Равносметката xd/d

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Равносметката xd/d

Мнение от K_Ilkov » 28 Дек 2011, 15:05

ivo098 написа:Точно за Quaife става дума, 3К за него е доста по-добре от по-скъпата подръжка на X-кола и по-големия разход на гориво.

Но в крайна сметка всеки си преценява от какво има нужда.

Според мен нещата са несравними

няма как да докараш проходимоста на 4х4 с шпер
от друга страна ще е мнооого по-добре от нешпервания диф не само зимата

но както и ти каза всеки сам си знае кво му трябва :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 600
Регистриран на: 1.04.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F31 330d
Мечтае да кара: F80 M3

Re: Равносметката xd/d

Мнение от ivo098 » 28 Дек 2011, 15:08

Разбира се че с 4х4 не го сравнявам, просто за условията в БГ шпер за мен е най-удачния вариант.
Ако живеехме във Финландия щеше да е различно.

4х4 има смисъл ако постоянно караш при лоши атмосферни условия (сняг, поледица, дъждове), което в България далеч не е така или при много коне, а толкова мощна Е46-ца няма така или иначе...
Its an M. The fuel mileage is Sh!tty.

Your Sh!ttiness may vary.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 236
Регистриран на: 15.11.2009
Местоположение: ШОПландия
Пол: Мъж
Кара: Е46 320D

Re: Равносметката xd/d

Мнение от Amatior4o » 28 Дек 2011, 15:13

Относно драпането не съм сигурен дали системите винаги са в полза или понякога пречат :dunno:[/quote]
Това за гумите, че трябва да са нови е за всяка кола и не знам, защо изобщо го коментирате.
Аз също съм на мнение, че ако искаш фън си изключваш АСЦ/ДСЦ-то. Иначе доста е писано за това в друга тема за колко е полезно и колко не. Аз миналата седмица си потествах по пътя София - Мездра - и мойто село и в най-големият сняг и по непочистен сняг проблеми нямах докато не спрях да помогна на един колега и после видях малко мъка доде тръгна (става на въпрос за един наклон 40%, а отдолу лед и сняг). Та с малко играчка с леко газ и изключени блокажи стана, но съм сигурен, че точно тука "Х"-са щеше да влезе в пъти по добра роля. Гумите ми бяха нови на 1 година с предни 8 мм грайфер и задни 6 мм. Иначе също съм и за англиският шпер, но на този етап не ми е по джоба.

П.с.
Вече вечерта на битака си беше фъна без АСЦ/ДСЦ. Дано има и следващ сняг. Тогава ще се надявам на повече хора и поне 1 с "Х" за да пообмениме инфо, тест и возене ;]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 598
Регистриран на: 4.04.2010
Местоположение: Мюнхен
Пол: Мъж
Кара: 320д Е46 136к.с
Мечтае да кара: BMW F10

Re: Равносметката xd/d

Мнение от shark1986 » 28 Дек 2011, 15:22

И аз да си споделя мнението :) Първата зима когато бях със моето БМВ не знаех кога АСЦ-то е изключено и кога включено и си мислих,че когато натисна копчето и предупредителната лампа свети е включено АСЦ,а когато не свети е изключено. :dummy: А то било обратно!Но и така нямах проблеми със нови зимни Алпин Мишелин!При нас е сурова зима.Често пътувам Котел-Варна и до сега да чукна на дърво никога не съм закъсвал или да съм излитал от някой завой!Преди да си взема колата много бяха ме наплашили,че БМВ не става за зимата и ще имам големи главоболия.Но не съжалявам и съм горд собственик на БМВ :yes: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1145
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 compact 320td

Re: Равносметката xd/d

Мнение от iv4o9999 » 28 Дек 2011, 15:37

абе колеги да не забравяме и задволанното устройство, каквато и да е колата, предно задно средно или 8Х8 като не го управляваш както трябва е ми нестава. Ще изпадна в малко :OT: но най-проходимото возило за мен е едно субару Джъсти от 1990 - 4х4 леко като тико и високо като витара, нищо не ми се е опирало-сняг дъжд кал, спирам че ще ме нахранят. :bchug:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Равносметката xd/d

Мнение от sub_eleven » 28 Дек 2011, 17:07

JTD написа:Е60-тката е с около 100+кг по-лека в този случай. Та не разбрах отново за тежките коли :)

ок, сега можеш да сравниш е46 330д с е60 530д или е46 330xd с е60 530xd... да сравняваш e46 330xd с e60 без xdrive - от там идва грешката.

В първия случай/за който реално аз говорех/ - Е60-ката е с 100-200кг повече от е46. Но отиваме в офтопика :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Равносметката xd/d

Мнение от JTD » 28 Дек 2011, 17:38

sub_eleven написа:
JTD написа:Е60-тката е с около 100+кг по-лека в този случай. Та не разбрах отново за тежките коли :)

ок, сега можеш да сравниш е46 330д с е60 530д или е46 330xd с е60 530xd... да сравняваш e46 330xd с e60 без xdrive - от там идва грешката.

В първия случай/за който реално аз говорех/ - Е60-ката е с 100-200кг повече от е46. Но отиваме в офтопика :)

ОК, сравнявам директно:
1. Е46 330хд комби - по каталог е 1770кг
2. Е60 330Хдрайв комби - по каталог е 1760кг.

Та коя беше по-тежка :)

А за темата.
Има един недостатък на 4х4. Това е невъзможността от поставянето на вериги.
Оригинално колата върви с гуми 225-45-17. В книжката изрично си пише, че на този размер гуми е недопустимо поставянето на вериги. Според мен това идва главно от факта, че като завиваш между гумата и щангата отпред остава може би около 3-4 милиметра разстояние.
Но според мен ако си вземеш от новите "текстилни" вериги не би имало проблем и да изпочупиш разни неща по колата.
Аз за това за зимата си взех едни 205-50-17, ама въпреки това ако се наложи със страх бих сложил вериги.
Въпреки цената от 440лв на гума пак ме е страх, защото ще се бутам там, където и трактора ще ме издърпа трудно.
Това е разликата между кекавите коли (Е46 със задно) и тия, където вървят малко по-така в по-кофти условия (Х-а) - а именно как да ги изкараш от преспите след като подцениш ситуацията. :lol:
Вие тук с някакво задно предаване като ви гледам колко сте смели и направо се кефя :)

Друг въпрос свързан с веригите е аджеба на коя ос трябва да се сложат, ако разполагаш само с един комплект? :mhihi:
Главно много коментари има в офроуд форума на тази тема, ама да разбудя малко страстите и тук. :)
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 94
Регистриран на: 10.07.2006
Кара: 205 GTI, 330d

Re: Равносметката xd/d

Мнение от ifcho » 28 Дек 2011, 18:21

iv4o9999 написа:ако направим лека ретроспекция фирмата започва да променя колите от е30 към е46 като ги прави по тежки и изнася тежеста по-назад за да се намали Лада ефектът на лека задница, всичко това в комплект с DSC и хубави гуми (нови)на малко години в снега и поледицата няма проблеми, стига сам да не си ги създадеш с мръзна газ в някой завой :mhihi: ,
за мен лично годините на гумата са най-важни, защото именно колкото е по-мазна и мека (по-нова ) толкова по -добре се държи



E това е грешно, защото точно политика на БМВ е тежестта да е разпределена 50/50, та не знам каква тежест изнасят назад.

Истината е, че ако живееш на някое по-усойно място в планината, зимата 4х4 си е едно огромно предимство, няма го мисленето, ще излезна ли няма да излезна ли прескачаш всички и си караш спокойно.
Аз слизам от джип Паджеро, за да карам е46 на задно, зимата мога да кажа, че ми е доста по терсене от колкото с джипа, но пък кефа от задното си струва :driving:
Ако имах възможност, бих си държал и двете коли. Ако живеех в планината, задължително щях да съм с 4х4, но тъй като основно карам по почистени пътища, задно ме устройва перфектно

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: Равносметката xd/d

Мнение от sub_eleven » 28 Дек 2011, 18:55

JTD написа:
В първия случай/за който реално аз говорех/ - Е60-ката е с 100-200кг повече от е46. Но отиваме в офтопика :)
ОК, сравнявам директно:
1. Е46 330хд комби - по каталог е 1770кг
2. Е60 330Хдрайв комби - по каталог е 1760кг.

Та коя беше по-тежка :)

Като говорех за проблемите на съседа, ставаше въпрос за без XDRIVE.
1. Е46 330d комби - по каталог е 1590кг
2. Е60 530d комби - по каталог е 1670кг.

Коя е по-тежка :lol: :driving:
Последна промяна sub_eleven на 28 Дек 2011, 20:46, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 598
Регистриран на: 4.04.2010
Местоположение: Мюнхен
Пол: Мъж
Кара: 320д Е46 136к.с
Мечтае да кара: BMW F10

Re: Равносметката xd/d

Мнение от shark1986 » 28 Дек 2011, 19:41

sub_eleven написа:
JTD написа:
В първия случай/за който реално аз говорех/ - Е60-ката е с 100-200кг повече от е46. Но отиваме в офтопика :)

ОК, сравнявам директно:
1. Е46 330хд комби - по каталог е 1770кг
2. Е60 330Хдрайв комби - по каталог е 1760кг.

Та коя беше по-тежка :)
Като говорех за проблемите на съседа, ставаше въпрос за без XDRIVE.
1. Е46 330d комби - по каталог е 1590кг
2. Е60 530d комби - по каталог е 1670кг.

Коя е по-тежка :lol: :driving:

Колега това са измислици някакви 80кг.разлика не може да окаже чак такова влияние!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1373
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: София

Re: Равносметката xd/d

Мнение от BadAngel » 28 Дек 2011, 19:52

проблема със задното не е в проходимостта

проблема е, че по някое време задницата тръгва.. и не можеш да я укротиш

защо мислите, че задното предаване е новост? всички жигули и москвичи са били със задно.. не е проблема в проходимостта
Последна промяна BadAngel на 28 Дек 2011, 20:01, променена общо 2 пъти
No bling at the Ring

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Равносметката xd/d

Мнение от K_Ilkov » 28 Дек 2011, 20:00

Ти явно си "компетентен" по всички въпроси

ква новост кви 5 лева
10х че ни отвори за москвичите ама гаранция има хора дето са карали и такива коли
къде е проблема, кажи ни моля те че те чакаме от много време да ни осветлиш :bowdown:

кво тръгва? ти БМВ с АСЦ/ДСЦ карал ли си?
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Равносметката xd/d

Мнение от acho.rs » 28 Дек 2011, 20:09

sub_eleven написа:
JTD написа:
В първия случай/за който реално аз говорех/ - Е60-ката е с 100-200кг повече от е46. Но отиваме в офтопика :)

ОК, сравнявам директно:
1. Е46 330хд комби - по каталог е 1770кг
2. Е60 330Хдрайв комби - по каталог е 1760кг.

Та коя беше по-тежка :)

Като говорех за проблемите на съседа, ставаше въпрос за без XDRIVE.
1. Е46 330d комби - по каталог е 1590кг
2. Е60 530d комби - по каталог е 1670кг.

Коя е по-тежка :lol: :driving:[/quote]
Колега - по каталог е Е46 330хд комби 184кс е със 155кг по-малко или 1615кг . Имам познат който дълго време караше такова и със всички екстри (ел.кожено рекаро,люк,навигация, автоматик и всичко което можеш да се сетиш) беше 1660кг мерено на кантар .
BadAngel написа:проблема със задното не е в проходимостта

проблема е, че по някое време задницата тръгва.. и не можеш да я укротиш

защо мислите, че задното предаване е новост? всички жигули и москвичи са били със задно.. не е проблема в проходимостта

При БМВ със АСЦ/ДСЦ няма никакво поднасяна на задница - системата се намесва много точно и без грубости (както АСР на Ауди например) .
Проблема в сравнение с другите коли с един задвижващ мост (на предно) е точно проходимостта в дълбок сняг .
Хдрайв на Е46 има смисъл при дизел - 6така рита като магаре и зимата е малко кофти .
Бензиновите мотори са достатъчно възпитани и хубави гуми + шпер са достатъчни , ако не караш из планински села .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 3.03.2011
Пол: Мъж
Кара: 330хд

Re: Равносметката xd/d

Мнение от JTD » 28 Дек 2011, 20:13

В крайна сметка хд-то няма нищо общо от д-то.
За да си купиш хд, то имаш някаква причина.
Лично моята причина, е че искам да се чувствам сигурен във всяка една ситуация.
Просто предпочитам като карам дете на задната седалка и се прибирам веднъж в годината, точно когато пада най-големия сняг да ми е малко по-спокойно, от колкото да мисля постоянно дали ще мога да кача и този баир, дали и следващия.

Ако всички тук са си взели БМВ-то заради задното предаване, то всеки трябва да кара 330. Да си вземеш 316и заради задното е все едно да си сложиш менте Ролекс, за да изпъкваш пред девойките в дискотеката, които може би биха си помислили, че си някой баровец :mhihi:
:OT:
sub_eleven написа:Като говорех за проблемите на съседа, ставаше въпрос за без XDRIVE.
1. Е46 330d комби - по каталог е 1590кг
2. Е60 530d комби - по каталог е 1670кг.

Коя е по-тежка :lol: :driving:

Не знам от къде гледаш данните, но току що отворих пак книгата, за да проверя килограмите.
330д комби е 1690кг.
Но в крайна сметка за някакви си 10-50-80кг са никакви килограми, за да се каже, че Е60-така е по-тежка като автомобил.
А пък точно цифрите показват, че е дори обратното.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4877
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d

Re: Равносметката xd/d

Мнение от acho.rs » 28 Дек 2011, 20:16

Май не се усетихме че кооолегата написъл - Е60 330хд комби - та не знам какво е искал да каже - Е60 530хд или Е90 330хд - според мен второто :lol:

Масите се мерят по няколко критерия . Също така 204кс дизела е по-тежък с 50ина килограма , сигурно твоя е такъв .

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook