вкарваш 3та, после 2ра. Обикновено първа не се ползва, защото е прекалено ниска, но в критичен случай, примерно ако педала за спирачките потъне до пода, 1ва + ръчна може да ви оттърве...
Главния фактор определящ колко бързо спирате е размера, типа и състоянието на гумите. Ако спирачната система е в идеално състояние, няма смисъл от спиране с двигателя (engine braking му казват английско говорящите). Друго нещо което трябва да се има предвид е, че при БМВ двигателя е вързан само към задните гуми, което ще рече че ако забиете по-ниска предавка по средата на завой, задницата може да тръгне да ви изпреварва, все едно сте дръпнали ръчната.
Още нещо, когато двигателя работи като спирачка, той работи в режим на декомпресия, което ще рече че вместо налягане в цилиндъра се образува вакуум, който засмуква масло през сегментите и уплътненията на клапаните (ако са износени) и после пуши и се образуват нагари.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Идеята е следната. Двигателя има собствено съпротивление. Обърнали ли сте внимание, че като отнемете газта колата почва да забавя? А ако изключите от скорост, и пак отнемете газта? Колата пак забавя, ама по-малко. В първия случай действа вътрешното триене на двигателя + въздушното съпротивление, във втория само въздушното съпротивление. Друг интересен ефект е, че ако отпуснете газта при 4000 оборота ефекта е по-голям отколкото ако отпуснете газта при 2000 оборота. Значи явно съпротивлението на двигателя расте с покачването на оборотите. Това е смисъла на превключването надолу през скоростите, примерно при спиране от 100, вкарваш 3та, после 2ра. Обикновено първа не се ползва, защото е прекалено ниска, но в критичен случай, примерно ако педала за спирачките потъне до пода, 1ва + ръчна може да ви оттърве...
Главния фактор определящ колко бързо спирате е размера, типа и състоянието на гумите. Ако спирачната система е в идеално състояние, няма смисъл от спиране с двигателя (engine braking му казват английско говорящите). Друго нещо което трябва да се има предвид е, че при БМВ двигателя е вързан само към задните гуми, което ще рече че ако забиете по-ниска предавка по средата на завой, задницата може да тръгне да ви изпреварва, все едно сте дръпнали ръчната.
Още нещо, когато двигателя работи като спирачка, той работи в режим на декомпресия, което ще рече че вместо налягане в цилиндъра се образува вакуум, който засмуква масло през сегментите и уплътненията на клапаните (ако са износени) и после пуши и се образуват нагари.
значи освен от оборотите, силата на моторната спирачка зависи и от текущата предавка, колкото е по-ниска, толкова е по-силен ефекта.. (пробвайте при 40, междинна газ и първа:) смао гледайте да не се е лепнал бус зад вас
)
ако се прави с междинна газ, не хърка и без не хърка (принципно, предимно при нови синхронизатори)
освен за помагане на спирането (по-голям вакуум, по-добро серво, ама това е много зависещо от конкретния автомобил), двигателя се държи по този наяин в подходящи обороти, които могат да се променят и в двете посоки за адекватно време...
и ако се наложи някъв ектремен спирачен пит, може да се ползва и втора с изключване на двигателя (ама в краен случай)
иначе принципно си имаш спирачки и спирачен педал, при нормално шофиране си се ползва той, при "по-странен" стил на каране се ползва и моторната спирачка, при непредвидени ситуации също помага (аз два три пъти съм спирал на има няма 10 см-тра зад таксита, със прийома спирачка, 2-ра и съединителя горе)
![Laughing... :lol:](./images/smilies/icon_lol2.gif)
![Laughing... :lol:](./images/smilies/icon_lol2.gif)
ако се прави с междинна газ, не хърка и без не хърка (принципно, предимно при нови синхронизатори)
освен за помагане на спирането (по-голям вакуум, по-добро серво, ама това е много зависещо от конкретния автомобил), двигателя се държи по този наяин в подходящи обороти, които могат да се променят и в двете посоки за адекватно време...
и ако се наложи някъв ектремен спирачен пит, може да се ползва и втора с изключване на двигателя (ама в краен случай)
иначе принципно си имаш спирачки и спирачен педал, при нормално шофиране си се ползва той, при "по-странен" стил на каране се ползва и моторната спирачка, при непредвидени ситуации също помага (аз два три пъти съм спирал на има няма 10 см-тра зад таксита, със прийома спирачка, 2-ра и съединителя горе)
<br>
br
br
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8339
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
слизане от планината, завой, нанадолнище, изключете от скорост, спирайте само със спирачката, ефект???????? ![Embarassed2 :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed2 :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- LuBo1
- води статистиката
-
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8339
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
бе тва на мене ми е ясно!!!
Мисълта ми беше, че моторната спирачка се използва и има нужда от нея, не може само с педала да спираш!!!
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Мисълта ми беше, че моторната спирачка се използва и има нужда от нея, не може само с педала да спираш!!!
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- 54321
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 3.02.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316 m43b19
july`s написа:vicho написа:слизане от планината, завой, нанадолнище, изключете от скорост, спирайте само със спирачката, ефект????????
хехе, по мое време това се учеше на курсовете, затова си го причислявам към нормалното....
както и да де
Ами, че кой казва, че не е нормално? Тук в Германия на много планински пътища има знаци на - който пише да се спуска на една предавка по ниско...
Някой да е срещал някъде упътване да не се спира с мотора?
идеята беше че на този мой пост
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5576#65576
и по специално последните няколко реда се отговори това:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5647#65647
може би защото не съм го споменал (а не съм защото http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5656#65656 )
както и да е де, ставаше въпрос че ако не се налага, няма смисъл да се ползва моторна спирачка
а кога се налага и кога не всеки сам си преценява:) мисля че изчерпахме темата...
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5576#65576
и по специално последните няколко реда се отговори това:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5647#65647
може би защото не съм го споменал (а не съм защото http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5656#65656 )
както и да е де, ставаше въпрос че ако не се налага, няма смисъл да се ползва моторна спирачка
а кога се налага и кога не всеки сам си преценява:) мисля че изчерпахме темата...
<br>
br
br
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8339
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
ОБОЩАВАМЕ!!!
Значи моторната спирачка се използва единствено при необходимост, а именно:
ЕКСТРЕМНО спиране, помага много и ако имаш време и умения е добре да се използва, ще намали спирачния път!
СПУСКАНЕ по наклон, моторната спирачка отнема от скоростта на автомобила и използването на спирачки е по-рядко и не ги амортизира в такава степен!
Другото което е, че моторната спирачка износва/вреди на
двигателя/скоростната кутия, но в много малка степен и все пак!
Това е в крайна сметка
![намигване :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Значи моторната спирачка се използва единствено при необходимост, а именно:
ЕКСТРЕМНО спиране, помага много и ако имаш време и умения е добре да се използва, ще намали спирачния път!
СПУСКАНЕ по наклон, моторната спирачка отнема от скоростта на автомобила и използването на спирачки е по-рядко и не ги амортизира в такава степен!
Другото което е, че моторната спирачка износва/вреди на
двигателя/скоростната кутия, но в много малка степен и все пак!
Това е в крайна сметка
![намигване :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![намигване :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![намигване :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
You said: "Time will change!" What if it changes you?
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани