Равносметката xd/d
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Равносметката xd/d
ivo098 написа:Точно за Quaife става дума, 3К за него е доста по-добре от по-скъпата подръжка на X-кола и по-големия разход на гориво.
Но в крайна сметка всеки си преценява от какво има нужда.
Според мен нещата са несравними
няма как да докараш проходимоста на 4х4 с шпер
от друга страна ще е мнооого по-добре от нешпервания диф не само зимата
но както и ти каза всеки сам си знае кво му трябва


Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- ivo098
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 600
- Регистриран на: 1.04.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F31 330d
- Мечтае да кара: F80 M3
Re: Равносметката xd/d
Разбира се че с 4х4 не го сравнявам, просто за условията в БГ шпер за мен е най-удачния вариант.
Ако живеехме във Финландия щеше да е различно.
4х4 има смисъл ако постоянно караш при лоши атмосферни условия (сняг, поледица, дъждове), което в България далеч не е така или при много коне, а толкова мощна Е46-ца няма така или иначе...
Ако живеехме във Финландия щеше да е различно.
4х4 има смисъл ако постоянно караш при лоши атмосферни условия (сняг, поледица, дъждове), което в България далеч не е така или при много коне, а толкова мощна Е46-ца няма така или иначе...
Its an M. The fuel mileage is Sh!tty.
Your Sh!ttiness may vary.
- Amatior4o
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 15.11.2009
- Местоположение: ШОПландия
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320D
Re: Равносметката xd/d
Относно драпането не съм сигурен дали системите винаги са в полза или понякога пречат
[/quote]
Това за гумите, че трябва да са нови е за всяка кола и не знам, защо изобщо го коментирате.
Аз също съм на мнение, че ако искаш фън си изключваш АСЦ/ДСЦ-то. Иначе доста е писано за това в друга тема за колко е полезно и колко не. Аз миналата седмица си потествах по пътя София - Мездра - и мойто село и в най-големият сняг и по непочистен сняг проблеми нямах докато не спрях да помогна на един колега и после видях малко мъка доде тръгна (става на въпрос за един наклон 40%, а отдолу лед и сняг). Та с малко играчка с леко газ и изключени блокажи стана, но съм сигурен, че точно тука "Х"-са щеше да влезе в пъти по добра роля. Гумите ми бяха нови на 1 година с предни 8 мм грайфер и задни 6 мм. Иначе също съм и за англиският шпер, но на този етап не ми е по джоба.
П.с.
Вече вечерта на битака си беше фъна без АСЦ/ДСЦ. Дано има и следващ сняг. Тогава ще се надявам на повече хора и поне 1 с "Х" за да пообмениме инфо, тест и возене ;]

Това за гумите, че трябва да са нови е за всяка кола и не знам, защо изобщо го коментирате.
Аз също съм на мнение, че ако искаш фън си изключваш АСЦ/ДСЦ-то. Иначе доста е писано за това в друга тема за колко е полезно и колко не. Аз миналата седмица си потествах по пътя София - Мездра - и мойто село и в най-големият сняг и по непочистен сняг проблеми нямах докато не спрях да помогна на един колега и после видях малко мъка доде тръгна (става на въпрос за един наклон 40%, а отдолу лед и сняг). Та с малко играчка с леко газ и изключени блокажи стана, но съм сигурен, че точно тука "Х"-са щеше да влезе в пъти по добра роля. Гумите ми бяха нови на 1 година с предни 8 мм грайфер и задни 6 мм. Иначе също съм и за англиският шпер, но на този етап не ми е по джоба.
П.с.
Вече вечерта на битака си беше фъна без АСЦ/ДСЦ. Дано има и следващ сняг. Тогава ще се надявам на повече хора и поне 1 с "Х" за да пообмениме инфо, тест и возене ;]
- shark1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 598
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: Равносметката xd/d
И аз да си споделя мнението
Първата зима когато бях със моето БМВ не знаех кога АСЦ-то е изключено и кога включено и си мислих,че когато натисна копчето и предупредителната лампа свети е включено АСЦ,а когато не свети е изключено.
А то било обратно!Но и така нямах проблеми със нови зимни Алпин Мишелин!При нас е сурова зима.Често пътувам Котел-Варна и до сега да чукна на дърво никога не съм закъсвал или да съм излитал от някой завой!Преди да си взема колата много бяха ме наплашили,че БМВ не става за зимата и ще имам големи главоболия.Но не съжалявам и съм горд собственик на БМВ





- iv4o9999
- ентусиаст
-
- Мнения: 1145
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e46 compact 320td
Re: Равносметката xd/d
абе колеги да не забравяме и задволанното устройство, каквато и да е колата, предно задно средно или 8Х8 като не го управляваш както трябва е ми нестава. Ще изпадна в малко
но най-проходимото возило за мен е едно субару Джъсти от 1990 - 4х4 леко като тико и високо като витара, нищо не ми се е опирало-сняг дъжд кал, спирам че ще ме нахранят. 


- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Равносметката xd/d
JTD написа:Е60-тката е с около 100+кг по-лека в този случай. Та не разбрах отново за тежките коли
ок, сега можеш да сравниш е46 330д с е60 530д или е46 330xd с е60 530xd... да сравняваш e46 330xd с e60 без xdrive - от там идва грешката.
В първия случай/за който реално аз говорех/ - Е60-ката е с 100-200кг повече от е46. Но отиваме в офтопика

Re: Равносметката xd/d
sub_eleven написа:JTD написа:Е60-тката е с около 100+кг по-лека в този случай. Та не разбрах отново за тежките коли
ок, сега можеш да сравниш е46 330д с е60 530д или е46 330xd с е60 530xd... да сравняваш e46 330xd с e60 без xdrive - от там идва грешката.
В първия случай/за който реално аз говорех/ - Е60-ката е с 100-200кг повече от е46. Но отиваме в офтопика
ОК, сравнявам директно:
1. Е46 330хд комби - по каталог е 1770кг
2. Е60 330Хдрайв комби - по каталог е 1760кг.
Та коя беше по-тежка

А за темата.
Има един недостатък на 4х4. Това е невъзможността от поставянето на вериги.
Оригинално колата върви с гуми 225-45-17. В книжката изрично си пише, че на този размер гуми е недопустимо поставянето на вериги. Според мен това идва главно от факта, че като завиваш между гумата и щангата отпред остава може би около 3-4 милиметра разстояние.
Но според мен ако си вземеш от новите "текстилни" вериги не би имало проблем и да изпочупиш разни неща по колата.
Аз за това за зимата си взех едни 205-50-17, ама въпреки това ако се наложи със страх бих сложил вериги.
Въпреки цената от 440лв на гума пак ме е страх, защото ще се бутам там, където и трактора ще ме издърпа трудно.
Това е разликата между кекавите коли (Е46 със задно) и тия, където вървят малко по-така в по-кофти условия (Х-а) - а именно как да ги изкараш от преспите след като подцениш ситуацията.

Вие тук с някакво задно предаване като ви гледам колко сте смели и направо се кефя

Друг въпрос свързан с веригите е аджеба на коя ос трябва да се сложат, ако разполагаш само с един комплект?

Главно много коментари има в офроуд форума на тази тема, ама да разбудя малко страстите и тук.

Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: Равносметката xd/d
iv4o9999 написа:ако направим лека ретроспекция фирмата започва да променя колите от е30 към е46 като ги прави по тежки и изнася тежеста по-назад за да се намали Лада ефектът на лека задница, всичко това в комплект с DSC и хубави гуми (нови)на малко години в снега и поледицата няма проблеми, стига сам да не си ги създадеш с мръзна газ в някой завой,
за мен лично годините на гумата са най-важни, защото именно колкото е по-мазна и мека (по-нова ) толкова по -добре се държи
E това е грешно, защото точно политика на БМВ е тежестта да е разпределена 50/50, та не знам каква тежест изнасят назад.
Истината е, че ако живееш на някое по-усойно място в планината, зимата 4х4 си е едно огромно предимство, няма го мисленето, ще излезна ли няма да излезна ли прескачаш всички и си караш спокойно.
Аз слизам от джип Паджеро, за да карам е46 на задно, зимата мога да кажа, че ми е доста по терсене от колкото с джипа, но пък кефа от задното си струва

Ако имах възможност, бих си държал и двете коли. Ако живеех в планината, задължително щях да съм с 4х4, но тъй като основно карам по почистени пътища, задно ме устройва перфектно
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: Равносметката xd/d
JTD написа:
В първия случай/за който реално аз говорех/ - Е60-ката е с 100-200кг повече от е46. Но отиваме в офтопика
ОК, сравнявам директно:
1. Е46 330хд комби - по каталог е 1770кг
2. Е60 330Хдрайв комби - по каталог е 1760кг.
Та коя беше по-тежка
Като говорех за проблемите на съседа, ставаше въпрос за без XDRIVE.
1. Е46 330d комби - по каталог е 1590кг
2. Е60 530d комби - по каталог е 1670кг.
Коя е по-тежка


Последна промяна sub_eleven на 28 Дек 2011, 20:46, променена общо 1 път
- shark1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 598
- Регистриран на: 4.04.2010
- Местоположение: Мюнхен
- Пол: Мъж
- Кара: 320д Е46 136к.с
- Мечтае да кара: BMW F10
Re: Равносметката xd/d
sub_eleven написа:JTD написа:
В първия случай/за който реално аз говорех/ - Е60-ката е с 100-200кг повече от е46. Но отиваме в офтопика
ОК, сравнявам директно:
1. Е46 330хд комби - по каталог е 1770кг
2. Е60 330Хдрайв комби - по каталог е 1760кг.
Та коя беше по-тежка
Като говорех за проблемите на съседа, ставаше въпрос за без XDRIVE.
1. Е46 330d комби - по каталог е 1590кг
2. Е60 530d комби - по каталог е 1670кг.
Коя е по-тежка![]()
Колега това са измислици някакви 80кг.разлика не може да окаже чак такова влияние!
Re: Равносметката xd/d
проблема със задното не е в проходимостта
проблема е, че по някое време задницата тръгва.. и не можеш да я укротиш
защо мислите, че задното предаване е новост? всички жигули и москвичи са били със задно.. не е проблема в проходимостта
проблема е, че по някое време задницата тръгва.. и не можеш да я укротиш
защо мислите, че задното предаване е новост? всички жигули и москвичи са били със задно.. не е проблема в проходимостта
Последна промяна BadAngel на 28 Дек 2011, 20:01, променена общо 2 пъти
No bling at the Ring
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
-
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: Равносметката xd/d
Ти явно си "компетентен" по всички въпроси
ква новост кви 5 лева
10х че ни отвори за москвичите ама гаранция има хора дето са карали и такива коли
къде е проблема, кажи ни моля те че те чакаме от много време да ни осветлиш
кво тръгва? ти БМВ с АСЦ/ДСЦ карал ли си?
ква новост кви 5 лева
10х че ни отвори за москвичите ама гаранция има хора дето са карали и такива коли
къде е проблема, кажи ни моля те че те чакаме от много време да ни осветлиш

кво тръгва? ти БМВ с АСЦ/ДСЦ карал ли си?

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Равносметката xd/d
sub_eleven написа:JTD написа:
В първия случай/за който реално аз говорех/ - Е60-ката е с 100-200кг повече от е46. Но отиваме в офтопика
ОК, сравнявам директно:
1. Е46 330хд комби - по каталог е 1770кг
2. Е60 330Хдрайв комби - по каталог е 1760кг.
Та коя беше по-тежка
Като говорех за проблемите на съседа, ставаше въпрос за без XDRIVE.
1. Е46 330d комби - по каталог е 1590кг
2. Е60 530d комби - по каталог е 1670кг.
Коя е по-тежка


Колега - по каталог е Е46 330хд комби 184кс е със 155кг по-малко или 1615кг . Имам познат който дълго време караше такова и със всички екстри (ел.кожено рекаро,люк,навигация, автоматик и всичко което можеш да се сетиш) беше 1660кг мерено на кантар .
BadAngel написа:проблема със задното не е в проходимостта
проблема е, че по някое време задницата тръгва.. и не можеш да я укротиш
защо мислите, че задното предаване е новост? всички жигули и москвичи са били със задно.. не е проблема в проходимостта
При БМВ със АСЦ/ДСЦ няма никакво поднасяна на задница - системата се намесва много точно и без грубости (както АСР на Ауди например) .
Проблема в сравнение с другите коли с един задвижващ мост (на предно) е точно проходимостта в дълбок сняг .
Хдрайв на Е46 има смисъл при дизел - 6така рита като магаре и зимата е малко кофти .
Бензиновите мотори са достатъчно възпитани и хубави гуми + шпер са достатъчни , ако не караш из планински села .
Re: Равносметката xd/d
В крайна сметка хд-то няма нищо общо от д-то.
За да си купиш хд, то имаш някаква причина.
Лично моята причина, е че искам да се чувствам сигурен във всяка една ситуация.
Просто предпочитам като карам дете на задната седалка и се прибирам веднъж в годината, точно когато пада най-големия сняг да ми е малко по-спокойно, от колкото да мисля постоянно дали ще мога да кача и този баир, дали и следващия.
Ако всички тук са си взели БМВ-то заради задното предаване, то всеки трябва да кара 330. Да си вземеш 316и заради задното е все едно да си сложиш менте Ролекс, за да изпъкваш пред девойките в дискотеката, които може би биха си помислили, че си някой баровец
Не знам от къде гледаш данните, но току що отворих пак книгата, за да проверя килограмите.
330д комби е 1690кг.
Но в крайна сметка за някакви си 10-50-80кг са никакви килограми, за да се каже, че Е60-така е по-тежка като автомобил.
А пък точно цифрите показват, че е дори обратното.
За да си купиш хд, то имаш някаква причина.
Лично моята причина, е че искам да се чувствам сигурен във всяка една ситуация.
Просто предпочитам като карам дете на задната седалка и се прибирам веднъж в годината, точно когато пада най-големия сняг да ми е малко по-спокойно, от колкото да мисля постоянно дали ще мога да кача и този баир, дали и следващия.
Ако всички тук са си взели БМВ-то заради задното предаване, то всеки трябва да кара 330. Да си вземеш 316и заради задното е все едно да си сложиш менте Ролекс, за да изпъкваш пред девойките в дискотеката, които може би биха си помислили, че си някой баровец


sub_eleven написа:Като говорех за проблемите на съседа, ставаше въпрос за без XDRIVE.
1. Е46 330d комби - по каталог е 1590кг
2. Е60 530d комби - по каталог е 1670кг.
Коя е по-тежка![]()
Не знам от къде гледаш данните, но току що отворих пак книгата, за да проверя килограмите.
330д комби е 1690кг.
Но в крайна сметка за някакви си 10-50-80кг са никакви килограми, за да се каже, че Е60-така е по-тежка като автомобил.
А пък точно цифрите показват, че е дори обратното.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- acho.rs
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4877
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, G05 X5 30d
Re: Равносметката xd/d
Май не се усетихме че кооолегата написъл - Е60 330хд комби - та не знам какво е искал да каже - Е60 530хд или Е90 330хд - според мен второто
Масите се мерят по няколко критерия . Също така 204кс дизела е по-тежък с 50ина килограма , сигурно твоя е такъв .

Масите се мерят по няколко критерия . Също така 204кс дизела е по-тежък с 50ина килограма , сигурно твоя е такъв .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани