Смяна на мотор

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Смяна на мотор

Мнение от uCnaHeTcA » 24 Апр 2011, 22:47

vassil_bk написа:
vvaskoo написа:Що не си вкараш някоя 328ца от УК ? Вече са доста евтини за £1300-1500 може да се намери доста приличен екземпляр . После продаваш на части и хем ще си избиеш парите хем и мотор ще имаш .
Точно от такава кола тук мога да взема само мотора на супер цена. Изобщо няма как да тръгна да инвестирам в цяла кола и да се разправям с части и прочие. Физически нямам свободното време и къде да я държа. И накрая ще ми излезе кон на магаре... За това ще си свиркам само с мотора, ако стане работата. :driving: А и все пак ще имам един излишен за продан след като мине галимацията, а моя мотор си е 6+ 8)

Нека позная - 1400лв. мАторя ? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Смяна на мотор

Мнение от vassil_bk » 24 Апр 2011, 23:08

uCnaHeTcA написа:Нека позная - 1400лв. мАторя ? :mhihi:
Шшшт, не ме издавай така :mhihi:

Сега идва следващата чуденка: ще ли пасне мотор от 328Ci автоматик на ръчни скорости...

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 2.01.2009

Re: Смяна на мотор

Мнение от S_KALA » 07 Дек 2011, 23:37

Здравейте колеги.
Понеже не искам да пускам нова тема питам в тази. При смяна 4 цилиндров 318и (99г.) с 2.8 възниква проблем с изместване на скоростната кутия леко назад заради по-дългият мотор. Кутията от 18ката пасва на мотора. Но късото парче от кардана идва дълго. До колкото знам обаче карето на кардана откъм кутията на 2.8ка е с по-голям диаметър. Въпросът ми е мога ли да запазя тази кутия или трябва да сменя и нея заради това несъответствие в каретата.Ако някой се е сблъсквал с този проблем моля да помогне със съвет.
Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: Смяна на мотор

Мнение от nikolae » 12 Дек 2011, 15:54

според мене пък ако ще е гарга...
търси б30 в хубаво състояние на хубава и тогава ще умреш от кеф
карах една Е46 от 323 направена на б30 - изтребител с 4 колела, чистачки и стерео уредба - просто супер
Не че б28 няма да припка, но така или иначе ще се вкарваш във филма, виж за 200-300лв. разлика няма ли да
станат нещата.

много ми се иска и моята да я направя б30, надявам се другото лято...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: Димитровград/Милано
Пол: Мъж
Кара: Е46 325i

Re: Смяна на мотор

Мнение от vitaliss » 15 Дек 2011, 1:41

не се вкарваите във филми ако няма да го правите както трябва....мотор 2.8 скоростна кутия от 1.9 окачвания от 4 цилиндров мотор...не си струва ....ако ще се прави да се прави като хората...и като цяло няма кяр от тази работа..от личн опит знам...само за труд и обслужване отиваш на над 1000 лева...отделно частите.Аз изкарах касмет защото намерих одарена кола за 1500 лева и оспях да сменя всичко що беше различно..ако трагнеш да си набавяш частите една по една ще ти легне колкото нова кола...като цяло вече поевтиняха много е46-ците ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Смяна на мотор

Мнение от uCnaHeTcA » 15 Дек 2011, 1:50

vitaliss написа:не се вкарваите във филми ако няма да го правите както трябва....мотор 2.8 скоростна кутия от 1.9 окачвания от 4 цилиндров мотор...не си струва ....ако ще се прави да се прави като хората...и като цяло няма кяр от тази работа..от личн опит знам...само за труд и обслужване отиваш на над 1000 лева...отделно частите.Аз изкарах касмет защото намерих одарена кола за 1500 лева и оспях да сменя всичко що беше различно..ако трагнеш да си набавяш частите една по една ще ти легне колкото нова кола...като цяло вече поевтиняха много е46-ците ;)

+1 ... или вземаш ударена или десничарка и сменяш от-до или сменяш колата...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Смяна на мотор

Мнение от vassil_bk » 15 Дек 2011, 11:53

uCnaHeTcA написа:
vitaliss написа:...
+1 ... или вземаш ударена или десничарка и сменяш от-до или сменяш колата...
И аз до този извод стигнах и затова се отказах... Твърде много неща стават за смяна, за да стане както трябва! И в един момент се оказа, че ще е по-лесно да сменя колата... :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 2.01.2009

Re: Смяна на мотор

Мнение от S_KALA » 17 Дек 2011, 18:10

vassil_bk написа:
uCnaHeTcA написа:
vitaliss написа:...
+1 ... или вземаш ударена или десничарка и сменяш от-до или сменяш колата...
И аз до този извод стигнах и затова се отказах... Твърде много неща стават за смяна, за да стане както трябва! И в един момент се оказа, че ще е по-лесно да сменя колата... :mhihi:

Точно твоя случай е още по-лесен защото сменяш само мотора и евентуално диф и караш.И имаш 6-так за продан. Все пак става дума за има няма 40 коня горница. Дизелите само с чип го правят това но не съм чувал някой да сменя спирачки и скорости. Аз сега съжалявам че навремето не си взех 20-ка. :banghead: Та за въпросът ми-карданът трябва да прибере кутията с 2см. назад. Някой знае ли дали шлиците ще ги оберат тези 2 см или трябва парче от 20-ка? И някой палил ли е мотор от автомат без кутия? (Това май е реторичен въпрос, не че някой тук ще си признае :mhihi: )

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1800
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M3 E46
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox

Re: Смяна на мотор

Мнение от Runnaway » 30 Юли 2013, 12:42

Налага се да възобновим дискусията по темата.

За жалост моето M52TUB20 започна да гори масло. И то не просто да гори, а направо да го поглъща. В града това не се усеща, но "разходката" ми до Бургас този уикенд ми отвори очите и доста ме притесни.

Като цяло в момента съм се насочил към Troubleshooting -> ще меря компресията и ще следя за течове, но вратичката към трансплантация се открехна и съм длъжен да се подготвя.

Прочетох всичко, което сте писали във връзка с желанието (доста Out of date) на Васко да слага М54, но моето желание е малко по-различно, така че дори и да се повторим ще се радвам да се заформи някаква смислена дискусия:

Сърцето, което се търси е M52TUB28 само и единствено. За предпочитане от някоя англичанка автоматик.

И тук възникват първите ми въпроси:

1. Ако присадя само мотора с EWS-а и ECU-то дали 28-цата ще върви без да сменям скорости, кардан, диф и полуоски. Да/Не? Ако "ДА/НЕ" защо? (Временно решение!)

Този въпрос е във връзка с това, че нямам възможност да сменя всичко накуп. Наясно съм, че горепосочените части ще бъдат меко казано "омазани" ако си позволя дълго да карам с тях. Скоростната кутия в бъдеще може и да остане, но карданът и полуоските, както и диф-а май са задължителни, защото ще станат на сол.

2. Нужно ли е таблото да се сменя?

3. Нужно ли е генерацията да се сменя?
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 7 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Смяна на мотор

Мнение от vassil_bk » 30 Юли 2013, 14:13

Runnaway написа:... Като цяло в момента съм се насочил към Troubleshooting -> ще меря компресията и ще следя за течове, ...
Меренето на компресия нищо няма да докаже... Ако са заминали маслени сегменти, без да се отвори мотора трудно...
Runnaway написа:Сърцето, което се търси е M52TUB28 само и единствено. За предпочитане от някоя англичанка автоматик.
Що па автоматик... :roll: Още нещо, за което се сещам е, че в Англия горивото им май има различни съставки и не му е много гот на мотора с тях... Трябва да се внимава за мотора, който ще се вземе...
Runnaway написа: 1. Ако присадя само мотора с EWS-а и ECU-то дали 28-цата ще върви без да сменям скорости, кардан, диф и полуоски. Да/Не? Ако "ДА/НЕ" защо? (Временно решение!)
Ще върви, няма да имаш грижи на първо време. До колкото знам даже няма нужда взимаш EWS-а и ECU-то, а направо на твоето ECU ще се налее софт от 28-ца. Поне аз така го мислех, като говорих с няколко майстора...
Runnaway написа:2. Нужно ли е таблото да се сменя?
Не. Ще трябва да се прекодира, ако сменяш EWS-а и ECU-то.
Runnaway написа:3. Нужно ли е генерацията да се сменя?
На първо време ще кара, ама после най-вероятно ще трябва да я смениш... Същата история като спирачките и останалите неща по задвижването до колелата...

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1800
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M3 E46
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox

Re: Смяна на мотор

Мнение от Runnaway » 30 Юли 2013, 15:25

vassil_bk написа:
Runnaway написа:... Като цяло в момента съм се насочил към Troubleshooting -> ще меря компресията и ще следя за течове, ...
Меренето на компресия нищо няма да докаже... Ако са заминали маслени сегменти, без да се отвори мотора трудно...


Все пак искам да погледна компресията като в последствие ще изследвам и другите детайли, които могат да водят до загуба на масло.

vassil_bk написа:
Runnaway написа:Сърцето, което се търси е M52TUB28 само и единствено. За предпочитане от някоя англичанка автоматик.
Що па автоматик... :roll: Още нещо, за което се сещам е, че в Англия горивото им май има различни съставки и не му е много гот на мотора с тях... Трябва да се внимава за мотора, който ще се вземе...


Главната причина да търся автомат е факта, че малко или много кутията не позволява някакви продължителни прекъсвачи и т.н.

Което ме навежда на мисълта -> Е39 M52TUB28 трябва да е същия двигател, но окабеляването дали е същото?! Т.е. би ли имало разлика или някакви трудости и различия при монтажа?
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 7 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1247
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Re: Смяна на мотор

Мнение от 100imenov » 30 Юли 2013, 16:39

Принципно да, от автомат е една идея по-запазен,но аз лично бих направил първо ревизия на мотора.Не пречи да си караш и със старата кутия единсвено разликата е,че държи на по малко нютони от тая на 2.8,но не мисля че разликата е огромна,че да я счупи.Спир. апарати и накладките са същите,само дисковете са по-глеми,относно генерацията има и двойни и единични на по-голям диаметър,нея нема да е лошо да я освободиш.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 934
Регистриран на: 26.08.2008
Местоположение: Евксиноград
Пол: Мъж
Кара: VOLVO XC60 2016 Feiclift D3

Re: Смяна на мотор

Мнение от Демирев » 30 Юли 2013, 16:45

Не би ли трябвало при много сериозен харч на масло над 2.5 - 3 л. за 5000 км. или тоест 5-6 литра за 10 000 км -
да пуши зверски отзад още на 2500 об?
Borymeckata написа:БМВ къща разваля... Момата е казала: "Или аз, или желазарията!"

старши СПАМ ентусиаст
Аватар
Мнения: 2264
Регистриран на: 8.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е30 чат-пат
Мечтае да кара: варел
Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40

Re: Смяна на мотор

Мнение от K_Ilkov » 30 Юли 2013, 16:51

Катализаторите спират тия работи в голяма степен.

Само да намериш читав двигател е най-важното
да не стане след мотора и ремонт

Успех и дано всичко мине лесно :yes:
Изображение

Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.

...

Е46нтусиаст
Е46нтусиаст
Аватар
Мнения: 1800
Регистриран на: 2.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M3 E46
Мечтае да кара: M3 E46
Детайли за колата: BMW E46 M3 '03 - Carbon Black & Manual Gearbox

Re: Смяна на мотор

Мнение от Runnaway » 30 Юли 2013, 17:53

K_Ilkov написа:Катализаторите спират тия работи в голяма степен.

Само да намериш читав двигател е най-важното
да не стане след мотора и ремонт

Успех и дано всичко мине лесно :yes:


В момента, ако всичко е толкова черно, колкото си мисля, трябва да правя ревизия за около 1300-1500 лева за това мисля, че е по-добре направо да "напъхам" едно 2.8 на под 100 000 мили.

Мерси за подкрепата и следете темата.
"Съборът" >>> ЦЪК!
"Поредният работен ден" - до Част 7 >>> ЦЪК!
"Разходката" >>> ЦЪК!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook